James Potkukelkka kirjoitti: ↑22.01.2024 10:29
Työmaaruokalassa olen alkanut ottaa hummusta salaattipöydästä. Kyllä ei kekkosen aikaan kouluruokalassa hummusta ollut.
Ei ollut hummusta tänään
Eikä tänäänkään
Sen sijaan "baba ganoushia". En ollut koskaan kuullutkaan. Ei jatkoon.
Työmaaruokalassa olen alkanut ottaa hummusta salaattipöydästä. Kyllä ei kekkosen aikaan kouluruokalassa hummusta ollut.
Ei ollut hummusta tänään
Eikä tänäänkään
Munakoisotahnaa. Samalta suunnalta kuin Hummus.
Mä olen viime aikoina innostunut tekemään jonkin verran näitä tuon ilmansuunnan tahnoja. Ainakin mun baba ganoush on oikein hyvää, mutta kun linjastolla on tarjolla muhammaraa, ota iso annos!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
^ Tarjolla oleva baba ganoush ei yleensä ole kovin hyvää mielestäni. Kai sen maistuvaksikin voi tehdä, mutta suurin ongelma on, että munakoiso ei mielestäni ole hyvää kylmänä.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑29.01.2024 13:27
^ Tarjolla oleva baba ganoush ei yleensä ole kovin hyvää mielestäni. Kai sen maistuvaksikin voi tehdä, mutta suurin ongelma on, että munakoiso ei mielestäni ole hyvää kylmänä.
Joo. Mä olen välillä kokeillut muussata siihen sekaan fetaa tai vuohenjuustoa. Muistelisin, että ainakin joissain turkkilaisissa versioissa on jotenkin näin, jolloin tahnasta tulee jotenkin koostumukseltaan miellyttävämpi tai ainakin tutumpi kieltämättä helposti vähän limaisen kylmän munakoisomössön sijaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja kirjoitti: ↑29.01.2024 13:27
Joo. Mä olen välillä kokeillut muussata siihen sekaan fetaa tai vuohenjuustoa.
Ei ollut hummusta tänään
Eikä tänäänkään
HIeman tuoreita terveysuutisia. Olet mitä syöt ja juot.
Muistisairauksista paljastui uutta tietoa – suora yhteys elintapoihin. Tuoreen tutkimuksen mukaan jopa puolet muistisairauksista on yhteydessä ruokavalioon ja muihin elintapoihin.
Tyypin 2 diabetes voi sittenkin korjaantua – Tätä se vaatii, kertoo tutkimusnäyttö. No nyt on maksullinen tämä-uutinen, mutta otsikko kertoo olennaisen.
Kakkostyypin diabetes yleistyi rajusti nuorilla – Suomi pääsi kyseenalaisen tilaston kärkeen. "Meillä Suomessa ei ole tutkittu nuorten ravitsemusta yhtä paljon verrattuna muihin Pohjoismaihin ja useampiin Euroopan maihin, Niinistö kertoo."
^Tyypin 2 diabetes voi varmaan korjaantua tiettyyn rajaan saakka. Senhän määrittelyssä on jokin hatusta vedetty paastosokeriarvo. Sitä ennen on esidiabetes. Kun haima lakkaa lopulta tuottamasta insuliinia, ei se kyllä enää korjaannu.