Miksi haluat lapsia?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
killkill

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Herra Manala kirjoitti:Perhe? Muah!
Kyllä on tästäkin asiasta oltava eri mieltä. Rokkenrollin historiassa ei taida olla montaa bändiä, jolla olisi aiheesta "yletön biletys" enempää kokemusta kuin Mötley Crue... ja perheellisiksi ovat kaikki retkueen jäsenet päätyneet.
Herra Manala

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

killkill kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Perhe? Muah!
Kyllä on tästäkin asiasta oltava eri mieltä. Rokkenrollin historiassa ei taida olla montaa bändiä, jolla olisi aiheesta "yletön biletys" enempää kokemusta kuin Mötley Crue... ja perheellisiksi ovat kaikki retkueen jäsenet päätyneet.
Mutta minä tekisin kaiken niin paljon paremmin.
killkill

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Herra Manala kirjoitti:Mutta minä tekisin kaiken niin paljon paremmin.
Kun ottaa huomioon, miten paskaa musaa Crue muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on tehnyt... en lainkaan epäile :D
elco

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja elco »

killkill kirjoitti: Kun ottaa huomioon, miten paskaa musaa Crue muutamaa poikkeusta lukuunottamatta on tehnyt... en lainkaan epäile :D
Hämmästyttävän paska maku. Shout at the Devil, Too Fast for Love ja Dr Feelgood ovat kerrassaan erinomaisia levyjä.
killkill

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja killkill »

elco kirjoitti:Hämmästyttävän paska maku
Ei taida maapallolla niin montaa aikavyöhykettä ollakaan, etteikö kaljupäinen sankarimme syöksyisi viidessä minuutissa puolustamaan idoleitaan ketjuun kuin ketjuun tietämättömien parjausta vastaan ;)

Sanojeni takana aion silti pysyä. Poseeraajabändeillä tulee valitettavasti lavashow ja tukka edellä, musiikki kaukana perässä. Ei sillä, etteikö silläkin konseptilla voisi tehdä triljoona US Dollaa rahaa ja saada pimpsukkaa enemmän kuin aseman vessan pytty.
NuoriDaavid

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

killkill kirjoitti:
elco kirjoitti:Hämmästyttävän paska maku
Ei taida maapallolla niin montaa aikavyöhykettä ollakaan, etteikö kaljupäinen sankarimme syöksyisi viidessä minuutissa puolustamaan idoleitaan ketjuun kuin ketjuun tietämättömien parjausta vastaan ;)
Toteuttajat lentävät maapalloa koko ajan vastapäivään ja näin aurinko paistaa aina.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Miettiikö kukaan minkälainen se ihana sylissäpidettävä vauva on sit kun se kasvaa? Onko se sitte isompanaki yhtä ihana vaikkei enää kuolaakaan sylissä eikä tartte hoivaa koko ajan, eikä oo samalla tavalla riippuvainen vanhemmistaan ku elämän ekoina vuosina? Häh?

Mitä jos se kauan odotettu VAUVA huomataanki myöhemmin vaikka autistiseksi, onko se vanhemmuus ja lapsi aivan yhtä ihania silloinkin, mitkä mielikuvat koko systeemi on ennakkoon luonut? Kyselytunti!
Viimeksi muokannut syttiK, 14.04.2008 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Georgina »

syttiK kirjoitti:Miettiikö kukaan minkälainen se ihana sylissäpidettävä vauva on sit kun se kasvaa? Onko se sitte isompanaki yhtä ihana vaikkei enää kuolaakaan sylissä eikä tartte hoivaa, eikä oo samalla tavalla riippuvainen vanhemmistaan samalla tavalla ku elämän ekoina vuosina? Häh?
No semmostahan sitä vois vaikka harkitakin! Sit kun sillä on järki päässä niin sehän vois olla joskus vaikka ihan hauska! Silloin pienenähän ne pahimmillaan on.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Georgina kirjoitti: Silloin pienenähän ne pahimmillaan on.
..tai parhaimmillaan!

Joillekin vanhemmille tuntuu olevan hirveä RASITE se, että niiden vauva on kasvanut ja alkanut puhua, leikkiä ja eläytyä. Välillä pikkusen kiristellä hermoa ja kaikkea muuta touhua, mitkä kuuluu lapsen tehdäkin.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
prosessi

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

syttiK kirjoitti:Miettiikö kukaan minkälainen se ihana sylissäpidettävä vauva on sit kun se kasvaa? Onko se sitte isompanaki yhtä ihana vaikkei enää kuolaakaan sylissä eikä tartte hoivaa koko ajan, eikä oo samalla tavalla riippuvainen vanhemmistaan ku elämän ekoina vuosina? Häh?
Mä mietin. Odotan uteliaisuudella mitä se haluaa isona tehdä. Pikkusiskoni, joka käytännössä on ollut kuin oma lapsi, on edelleen ihana, kun se yliopistoon poliittista historiaa lukemaan hakiessaan kysyy edelleen neuvoja minulta, koska isosiskohan tietää kaikesta kaiken. Ja ovelana kysyn pikkusiskolta niin paljon taustatietoja, että todella osaankin vastata kysymyksiin. Kaikki iät ovat omalla tavallaan kivoja.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

prosessi kirjoitti:isosiskohan tietää kaikesta kaiken
isosiskot on oikeesti ihan parhautta!<3
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
prosessi

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

syttiK kirjoitti:
prosessi kirjoitti:isosiskohan tietää kaikesta kaiken
isosiskot on oikeesti ihan parhautta!<3
On pikkusiskotkin!
Aava

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Aava »

syttiK kirjoitti:
prosessi kirjoitti:isosiskohan tietää kaikesta kaiken
isosiskot on oikeesti ihan parhautta!<3
"Vakaumukseni" puolesta olen ehkä väärällä palstalla, mutta näihin nimenomaisiin kommentteihin pakko nokittaa: kyllä isoveli on ihan eliitti-ilmiö. Ihan päällikkö homma. Siis niin upee juttu. Joko tuli selväksi? :D
Bliss

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

syttiK kirjoitti: Mitä jos se kauan odotettu VAUVA huomataanki myöhemmin vaikka autistiseksi, onko se vanhemmuus ja lapsi aivan yhtä ihania silloinkin
Kyllä. Vanhemmuudesta en osaa sanoa, kun ei ollut siitä ennakkokäsityksiä, mutta lapsi takuulla on.
(omani ei ole autistinen, muu vamma kyllä)
prosessi

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

syttiK kirjoitti:
Georgina kirjoitti: Silloin pienenähän ne pahimmillaan on.
..tai parhaimmillaan!

Joillekin vanhemmille tuntuu olevan hirveä RASITE se, että niiden vauva on kasvanut ja alkanut puhua, leikkiä ja eläytyä. Välillä pikkusen kiristellä hermoa ja kaikkea muuta touhua, mitkä kuuluu lapsen tehdäkin.
Taisin jonkin pikkusiskoni kolmivuotiaana kertoman ja itseni muistiin kirjaaman sadun postata tännekin, ihan parhautta. Vähänkö aion kirjata muistiin ainakin miljoona mukelon kertomaa satua! Omasta lapsuudestani taas muistan, että minua jaksettiin kuunnella ja ottaa vakavasti niin hyvin, että ne muutamat kerrat kun minua ei joko edes yritetty kuunnella tai muuten vain ymmärretty ovat jääneet todella hyvin mieleen. Voi vain kuvitella miten raskasta olisi ollut olla sellaisten vanhempien lapsi, joille lapsen luonne olisi ollut jatkuva rasite.
Rouva Pupu

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Kuva
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Bliss kirjoitti:
syttiK kirjoitti: Mitä jos se kauan odotettu VAUVA huomataanki myöhemmin vaikka autistiseksi, onko se vanhemmuus ja lapsi aivan yhtä ihania silloinkin
Kyllä. Vanhemmuudesta en osaa sanoa, kun ei ollut siitä ennakkokäsityksiä, mutta lapsi takuulla on.
(omani ei ole autistinen, muu vamma kyllä)
Hyvä. Se on pääasia.

[Nyt paras kadota ketjusta. Jään odottelemaan kesälomaa töistä ja toisten ihmisten ongelmista ja niiden tekemisestä 8) Oi hitto joskus tässä Työangtissa tekis jopa mieli tuNkea jokin maila poikittain hanuriin. ihQ!]
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Aava kirjoitti: kyllä isoveli on ihan eliitti-ilmiö. Ihan päällikkö homma. Siis niin upee juttu. Joko tuli selväksi? :D
Mä teinarina niin kovasti toivoin, että mulla ois ollu Veli ja sillä ois tietty ollu ne hotsimmat kaverit! Niin!
Lopuks mä sainki vaan kaverin, joka oli niinku Veli, kunnes se yritti alkaa rutsaan! Olen edelleen katkera :oops:
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Aava

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Aava »

syttiK kirjoitti: Olen edelleen katkera :oops:

Höh :paijaa:
killkill

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Georgina kirjoitti:No semmostahan sitä vois vaikka harkitakin! Sit kun sillä on järki päässä niin sehän vois olla joskus vaikka ihan hauska! Silloin pienenähän ne pahimmillaan on.
Mä ehdotin kotona joskus adoptiota. Ykkösvaihtoehtoina oli 19-vuotias kuuden ällän ylioppilas, jolle lakkiaiset on jo pidetty ja joka muuttaa kolmen kk päästä kotoa lähteäkseen opiskelemaan.

Ei mennyt läpi. Kummallista.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:

Tietty voihan kiusaava vanhempi ajaa hänet klassisen baletin pariin, joten pitää varoa. :)
Niin, se että lapselle kehittyisi tanssijan ryhti, lihaksisto, koordinaatio ja kurinalaisuus olisi toki vastenmielisintä mitä kuvitella saattaa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tykkään siitä, kuinka ne ensin on pieniä ja sulosia ja vaativia ja kiinni mussa. Sitten ne suurentuu ja oppii kaikkee ja tulee itsenäisemmiksi, mutta jos pelaan korttini oikein, pysyvät vapaaehtoisesti läheisinä ja rakkaina koko loppuelämän. Tai näin, jos kaikki menee hyvin.

Musta lapsissa on parasta se kasvaminen, kun ne tavallaan erkaantuu koko ajan ja hankkii sitä omaa elämää. Odotan innolla millainen poika on kymmenen tai 15-vuotiaana. Tai aikuisena. Kun se kasvaa mua pidemmäksi. Haluasin kuitenkin, että meidän koti ois aina sille semmonen paikka, johon se on äänekkäine sotkuisine kavereineen tervetullut, ja sit mä voin kysyä haluaisko ne kaveritkin syödä meillä ja sit ne sanois vähäx sun mutsis on kiva. ja nuorekas. ja aika hot. ja sit se sanois ääh yök älkää, se on mun MUTSI! Tämä on siis yhden lapsen skenaario. Jos nelikybäsenä jaloissa pyörii lähes täysi-ikäisen kollin lisäksi muutama vaippapöksy, tilanne on luonnollisesti toinen. Silloin niitten frendien ei oo pakko kehuu hottixexs, jos oon sillain äitiyslomalla ja jotenki elähtäneen olonen. tai jotai.

Monet kirjotti, ettei se ois katastrofi jos sitä lasta ei oliskaan. Mulle olis. Se on ehdottomasti eniten mun elämää määrittävä tekijä, enkä usko että olisin onnellinen, jos mulla ei ois tuota lasta. Äitiys on se asia, joka on mulle ollut tärkein. Nyt opiskelut ja työ on ne, joihin aktiivisesti panostan eniten, mutta ei ne musta ole verrattavissa lapseen. Jotenkin tiedän, että nämä ekat viis vuotta ovat tod.näk. olleet ne rankimmat(vähään aikaan ;-), ja niistä on selvitty ihan ok. Et ehkä joskus uusiks, I hope. Muttei ihan vähään aikaan.
Prepare for the worstest.
Vihtahousu

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Lapset on kivoja. Teini-iän toki vois ohittaa aikakoneella.
Avatar
Ellu-makkara
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 25.06.2008 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Ellu-makkara »

Musta ainakin tuntuu vaan että biologinen kello tikittää: "ois aika tehä lapsia". Sitä haluaa oman geeniperimänsä jatkuvan. Lisäks ajatus omasta tontista ja omasta perheestä on romanttinen.
Alexandra

Re: Miksi haluat lapsia?

Viesti Kirjoittaja Alexandra »

Miksi halusin...

Halusin kokea niitä tunteita ja oppia niitä asioita, joita vain äitinä on mahdollista tuntea ja oppia. Ja tämä äitinä oleminen on vielä paljon enemmän ja uskomattomampaa, mitä mä koskaan pystyin kuvittelemaankaan. En siis kadu (kuin joskus) :lol:

Kuvittelin kyllä kaikenlaista hassuakin. Että jotenkin fiksuuntuu ja tulee tosi järkeväksi ja aikuiseksi ihmiseksi...ja pah, sama kakara loppujen lopuksi olen. Ei äitiys muuta välttämättä sitä sisintä olemusta, vaikka kaikki pinnallisesti siltä voi näyttääkin.
Vastaa Viestiin