Ikea

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Olen ostanut Ikeasta, ja pääsääntöisesti Ikean tuotteet ovat

Hyviä
23
74%
Huonoja
8
26%
 
Ääniä yhteensä: 31

masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Älä puhu paskaa. Eurooppalaisen ICRT:n mukaan Ikean alle 300e runkopatja pärjää ihan mukavasti 1900e Hästensille.
Juuri tuo tutkimus kourassa kävin sänkujä vertailemassa. Noilla hintaeroilla Ikean sänky on taatusti hyvä ostos. Minulle kyseinen sänky ei vaan oikein tuntunut hyvältä.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sorry, mutta kun mulla ei ole ylimäärästä kahta tonnia pistää patjoihin. Juurikin siksi kyselen onko omakohtaisia kokemuksia käytöstä. (Geetzu, en mä semmosia patjoja kuitenkaan meinannu :D)
1108

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja 1108 »

sivustahuutaja kirjoitti:Älä puhu paskaa.
Älä itse jauha paskaa. Ostin Hästens Superia patjan aikapäiviä sitten ja voin täysin puhtaalla omallatunnolla sanoa että tuo sänky on ollut fiksuin ostos mitä tulee äkkiseltään mieleen. Ja kyllä oli Ikeasta sänky sitä ennen, oli myäs selkä paskana ja hassua että selkä on toimiva nyt.

Ja mitä väliä sillä onko sängyssä käytetty eläimen karvaa? Puskekoot patjan täyteen vaikka Saimaan Norpan karvaa jos siitä tulee yhtä hyvä kuin se nyt on. Mä millekään eläimelle allerginen ole.
Geep

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Geep »

ninni tiedän, ettet. :]

Mut aika huono patjojen suhteen kysyä muilta, täytyy vaan käydä koeajamassa... Ite oon niin käsittämättömän laiska, etten juurikaan jaksa vertailla ja jos rahat on loppu niin sillon ostan halpaa. Sitä saa ostettua aina pari kertaa lisää sillä välillä mitä kalliimmat versiot ois kestäny... *paha potenssiin kolme*

Meillä on nyt sellanen sohvakalustoa kalliimpi eri asentoihin vääntyvä 220 levee hirvitys, jonka upeutta en ole ihan vielä ymmärtänyt mutta pääasia jos se toinen on. Eipä mulla missään sängyissä tai patjoissa ole selkä-ongelmia koskaan tullukaan.
Viimeksi muokannut Geep, 22.04.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

1108 kirjoitti:Ostin Hästens Superia patjan aikapäiviä sitten ja voin täysin puhtaalla omallatunnolla sanoa että tuo sänky on ollut fiksuin ostos mitä tulee äkkiseltään mieleen. Ja kyllä oli Ikeasta sänky sitä ennen, oli myäs selkä paskana ja hassua että selkä on toimiva nyt.
Tyyny + patjan pitää tietenkin olla sopiva omalle kropalle. Ei kalliissa patjoissa mitään taikuutta ole, lähinnä laatu takaa pitkän käyttöiän. 300e ruonkopatjan sietää silloin tällöin vaihtaakin.
1108

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja 1108 »

sivustahuutaja kirjoitti:Ei kalliissa patjoissa mitään taikuutta ole, lähinnä laatu takaa pitkän käyttöiän. 300e ruonkopatjan sietää silloin tällöin vaihtaakin.
No näin on ja ei mieli tee vaihtaa. Sänky on yksi vattumaisimmista asioista vaihtaa:

A) kenkkumainen hävittää
B) kenkkumainen kantaa
C) kenkkumainen kuljettaa

Eli ei siiis tee kovin usein alkaa tuohon rumbaan.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ollaan me käyty niitä kokeilemassa ja makoilemassa niissä (tästä lähti läppä ooksää koskaan tehny sitä Ikeassa) mutta ku ei niistä sitten tiiä miten kestää käyttöä ja onko oikeesti hyvä ennenkuin on useat useat yöt siinä nukkunnu. Mun selkä on aika kinkkinen nukkuja :?
Herra Manala

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Oon käynyt nus...nukkumassa välillä tommosella Ikean...oiskohan Forsbäckalla. Tukevanoloinen sydeemi ja omistaja ite ainakin tykkää. Tosin ikää ei taida olla vielä kovinkaan paljon. Vanhemmilla meni jotkut perus-Hästensit roskiskamaksi muutamassa vuodessa.
Herra Manala

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ai niin! Onhan mullakin tossa omassa 3-kerrosrakennelmassakin Ikean kaikista halvimmat vaahtomuovipatjat keskikerroksena ennen 8cm paksua muistivaahtomuovipetaria. Sen verran on sanomista, että jos ostan 80cm leveät patjat niin toivoisin niiden olevan 80cm eikä 78cm leveitä.
1108

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Herra Manala kirjoitti:Vanhemmilla meni jotkut perus-Hästensit roskiskamaksi muutamassa vuodessa.
Tolla mun punkalla on ainakin 25-vuoden takuu.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

1108 kirjoitti:Tolla mun punkalla on ainakin 25-vuoden takuu.
Eli ihan sama kuin ikeallakin.
Geep

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Geep »

Runko- ja jousitustakuut on kaikilla kai aika isot.
Herra Manala

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

1108 kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Vanhemmilla meni jotkut perus-Hästensit roskiskamaksi muutamassa vuodessa.
Tolla mun punkalla on ainakin 25-vuoden takuu.
Joka kattaa tarkalleenottaen kuinka paljon? Ihan vaan onnea yritykseen lähteä 5-10v jälkeen tappelemaan takuuehdoista sillä perusteella että sängyssä ei ole mikään mennyt näkyvästi rikki, mutta tukevuus on patjoista perstuntumalta kadonnut.
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:
1108 kirjoitti:Tolla mun punkalla on ainakin 25-vuoden takuu.
Eli ihan sama kuin ikeallakin.
Toisaalta, kuka haluaisi nukkua 25 vuotta samalla hikisellä ja pölyisellä sängyllä.
Geep

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Geep »

masa kirjoitti:Toisaalta, kuka haluaisi nukkua 25 vuotta samalla hikisellä ja pölyisellä sängyllä.
Höh, no monikin. Petarit ja hyvät runkokankaat on just sitä varten.
(Äidiltä kuultua, se ei kerskakuluta niin ku lapsensa.)
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

Geep kirjoitti:
masa kirjoitti:Toisaalta, kuka haluaisi nukkua 25 vuotta samalla hikisellä ja pölyisellä sängyllä.
Höh, no monikin. Petarit ja hyvät runkokankaat on just sitä varten.
(Äidiltä kuultua, se ei kerskakuluta niin ku lapsensa.)
Mulla on 10 vuotta vanha unitulen jenkkisänky, ja siinä on kyllä niin monet vitut nähty, nuoltu, naitu ja jyystetty, että olisi mukava saada jo neitseellisen puhdas punkka alle :P

Taidan kyllä sortua tällä kertaa Ikean patjoihin, muta sängyn teen luultavasti itse. Korkeita sänkyjä rungossa olevin säilytyslaatikoin kun ei pahemmin ole tarjolla.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ihan hyvin noi on kestäny ton pari vuotta minkä olen Ikean asiakkaana ollut ,ja yhden muuton. Ei kyllä tulis mieleenkään alkaa purkaan ja kokoileen, se nyt on ihan saatanasta muutenkin.
Prepare for the worstest.
BettyB.

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:Korkeita sänkyjä rungossa olevin säilytyslaatikoin kun ei pahemmin ole tarjolla.
Tollasen mäkin tahtoisin. Teetko siis samalla kaks, kun kerran tekemisen makuun pääset?

Patjoista en kyllä luovu, tykkään liikaa.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

BettyB. kirjoitti: Patjoista en kyllä luovu, tykkään liikaa.
Mitkäs sulla on? Hintaa?
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

BettyB. kirjoitti: Tollasen mäkin tahtoisin. Teetko siis samalla kaks, kun kerran tekemisen makuun pääset
Tottahan vanha Artesaani vois polkaista vaikka teollisen valmistuksen noista pystyyn. Luulenpa että noille olisi kyllä enemmänkin kysyntää.

Täytyypä ruvetä tutkailemaan materiaaleja.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

masa kirjoitti:
BettyB. kirjoitti: Tollasen mäkin tahtoisin. Teetko siis samalla kaks, kun kerran tekemisen makuun pääset
Tottahan vanha Artesaani vois polkaista vaikka teollisen valmistuksen noista pystyyn. Luulenpa että noille olisi kyllä enemmänkin kysyntää.

Täytyypä ruvetä tutkailemaan materiaaleja.
Meinasitko siis ihan parisängyn kokoista tuommosta? Ikänä en meinaa ole semmosta nähny, ainoastaan niitä lastenmalleja.
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

ninnithequeen kirjoitti:Ikänä en meinaa ole semmosta nähny
No niinpä.
Tsaari

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

Mulla on ollut reilun vuoden Ikean patja, muistaakseni Sultan Forsbacka. Oli muistaakseni jonkun kuluttajalehden voittaja. Mitään valittamista en patjasta löydä, sopii ainakin minun kropalleni.
Yleisestikin kaikki kama mitä Ikeasta olen ostanut on ollut ihan käypää, tosin huonekaluostot ovat rajoittuneet yhteen seinäkaappiin ja ainakin toistaiseksi se on pysynyt seinässä. Patjat, matot ja valaisimet ovat olleet aivan soivia pelejä.
ninnithequeen

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tsaari kirjoitti:Patjat, matot ja valaisimet ovat olleet aivan soivia pelejä.
Mitä sävelmää ne soittaa :D
masa

Re: Ikea

Viesti Kirjoittaja masa »

ninnithequeen kirjoitti:
Tsaari kirjoitti:Patjat, matot ja valaisimet ovat olleet aivan soivia pelejä.
Mitä sävelmää ne soittaa :D

"Työ orjat sorron yöstä nouskaa!"
Vastaa Viestiin