Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Keksin ratkaisun haittamamuongelmaan. Suomen pitäisi liittoutua esim. Bulgarian kanssa ja ilmoittaa, että turvanpaikan saaneita mamuja aletaan sijoittamaan Bulgariaan, koska Suomen resurssit eivät riitä ja Bulgaaria haluaa tällä tavalla kantaa vastuutaan.
Great artist steal...

Minähän olen kannattanut ohjelmaa, jossa vankien ja mamujen ylläpito ulkoistetaan turvalliseen kehitysmaahan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:Eilen oli sijoittajatapaaminen firmassa, johon investoin vajaa vuosi sitten. Ainakin nyt näyttää hyvältä.

Firmahan aloitti toimintansa n 1½ vuotta sitten. Tämän vuoden liikevaihdoksi tulee n 8-10 miljoonaa ja voittoa jää n 1 milj. Ensi vuodelle pitäisi tulla 100-200% kasvua ja suunnitelmien mukaan firman systeemit ovat listautumiskunnossa 2017.

Oma omistukseni on 1%.
Voitto on tuossa se kova juttu. Ei sitä listautumista edes tarvita, jos firma tuottaa ja kasvaa nykyisellä pääomallakin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Voitto on tuossa se kova juttu. Ei sitä listautumista edes tarvita, jos firma tuottaa ja kasvaa nykyisellä pääomallakin.
Listautuminen on yleensä pääomasijoittajien cashout. Listahinta sisältää odotusarvoa, mitä taas osakepääoman raaka tuotto ei sisällä. En ymmärrä miksi pääomasijoittaja ei haluaisi listautumista jos yritys on nimenomaan sijoitus.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Riskeinä tässä vaiheessa on se, että kassavirta tulee yksittäisistä projekteista ja yhden projektin koko saattaa olla 25% koko vuoden liikevaihdosta. Saatavat myydään nopeasti eteenpäin. Omaa pääomaa on vähän. Tämä tietysti tuo omalle pääomalle erinomaisen kovan tuoton, mutta varjopuoli on se, että jos yksittäinen iso projekti menee reisille, rahat saattavat loppua vaikka toiminta on kannattavaa.

Hallitus miettii nyt uutta rahoituskierrosta. Mulla on luonnollisesti osakassopimuksen perusteella etuoikeus siihen. Toivottavasti arvostustaso tulee niin korkeaksi, että en koe tarvetta osallistua.

Listautumisen kannalta olisi toki hyvä, jos omistajissa olisi tunnettuja instituutioita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

Voi juma, että Ronald Reagan oli vaan kova:
Reagan stated that if the air traffic controllers "do not report for work within 48 hours, they have forfeited their jobs and will be terminated". They did not return and on August 5, Reagan fired 11,345 striking air traffic controllers who had ignored his order, and used supervisors and military controllers to handle the nation's commercial air traffic until new controllers could be hired and trained.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joo. Kyllähän jotkut lukevat Ronnien ansioksi Neuvostoliiton romahduksen, koska Ronnie pisti varustelukilvan uusille kierroksille ja Nliiton oli pakko vastata ja rahkeet eivät riittäneet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ostin keväällä firman piikkiin vähän Teslan myyntioptioita hollantilaiselta välittäjältä, koska Suomi-meklarit eivät myy yhdysvaltalaisia myyntioptioita.

Nyt Yhdysvaltojen verottajalta tuli monisivuinen selvitysvaatimus liittyen FATCA-lainsäädäntöön, jolla pyritään estämään yhdysvaltalaisten veronkiertoa.

Näin maallikolle hyvin vaikeaita kysymyksiä

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... c8dBQTpJlQ

"Under penalties of perjury, I declare that I have examined the information on this form and to the best of my knowledge and belief it is true, correct, and complete. I further certify under penalties of perjury that..."

Saa nähdä uskaltaako Yhdysvaltoihin enää matkustaa, matka jatkuu suoraan liittovaltion vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nykyisin kun kotimaisissakin järjestelmissä pitää olla tuo FATCA-tuki jos on mahdollista siirtää rahaa veden toiselle puolelle niin tullut tutustuttua aiheeseen. Pojat tekee paskaa speksiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:Mr. North Face on poistunut keskuudestamme.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 16642.html
Luotti öljykangastakkiin ja kumisaappaisiin.

Kuva
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Voi juma, että Ronald Reagan oli vaan kova:
Reagan stated that if the air traffic controllers "do not report for work within 48 hours, they have forfeited their jobs and will be terminated". They did not return and on August 5, Reagan fired 11,345 striking air traffic controllers who had ignored his order, and used supervisors and military controllers to handle the nation's commercial air traffic until new controllers could be hired and trained.
Sipilä voisi kutsua logistiikka-alan firmat kylään ja todeta armeijan hoitavan hommat kunnes uudet on saatu koulutettua näistä meidän moniosaajista.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:
elco kirjoitti:Voi juma, että Ronald Reagan oli vaan kova:
Reagan stated that if the air traffic controllers "do not report for work within 48 hours, they have forfeited their jobs and will be terminated". They did not return and on August 5, Reagan fired 11,345 striking air traffic controllers who had ignored his order, and used supervisors and military controllers to handle the nation's commercial air traffic until new controllers could be hired and trained.
Sipilä voisi kutsua logistiikka-alan firmat kylään ja todeta armeijan hoitavan hommat kunnes uudet on saatu koulutettua näistä meidän moniosaajista.
1945 hallitus uhkasi kutsua veturimiehet ylimääräisiin kertausharjoituksiin ja määrätä sitä kautta töihin. Tämä kuitenkin kaatui siihen, että Valvontakomissio ei sallinut kertausharjoitusten järjestämistä.

Mutta siinä oiva ennakkotapaus. Ahtaajat kertausharjoituksiin, joihin kuuluu ahtauksen harjoittelua. Tosin nykyään voi mennä sivariin. Mutta sehän ei vapauta maanpuolustusvelvollisuudesta. Varmaan sivarinkin voi määrätä ahtaamaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten ole koskaan käynyt Haltilla. Tarkoitus on kyllä ollut, mutta se aina lykkääntyi eikä nykyään enää kykene. Kuitenkin tämä Norjalaisen ehdotus korkeimman kohdan luovuttamisesta Suomelle 100-vuotislahjaksi tuntuu huikealta idealta. Arvostaisin ja muistaisin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti:Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten ole koskaan käynyt Haltilla. Tarkoitus on kyllä ollut, mutta se aina lykkääntyi eikä nykyään enää kykene. Kuitenkin tämä Norjalaisen ehdotus korkeimman kohdan luovuttamisesta Suomelle 100-vuotislahjaksi tuntuu huikealta idealta. Arvostaisin ja muistaisin.
Turskanpurijoilla on niin huono omatunto hiihtohegemoniastaan, että ihan säälistä ehdottivat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti:Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten ole koskaan käynyt Haltilla. Tarkoitus on kyllä ollut, mutta se aina lykkääntyi eikä nykyään enää kykene. Kuitenkin tämä Norjalaisen ehdotus korkeimman kohdan luovuttamisesta Suomelle 100-vuotislahjaksi tuntuu huikealta idealta. Arvostaisin ja muistaisin.
Luin, että en ole koskaan käynyt Haitilla ja ihmettelin, että kuuluukos se jo perussivistykseen :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten ole koskaan käynyt Haltilla. Tarkoitus on kyllä ollut
Minäkään en ole käynyt, mutta ei hävetä yhtään eikä ole ollut tarkoituskaan käydä! Siinä lähiseuduilla olen kyllä könynnyt useamman kerran, mutta on mukavampi leikkiä erämiestä siellä tunturin rauhassa kuin sotkeentua Halti-Highwayn turistijonoon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ barska teki hyviä?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Heikolla hetkellä ystävät ottavat yhteyttä, sanotaan. Ei näitä nyt hirveesti ollut. Exät, sukulaiset ja yksi entinen työkaveri. Itsetutkinnan paikka.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tänään 15.12.klo noin klo 10 Varkauden Keskushotellin huoneen ikkunassa ilman verhoja pyöri söpö ja NAKU parikymppinen misu, siis ihan alasti suihkun jälkeen! Kylläpä kesti kymmenen minuuttia se pystytisujen, säärien pepun ja haarovälin kuivaaminen! En edes hennonut häiriköidä laserosoittimella, kiikari riitti!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hieno otsikko.

Because Fuck Everything In That Direction
http://www.liveleak.com/view?i=e50_1450325262
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kontrollikysymys, oletko omasta mielestäsi 2+3 vai 1+4?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun määräaikainen sähkösopimukseni viimein päättyi, tilasin nyt pörssisähköä, jonka hinta määräytyy tunneittain. Halvin löytämäni oli Nordicgreen, jonka marginaali on 0.16 senttiä. Siirron vaihdoin kaksihintaiseksi (yö ja päivä) jo aiemmin. Yöllä sähköenergia on lähes ilmaista. Vero ja siirto ovat yhteensä paljon enemmän kuin itse energian hinta yöllä.

Ainoa vika tuossa, että on 100%.sti vesisähkö (olisin halunnut ydinsähköä), mutta pakko se oli tuo Nordicgreen valita, kun oli edullisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tuo vajaan kolmen euron kuukausimaksu on näin kaukolämmitteisen saunattoman kerrostaloasujan kannalta aika paljon, sen hinnalla saisi noin kolmasosan sähköstä.

Luulenpa että omaa kuukausimaksutonta kuukausihinnoiteltua pörssisähköä sopiessani sähköyhtiö on tehnyt lievän hinnoitteluvirheen, tuotetta ei ole enää myynnissä eikä vastaavaan hintaan ole kukaan päässyt. Marginaali on enemmän, mutta ei vuoden marginaaleilla maksettaisi kuin alle puolen vuoden kuukausimaksut.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kun nyt latailen autoa ja aloitan vielä bitcoin-louhinnan, niin swat-team tulee varmaan kohta sisään ovesta tarkistamaan mihin sähköä käytetään :)

Onko Suomessa muuten olemassa server-houstingia, johon voisi viedä oman myllynsä pyörimään sähköverottomasti? Yli 5:n MW:n servirihuoneethan ovat vapautettuja sähköverosta.

Aika kaukaa haettu ajatus kyllä. Tuskin päästäisivät mua häärimään omaan serverihuoneeseensa.

Maailmalla on bitcoin-mining houstingia kyllä.

Tässä ilmainen busines-idea. Itse en lähtisi yrittämään, kun ei ole ammattitaitoa. Käytännössä ongelmaksi muodostuisi varmaankin se, että verottaja ei vapauttaisi sähköverosta ennenkuin 5MW:n koneteho on sisällä ja asiakkaita taas ei saisi sisään ennen kuin olisi mahdollisuus myydä halpaa sähköä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Vaatisi yli 5 miljoonaa mining-vehkeisiin.

Tämä kuva on Ruotsista

Kuva

Ps. Mulla ei ole huijarihampaita, kuten olen sydänverellä kirjoittanut :(
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.01.2016 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D Laitan tuon motivational posteriksi!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja