Kiviäkin kiinnostaa

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti:Ostin keväällä firman piikkiin vähän Teslan myyntioptioita hollantilaiselta välittäjältä, koska Suomi-meklarit eivät myy yhdysvaltalaisia myyntioptioita.

Nyt Yhdysvaltojen verottajalta tuli monisivuinen selvitysvaatimus liittyen FATCA-lainsäädäntöön, jolla pyritään estämään yhdysvaltalaisten veronkiertoa.

Näin maallikolle hyvin vaikeaita kysymyksiä

https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... c8dBQTpJlQ

"Under penalties of perjury, I declare that I have examined the information on this form and to the best of my knowledge and belief it is true, correct, and complete. I further certify under penalties of perjury that..."

Saa nähdä uskaltaako Yhdysvaltoihin enää matkustaa, matka jatkuu suoraan liittovaltion vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta :)
Saa nähdä saapuiko Deus ex machina, joka kääntää jäljellä olevat optiot vihreälle, kolme päivää sitten Norjassa:

Kuva

ja samaan aikaan

http://www.hs.fi/talous/a1451874909121

Noh, en kyllä usko että saan rahani noista takaisin, suurin osa jo lauennut arvottomina. Mutta nyt juuri 16 tammikuuta laukeaa myyntioptioita, joista viimeiset kaupat tehty yhdellä centillä. Joku on tehnyt hyvät kaupat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:ND älä laita täppöjä siihen massatuhoase- eikä kansanmurhakohtaan.
Meinaatko, että pitäisi valehdella?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:Teslako tuossa palaa? Googlasin huvikseni asiaa havaitakseni Teslan saaneen Applen aseman maailmassa. Kommenttiosiossa kommentoijat kommentoivat, että "tosi outoa tuo palo, liekö tahallaan sytytetty". Ihan kuin aikoinaan yhteyksiä menettävien/rikki vääntyilevien jne applejen kanssa. Arvaus on siis, että merkillä on tulevaisuutta.
Joo. Norjassa 3 päivää sitten syttyi latauksessa oleva Tesla tuleen tuntemattomasta syystä.

Jotkut tosiaan epäilevät salaliittoa :)

En missään tapauksessa usko salajuoneen, mutta tosiasiaon, että jos ostaisi esim. juuri 16.1 laukeavia myyntioptioita yhdellä centillä ja sitten tuikkaisi Teslan sopivasti tuleen, niin saisi rahat vähintään satakertaisesti takaisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
exPertti kirjoitti:ND älä laita täppöjä siihen massatuhoase- eikä kansanmurhakohtaan.
Meinaatko, että pitäisi valehdella?
minä vaan myyn näitä, en rohkaise tai kehota ketään näitten käyttöön.
Mukana seuraa ohje, jossa selkeästi kielletään myymäni sinappikaasun käyttö muuhun kuin tuholaisten hävittämiseen! Jos ostaja ymmätää ohjeen väärin, en voi ottaa vastuuta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt saan nauttia sähkön tuntihinnoittelusta, iltapäivällä tukkuhinta lähes 25 senttiä/kWh ja siihen vielä siirto ja vero päälle :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Jos olisit elänyt 50-luvulla niin silloin luvattiin, että vuosituhannen vaihteessa sähkö on niin halpaa ettei sen kulutusta viitsitä edes mitata.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eikö Dave muka elänyt 50-luvulla?!1
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:^ Eikö Dave muka elänyt 50-luvulla?!1
Isänsä nahkakaksiossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1453353029238.html

Joku tässä miss hkin mustassa silmässä ja siihen liittyvässä salailussa ihmetyttää. Onko tämä asianomistajarikos?
Ihan tyypillinen lähisuhdeväkivaltacase. Harvoin niitä ilmoitetaan, paitsi tässä tapauksessa joku muu ilmoitti lehdille.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1453353029238.html

Joku tässä miss hkin mustassa silmässä ja siihen liittyvässä salailussa ihmetyttää. Onko tämä asianomistajarikos?
Ihan tyypillinen lähisuhdeväkivaltacase. Harvoin niitä ilmoitetaan, paitsi tässä tapauksessa joku muu ilmoitti lehdille.
Todennäköisesti taas niitä tapauksia jossa asialla ei olla ekaa kertaa ja parisuhde senkun jatkuu vaan.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti:
exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1453353029238.html

Joku tässä miss hkin mustassa silmässä ja siihen liittyvässä salailussa ihmetyttää. Onko tämä asianomistajarikos?
Ihan tyypillinen lähisuhdeväkivaltacase. Harvoin niitä ilmoitetaan, paitsi tässä tapauksessa joku muu ilmoitti lehdille.
Todennäköisesti taas niitä tapauksia jossa asialla ei olla ekaa kertaa ja parisuhde senkun jatkuu vaan.
Lähisuhdekeissi todnäk. Hyvää medialukutaitoa teillä, nähdäkseni. Saman tyyppistä hyvin suppeaa uutisointia kuin itsemurhatapauksissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mä en nyt oikein keksi mikä motiivi ihmisellä olisi vaieta pahoinpitelijästä kuin oman lätkänpelaajansa suojelu. Surkea juttu.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sähkönmyyjä soitti - kysyi että mitä on, vastasin yhdellä sanalla "pörssisähkö". Lopetti samantien.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Mä en nyt oikein keksi mikä motiivi ihmisellä olisi vaieta pahoinpitelijästä kuin oman lätkänpelaajansa suojelu. Surkea juttu.
Tässä tapauksessa ilmeisesti oman cannonballin suojelu. Vai olisko sittenkin itsensäsuojelu jatkotoimenpiteiltä?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Sitä on suojattu niin kauan kunnes ite saa turpaansa, vs. vankilamorsiamet, Suomesakin menty naimisiin vaimontappajan kanssa ja tultu itse tapetuksi, onneksi nainen ei voi tehdä kuin kerran kyseisen virheen..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tein ison kattilallisen maukasta sapuskaa, parin päivän pupeltaisen jälkeen kattilasta riitti vielä kuuteen eväslaatikolliseen.

Korvaan tällä amican pahimmat pöperöt, joista kynitään 9,40€. Ainekset maksoivat jotain parikymppiä, joten jäin vilä lähemmäs kolmekymppiä voitolle.

Kunhan nyt typottelen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:^ miten amican ruoka voi maksaa noin 10e? Onko ruokajonossa ollut ruuhkaa? :)
Ihan normihinta ketjumestoissa pk-seudulla. Ja on ruuhkaa sen verran kuin tuommoisessa pikkumestassa voi olla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... tyles.html

Miehelle jolla on jo kaikkea, 800 puntaa viikossa. :)
Öh, eikös tuo ole maailman vanhin ammatti?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Miehelle jolla on jo kaikkea, 800 puntaa viikossa. :)
Öh, eikös tuo ole maailman vanhin ammatti?
Näitähän on ollut netissä jo parikymmentä vuotta. Seksityötä nerokkaimmasta päästä. Ei varsinaisesti tarvitse tehdä mitään seksuaalista. Voi maksattaa elämänsä vapaaehtoisilla ihmisillä ja kaupan päälle avoimesti halveksiä ja haukkua näitä :D

http://www.urbandictionary.com/define.p ... Domination
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Meinaatko, että setämiehet syytäisivät rahaa noille naisille ilman, että pääsisi edes sormella koittamaan?

Hulluja on niin monenlaisia...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Jep ja jep.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Törkeää hyväksikäyttöä!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Niinpä.

Tiedä sitten onko tuo yksilölle siunaus vai kirous, että saa sitä paremmat kiksit mitä törkeämmin kohdellaan ja käytetään hyväksi. Näin omasta näkökulmasta tarkasteltuna näyttää aika surkealta kohtalolta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:...suihinottoautomaatin...
Mä en edelleenkään usko tämän palvelun sisältyvän tuohon hintaan.

Pienellä googlailulla selviää, että ihmiset käyttää järjettömiä summia rahaa ihan siihen, että saa roikkua netissä jonkun kanssa joka osaa sen rahan pyytää, joten en myöskään epäile, että löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita maksamaan artikkelissa mainittuja summia pelkästä livehengailusta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kiviäkin kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti:Ehdottomasti käyttää, mutta mitä nuoruudestani muistan niin ainakin vakkasuomessa vuokrasetien audit viipyivät pitkänoloisesti nuorten ja kauniitten vuokralaisten talojen edessä kerran pari kuussa.
Toki rehellistä huoraamistakin harrastetaan, mutta harvemmin sitä lehdissä hehkutetaan, kun sitä pidetään aavistuksen sosiaalisesti leimaavana. Nää tytöt oli kuitenkin (oletettavasti) omalla naamallaan ja nimellään artikkelissa mukana.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.