Re: Kuinka paljon autosi kuluttaa pölöä?
Lähetetty: 29.04.2008 13:53
Mun auto vie siinä 8,5 -9.0 litraa satasella. Ihan likaa, mutta mukavuudesta on maksettava.
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://kitina.net/
En nyt tiedä, onko vaikuttavana tekijänä muuttunut ajotyyli vai pikemminkin kesärenkaat ja lämpö (+ se, että nyt oli kaupunkiajon lisäksi espooajoa), mutta viimeisin tankillinen oli vain(sic!) reilu 10 litraa sadalla. Parempaan suuntaan, sano.exPertti kirjoitti:Automaattivaihteisto ja noin pieni kone yhdistettynä kokemattomaan (?) kuskiin. Ei se muuta tarvitse.urpiainen kirjoitti:Olen ollut hieman huolissani näistä jutuista. Autoista mitään ymmärtämättömänä ostin hiljattain elämäni ensimmäisen auton. Siskoni vanhan romun - tai, voisi kai sanoa, Bluntlyn lämpimien suosituksien perusteella, kesällä 10 v. täyttävän Opel Astran 1,6 l koneella ja automaattivaihteistolla (tämähän on kai oleellinen tieto bensankulutuksessa?). Ajan vain kaupunkiruuhkassa, ja aina kylmällä koneella lyhyitä matkoja. Kulutus on ollut lähes 12 litraa sadalla tässä talvella. Yhden pidemmän maantiereissun tein kyllä, silloin laskin kulutukseksi reilu 8 litraa sadalla. Mitens tuo kaupunkikulutus on noin huima? Olenko normaali?
Oletettavasti pari litraa lähtisi ajotavan muutoksella, mutta kyllä 1.6litrainen automaatti voi sen kympin kaupungissa haluta.
Joo, kuulostaa ihan Nissan Sunny -luokan mukavuudelta.martza kirjoitti:Mun auto vie siinä 8,5 -9.0 litraa satasella. Ihan likaa, mutta mukavuudesta on maksettava.
Herra Manala kirjoitti: Joo, kuulostaa ihan Nissan Sunny -luokan mukavuudelta.
Saitko kaupanpäällisiksi 18" aluvalssit, karvanopat ja ikkunoiden tummennuskalvot?martza kirjoitti:[ sai myytyä mulle Dodge Caliber 2.4 RT:n.
18" aluvanteet oli vakiona, mutta karvanoppia ja ikkunoiden tummennuskalvoja en saanut samaan hintaan.masa kirjoitti: Saitko kaupanpäällisiksi 18" aluvalssit, karvanopat ja ikkunoiden tummennuskalvot?
Ootko tosissas?martza kirjoitti:hieman tuunasin autoa lisää. Etuspoileri , sivulevikkeet ja tuplaputket. Jeeee....
En kyllä hanki korvanoppia. Eikö nuo karvanopat ollut 70-luvun Datsun 100A:n tunnusmerkkejä.Tix kirjoitti: Ootko tosissas?
Kyllä ne karvanopat nyt vaan kannattais hankkia. Mieluiten pinkit.
Oikeastaan vetytaloudessa ei ole niin paljon järkeä. Vedyn tuottamisessa menee paljon energiaa hukkaan koska prosessin hyötysuhde on huono (se vety-ydinvoimala kuulostaa tietty lupaavalta). Vety on tulenarkaa ja sen jakeluun pitäisi rakentaa uusi infrastruktuuri. Lisäksi vetyä on vaikea säilöä ja kuljettaa, ja ilmakehään karkaileva vety tuhoaa otsonikerrosta.exPertti kirjoitti:http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Vety+l ... SI1AL020gxFrederik Krueger kirjoitti:Askel kerrallaan.
Kuluttaa vähän kokoonsa nähden? Öööh, sehän on ahdas almera-kokoluokan pikkuauto, joka on saatu visuaalisilla kikoilla näyttämään isolta. Ja hidas. Caliber R/T on pyhäinhäväistys Dodgen maineikkaalle R/T-merkinnälle.martza kirjoitti:Hinta/laatu on tässä paketissa kohdallaan, paitsi, että tuo bensan kulutus saisi olla hiukan pienempi, mutta ihmeen vähän Caliber kuitenkin kuluttaa kokoonsa nähden ja totta kai kaasujalan raskaus vaikuttaa suoraan kulutuksen määrään.
Caliber RT4 ei ole iso auto. Ulkomitoilla kikkailtu ja syö bensiiniä aika lailla, tässä olet oikeassa. Suurempaa en tarvitse, kun 90% ajoista istun siellä yksinään. Mitä taasen tehoihin tulee, on se riittävän tehokas minulle.Herra Manala kirjoitti: Kuluttaa vähän kokoonsa nähden? Öööh, sehän on ahdas almera-kokoluokan pikkuauto, joka on saatu visuaalisilla kikoilla näyttämään isolta. Ja hidas. Caliber R/T on pyhäinhäväistys Dodgen maineikkaalle R/T-merkinnälle.
Verrantona jo vaikkapa oma Octavia on Caliber R/T:tä
a) suurempi tiloiltaan
b) vähemmän kuluttava
c) suorituskykyisempi
Mä en oikeen näe Caliberin kohdalla niitä ruusunpunaisia ihmeitä mitä sä näet. Ja Caliberhan nimenomaan on tämän päivän 100A teinien keskuudessa. Joka huoltsikalla seisoo aina yksi sysimusta Caliber bling-bling vanteilla, madallus- ja levikesarjoilla, spoilereilla ja teinipopit raikuen.
Ai se oletkin sinä?
martza kirjoitti:En tiedä, mikä minuun meni kuukausi sitten, kun päädyin jenkkiautoon.
Tarkoituksena oli vain käydä ihastelemassa autoja ja prkle, myyjä puhui mut ympäri ja sai myytyä mulle Dodge Caliber 2.4 RT:n.
Lohduttelin itseäni sillä muutamalla tosiasialla, että sain sitikasta todella hyvän hinnan ja se, että tässä iässä saa myös nauttia elämästä.
Hinta/laatu on tässä paketissa kohdallaan, paitsi, että tuo bensan kulutus saisi olla hiukan pienempi, mutta ihmeen vähän Caliber kuitenkin kuluttaa kokoonsa nähden ja totta kai kaasujalan raskaus vaikuttaa suoraan kulutuksen määrään.
Kato kato, paskanjauhaja vaihtoi autoa lennosta. Äsken olit kummasti R/T:n omistaja, nyt jo SRT4:n (jonka mallimerkintää et muista oikein) omistaja. Hieno juttu. Seuraavan kerran kun ajelet sillä SRT4:lläsi ja katselet polttoainepumpulla sen bensankulutusta, niin muistutathan autoasi siitä, että niitä aletaan tuomaan suomeen vasta ensi kuussa.martza kirjoitti:Caliber RT4 ei ole iso auto. Ulkomitoilla kikkailtu ja syö bensiiniä aika lailla, tässä olet oikeassa. Suurempaa en tarvitse, kun 90% ajoista istun siellä yksinään. Mitä taasen tehoihin tulee, on se riittävän tehokas minulle.
Tehoja 260hv
Huippunopeus 243
Kiihtyvyys 0-100km/s 6.0
Herra Manala kirjoitti: Kato kato, paskanjauhaja vaihtoi autoa lennosta. Äsken olit kummasti R/T:n omistaja, nyt jo SRT4:n (jonka mallimerkintää et muista oikein) omistaja. Hieno juttu. Seuraavan kerran kun ajelet sillä SRT4:lläsi ja katselet polttoainepumpulla sen bensankulutusta, niin muistutathan autoasi siitä, että niitä aletaan tuomaan suomeen vasta ensi kuussa.
Kun jää kiinni paskanjauhannasta, selittely vain pahentaa asiaa.martza kirjoitti:Noh, noh.
Mulla on auto ollut 3 viikkoa ja tilauksen tein tammikuussa ja kutsun sitä edeltäjänsä mukaan vain RT:ksi.
Sorry, että en maininnut kaikkia adjektiivejä Super, De Lux, Sport, Turbo Ghia jne..
Otappa selvää asiasta.Herra Manala kirjoitti: Kun jää kiinni paskanjauhannasta, selittely vain pahentaa asiaa.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt lauseesta "niitä aletaan tuomaan suomeen vasta ensi kuussa"?
Eikä tässä vielä kaikki: martza on neuvokkaasti hommannut sen 18":n vanteilla vakiona tulevien 19":sien sijaan.Herra Manala kirjoitti: Kato kato, paskanjauhaja vaihtoi autoa lennosta. Äsken olit kummasti R/T:n omistaja, nyt jo SRT4:n (jonka mallimerkintää et muista oikein) omistaja.
Myyty on toki, muttei toimitettu. Taisi tosiaan tippua taivaasta. Näin Autokeskus-miehenä pressipaperit lukaisseena uskon olevani aika paljon paremmin kartalla kuin "En muista onko mun auto joku Ghia" -martza. Kolme viikkoa sitten SRT4:iä ei ole maahantuojalla ollut toimitettavana, ja se on vain ikävän kylmä fakta. Koko auto vasta julkaistiin paperilla euroopan markkinoille 3.4.martza kirjoitti:Otappa selvää asiasta.Herra Manala kirjoitti:Kun jää kiinni paskanjauhannasta, selittely vain pahentaa asiaa.
Mitä kohtaa et ymmärtänyt lauseesta "niitä aletaan tuomaan suomeen vasta ensi kuussa"?
Autoja on jo myyty Suomessa.
Mulle taisi auto sitten tippu taivaasta.
Lyön muuten satasesta vetoa, ettei "Otappa selvää asiasta" -martzalla ole edes sitä R/T:tä.elco kirjoitti:Eikä tässä vielä kaikki: martza on neuvokkaasti hommannut sen 18":n vanteilla vakiona tulevien 19":sien sijaan.Herra Manala kirjoitti:Kato kato, paskanjauhaja vaihtoi autoa lennosta. Äsken olit kummasti R/T:n omistaja, nyt jo SRT4:n (jonka mallimerkintää et muista oikein) omistaja.
Eikun hajukuuset. Karvanopat kuuluu jokaiseen automalliin vuosiluvusta riippumatta.martza kirjoitti: En kyllä hanki korvanoppia. Eikö nuo karvanopat ollut 70-luvun Datsun 100A:n tunnusmerkkejä.