Miten asuisit, jos saisit valita?

Yleinen lätinä jä kitinä

Miten asuisit mieluiten?

Rannalla
15
43%
Huipulla
4
11%
Huipulla
4
11%
Syrjässä
6
17%
Keskellä kaikkea
6
17%
 
Ääniä yhteensä: 35

NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Klisee, mutta totta: haluaisin asua about 500-600 neliön talossa West Endissä (Espoon) meren rannassa. Tietysti laituri vähän isommallekin veneelle.
Olisit edes valinnut kulosaaren etelä-osan tai jonkin stadin länsipuolen saarista, niin et olisi viimeistellyt vaikutelmaa espoolaisesta lähiöasukista.

Noita neliöitä en kyllä ymmärrä? Ihanko aikuisten oikeasti laittaisit omaa rahaasi n. miljoonan siihen, että saisit neliöt nousemaan 300m2-500m2 westendin rannassa? Eikö tuolle miltsille olisi parempaakin käyttöä?
Noo. Kun nykyinen asunto on 228m2 1000m2:n tontilla Espoossa (ja EI muuten lähiössä), niin ei kai sitä nyt samankokoisesta haluaisi haaveilla? Aina täytyy haaveilla isommasta.

Helsingissä on liikaa vasureita ja viherpiipertäjiä, sinne muuttamisesta en pysty haaveilemaan.
NegaDuck

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Neliöt ovat statement: I'm square!
Bliss

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti: Helsingissä on liikaa vasureita ja viherpiipertäjiä, sinne muuttamisesta en pysty haaveilemaan.
De sku vara Grani då?
NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Helsingissä on liikaa vasureita ja viherpiipertäjiä, sinne muuttamisesta en pysty haaveilemaan.
De sku vara Grani då?
Grani olisi muuten paras, mutta kun siellä ei ole merta. Ja hei! Tässä on nyt kyse siitä, "miten haluaisit asua". Oikeasti en ole muuttamassa mihinkään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Noo. Kun nykyinen asunto on 228m2 1000m2:n tontilla Espoossa (ja EI muuten lähiössä), niin ei kai sitä nyt samankokoisesta haluaisi haaveilla? Aina täytyy haaveilla isommasta.
Tuo unelmäkämppäsi kustantaisi 4-5 miljoonaa euroa. Vastaavaa 'vain' 270m2 kämppää kaupitellaan oikotiella 3 miljoonalla.

Ehkä ketjun kysymyksen asettelun olisi pitänyt kuulua: millainen olisi se unelmäkämppä, jota et heti myisi pois hyvän haltijan sen sinulle taiottua? Itse myisin kiljuen 5 miljoonan kämpän ja muuttaisin miljoonan kämppään pääomatuloilla elämään.
Edith

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Edith »

NuoriDaavid kirjoitti: Helsingissä on liikaa vasureita ja viherpiipertäjiä, sinne muuttamisesta en pysty haaveilemaan.
http://lehti.samizdat.info/2008/06/10/2334/
NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Noo. Kun nykyinen asunto on 228m2 1000m2:n tontilla Espoossa (ja EI muuten lähiössä), niin ei kai sitä nyt samankokoisesta haluaisi haaveilla? Aina täytyy haaveilla isommasta.
Tuo unelmäkämppäsi kustantaisi 4-5 miljoonaa euroa. Vastaavaa 'vain' 270m2 kämppää kaupitellaan oikotiella 3 miljoonalla.

Ehkä ketjun kysymyksen asettelun olisi pitänyt kuulua: millainen olisi se unelmäkämppä, jota et heti myisi pois hyvän haltijan sen sinulle taiottua? Itse myisin kiljuen 5 miljoonan kämpän ja muuttaisin miljoonan kämppään pääomatuloilla elämään.
Minä haaveilen niin, että jos minulla olisi varaa siihen 500m2:n kotiin merenrannalta West Endistä, niin varmaan minulla olisi varaa moneen muuhunkin asiaan ilman tarvetta realisoida ko. asuntoa.
NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Helsingissä on liikaa vasureita ja viherpiipertäjiä, sinne muuttamisesta en pysty haaveilemaan.
http://lehti.samizdat.info/2008/06/10/2334/
:) Aivan! Mielummin homoja kuin vasureita ja viherpiipertäjiä.
milli

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja milli »

Rannalla.

Savonlinnassa asuessa meillä oli hillittömän kokoinen piha ja paljon rantaa *muisteloi* Sellaisen mä haluaisin joskus taas uudestaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Minä haaveilen niin, että jos minulla olisi varaa siihen 500m2:n kotiin merenrannalta West Endistä, niin varmaan minulla olisi varaa moneen muuhunkin asiaan ilman tarvetta realisoida ko. asuntoa.
Mutta tuolloinhan unelmoit todellisuudessa rahasta, etkä asunnosta.

Oma unelma-asuntoni on 10 neliön leikkimökki espan puistossa. Puhtaasta kullasta tietenkin, arvo 50 miljoonaa. Tuon leikkimökin kuistilla sitä kelpaisi syödä jäätelöä kun tilillä olisi 500 miljoonaa.
NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Minä haaveilen niin, että jos minulla olisi varaa siihen 500m2:n kotiin merenrannalta West Endistä, niin varmaan minulla olisi varaa moneen muuhunkin asiaan ilman tarvetta realisoida ko. asuntoa.
Mutta tuolloinhan unelmoit todellisuudessa rahasta, etkä asunnosta.
Busted!

Osuit asian ytimeen. Ei minulla ole asuntohaaveita oikeasti, olen jo toteuttanut ne itseäni tyydyttävällä tavalla.
NegaDuck

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei minulla ole asuntohaaveita oikeasti, olen jo toteuttanut ne itseäni tyydyttävällä tavalla.
Aina voi löytää jotain siistimpää ja hotimpaa.
Stinky

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Stinky »

milli kirjoitti:
Savonlinnassa
Eikä? Missä päin? Mun äiree on sieltä jne jne..
Chap

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Haluaisin asua Helsingin keskustassa 100 metrin säteellä metroasemalta 80+ neliön kattohuoneistossa, jossa on parveke, takka ja sauna.
milli

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja milli »

Stinky kirjoitti:Eikä? Missä päin? Mun äiree on sieltä jne jne..
Hmm.. täytyy kysellä vanhuksilta. Me muutettiin sieltä pois jo kauuuuan aikaa sitten, en muista paikkojen nimiä.
BettyB.

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Chap kirjoitti:Haluaisin asua Helsingin keskustassa 100 metrin säteellä metroasemalta 80+ neliön kattohuoneistossa, jossa on parveke, takka ja sauna.
Kuulostaa hyvälle, mulle kyllä kelpaa spårapysäkkikin.
NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

BettyB. kirjoitti:
Chap kirjoitti:Haluaisin asua Helsingin keskustassa 100 metrin säteellä metroasemalta 80+ neliön kattohuoneistossa, jossa on parveke, takka ja sauna.
Kuulostaa hyvälle, mulle kyllä kelpaa spårapysäkkikin.
Hankkikaa se huone!
NuoriDaavid

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ei minulla ole asuntohaaveita oikeasti, olen jo toteuttanut ne itseäni tyydyttävällä tavalla.
Aina voi löytää jotain siistimpää ja hotimpaa.
Kun on juuri syönyt vatsan täyteen, niin ei jaksa kiinnostua uudesta ateriasta, vaikka se olisikin juuri syötyä herkullisempaa.
NegaDuck

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun on juuri syönyt vatsan täyteen, niin ei jaksa kiinnostua uudesta ateriasta, vaikka se olisikin juuri syötyä herkullisempaa.
Ja muutto stressaa. Mutta miten muuttaminen istuu tähän vertauskuvaan? Bulimia?
Bliss

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NegaDuck kirjoitti: Ja muutto stressaa. Mutta miten muuttaminen istuu tähän vertauskuvaan? Bulimia?
Muuttaminen on hyvä asia. En vertaisi sitä bulimiaan vaan viikon paastoon. Sen jälkeen on hyvä, reipas ja rohkea olo ;)
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Rannalla asumisessa on huonona puolena se että aina tuulee, kesällä voi olla mukavaa mutta entä -1 asteen räntäsateessa?
Huipulla tuulee myös! :lol:
Syrjässä on syrjässä kaikesta! Pitkät matkat, suuret energian- ja ajankulutukset?
Keskellä kaikkea onko liian hektinen paikka, saako hetkenkään rauhaa?

Huipulla ei varmasti ole helpointa mutta luontaisesti valitsen sen!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
AnaisJune
Kitinä paheena
Viestit: 38
Liittynyt: 17.08.2008 7:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja AnaisJune »

Haluan asua hietalahdenrannassa yli 100neliön asunnossa, ylimmässä kerroksessa. Ja asunnossa täytyy olla jättikokoinen lasitettu parveke sekä sauna. Mielellään myös poreamme.

Ja koska en ole alkuunkaan vaatimaton, haluan tämän lisäksi pienen maatilan esimerkiksi Sipoosta. Ja esikaupunki-kodin Melbournesta. Ja studion Pariisiin ja Nykiin.

Ei mulla muuta.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Niba kirjoitti:Rannalla asumisessa on huonona puolena se että aina tuulee, kesällä voi olla mukavaa mutta entä -1 asteen räntäsateessa?
Jos tuota karttapalloa on yhtään tullut tutkittua, niin sitä rantaviivaa löytyy reippaasti myös semmoisilta alueilta, joilla majaillessaan ei tarvitse räntäsateista tai miinusasteista huolehtia.
Prepare for the worstest.
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Syrjässä.

Ja kas, niinhän asunkin 8)
Syrjemmässä asuisin jos ei olisi lapsia mutta näinkin on ihan ok.

Kaupunkeihin on 30 km. mutta tarvittavat toimipisteet löytyy kyllä reilun 10 km:n päästä joten kaupungeissa käydään vain harvakseltaan.
barbi

Re: Miten asuisit, jos saisit valita?

Viesti Kirjoittaja barbi »

Rannalla, mut vaan osan vuotta ja sit mieluiten järven- tai merenrannalla. Kokemusta on jokivarsiasumisesta, alkoi vähitellen tympimään se kokoajan yhteen suuntaan kelaava ikkunamaisema.
Vastaa Viestiin