Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Taloudellisen tilanteen kehittyminen vuoden sisällä

Parantunut
20
47%
Ennallaan
12
28%
Huonontunut
9
21%
EVVK
2
5%
 
Ääniä yhteensä: 43

Bliss

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

NuoriDaavid kirjoitti:
Sitä vastoin iso omakotitalo isolla tontilla Espoossa on näyttävää.
Virhe tuossakin.
Espoon isot tontit sijaitsevat enimmäkseen paikoissa, jossa se ei ole näyttävää (Pohjois-Espoo). Iso tontti taloineen Westendissä ei ole näyttävää, koska siellä ei ole ohikulkuliikennettä. Rantahuvila Meilahdessa tai Ramsaynrannassa on näyttävää :wink:
elco

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Sitä vastoin iso omakotitalo isolla tontilla Espoossa on näyttävää.
Aika raju teoria. Kenestä on, kenestä ei.
NuoriDaavid

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Bliss kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Sitä vastoin iso omakotitalo isolla tontilla Espoossa on näyttävää.
Virhe tuossakin.
Espoon isot tontit sijaitsevat enimmäkseen paikoissa, jossa se ei ole näyttävää (Pohjois-Espoo). Iso tontti taloineen Westendissä ei ole näyttävää, koska siellä ei ole ohikulkuliikennettä. Rantahuvila Meilahdessa tai Ramsaynrannassa on näyttävää :wink:
:cry:
daddykillkill

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Kai se vähän huonontunut on tai pysynt ennallaan. Naftan hinnan sikamaista nousua pystyn kompensoimaan sillä, että ajan entisen 36.000 km sijasta vaikkapa 24.000 km vuodessa. Yksi suu lisää ruokittavana, mutta toistaiseksihan tuo elelee ilmaisella rintaMoloko-plussalla
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Palkkaan olen tyytyväinen mikä on aina huolestuttava ilmiö. Ei se kovin iso ole, mutta mulle riittävä (NuoriD ei laskisi minua hyvätuloiseksi). Mitään en kerää rahastoihin, jos ylimääräistä jää, käytetään ne pienehkön asuntolainan lisälyhennyksiin.

Ainoa pelko on jos joku päivä yhtäkkiä nalli napsahtaakin ja menee työpaikka alta. Toisaalta tänään vaihteeksi kuulin juuri sovituista suurista kaupoista jotka herättävät osaltaan luottamusta tulevaisuuteen. Ehkä meitä sittenkin tarvitaan? Olen luottavainen myös sikäli että tunnun sopeutuvan hyvin eleettömään ja halpaan elämään, esim. tällä hetkellä.

Velkojen osalta en luultavasti joutuisi kuseen vaikka työttömyys iskisi ja/tai joutuisin tyytymään selvästi alempipalkkaiseen hommeliin. Bensan ja ruoan hintojen nousut eivät ole paljoa hetkauttaneet koska työpaikka on niin lähellä ja ostamani ruoka on suht halpaa, yksinkertaista ja terrrrrrveellistä. Söin just illalliseksi Ehrmann-jugurttirahkan johon olin sotkenut soijarouhetta ja vähän kaurahiutaleita. Nam!

Ps. Ärsyttävää kun ei voi nykyään kirjoittaa vain ND tarkoittaessaan NuoriDaavidia, kun Ankka meni muuttamaan nikkinsä NegaDuckiksi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Stadinarska kirjoitti:Uskoisin olevan JEES. Mut mistäs pirusta sitä tietää kuka rotta jossain nakertaa pikku maailmaani...

Vanha kunnon SA
hilpeähkö violetti
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Stadinarska kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Uskoisin olevan JEES. Mut mistäs pirusta sitä tietää kuka rotta jossain nakertaa pikku maailmaani...

Vanha kunnon SA
hilpeähkö violetti
Terve mieheen Stadinturskanen! En ole varma onko meitä esitelty, mutta kerta kiellon päälle.

Kerroppa, mikä mahtaa olla tuon rotta rottaisen nimi? Vai oletko antanut sille nimeä? Vai etkö ole antanut sille nimeä?

Millaiset bruttokuukausitulot sinulla on? Paljonko sinulla menee rahaa ruokaan kuukaudessa? Ostatko viihde-elektroniikkaa, ja jos kyllä, onko sinulla jotain tiettyä mielimerkkiä? Millaisia kodinkoneita ja elektroniikkaa lähinnä ostelet, esim. parranajokoneita, pyykinpesukoneita, vaiko ehkä televisioita?

Onko sinulla kotonasi nettiyhteys? Kuinka nopea? Kuinka paljon maksat siitä ja kenelle? Mikä on sosiaaliturvatunnuksesi sekä pankkitilisi numero? Osaatko laulaa? Mites noin muuten menee?

Sinun ikiomasi, FK eli Freddie "The Mercury" Krueger
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Frederik Krueger kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Uskoisin olevan JEES. Mut mistäs pirusta sitä tietää kuka rotta jossain nakertaa pikku maailmaani...

Vanha kunnon SA
hilpeähkö violetti
Terve mieheen Stadinturskanen! En ole varma onko meitä esitelty, mutta kerta kiellon päälle.

Kerroppa, mikä mahtaa olla tuon rotta rottaisen nimi? Vai oletko antanut sille nimeä? Vai etkö ole antanut sille nimeä?

Millaiset bruttokuukausitulot sinulla on? Paljonko sinulla menee rahaa ruokaan kuukaudessa? Ostatko viihde-elektroniikkaa, ja jos kyllä, onko sinulla jotain tiettyä mielimerkkiä? Millaisia kodinkoneita ja elektroniikkaa lähinnä ostelet, esim. parranajokoneita, pyykinpesukoneita, vaiko ehkä televisioita?

Onko sinulla kotonasi nettiyhteys? Kuinka nopea? Kuinka paljon maksat siitä ja kenelle? Mikä on sosiaaliturvatunnuksesi sekä pankkitilisi numero? Osaatko laulaa? Mites noin muuten menee?

Sinun ikiomasi, FK eli Freddie "The Mercury" Krueger
TÄMÄ vaatii henkisesti pidemmän valmistautumisen vastaamaan kuin minulla nyt on ...siis mitä on...aikaa on, siis ei ole, aikaa...siis ei nyt ole henkinen, ja valmistautuminen on aikaa, eikun siis ei ole vielä aikaa...

sori, tarkoitin vain sanoa, että palaan sitten kunhan vaan sitten ei ole aikaa valmistautua.

Tässä vaihteessa voin sanoa, että otiskon muotoilu on väärin. Titteli siis TITEL tulla tupsahtaapi viimeksi. Muuten muotoilu ookoo. Värein käyttö aivan alkeellista, mutta oppinet kunhan kasvat.

ÄSSÄ ARSKA MUKAVA
kaikkien aikojen vinski
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Frederik Krueger kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:Uskoisin olevan JEES. Mut mistäs pirusta sitä tietää kuka rotta jossain nakertaa pikku maailmaani...

Vanha kunnon SA
hilpeähkö violetti
Terve mieheen Stadinturskanen! En ole varma onko meitä esitelty, mutta kerta kiellon päälle.

Kerroppa, mikä mahtaa olla tuon rotta rottaisen nimi? Vai oletko antanut sille nimeä? Vai etkö ole antanut sille nimeä?

Millaiset bruttokuukausitulot sinulla on? Paljonko sinulla menee rahaa ruokaan kuukaudessa? Ostatko viihde-elektroniikkaa, ja jos kyllä, onko sinulla jotain tiettyä mielimerkkiä? Millaisia kodinkoneita ja elektroniikkaa lähinnä ostelet, esim. parranajokoneita, pyykinpesukoneita, vaiko ehkä televisioita?

Onko sinulla kotonasi nettiyhteys? Kuinka nopea? Kuinka paljon maksat siitä ja kenelle? Mikä on sosiaaliturvatunnuksesi sekä pankkitilisi numero? Osaatko laulaa? Mites noin muuten menee?

Sinun ikiomasi, FK eli Freddie "The Mercury" Krueger

Noniin, nyt olen taas olemassa vastaamassa. Olin kaupunki-ranta-komennuksella. Wastaukset tulee. Nyt.

Terve mieheen Stadinturskanen! En ole varma onko meitä esitelty, mutta kerta kiellon päälle.

Sinulla olla hoono muisti. Esittelin itseni sinä eräällä kerralla. Wielä kerta: Olla Stadin Kala. Iso turska. Olla mukava poika. Tykkää misu.

Kerroppa, mikä mahtaa olla tuon rotta rottaisen nimi? Vai oletko antanut sille nimeä? Vai etkö ole antanut sille nimeä?

Rotta olla herra tai rouva kansantalous. Tai herra valtio.

Millaiset bruttokuukausitulot sinulla on?

Minä olla riittävä, jotta eläminen Arskalla mahdollinen.
Mitä tarkoittaa Fredipoika kuukautistuloilla. Normaali jokapojan palkka saada Arska kyllä. Sitä sitten kulutus. Onko kusimus työ tuleminen. Ansio raha?


Paljonko sinulla menee rahaa ruokaan kuukaudessa?

Minulla mennä ruoka nopea laskelma päässäni 500 eurorahaa.
Minä tahtoa syödä terveellinen syöminen. Ja korkealaatuinen. Silti minä syödä myös mikromuona. Jos pötsi räpättää.


Ostatko viihde-elektroniikkaa, ja jos kyllä, onko sinulla jotain tiettyä mielimerkkiä?

Toki ostaa. Mieli olla merrki Panaconis tai Zony tai Phillips. Minä ostaa tikiposki ja töllötin-lituskainen sekä ratio ja streteolaite. Minä olla auto-omistaja. Siinä paljon kaiutin ja reteolaite, jossa minä kuunnella uutinen ja oma cd. Mutta mikä merkki. Se olla auton oma merkki. Minä rakastaa elektroniika. Minä rakastaa kuunnella hyvä musiikki. Minä itsekin musiikki-poika. Ainakin osa minusta on.

Millaisia kodinkoneita ja elektroniikkaa lähinnä ostelet, esim. parranajokoneita, pyykinpesukoneita, vaiko ehkä televisioita?

Sinä sanoa pila? Miski ostaa pesukone monta. Minä olla ostanna pesukone, nimi Siemenetsenssi tai joku ja lisäksi iso laite joka panna kuivaksi märkä pyykki. Se on torni. Ja sama siementäjämerkki. Sitten omistaa rauta, nimmari on Rowenttta ja sitten omistaa astiain pesemismasiina, nimi on AGE tai tai EGA , ja sitten minä on saada jääkaappi kun ostaa asunto, mikä perkele se olla. EAaEG se olla ja sitten minä omistaa leivänpaahdin. Se olla värillinen ja sitten minä omistaa kahveenkeittokone ja sitten omistaa nespresso ja sitten omistaa toinen töllötin ja nimi olla Zhony.
Sitten minulla olla parta ja sähköparran ajokone vai oliko se sähkö parranajokone. Sähköparta ajaa jollakin. Eiköhän se olla Rbaun.
Sitten minä olla torahammas , iso hyvä luu ja pestä niitä hyvin sähköhammas harja. Se olla muistini mukaan Nraub.


Onko sinulla kotonasi nettiyhteys?

Se onpi kiitos kuseminen siitä.

Kuinka nopea?

Se olla kaksi megamarkettia.

Kuinka paljon maksat siitä ja kenelle?

Maksaa punkille siitä ja ei muistaa nyt mikä maksu. Se olla Haltija-operaattori.

Mikä on sosiaaliturvatunnuksesi sekä pankkitilisi numero?

Sosialisti-tunnukseni ompi 291368-0023 sekä punkkinumero 220870-998221221, Salasana verrkopunkkiin "Stadinarska"


Osaatko laulaa? Mites noin muuten menee?

mistä tietää että osaan laulu. Saat kuulla sitä vielä syksy jos vain haluaminen. Minä nyt olla shock.

Muuten menee päin villu. Eimaar hah.Oikun olla hauska! Eikö? Minä mennä hyvä asia. Ihan tasainen ja oikein hyvä meno.

Sinun ikiomasi, FK eli Freddie "The Mercury" Krueger

Minun ikioma? Älä nyt ole liioittele? Sinä olla Fredi, minä ei olla homonen.
Mutta mikäettei. Minä ei olla mitään sinun ikioma vastaan. Kiva juttu. Saat hali miehekäs. Minulla olla monta tukija. Minä muuten kaatua ellei minä tukea aina.


STADINTURSKA
tunnettu paremmin nimellä Snaditerska
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Hoitovapaa tässä taloudessa jää onneksi melko lyhyeksi ajaksi kiitos seuraavan äitiysrahakauden, mutta muuten mennään kiikun kaakun.

Huom: ei ikinä pitäisi aloittaa kodin remontoimista hetimmiten äitiysloman kynnyksellä ja alkaa järkkäileen ja toteuttaan omia häitä lapsen ollessa puolivuotias ja seuraavan tehdessä jo tuloaan tähän maailmaan...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Chap

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:Edit: sinänsä mielenkiintoista, että palstan suurimmat(?) asunnon omistamisen arvostelijat, Tix ja exPörtti ovat lähiaikoina hankkineet uudet omistuskämpät.
Pitää nyt korjata asiavirheitä. En Tixistä tiedä, mutta Pörtti osti omansa kyllä jo useita vuosia sitten.

Eli muna - kana ongelma oli näinpäin, että ostettuani asunnon kiinnostuin (entistäkin) enemmän asuntomarkkinoitten tilanteesta.
Ok. Mutta etkö kuitenkin ollut katselemassa uutta omistusasuntoa jo sillä silmällä ja tositarkoituksella?
NuoriDaavid

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NuoriDaavid kirjoitti:
elco kirjoitti: näyttävyysaspekti on tässä vähän niinkun jo saavutettu.
Virhe!

Ei näyttävyyttä lasketa, jos sitä ei saavuteta omalla maalla.

Esim. kun perheemme menee Nykiin, niin totta kai ajelemme jatketulla limusiinille, se on hauskaa, kuten varmasti tiedät. Sitä ei kuitenkaan lasketa, koska se ei tapahdu omalla maalla.

--
Tämä suunnitelma ei toteutunut alkuperäisessä muodossa. Lähdin varaamaan autoa lentokentälle hotellin aulassa toimivasta lippuja ja autovarauksia välittävältä tiskiltä lentopäivän aamuna. Kuuden matkustajan limo ei ollut vapaana. Otin sen sijaan (kalliimman) Kuva

Cadillac Escaladen. Ei kuitenkaan tuntunut yhtä hienolta kuin edellisen kerran jatkettu limusiini. Olisi pitänyt sittenkin ottaa isompi limo, kun kuuden matkustajan ei ollut vapaan.
NuoriDaavid

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exPertti kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Cadillac Escaladen.
Tuo on hankintalistalla "järkevien matka-autojen luokassa".

Jaa miksi? Tilaa ja nelialueilmastointi. 8)
Speksit ovat vaikuttavat:

Hinta (ovh) 110990 €

Moottorin koko 6,2 l (bensiini)
Moottorin teho 409 hv (5700 r/min)
Moottorin max vääntö 565 Nm (4300 r/min)
Kiihtyvyys 0-100 km/h 6,8 s
Vaihteita 6 (aut.)
Huippunopeus 170 km/h (rajoitettu)

Kulutus l/100 km
-Kaupunki 23,0 l
-Maantie 12,3 l
-Yhdistetty 16,2 l
CO2-päästöt 383 g/km

Kokonaispituus 5151 mm
Kokonaisleveys 2008 mm
Korkeus 1927 mm
Akseliväli 2946 mm
Tavaratilan koko 479 litraa (7 henk.)
Oma massa 2909 kg

Jos olisi varaa, niin saattaisin hankkia. Härski auto.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Huippunopeus 170 km/h (rajoitettu)
Eikös toi kuitenkin vähän vituta autobahnilla jne.?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Huippunopeus 170 km/h (rajoitettu)
Eikös toi kuitenkin vähän vituta autobahnilla jne.?
:) No sitten varmaankin pitäisi ostaa AMG:n virittämä maasturi.

Eihän tuollaisessa (Cadillac Escaladessa) kauheasti järkeä ole, mutta ihan kiva oli olla kyydissä. Siellä istuessa perusmaasturit (esim. Honda CRV )näyttivät kyllä hyvin pieniltä. Jenkeissähän tuo Cadillacin kokoluokka on se full-size SUV, suomessa yleensä isoina myytävät maasturit (esim. Mersun M-sarja) ovat vain mid-size.
Herra Manala

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Huippunopeus 170 km/h (rajoitettu)
Eikös toi kuitenkin vähän vituta autobahnilla jne.?
:) No sitten varmaankin pitäisi ostaa AMG:n virittämä maasturi.
Helpompaa lienee kuitenkin tökätä piuha hetkeksi kiinni diagnostiikkaliittimeen ja käskeä rajoitinta pakenemaan mäjelle.

Ihmeellisiä noi jenkkien rajoittelut. Omassakin piti olla 200km/h:ssa rajoitin, muttei se ainakaan vielä 245km/h:ssa tullut vastaan.
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

X
Viimeksi muokannut -Superior-, 18.05.2023 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Se on miehen vastuulla. Emmäätiiä enkä jaksa miättiikää, ku ei tartte ja homma luonaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tänä vuonna kohtuullinen.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 03.11.2013 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

-Superior- kirjoitti:Vaikea kuvitella, millä voisi saada itsensä sellaiseen tilaan, että puhuisi - tai vielä enemmän vihjailisi - omaisuudestaan julkisesti.
Ensin pitäisi olla sitä omaisuutta ennenkuin siitä voi puhua tai vihjailla. Tyhjästä on paha nyhjäistä.

Toisaalta aiheena oli toimeentulo, ei niinkään omaisuus. Katso vaikka elcoa: rahaa tulee kuin esterin perseestä mutta eihän se raukka silti omista edes päässään olevia hiuksia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-Superior-
Kitisijä
Viestit: 1234
Liittynyt: 07.04.2006 0:01

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja -Superior- »

"Elvis Presley has sent his gold-plated Cadillac out on tour."
Chap

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minulla tilanne on aika plus-miinus-nolla vuoden takaiseen verrattuna. Palkkani on noussut vuodessa n. 8-9 % ja nimellisverotushan on vähän keventynyt, mutta koska asuntolainani korko on noussut 0,75 %-yks. syö se melko tarkalleen palkankorotuksesta tulleen lisärahan. Lokakuussa tulee palkkaan indeksikorotus n. 5 %, joten silloin ollaan taas plussalla kunhan pankki ei nosta prime-korkoa.
NegaDuck

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

exPertti kirjoitti:Miksi ihmeessä korkolaskun osaava mies ottaa prime-koron lainaansa? _Efektiivinen_ korko on aina korkeampi primessä, kun se voi vaihtua sinä päivänä kun pankki niin keksii.
No mutq se oli vaihtamishetkellä matalampi q euribor.... :oops:
Chap

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:prime-korkoa.
Miksi ihmeessä korkolaskun osaava mies ottaa prime-koron lainaansa? _Efektiivinen_ korko on aina korkeampi primessä, kun se voi vaihtua sinä päivänä kun pankki niin keksii.
Valitsen taktisesti. Korkokantaahan pystyy vaihtamaan myöhemmin. Kun syksyllä otin iiison asuntolainan, valittavana oli prime 4,25 % tai 12 kk Euribor 5,1 %.
Chap

Re: Mikä on taloudellinen tilanteesi?

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:
Chap kirjoitti:Valitsen taktisesti. Korkokantaahan pystyy vaihtamaan myöhemmin. Kun syksyllä otin iiison asuntolainan, valittavana oli prime 4,25 % tai 12 kk Euribor 5,1 %.
Saiko sitä vaihtaa kerran maksutta vai miten se meni?
En tajunnut syksyllä neuvotella maksuttomia vaihtoja, mutta ei se vaihtaminen niin paljoa maksa hinnaston mukaan (50 euroa tjsp.) jos sitä vertaa siihen, että olen säästänyt tähän mennessä useita satoja euroja valitsemalla primen euriborin sijaan.
Vastaa Viestiin