Ensimmäiset lumisateet?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
slam

Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja slam »

koskahan mahtavat tulla?

sitä odotellessa opetelkaamme sotimaan lumella oikein:

http://www.miniclip.com/snowfight.htm
ninnithequeen

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Toisaalta sais tulla jo. Ne loskat vois kyllä jättää väliin.
Toisaalta taas mun pitää lukita rakkaat 7 sentin korkokenkäni kaappiin muutamaksi kuukaudeksi :cry:
slam

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja slam »

peli jumittui 16 kentän alkuun... mutta lähti taas rullaan... kämmäsin 17;sen, kun oli, niin pitkä tauko tuossa

*selityksiä*
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mä tykkään enemmän siitä pelistä, jossa paiskotaan kermakakkuja Gatesin naamaan!
Pyyhin Netikettiin..
Starflare

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Sanokaa mitä sanotte, mutta aivan ihq topik mielestäni! Kas, kun tämä ikuinen pikkupoika odottaa aina ensilunta jostain kumman syystä. En edes tiedä miksi, mutta siinä on mielestäni ollut jo kahdenkymmenen vuoden ajan jotain maagista, kertokaa tekin ihmeessä, mitä ensilumi teille merkitsee! itse en osaa hirveän tarkasti sanoa mikä siinä on, mutta tunnen olevani elossa enemmän kuin koskaan, kun tunnen ensilumen kasvoillani! onko häpeä olla näin innoissaan tästä asiasta? onko se varattu vain lapsille? En tahdo kasvaa aikuiseksi koskaan! :D .

Ensilumi :h:
slam

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja slam »

Starflare kirjoitti:tämä ikuinen pikkupoika odottaa aina ensilunta

Ensilumi :h:
Olen odotellut laskettelurinteeseen pääsemistä näin syksyisin. Mittarin laskiessa nollaan on tehnyt mieli lähteä sanomaan Tampereen rinteiden toimitusjohtajalle, että lumitykki pyörimään ja sassiin.

Vuosittainen suurin vitutuksen aihe on ollut paikallisessa Mustavuori nimisessä laskettelukeskuksessa se, että perusrinne lumetetaan ensin ja sitten vasta streettirinne. Kahden rinteen pienessä keskuksessa, jonka lumitykkikalusto on myös vähäinen. Kannataisi ensin lumettaa streetti ja sen jälkeen vasta "päärinne".

Perushiihtäjä on ollut se ykkösasiakas vuosien saatossa. Kausikortin ostaneet saavat odotella turhan kauan vermeiden valmistumista. Varmasti kertalippuja, ruokaa ostavat perushiihtäjät tuovat enemmän rahaa taloon, kun muutama kausikortin ostanut "höppänä". Jos kausikorttien määrää haluaisivat panostaa, niin laittaisivat ensin streetin kuntoon ja hienoksi + hoitaisivat sitä edes kunnolla.

Himoksella suurin osa perushiihtäjistä käy viettämässä laatuaikaansa, että olisi aika rohkea temppu alkaa vain lumettaa streettiä ensimmäisenä täällä näin pienessä keskuksessa edes kokeilumielessä yhden kauden ajan. Näkisivät sitten, että poikiiko asia lisää rahaa taloon, vai meneekö homma tappion puolelle.

Sappeessa sentään ymmärtävät laittaa Pipeen yhden lumitykin valmisteleen kaaria, mutta voi, "prkl" ne kaaret on liian loivassa rinteessä... Vauhtia ihminen tarvitsee. Edes sm-kisa porukka ei saanut siinä pipessä paljoa ilmaa aikaiseksi. Olen asiasta yrittänyt vuosia mölistä, että "jumalauta se verme kireesti jyrkkenevään rinteeseen.

Sotkamossa oli aivan täysin eri meno, ja levilläkin on varmaan puolet jyrkempi pohja.

Sappeella tehdään nyt uudistuksia, että toivottavasti joku nyt ymmärtää ottaa sen kauhakuormaajan käyttöön. Olen tuosa miettynyt, että käyn itse hoitamassa kohta asian kuntoon. Ilman vauhtia ei saada aikaiseksi ilmaa. Vauhti on kuin mentäisiin hiekkakentällä kohden saakelin korkeeta seinää, josta olisi hienoa vetää tappoilmaa.

Se ei olisi lapsille enää, niin turvallinen, mutta ei kovinkaan moni lapsi osaa ponnistaa edes oikein, että saisivat suunnattua vauhdin ponnistuksen kautta ilmaksi.

(avaudun)

heh, ei ole tainnut olla edes vielä pakkasia? :lol:
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lumisade=hiihtoa ja kylmyyttä.
En kaipaa, riittää että jouluna on.

Edit: Siis sen ajan kun mie olen lomalla niin silloin lunta ja paljon, kiitos.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Kittys

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Pekka Pouta tais lupailla sunnuntaille lumisateita. Tiedä sitten? Tääl eka aamu ku mittari nollassa. Ensilumi on ain ihana :h:
RolloTomasi

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Mylwin kirjoitti:Lumisade=hiihtoa ja kylmyyttä.
En kaipaa, riittää että jouluna on.
Hiihtaminen on kivaa.
Kylmyyskin on kivaa kunhan ei ole liian kylma. Lumikin pysyy paremmin maassa.

Tottakai jouluna on oltava lunta, aivan kuten lapsuuden jouluissa.

Oikeastaan haluaisin jouluna olla maalla, kaukana kaupungin melusta ja sahkovaloista. Pellot hankien peitossa, kuu ja tahdet pimealla taivaalla. Joku lyhty pihalla ja varpusille siemenia puun oksalla. Sisalla joulukuusi, kinkku ja kanelin tuoksu, puusaunan raikkaana ruokapoydassa.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

RolloTomasi kirjoitti: Hiihtaminen on kivaa.
Ei silloin, kun se kuuluu opetusohjelmaan ja odotetaan että kaikki osaavat suksia höylätyillä kakkosnelosilla 50km/h.
Huvikseen hiihtely on varmaan ihan kivaa, en vain uskalla sijoittaa suksettimiin kun epäilen että jäävät varastoon pölyttymään.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Dumari

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Mylwin kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti: Hiihtaminen on kivaa.
Ei silloin, kun se kuuluu opetusohjelmaan ja odotetaan että kaikki osaavat suksia höylätyillä kakkosnelosilla 50km/h.
Huvikseen hiihtely on varmaan ihan kivaa, en vain uskalla sijoittaa suksettimiin kun epäilen että jäävät varastoon pölyttymään.
Nou ropleemo, lähdet mun kaa hiihtään kehä 1:n vierustaa pitkin.
Sais ne lumet jo tulla että pääsis hiihtään!
bedlam

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Veikkaan ensimmäistä lumisadetta saapuvaksi Alfredin päivänä, 29.10. Tavallisesti jo tähän aikaan on ensimmäinen valkoinen lumipeite käynyt maassa, mutta nyt myöhästyy pari viikkoa. Palkinnoksi syön keltaista lunta.
1108

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

slam kirjoitti:koskahan mahtavat tulla?

sitä odotellessa opetelkaamme sotimaan lumella oikein:

http://www.miniclip.com/snowfight.htm
Ainakin täälle lumi on satanut ensimmäisen kerran jo aikaa sitten, taitaa olla peräti 3-4 viikkoa sitten. Aamusta oli lunta maassa 2-3 senttiä, suli kyllä aika vitukseen nopeasti pois.
ninnithequeen

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RolloTomasi kirjoitti:Tottakai jouluna on oltava lunta, aivan kuten lapsuuden jouluissa.
Oikeastaan haluaisin jouluna olla maalla, kaukana kaupungin melusta ja sahkovaloista. Pellot hankien peitossa, kuu ja tahdet pimealla taivaalla. Joku lyhty pihalla ja varpusille siemenia puun oksalla. Sisalla joulukuusi, kinkku ja kanelin tuoksu, puusaunan raikkaana ruokapoydassa.
Nyt mua rupes Joulututtamaan...Ehanaa kun kohta saa taas alkaa koristelemaan kotia jouluiseksi. Tosin mulla on semmonen diili itseni kanssa, että vasta kun kunnon lumi on maassa eikä heti sula pois, saa laittaa ensimmäiset joulukoristeet :)
Viime vuonna otti päähän, kun ei tähän aikaan suunnilleen löytynyt piparkakkutaikinaa kaupasta...
Kid

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti: Viime vuonna otti päähän, kun ei tähän aikaan suunnilleen löytynyt piparkakkutaikinaa kaupasta...
Se pitää tehä ite

:D
Kid

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Niin ja noin muuten lumesta...
Syksy on ihanata kunhan ei niitä vesisadeloskakelejä tuu.
Suoraan vaan lunta maahan joka pysyy.
Aikataululla...myöhemmin.
ninnithequeen

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

kid kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Viime vuonna otti päähän, kun ei tähän aikaan suunnilleen löytynyt piparkakkutaikinaa kaupasta...
Se pitää tehä ite
No jotta pentele, mä teen kaiken muun kyllä ite paitti sen...
(pistäs reseptis)
Kid

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja Kid »

ninnithequeen kirjoitti:
kid kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Viime vuonna otti päähän, kun ei tähän aikaan suunnilleen löytynyt piparkakkutaikinaa kaupasta...
Se pitää tehä ite
No jotta pentele, mä teen kaiken muun kyllä ite paitti sen...
(pistäs reseptis)
Sieltä se ruoka-ohjeista ny löytyy. Ollos hyvä.
ninnithequeen

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

kid kirjoitti: Sieltä se ruoka-ohjeista ny löytyy. Ollos hyvä.
Kiits. *kirmaa kauppaan*
RolloTomasi

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

ninnithequeen kirjoitti: Nyt mua rupes Joulututtamaan...Ehanaa kun kohta saa taas alkaa koristelemaan kotia jouluiseksi. Tosin mulla on semmonen diili itseni kanssa, että vasta kun kunnon lumi on maassa eikä heti sula pois, saa laittaa ensimmäiset joulukoristeet :)
Mun puolestaan taytyy varautua lumettomaan jouluun... :cry:
ninnithequeen

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RolloTomasi kirjoitti:Mun puolestaan taytyy varautua lumettomaan jouluun... :cry:
*lähettää virtuaalilunta Rollolle Jouluksi*
RolloTomasi

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

ninnithequeen kirjoitti:
*lähettää virtuaalilunta Rollolle Jouluksi*
Kiitos, Ninni! :h:
slam

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja slam »

1108 kirjoitti:
Ainakin täälle lumi on satanut ensimmäisen kerran jo aikaa sitten, taitaa olla peräti 3-4 viikkoa sitten. Aamusta oli lunta maassa 2-3 senttiä, suli kyllä aika vitukseen nopeasti pois.
jaa,jaa... Mun käsittääkseni täällä ei ole oikein ollut vielä edes pakkasta.

nyt on aika mukavat 6asteen kelit. Ei tarvine laittaa kylmäkonetta päälle autosta. Se laite pitäisi tavaratilan 6;asteessa muutoinkin.
hermine

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Viime keväänä löysimme ystäväni kanssa pulkkailun ilot juuri ennen kuin lumet sulivat. Toista kertaa ei enää mäkeen päästy ja siitä asti olen odottanut uutta lunta. Kesäisillä kävelyretkillämmekin katselimme kaikkia rinteitä sillä silmällä, että mistä pääsisi pulkalla alas talven tultua mutta missä ei kuitenkaan olisi kersalaumaa tiellä.

Ja sitten, heti kun on ajankohtaista, kysyn pojalta, joka ihmeellisyydellään saa minut hukkaamaan kaikki sanat mutta jonka seuraa kaipaan silti, lähtisikö tämä pulkkamäkeen. Tiedän ettei se tule kuitenkaan mutta sitten minua ei enää voi syyttää yrityksen puutteesta.

Ensilumestakin vaan on kamalan pitkä aika kunnon lumipeitteeseen, voi olla että vasta ensi vuonna :?
1108

Re: Ensimmäiset lumisateet?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

slam kirjoitti:jaa,jaa... Mun käsittääkseni täällä ei ole oikein ollut vielä edes pakkasta.

nyt on aika mukavat 6asteen kelit. Ei tarvine laittaa kylmäkonetta päälle autosta. Se laite pitäisi tavaratilan 6;asteessa muutoinkin.
Orivedelle sattui matalapaine ja lumisteli paikat. Oli oikein 10-uutisissa.
Vastaa Viestiin