Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Älkää nyt vanhat ukot viitsikö esittää, että edes enää kuulisitte mitään eroja kuulokkeiden välillä.
Viimeksi muokannut Vesper, 16.07.2013 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

MrM kirjoitti:Mä lopetin hifi-tuotteiden sokkokuunteluvertailushoppaamisen jotakuinkin siinä kohtaa kun huomasin, että kivoiten mun korvaan soiva kompakti kaiutinsarja kotiteatteriin maksaa 2800 euroa. Per kaiutin.
Aavistuksen samassa tilanteessa. Parantaakseen merkittävästi nykyisestä tilanteesta pitäisi tutkia saman hintaluokan kaiuttimia, joten ei ole mitään tarvetta edes unelmoida äänentoiston parantamisesta. Näillä tuloilla en tosiaankaan ala sijoittamaan neljää-kuutta tonnia kaiuttimiin. Pienemmällä panostuksella ei taas saavuta mitään merkittävää hyötyä.

Kunnollisia kuulokkeita en omista, kun ei ole merkittävää käyttöä, joten ei ole tullu kuulokkeitakaan niin paljoa koekuunneltua, että osaisin ostosuosituksia antaa tai kommentoida.

EDIT: Luotan stereoäänentoistoon. Noi monikanavajärjestelmät on IMHO liian kalliita saavutettuun hyötyyn nähden.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4294
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ostin konserttilippuja vanhukselle.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Onko mitään käytännön hyötyä hankkia Finnairin plus kortti, jos maksimissaan ostaa 15 menopaluulippua vuodessa lomalennoille. Kaikki ei tietenkään finskille.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23516
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Asteikolla 1-5 kuinka typerää olisi ajaa Kouvolaan, että saisi pulled pork hodarin?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14930
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Asteikolla 1-5 kuinka typerää olisi ajaa Kouvolaan, että saisi pulled pork hodarin?
Aika typerää, mutta turun Dennikseen ajaminen Pulled pork pizzan perään käy jo järkeen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:Älkää nyt vanhat ukot viitsikö esittää, että edes enää kuulisitte mitään eroja kuulokkeiden välillä.
Tein hyvän valinnan. Mä mitään enää kuule, mutta nää istuu hyvin mun norsumaisille korville. Ja The White Stripes kuulostaa hyvä... tai siis mä kuulen ne. Hyvin käytettyä rahaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Diddley Bow kirjoitti:...nää istuu hyvin mun norsumaisille korville.
Korvathan kasvaa koko eliniän. Mitenhän isot ne on sulla tossa kasikymppisenä...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21402
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Asteikolla 1-5 kuinka typerää olisi ajaa Kouvolaan, että saisi pulled pork hodarin?
Duunikaveri ajoi istanbuliin kebabille.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

sivustahuutaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Asteikolla 1-5 kuinka typerää olisi ajaa Kouvolaan, että saisi pulled pork hodarin?
Duunikaveri ajoi istanbuliin kebabille.

Parin vuosikymmenen takainen tuttava (R.I.P.) lennähti Amsterdamiin iltakaljalle.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Vesper kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:...nää istuu hyvin mun norsumaisille korville.
Korvathan kasvaa koko eliniän. Mitenhän isot ne on sulla tossa kasikymppisenä...
Lennän ehkä jo huomenna. Tiä sitten mihin suuntaan. Näissä kuulottimissa ei ole kompassia.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Huh!! Jouduin säätämään bassot minimille kuulottimista, koska ZZTop ei kuulostanut enää siltä miltä ennen. Huikeet korvien hiostajat! Suosittelen! Nyt kaipaan jonkun määrittelemään sen, miltä mikäkin tuotos kuuluu kuulua. Blakroc on varmaan hyvä mittari.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Miksi mun kone jumittaa telakassa, mutta heti kun otan sen irti siitä, homma futaa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Diddley Bow kirjoitti:Tein hyvän valinnan. Mä mitään enää kuule, mutta nää istuu hyvin mun norsumaisille korville.
Mäpäs! Muista jättää ne yöksi huutamaan medium-volumeille että palavat kunnolla sisään.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:Miksi mun kone jumittaa telakassa, mutta heti kun otan sen irti siitä, homma futaa?
Ootko kattonu ettei joku windowsin power plan automaattisesti vaihdu kun koneen lyö telakkaan ja vaihdu sitten takas kun sen ottaa irti siitä?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MrM kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Miksi mun kone jumittaa telakassa, mutta heti kun otan sen irti siitä, homma futaa?
Ootko kattonu ettei joku windowsin power plan automaattisesti vaihdu kun koneen lyö telakkaan ja vaihdu sitten takas kun sen ottaa irti siitä?
Häh?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

MrM kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Tein hyvän valinnan. Mä mitään enää kuule, mutta nää istuu hyvin mun norsumaisille korville.
Mäpäs! Muista jättää ne yöksi huutamaan medium-volumeille että palavat kunnolla sisään.
Ei ei ei. Sinä suosittelit, minä vertailin, valitsin ja suoritin.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:
MrM kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Miksi mun kone jumittaa telakassa, mutta heti kun otan sen irti siitä, homma futaa?
Ootko kattonu ettei joku windowsin power plan automaattisesti vaihdu kun koneen lyö telakkaan ja vaihdu sitten takas kun sen ottaa irti siitä?
Häh?
Siitä käynnistyspalkista. Se pariston kuva. Klikkaa sitä.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

MrM kirjoitti: Siitä käynnistyspalkista. Se pariston kuva. Klikkaa sitä.
:D

Tuli mieleen kun mun täti soitti mulle uuden koneensa ääreltä joskus tuohtuneena, että "Mä oon painanut jo tuota kettua ja sitä maapalloa ja sitä DEEEÄNAAATA ja silti se geelaim ei toimi!"
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:Onko mitään käytännön hyötyä hankkia Finnairin plus kortti, jos maksimissaan ostaa 15 menopaluulippua vuodessa lomalennoille. Kaikki ei tietenkään finskille.
Mitä siinä häviätkään?

Jos ajatellaan, että lennät puolet oneworldilla niin ilman long hauleja saat noin 15000 pistettä vuodessa. 10000 pisteellä saa euroopan lennolle korotuksen bjisnekseen ja 50-60 tuhannella saa long haul-korotuksen. Kesällä finnairilla on huonosti markkinoitu kampanja, jossa korotuksista saa merkittäviä alennuksia.

Kuka arvostaa mitäkin, mutta bjisneksessä lentäminen tekee paljon järkeä - reissu ikäänkuin alkaa oikealla jalalla. On priorty bag drop ja -priority security - jonltusaikaa rahvaan kanssa säästyy helposti 20min, minkä voi viettää loungessa ilmaiseksi syöden, juoden tai lehteä lukien. Koneessa pelaa samppanjatarjoilu ja saa ruokaa. Loungeaccess muuttuu tod kallisarvoiseksi jos on veemäinen vaihto: voi käydä suihkussa jne.

Longhaul bjisnes onkin jo sitten elämys. Viime lennolla olin Nizhi Novgorodin kohdalla aika tuiterissa ja niiin fiiliksissä viiden ruokalajin dinneristä samppanja, gt, valkoviini, punaviini ja calvadostarjoiluineen kuunnellessani Beethoveni
n vitosta firman noise cancelling-luureista, että fiilistä lähinnä pilasi se, että lento oli niin lyhyt, ettei aamulla saanut nukkua pitkään!

Käytän kaikki pisteeni yksinomaan long haul-korotuksiin. Pisteitä kertyy ehkä 50k lennoista ja saman verran luottokorteilla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mä kun lennän vain lomalentoja perheen kanssa, niin tuosta yhdestä busines-korotuksesta ei oikein ole hyötyä. Mutta vois kait sen kortin hankkia, käyttää sitten pisteet johonkin muuhuun.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä kun lennän vain lomalentoja perheen kanssa, niin tuosta yhdestä busines-korotuksesta ei oikein ole hyötyä.
Vaikea keksiä tilannetta, jossa siitä olisi enemmän hyötyä! :D
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Heh. Muu perhe ei välttämättä ymmärtäisi arvostaa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Jokin tässä ei nyt summaudu. Ainakin minulle tulee mieleen hommata koko perheelle ne kortit ja korottaa sitten koko osasto kerralla, vai ymmärränkö tässä nyt jotain väärin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Se max 15 menopaluuta vuodessa on koko perheen liput. Eli 3 menopaluuta/ sierainpari. Sillä ei varmaan saa businestä koko perheelle? Säilyykö noi pisteet kuinka pitkään?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin