Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:^ Milloin ajat, kun olet koko ajan Karhuissa?
Minun ja Pikkumustan välinen asia.
Vaan kyllä olen varsin tarkka, etten aja Karhuissa. Se edellyttää ajoitusta ja mm. krapulakarhujen välttämistä aamusella. Tuskallista, mutta minulla on ripeä maksa.

Kiitos Pulkannaru, eipä tullut mieleenkään että saattaapa Orimattilassakin olla jonkinlainen lasi- ja peilipulju. Eri asia sitten kerkiänkö huomenna ennen klo 12 katsastusaikaa. Mutta koska niillä katsastustoimistolla täällä ei ole ruuhkaa, tuskin ne pahoittaa mielensä jos tulenkin vasta maanantaina. Kunhan ette kerro kytille, joille taas selittäisin että olen just ajamassa katsastukseen, vaikkakin pari päivää myöhässä.

Toinen mahdollisuus tietty yrittää saada lappu mutta peilihuomautuksen kera jo huomenna.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Onko kenelläkään kokemuksia pöytämällisesta asianpesukoneesa? Tyyliin vaikka tämmöinen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exPertti kirjoitti:
Diddley Bow kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia pöytämällisesta asianpesukoneesa? Tyyliin vaikka tämmöinen.
Itsellä oli Siemens merkkinen (sitä myydään myös Bosch merkkisenä). Ihan mahtava kone kun sen oppi kasaamaan "piripintaan". Max 2-3 ihmiselle sanoisin tai sitten saa pestä usein. Omani oli aika kovaääninen tiskipöydällä, joten kun sen sai kaappiin astianpesukonepaikkaan (jätti vaan purkamatta oven ja sokkelin) se auttoi asiaa.
Onko niissä isojen koneiden kaltaiset liitännät?
Who says you need to buy a guitar?
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^En tiedä, millaiset liitännät on isommissa, mutta oma pikkuruiseni on mennyt joka kämpässä seinään sellaisenaan ilman välikappaleita. Eli väittäisin liitäntöjen olevan standardin mukaiset.

Oman kokemukseni mukaan tuo on sopivan kokoinen tasan yhden hengen kokoiselle orkesterille, parisuhteessa konetta sai luukuttaa turhan tiuhaan. Mutta jos ole kokenut normikokoisen vimpaimen liian isoksi, niin kaipa tuo sitten ajaa asiansa. Itsekin tunkisin laitteen kaappiin, jossa se onkin lähes äänetön.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mulla on sen normikokoisen kavennettu versio yksin, ja tuntuu että vähintään joka toinen päivä saa pyörittää. Eli jos tekee itse ruokaa, niin varmasti jää pöytämallit pieneksi jopa yhdelle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Menen ehkä pienellä koneella, säästän pöytätilassa ja pyydän lankomiestä bygaaman mulle sopivan kokoisen/korkuisen sokkelin sille. Mulla siis on paikka 60cm leveelle koneelle, mutta niin isolle ei ole tarvetta. Sokkelin alle voi sitten varastoida vaikka... no niin, no.

Tiskaamisessa ei sinällään ole mitään vikaa, mutta sitten kun sattuu näitä hetkiä kun on kipee, niin olis se kiva siirtää ne astiat koneeseen ja painaa nappulaa.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos sulla kerran tilaa on normaalille koneelle, niin saisit kyllä luultavasti paremman ja halvemman koneen sellaisen ostamalla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

aasi kirjoitti:Jos sulla kerran tilaa on normaalille koneelle, niin saisit kyllä luultavasti paremman ja halvemman koneen sellaisen ostamalla.
Isosta koneesta seuraa monia ongelmia - lähtien siitä, että eihän mulla ole edes astioita niin paljon. Silkkaa tyhjäkäyntiä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Diddley Bow kirjoitti:
aasi kirjoitti:Jos sulla kerran tilaa on normaalille koneelle, niin saisit kyllä luultavasti paremman ja halvemman koneen sellaisen ostamalla.
Isosta koneesta seuraa monia ongelmia - lähtien siitä, että eihän mulla ole edes astioita niin paljon. Silkkaa tyhjäkäyntiä.
Paaskaa. Meitin kolmen hengen perheelle ensimmäinen astianpesukone tuli jo 70-luvulla.
Siihen aikaan sitä ihmettelevien junttien vakiovitsi oli: "Ei meillä tarvita tiskikonetta, meillä on sellainen kone omasta takaa, ha ha ha". Osoittaen emäntää.

Myöskin mainonnassa tehtiin virhe, kun keulittiin että koneeseen mahtuu 12 hengen päivällisastiat. Josta rahvas mietti että eihän me sellaisia juhlia pidetä.

Käytännössä, jos edes yhdellä ihmisellä on astioita, niitä pari.kolme päivää ladotaan täysimittaiseen koneeseen ja pestään kun täyttyy. Muuten noin pientä joutuisi hyrskyttämään joka päivä, ellei useamman kerran päivässä jos on muutaman muunkin ihmisen astiat ja jos syödäänkin (vaikka yksi ihminen) useammin kuin kerran päivässä..

Itselläni ei täällä Orimattilassa kylläkään ole astianpesukonetta. En myöskään tiskaa. Koska kahvikuppiani en pese koskaan ja muuten käytän kertaheittoastioita (joita niistäkin mukeja voi samana päivänä käyttää useasti). Lopuksi poltan ne laittomalla roskanpolttopaikallani tuossa pihalla.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

aasi kirjoitti:Jos sulla kerran tilaa on normaalille koneelle, niin saisit kyllä luultavasti paremman ja halvemman koneen sellaisen ostamalla.
:komp:
Mulla on normaali yksin, täyttyy ihan sopivassa syklissä kun tekee ruokansa eikä vedä eineksiä. Tiskikone säästää vettäkin vs. käsitiski.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös noilla pöytäkoneilla ole aika paha tilasto vesivahinkojen suhteen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja MrM »

Diddley Bow kirjoitti:
aasi kirjoitti:Jos sulla kerran tilaa on normaalille koneelle, niin saisit kyllä luultavasti paremman ja halvemman koneen sellaisen ostamalla.
Isosta koneesta seuraa monia ongelmia - lähtien siitä, että eihän mulla ole edes astioita niin paljon. Silkkaa tyhjäkäyntiä.
Aika omituinen logiikka ajatellen että olit ensin ostamassa jotain pöytämallista konetta, jolla saat pyörittää 4 kertaa pesut samalle tiskimäärälle mikä menee yhtään täysleveään astianpesukoneeseen.

Täysleveät koneet maksaa vähemmän kuin 40-senttiset. Sen lisäksi ne pesee paremmin ihan siitä syystä että pesulavat yltävät leveys-/syvyyssymmetrian vuoksi myös koneen etu- ja takaosaan toisin kuin noissa kaposissa. 40-senttisen koneen hankinnassa ei ole vähäisintäkään järkeä jos on täysleveä paikka koneelle. Kapea kone on pakon-edessä-kun-ei-ole-vaihtoehtoja -tyylinen ostos. Mitähän nää "monet ongelmat" olisivat?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laatukattiloita ja patoja ei suositella pestävän koneessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

MrM kirjoitti:Mitähän nää "monet ongelmat" olisivat?
No ihan ensimmäinen on tietenkin se, että astiat seisoo koneessa pitkään, koska puolityhjänä käyttäminen ei tunnu järkevältä. Toinen ongelma on tietenkin se, että pienen astiamäärän kierrättäminen hankaloituu. Astioiden seisottaminen koneessa tuo myös hajuhaittoja mikäli ei muista vahtia huuhteleeko kakara/kakarat astiansa ennen kuin laittavat koneeseen.

Kattilat ja pannut pesen aina heti käytön jälkeen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kannattaako autoa käyttää vuosihuollossa, jos siinä ei ole enää takuu voimassa ja edellisen vuosihuollon jälkeen on ajettu 5000km? Auto on yli 5 vuotta vanha Dodge Caliber. 60 000km mittarissa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kyllä mä varmaan vien. Pelkäsin, että olenko aivan sucker, joka maksaa turhasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9454
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:Kannattaako autoa käyttää vuosihuollossa, jos siinä ei ole enää takuu voimassa ja edellisen vuosihuollon jälkeen on ajettu 5000km? Auto on yli 5 vuotta vanha Dodge Caliber. 60 000km mittarissa.
Vaimos auto? Minkälainen kuski se on? Jarruista kannattaa ainakin olla vähän huolissaan noilla ajomäärillä. Jos ei välillä jarruttele kunnolla, niin voivat huoltamattomina helposti jumittua paikoilleen. Liian vähällä ja varovaisella ajolla voi pilata jarrut.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kannattaako autoa käyttää vuosihuollossa, jos siinä ei ole enää takuu voimassa ja edellisen vuosihuollon jälkeen on ajettu 5000km? Auto on yli 5 vuotta vanha Dodge Caliber. 60 000km mittarissa.
Vaimos auto? Minkälainen kuski se on? Jarruista kannattaa ainakin olla vähän huolissaan noilla ajomäärillä. Jos ei välillä jarruttele kunnolla, niin voivat huoltamattomina helposti jumittua paikoilleen. Liian vähällä ja varovaisella ajolla voi pilata jarrut.
Toi on meidän kakkosauto, molemmat sillä ajellaan, mutta vähän, kuten kilometreistä näkyy ja kehä kolmosen ulkopuolelle autoparka ei nykyään pääse oikein koskaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Ilmeisesti ajot ovat myös lyhyitä? Jos juu, niin tuolla vuotuisella ajosuoritteella maksimissaan 1,5v huoltovälit.
Ainakin noin mutsin auto on pysynyt luotettavasti liikkeessä. Tai pysyi, kunnes möi tuon pois, autolla oli ikää jo 21v.
Merkkihuoltoahan tuo ei tarvitse, eli siinä kohdassa voi yrittää säästää, kunhan löydät hyvää työtä tekevän paikan. TM:n testissä niitä ei tainnut montaa olla.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiitos vastauksista. Vien hyvällä omalla tunnolla huoltoon ilman pelkoa, että maksan turhasta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kai Se on enemmän pinnoitekysymys. Teräskattila kestää konepesun valmistajasta riippumatta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onnekseni olen päässy melkein kaikista teräskattiloista eroon, vain yksi murheenkryyni vielä kun ei ole löytynyt kunnollista miestenkokoisena.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä en käytä patoja, kattiloita tai paistinpannuja.
Einekset lämmitän kannen poistettuani mikrossa Floran kera. Einespakkauksen alumiini ei suinkaan tee valokaaria mikroon. Sitten haarukoin suoraan pakkauksesta. Kalasäilykkeet kuitenkin kippaan kertakäyttölautaselle ja lämmitän mikrossa. "Lämmin kuppi" pikakeittoja sekoitan 3,5 dl kertakäyttökuppeihin suhteessa kolme katkarapua plus yksi sinihomejuusto. Niin ja makkaraahan voi purra suoraan lenkin päästä. Tai siivumakkaraa, juustoa ym latoa kahden Reissumiehen tms väliin. Jugurtit, viili, murukahvi tai kylmä kaakao ei myöskään valmistusvälineitä tartte.

Painajaisten vanhapoika?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Surullisen monella lapset syö samantyyppisesti kuin Gat: ruokavalion peruspalikoina eineksiä, sokerijogurttia, voileipää ja kaakaota. Se järkyttää mun mieltä huomattavasti enemmän.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

exsu kirjoitti:Surullisen monella lapset syö samantyyppisesti kuin Gat: ruokavalion peruspalikoina eineksiä, sokerijogurttia, voileipää ja kaakaota. Se järkyttää mun mieltä huomattavasti enemmän.
Millä lailla se "kunnolla" valmistettu ruoka on sen terveellisempää? Samat aineksethan niissä, kunhan vaivalloisesti keitetään ja paistetaan. Ja annetaan jonkun ruokalajin nimi. Makkaravoileivän väliinkin tapaan latoa myös paprikaa tai kurkkua/tomaattia. En ole koskaan tajunnut edes, miksi hampurilainen olisi "roskaruokaa". Siinähän on leipää, kokolihajauhelihapihvi, ehkä juustoakin ja vihanneksia. Niin ja tumma kaakao on terveellistä!
Vastaa Viestiin