Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 08.09.2023 9:54 Ei kai missään pyörissä ole pitkään aikaan tehty muuta kuin runko itse? Runkoon sitten liitetään kasa komponenttivalmistajien osia.
Isoilla merkeillä (Specailized, Trek, Giant) on paljon omia komponentteja, jotka tietty on jostain alihankittu. Specializedilla on myös oma moottori sähköpyöriin ja Cannondalella on oma joustohaarukka.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.09.2023 10:05 Canyon Precede:ON 7 5/5

Mä pääsisin hissillä ulkoa suoraan pyörävarastoon. Kantamista ei tulisi kummassakaan päässä.
Precedessa on vähän enemmän rangea, 100 vs 75, mutta tuo on aika pieni ero.

Prceden mallisto on kai uudistumassa. Siellä on ollut myös hihnavetoisia malleja, joita suosittelen harkitsemaan. Hihna + napavaihde on huoltovapaampi kuin perinteinen ketjuvaihde. Luulisin, että Precede mallistoon tulee pian uudet hihnavetoiset vehkeet.
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyora ... enfarbe=SR
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mulle olisi merkittävää se, kuinka helppo akku on irrottaa latausta varten. Irrottaisin akun ja lataisin kotona.

Range käytännössä riittävä kaikissa työmatkapolkemiseen.

Polkupyöräedussa pyörän hinnan voi jakaa viidelle vuodelle, eli kaikki mahtuvat hyvin siihen (6t olisi maksimi). Tietysti mitä kalliimpi pyörä (ad 6t), sitä enemmän säästäisi veroja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Molemmissa akku on helppo irrottaa, mutta koska Commuterissa akku irtoaa putkesta alas ja Precedessa ylös, niin veikkaisin Preceden akun olevan hitusen helpompi irrottaa ja kiinnittää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ostin tämän.

https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py%C ... r/p/36933/

Vaimon toiveesta tuollaisena matalarunkoisena, niin hänkin voi halutessaan käyttää. Appsin kartat voi peilata pyörän näyttöön ja tietysti muutenkin hallita ja päivittää pyörää kännyn kautta.

Tämä Canyonin sijaan, koska halusin pyörän avaimet käteen ajokuntoisena per heti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ satulalaukkua tai muuta vehjettä kannattaa harkita. Reppu hiostaa selkää ja sähköllä saattaa haluta ajaa joskus hikoilematta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kuinka usein teille käy niin että lähettämänne mailit hukkuvat bittiavaruuteen eivätkä mene perille?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.09.2023 15:05 Kuinka usein teille käy niin että lähettämänne mailit hukkuvat bittiavaruuteen eivätkä mene perille?
Mahdotonta vastata, koska eihän sitä aina tiedä, jos oma viesti
ei saavu perille.

Uskoisin, että itse käsin kirjoittamat viestit harvoin katoavat automaattiseen suodatukseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Homeboy65 kirjoitti: 15.09.2023 15:05 Kuinka usein teille käy niin että lähettämänne mailit hukkuvat bittiavaruuteen eivätkä mene perille?
Teknisessä mielessä ei juuri koskaan: yleensä tulee vastaus, ettei sähköpostiosoite ole käytössä. Eri asia sitten lukeeko kukaan meiliä. Olet aiemminkin kysynyt, miksi meili ei mene perille Facebookin geneeriseen palauteosoitteeseen (ja vielä väärällä osoitteella sen kannalta.) Newsflash: palvelulla on useita miljardeja käyttäjiä. Homie-Petterin meili menee suoraan roskiin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12378
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Soitin Ruotsin-kaverille. Suomenkielinen automaattivastaus: "Palvelua ei ole toteutettu." En ymmärrä. :?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Taksien hintaa nyt ihmettelen. Jouduin käyttämään taksia Pasilasta paikkaan X, koska oli iso matkalaukku mukana. Kuskille piti neuvoa tie, mikä oli ihan fine kun onneksi tiesin itsekin, minne olen menossa.

Taksa oli about 18 euroa mittarissa, mutta kun kortilla maksoi oli hinta pyöristetty tasan kahteenkymppiin. Onko tällainen ihan normaalia? Eikös hinta ole se, mikä mittarissa näkyy? Mukisematta maksoin, mutta jäi vähän omituinen olo.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Takseista on tullut Villi Länsi. Mä oon siirtynyt käyttämään appipohjaisia juttuja, kun saa suoran hinnan eikä tarvii neuvotella.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen käyttänyt käytännössä aina Uberia siitä lähtien kun se laillisena Suomeen tuli. Ei koskaan ongelmia.

Ulkomailla käynyt pari kertaa niin, että uber-kuski kesken odotuksen hylännyt keikan (saanut paremman).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.09.2023 8:46 Olen käyttänyt käytännössä aina Uberia siitä lähtien kun se laillisena Suomeen tuli. Ei koskaan ongelmia.

Ulkomailla käynyt pari kertaa niin, että uber-kuski kesken odotuksen hylännyt keikan (saanut paremman).
Bolt on parempi kuin Uber.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joo bolt on keskimäärin halvempi. Siellä ei ole kuskeja Tampereella, mutta Uberilla on.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Alennuskoodi "rubiininpunainen"?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

McJanne kirjoitti: 19.09.2023 13:29 Tilatkaa Kovasen taksivälityksestä auto K88. Ei tule yllätyksiä.
Olen yleensä ottanut tuon auton lennosta persujen puoluetoimiston edestä. En tiedä miksi se siellä pörrää.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.09.2023 13:59
McJanne kirjoitti: 19.09.2023 13:29 Tilatkaa Kovasen taksivälityksestä auto K88. Ei tule yllätyksiä.
Olen yleensä ottanut tuon auton lennosta persujen puoluetoimiston edestä. En tiedä miksi se siellä pörrää.

Onko hyvät heilaustilat?

Itse ajan kesällä avoautolla tuon takia. Harmittavasti Suomen
ilmasto ei oikein suosi.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 19.09.2023 8:17 Takseista on tullut Villi Länsi. Mä oon siirtynyt käyttämään appipohjaisia juttuja, kun saa suoran hinnan eikä tarvii neuvotella.
Tampereella asuva kaveri kanssa arvosteli nykyistä toimivuutta. Esim. lentokentälle ehtiminen on ollut pari kertaa vähällä epäonnistua, kun ketään ei kiinnosta. Sama matka samalla autolla eri suuntiin saattaa olla eri firman nimissä (ei sinänsä vaikuta toimivuuteen vaan kuski sai toiseen suuntaan pienemmän korvauksen.)

Toinen tuttu taas kommentoi, että alkuhankaluuksien jälkeen tämä uudistus on sopinut hänelle hyvin. Helsingissä pääsee nykyään halvemmalla liikkumaan kunhan käyttää appeja eikä yritäkään mitään taksitolppia, joilla kuskit riitelevät kyydistä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: 19.09.2023 13:29 Tilatkaa Kovasen taksivälityksestä auto K88. Ei tule yllätyksiä.

www.pucaco.fi
Ehkä aavistuksen verran ylimitoitettua olisi matkustaa Pasilasta Alppilaan Limulla. Matkalaukkuni ei sentään mikään matkakirstu ole, jollainen vaatisi erikoissuuren auton.

Yleisesti. Mitään appseja en ole viitsinyt puhelimeeni änkeä, kun kyytitarve Suomessa on niin satunnainen eli yleensä olematon.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 20.09.2023 22:46 [
Toinen tuttu taas kommentoi, että alkuhankaluuksien jälkeen tämä uudistus on sopinut hänelle hyvin. Helsingissä pääsee nykyään halvemmalla liikkumaan kunhan käyttää appeja eikä yritäkään mitään taksitolppia, joilla kuskit riitelevät kyydistä.
Mä olen oikein tyytyväinen, koska kyydit halventuneet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En kerta kaikkiaan kykene keksimään mitään syytä käyttää taksia muuten kuin appsilla. Tietty, jos on kiire ja ottaa taksin ekaa kertaa uuden luurin jälkeen ja appsia ei ole ladattuna, niin ehkä sitten. Muuten koko konsepti, jossa istutaan autoon ja ihmetellään mittarin raksutusta, on niin kivikautinen ettei mitään rajaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2824
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^^Oma pointtini oli lähinnä että appsit toimivat oikeasti vain pääkaupunkiseudulla. Vaikkapa Tampereella ei välttämättä ole ketään joka haluaisi ajaa tiettyä matkaa.

Turussakaan ei toisaalta ole ollut kehuttavaa "perinteisen" Taxidatan puhelimitse tilatuista. En ole edes joka vuosi käyttänyt, mutta kaksi viimeistä kokemusta: 1) kesti yli puoli tuntia että taksi osasi muuttuneitten liikennejärjestyliden takai paikalle; 2) liukastuin kaatosateella kaupan edessä olleella metallirampilla ja piti lähteä paikkaamaan kättä; taksi ajoi kaupunginsairaalalle, jossa päivystys oli ehkä 5v vuotta aiemmin
Viimeksi muokannut nokkaelain, 23.09.2023 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Okei, kuvittelin että kaikissa isoissa kaupungeissa saisi appsilla taksin. Aika perseestä, jos pitää tilaushetkellä arvuutella hintaa.
Vastaa Viestiin