Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

sivustahuutaja kirjoitti:Hopea oli ennen Applea hotein väri tekniikalle ja valkoinen tekniikka tarkoitti lähinnä jääkaappia.
Applehan on muuten monen laitteen kohdalla siirtynyt jo vuosia sitten valkoisesta takaisin hopeaan. iMacit ja Mini-Macit esim. Ja silloin kun muut tietsikat oli pääosin valkoisia ja harmaita, niin Applen koneethan oli hopeisia. Tai "hopea" varmaan tässä yhteydessä väärä sana, sellaisia metallinkiiltoisia kuitenkin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exPertti kirjoitti:^ Oliko iPod 90-luvulla jo valkoinen?
Ei. Sehän tuli markkinoille vasta 2001. Sen takia juuri kysyin, että käytitkö valkoisia aiemmin, eli 90-luvulla.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

disasterpiece kirjoitti:Applehan on muuten monen laitteen kohdalla siirtynyt jo vuosia sitten valkoisesta takaisin hopeaan. iMacit ja Mini-Macit esim. Ja silloin kun muut tietsikat oli pääosin valkoisia ja harmaita, niin Applen koneethan oli hopeisia. Tai "hopea" varmaan tässä yhteydessä väärä sana, sellaisia metallinkiiltoisia kuitenkin.
Se onkin mielenkiintoista nähdä, ottaako hopea taas autoissa ykkössijan.

Valkoisia tietsikoita en muista olleen runsaasti ennen applea? Pöntöt oli sellaisia paskaisen beigejä tai mustia, läppärit hopeisia tai mustia.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

sivustahuutaja kirjoitti:Valkoisia tietsikoita en muista olleen runsaasti ennen applea? Pöntöt oli sellaisia paskaisen beigejä tai mustia, läppärit hopeisia tai mustia.
Juu no mutta suurin osa kaikista Applen tietsikkamalleistahan on joka tapauksessa ollut ihan muun värisiä kuin valkoisia. iMac taisi olla ensimmäinen vitivalkoinen Mäkki ja nekin muuttui hopeisiksi jo 2007 tai 2008. Kai se valkoinen muoti lähti tosissaan vasta iPodeista ja iPhoneista.

Olihan monet vanhat PC:t melko valkoisia aikoinaan. Ei ihan kirkkaanvalkoisia, mutta tollasia "luonnonvalkoisia": http://blog.ecycler.com/wp-content/uplo ... ibm-pc.jpg
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21405
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toi sun valkoinen on just toi mun 'paskasen beige'.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pitäisi keksiä naamiaisasu Hollywood-teemalla. Toistaiseksi ajatuksena joko tämä:
Kuva

tai vaihtoehtoisesti jonkun huonon kauhuleffan uhri. Ideoita?

Edit: linkki vaihdettu kuvaksi.
Viimeksi muokannut Vesper, 19.11.2013 10:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Sosiaalityöntekijä ei voi viedä huoltajuutta, mutta voi väliaikaisesti rajata vanhemman oikeutta tavata lasta, jos on epäilys, että vanhempi uhkaa merkittävästi lapsen turvallisuutta, kasvua ja kehitystä tai aikoo kaapata lapsen. Viralliseen huoltajuuteen tämä ei vaikuta. Sosiaalityöntekijää voidaan kyllä kuulla huoltajuuskiistassa oikeudessa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ja heti perään toinen pukeutumispulma: Tarvitsisin erästä tilaisuutta varten bootsit, siis sellaset kunnon Dallashenkiset tyttöbootsit. Ovat todennäköiseseti melko kertakäyttöiset, joten en ole valmis pulittamaan satoja euroja. Onko ideoita, mistä niitä 2000-luvulla voi ostaa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Suvinen kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ja heti perään toinen pukeutumispulma: Tarvitsisin erästä tilaisuutta varten bootsit, siis sellaset kunnon Dallashenkiset tyttöbootsit. Ovat todennäköiseseti melko kertakäyttöiset, joten en ole valmis pulittamaan satoja euroja. Onko ideoita, mistä niitä 2000-luvulla voi ostaa?
Huuto.net?
En ehkä taivu tuntemattomien hikisaappaisiin...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bootfactoryn leopardikuvioiset niin voi käyttää useamminkinkin, ainakin joka venäjänreissulla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Bluntly kirjoitti:Bootfactoryn leopardikuvioiset niin voi käyttää useamminkinkin, ainakin joka venäjänreissulla.
Oon joskus jopa harkinnut niiden tilaamista, vähän korkeammalla korolla vaan. Törkeen hienot, ja kyllähän tällänen venäläisakka sellasilla vetelee täälläkin.

Haluaisin tällaiset:

Kuva

Onko kukaan lähdössä jenkkeihin ennen tammikuun loppua? *vink vink*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Vesper kirjoitti:Ja heti perään toinen pukeutumispulma: Tarvitsisin erästä tilaisuutta varten bootsit, siis sellaset kunnon Dallashenkiset tyttöbootsit. Ovat todennäköiseseti melko kertakäyttöiset, joten en ole valmis pulittamaan satoja euroja. Onko ideoita, mistä niitä 2000-luvulla voi ostaa?
Mulla on yhdet, kokoa 39, kaksi tai kolme kertaa pidetyt, en muista. Tai miten tyttöbootsit nyt määritellään... Ne on vain tummanruskeat, mutta ei mitkään äijäbootsit. Saat lainata tai jopa parilla kympillä ostaa jos tahdot ;)
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti: Ole proaktiivinen ja tarjoa, että jos saat lopettaa touhut heti ja X euroa tilille, niin lähdet vaikka itse, ei tartte odotella YT:n loppua. Vielä kun lupaat olla kielimättä niin kyllä sitä harkitaan.
Tein näin ja ensi viikolla neuvotellaan :D Positiivista on siis se, että eivät heti sanoneet EI. Mulla on kyllä semmoset laskelmat ja lupaan pitää suuni supussa (voi pojat, että löytyiskin juttua), että työnantajalle olisi hyvin edullista maksaa mut ulos.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Saako sakot vaihtaa vankeusrangaistukseen/yhteiskuntapalveluun, vai onko se laki muutettu?
Minä viihtyisin vankilassa ja lyhyen tuomion aikaa en tietenkään töitä tekisi. Yhdyskuntapalvelussa taas olisi työtä, mitä kammoksun enemmän kuin rahalla maksamista.

Niin ja en vielä tiedä minkä vuoden tulojen mukaan minua syyllistä vaan ei törkeää rattijuoppoa 50 päiväsakkoa sakottaisivat. Yritän kertoa, että 2012 oli epätyypillinen ja tulotasoni on oleellisesti muuttunut. Kunhan harkitsen harrastusmahdollisuuksia. Ei kai Suomen vankiloissa raiskata miehiä, eihän?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:Ei kai Suomen vankiloissa raiskata miehiä, eihän?
Sitähän sä toivoisit, mutta kyllä niilläkin joku taso on.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ei kai Suomen vankiloissa raiskata miehiä, eihän?
Sitähän sä toivoisit, mutta kyllä niilläkin joku taso on.
Harmi. Minun suurin unelmani kun on, että KELPAISIN omana itsenäni edes jollekin ihmisolennolle. Jos en romanttisesti, niin ainakin seksuaalisen halun kohteena. :roll:
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti:
Vesper kirjoitti:
Gat kirjoitti:Ei kai Suomen vankiloissa raiskata miehiä, eihän?
Sitähän sä toivoisit, mutta kyllä niilläkin joku taso on.
Harmi. Minun suurin unelmani kun on, että KELPAISIN omana itsenäni edes jollekin ihmisolennolle. Jos en romanttisesti, niin ainakin seksuaalisen halun kohteena. :roll:
Suihkussa käynti auttaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

exPertti kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Suihkussa käynti auttaa.
Vankilan suihkussa? :o
Mutta sehän on plussaa, kun vankilassa pakotetaan suihkuun ja ainakin amerikkalaisissa elokuvissa siellä tapahtuu kaikkea jännää.

Yritän tässä rustata huomenna lähetettävää kirjallista vastinetta rattijuoppousjuttuuni. Syyttäjä vaatii 50 päiväsakkoa, mutta mikähän niiden arvo olisi?

Lapussa kysytään kuukausituloja ja nettona, mutta minullahan ei ole kuukausituloja. Jos ei laita mitään lukua, sakottavat viime vuoden verotodistuksen mukaan.Pankkiotteistani laskien olen tänä vuonna saanut kuukausittain jyvitettynä vain 2900 e brutto/kk eikä lisää ole tulossa (alvit siitä vielä menee) , mutta verotodistuksen mukaan viime vuonna olen saanut rahaa ainakin viisi kertaa enemmän. Mikä on poikkeuksellista, joten voinko selittää että tulotasoni on muuttunut ja riittävätkö pankkiotteeni todisteeksi?

Niin ja jos ei, saahan tämän sovittaa vankeudella?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4iv%C3%A4sakko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ansiotulo

Kiitos McJanne.
Nythän käy mielenkiintoiseksi, koska päiväsakot lasketaan ansiotulojen mukaan. Ansiotulot taas ovat muita kuin pääomatuloja. Pakollisen maatilavakuutuksenkin saanee vähentää. Koska metsätulot ovat pääomatuloja pääomaverotuksella, sitten on rahastopääomatuloa (tappiolla) ja muita tuloja minulla ei juuri olekaan... niin eihän ne voi paljon paskasta minua sakottaa ei viime- eikä tältä vuodelta??? Köyhää poloista. Ilmankos kaikki isännät täällä ajaa kännissä.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Sä joutuisit olemaan linnassa päivätolkulla ilman viinaa. Ei kai sulla sellaiseen ole varaa?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Saatoittepa olla väärässä. Olin jo aikeissa laittaa vastinetta ja antaa niiden laskea viime vuoden verotodistuksen mukaan, jossa siis poikkeuksellisen korkeat metsätulot myrsky-ja ötökkävaurioiden pakottamina. Ja ne siis ovat pääomatuloja, ja Wikipedian mukaan päiväsakko lasketaan ansiotuloista. Varmuuden vuoksi kuitenkin soitin notaarimisulle, joka syyteeni allekirjoitettu. Sekään ei tiennyt yhtään mitään, mutta soitti tutkittuaan takaisin, että sakko lasketaan KAIKKIEN nettotulojen mukaan. Joten täytynee sittenkin laittaa tämän vuoden tulojen mukaan, arviosta, vaikkei veroa tiedäkään vielä. Se minua selvästi haluava misu sanoi, että dokumentaatiota ei pidä laittaa mukaan, kyllä ne kohtuudella uskoo ja kunhan ei kovin vääristele, se kelpaa. Kuulemma NYKYISISTÄ nettotuloista, jotka mulla on vaikea laskea....

Kaipa voi kirjoittaa sen 2900/kk, sanoa että se on brutto ja selvittäköön itse, vittu. Tosin voinen arvioida myös veroja etukäteen poies? Toisaalta maksoin keväällä voitotta sata donaa itseltäni itselleni tililtä toiselle, se meni oikeuskustannuksiin KKO:ssa hävittyäni.. :roll: Kunhan eivät tsekkaa, muuten liian monimutkaista :roll: On tää suurrikollisen eli vahinkorattijuopon elämä vaikeaa!
Viimeksi muokannut Gat, 22.11.2013 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti:On tää suurrikollisen eli vahinkorattijuopon elämä vaikeaa!
Opettiko edes sen vertaa, että hankkii kunnon alkometrin muutamalla saturaisella vai olisiko senkin senkin käyttäminen yhtä vaikeaa kuin vessanpöntön?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:
Gat kirjoitti:On tää suurrikollisen eli vahinkorattijuopon elämä vaikeaa!
Opettiko edes sen vertaa, että hankkii kunnon alkometrin muutamalla saturaisella vai olisiko senkin senkin käyttäminen yhtä vaikeaa kuin vessanpöntön?
Mulla on kaksikin alkometriä, mutta sopivasti patterit loppu :roll:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23518
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Käyttäjästä ja/vai laitteesta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:Käyttäjästä ja/vai laitteesta?
Kai en ole jostain kemiasyistä vaivautunut vaihtamaan metrien pattereita :roll:
Erehdyin kansanviisauteen, että kun on pahin krapula, silloin juuri promillet ovat nollassa. No 0,33 jos oikein muistin puhalsin. Onko se veren eikä hengitysilman mukaan, eikös puhallettaessa raja ole 0,5?
Vastaa Viestiin