Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Kittys

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Starflare kirjoitti:
Kittys kirjoitti:
Syö ne! Mä lupaan liukastua suihkuun..
On krapula, ei nälkä. Sitten kun nälättää, ajattelin tehdä perunamuusia ja lihapullia sekä kastiketta :) .
Tee mulle kans, mä en jaksa nyt kokkaa. Joku vois tulla tänne tiskaan, pliz.

PS. Montako yötä jouluun on??
Hebuli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Edelleenkin tämä ikuisuuskysymys on ratkaisematta (joo olen kysynyt aiemminkin):

Miten vuorokausi virallisesti jakautuu eri vuorokaudenaikoihin? (aamu, päivä, ilta, yö). Kaikilla tuntuu olevan tuosta ihan omat käsityksensä, ja rajat ovat häilyvät. Oma looginen päättelyni:

- koska vuorokaudenaikoja on neljä ja niiden voidaan olettaa olevan yhtä pitkiä (loogista?), on jokaisen vuorokaudenajan pituus 6 tuntia (4 x 6h = 24h)

- koska keskipäivä on klo 12 ja keskiyö klo 24/00, niiden perusteella nuo neljä kuuden tunnin jaksoa jakaantuvat seuraavasti:

aamu = 03:00 - 08:59
päivä = 09:00 - 14:59 (aamupäivä 09:00 - 11:59, iltapäivä 12:00 - 14:59)
ilta = 15:00 - 20:59
yö = 21:00 - 02:59

Perusteltuja vastaväitteitä? Vai sovitaanko että näin on juu?
Starflare

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kittys kirjoitti:
Starflare kirjoitti:
Kittys kirjoitti:
Syö ne! Mä lupaan liukastua suihkuun..
On krapula, ei nälkä. Sitten kun nälättää, ajattelin tehdä perunamuusia ja lihapullia sekä kastiketta :) .
Tee mulle kans, mä en jaksa nyt kokkaa. Joku vois tulla tänne tiskaan, pliz.

PS. Montako yötä jouluun on??
Teen toki, jos tulet tiskaamaan :wink: . Jouluun on 19 yötä, mutta en saa kuitenkaan lahjoja.

EDIT: Hebulin systeemi vaikuttaa sen verran hyvältä että en jaksa/uskalla/osaa väittää vastaan, joten hyväksyn sen.
Starflare

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Starflare kirjoitti:Mistä voin säätää mitä ohjelmia tämä koneeni oikein yrittää pistää käyntiin kun napsautan virrat päälle?
Saisiko apua?
Kittys

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Starflare kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Mistä voin säätää mitä ohjelmia tämä koneeni oikein yrittää pistää käyntiin kun napsautan virrat päälle?
Saisiko apua?
Eikö mun vastaukset riittäny sulle?? Kyltymätön!!!11!
Hebuli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Starflare kirjoitti:Mistä voin säätää mitä ohjelmia tämä koneeni oikein yrittää pistää käyntiin kun napsautan virrat päälle?
No Start => Startup valikon takaa varmasti oletkin jo tarkistanut?

Mun syvä Windows-tietämykseni lakkaakin just tuohon. Tiedän että niitä käynnistyy muualtakin ties mistäkin rekisteristä ja konffi-tiedostoista. Mutta ainakin tuonne Startup-alle voit lisäillä omiasi. Aasi osannee kertoa lisää.

Itseäni taas mietityttää miten pystyn määrittelemään käynnistyvien ohjelmien/komentojen järjestyksen? Tein Startup-valikkoon BAT-tiedoston joka ensin käynnistää WLAN-kortin ohjelmiston, ja sen jälkeen ajaa komennot "ipconfig /release_all" ja "ipconfig /renew_all". Mutta siitä huolimatta se WLAN-ohjelmisto EI kuitenkaan ole ehtinyt latautua ainakaan kokonaan ennenkuin se yrittää ajaa nuo komennot, joten uudet ip-osoitteet jäävät saamatta reitittimeltä. On niin moniajoympäristöä koko vetun äkspee että alkaa ajaa jälkimmäisiä komentoja jo toisten rinnalla.
Hebuli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Juolahti toisesta keskustelusta mieleeni:

Luulen tietäväni mikä on ns. "hoito". Mutta mikä on "avohoito", ja miten se eroaa edellisestä? Onko se hoito joka rupeaa skitsoilemaan seuraavana aamuna, tai jotain?
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Hebuli kirjoitti:Juolahti toisesta keskustelusta mieleeni:

Luulen tietäväni mikä on ns. "hoito". Mutta mikä on "avohoito", ja miten se eroaa edellisestä? Onko se hoito joka rupeaa skitsoilemaan seuraavana aamuna, tai jotain?
Miellän eron näyttäytymisasteessa. Hoidon kanssa voi keskustella muutenkin, joku muukin saattaa olla tietoinen lakanaleikeistä ja iltaakin sellaisen kanssa voi viettää. Kun taas avohoidolle on tilausta pelkästään seksin suhteen, muuten sitä ei tunneta, eikä varsinkaan näytetä kavereille. Toimii siis kutsutaan tarvittaessa-periaatteella.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Kittys

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Melnais kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:Juolahti toisesta keskustelusta mieleeni:

Luulen tietäväni mikä on ns. "hoito". Mutta mikä on "avohoito", ja miten se eroaa edellisestä? Onko se hoito joka rupeaa skitsoilemaan seuraavana aamuna, tai jotain?
Miellän eron näyttäytymisasteessa. Hoidon kanssa voi keskustella muutenkin, joku muukin saattaa olla tietoinen lakanaleikeistä ja iltaakin sellaisen kanssa voi viettää. Kun taas avohoidolle on tilausta pelkästään seksin suhteen, muuten sitä ei tunneta, eikä varsinkaan näytetä kavereille. Toimii siis kutsutaan tarvittaessa-periaatteella.
:komp:
Dumari

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Voisiko joku suositella jotain modernia kopiopalvelua Helsingistä?
Tarpeen olisi saada kaverin päättötyö hienoihin papereihin/kansiin,
nopeus, palvelualttius, ammattimaisuus jne.. lasketaan eduiksi eikä edullisuuskaan pilaa hommaa.

Meidän firman printterit ovat taattua-schaisse laatua, taistelin väriprintterin kanssa pari varttia ja sitten hiffasin tälläisenkin jo unohdetun vaihtoehdon. Vai ovatko kopiopalvelut vain jenkkileffoista tuttuja legendaarisuuksia? (asialla hiukka hoppu, joten vain nopeat vastaukset huomioidaan, sorry :D )
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Starflare kirjoitti:
vadim kirjoitti:Oli mulla oikeakin kysymys:

Miksi *elvetissä kukaan haluaa olla kuuluisa? Siitä ei saa juurikaan rahaa, ei juurikaan ystäviä, ei juurikaan vaikutusvaltaa. Sen sijaan kaikki muistavat sut lopun ikääsi sinä tyyppinä, joka nousi julkisuuteen syystä tai toisesta, yleensä melko vähäpätöisestä sellaisesta, vaikka tekisit mitä sen jälkeen.

Onks järkee, hä?
Ei ole, en missään nimessä/tapauksessa haluaisi olla kuuluisa.
Esitän jatkokysymyksen. Jos ja kun näin on, miksi kukaan haluaisi sänkyyn kuuluisan tyypin kanssa? Huonolla tuurilla pääsee (vasten tahtoaan, toivon mukaan) Seiskaan, ja kaverisi nauravat sinulle vielä ensi vuosituhannellakin. Ja vaikka sattuisit olemaankin kiss and tell -tyyppiä, Seiskalta saamasi fyrkat kuluvat yhdessä ravintolaillassa, ja sen jälkeen kukaan ei enää kehtaa ottaa sua duuniin.

"Voi muistella kiikkutuolissa" ei kelpaa vastaukseksi, koska todennäköisesti kukaan ei halua enää muistella kiikkutuolissa, kuinka paneskelin Peran kanssa, joka oli liian kännissä mutta joka tuli kolmanneksi Big Brotherissa.

Eksistentialistinen peruste voisi mennä näin:

"Nain Peraa, joka on TV:stä tuttu, joten olen olemassa."

Tai vielä parempi:

"Nain Peraa, joka on TV:stä tuttu, ja naiskentelustamme kirjoitettiin Seiskassa, joten olen olemassa."

En ole tosin varma, kykenevätkö ihmiset näin edistyneeseen ajatteluun.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Melnais kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:Juolahti toisesta keskustelusta mieleeni:

Luulen tietäväni mikä on ns. "hoito". Mutta mikä on "avohoito", ja miten se eroaa edellisestä? Onko se hoito joka rupeaa skitsoilemaan seuraavana aamuna, tai jotain?
Miellän eron näyttäytymisasteessa. Hoidon kanssa voi keskustella muutenkin, joku muukin saattaa olla tietoinen lakanaleikeistä ja iltaakin sellaisen kanssa voi viettää. Kun taas avohoidolle on tilausta pelkästään seksin suhteen, muuten sitä ei tunneta, eikä varsinkaan näytetä kavereille. Toimii siis kutsutaan tarvittaessa-periaatteella.
Miten avohoito eroaa puolihoidosta?

Ja mikä on täyshoito?
hermine

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja hermine »

vadim kirjoitti:
Melnais kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:Juolahti toisesta keskustelusta mieleeni:

Luulen tietäväni mikä on ns. "hoito". Mutta mikä on "avohoito", ja miten se eroaa edellisestä? Onko se hoito joka rupeaa skitsoilemaan seuraavana aamuna, tai jotain?
Miellän eron näyttäytymisasteessa. Hoidon kanssa voi keskustella muutenkin, joku muukin saattaa olla tietoinen lakanaleikeistä ja iltaakin sellaisen kanssa voi viettää. Kun taas avohoidolle on tilausta pelkästään seksin suhteen, muuten sitä ei tunneta, eikä varsinkaan näytetä kavereille. Toimii siis kutsutaan tarvittaessa-periaatteella.
Miten avohoito eroaa puolihoidosta?

Ja mikä on täyshoito?
Mun mielestä avohoito taas on enempi sellainen, jota kehtaa avoimesti esitellä muillekin. Jos peuhaa säännölisesti jonkun parin kanssa, niin niistä toinen osapuoli yksinään voisi sitten olla puolihoito? Täyshoito alkaa lähetä jo käytännössä seurustelukumppania mutta sitten ei kuitenkaan olla virallisesti yhdessä.

Kysymys: mistä saisi sellaisen pienen muistilappu-ohjelman joka olisi aina auki tuossa desktopilla ja siihen voisi kirjoittaa muistiin juttuja. Ja nämä jutut siis säilyisivät ihan mitenkään tallentamatta ja olisivat siinä suoraan näkyvillä kun koneen avaa seuraavan kerran niin kauan kunnes ne pyyhkii pois tai kirjoittaa jotain muuta tilalle. En kyllä tiedä onko tällaisia edes olemassa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Melnais »

vadim kirjoitti:
Miten avohoito eroaa puolihoidosta?

Ja mikä on täyshoito?
Noihin tarvitaan jo valuttaa. Palveluntarjoajat opastavat varmasti mielellään.
Elämä kantaa, jos sen antaa
AarneAnkka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

hermine kirjoitti:Kysymys: mistä saisi sellaisen pienen muistilappu-ohjelman joka olisi aina auki tuossa desktopilla ja siihen voisi kirjoittaa muistiin juttuja. Ja nämä jutut siis säilyisivät ihan mitenkään tallentamatta ja olisivat siinä suoraan näkyvillä kun koneen avaa seuraavan kerran niin kauan kunnes ne pyyhkii pois tai kirjoittaa jotain muuta tilalle. En kyllä tiedä onko tällaisia edes olemassa.
Fast Note tekee juuri sen mitä haluat.
Patz

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Patz »

Kuka s*atana on asentanu mun koneen täyteen vakoiluohjelmia ja päästänyt sata virusta sisään? Ja millä h*lvetillä ne saa pois??!! Menee hermo!!
Kittys

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Kuinka syvä SE on?
Kittys

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Mistä kiimaunet johtuu? Siis niinq oikeesti? Häröö, et ihan hävettää :oops: .

Aamuisin tuntuu, että niskalaukasus helpottas kummasti :shock: .
Hebuli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

1. Yleisesti, saamattomuudesta.

2. Ainakin miehillä veren testosteronimäärin kasvusta aamuyöllä. Sama joka aiheuttaa aamuseisokki-nimisen sääilmiön.
Kittys

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Hebuli kirjoitti:1. Yleisesti, saamattomuudesta.
Joo, mulla oli eilen ihan veltto, saamaton päivä, mutta tätä on jatkunut jo pidempään :shock:
Mr. Big
Kitisijä
Viestit: 15
Liittynyt: 04.09.2005 23:55
Paikkakunta: suurella sydämmellä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Mr. Big »

Kittys kirjoitti:
Hebuli kirjoitti:1. Yleisesti, saamattomuudesta.
Joo, mulla oli eilen ihan veltto, saamaton päivä, mutta tätä on jatkunut jo pidempään :shock:
Eikö asialle pitäisi tehdä jotain..?
Starflare

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Miksi jumalauta sen 1108:in piti hävitä kuin pieru saharaan? Ei ollenkaan hyvä :( .
Hebuli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

- Sitä alkoi vituttaa liikaa kun ei uskaltanut tulla pikkujouluihin, etenkin otti päähän lukea ihmisten muisteloita pikkareista.
- Halusi matkia gulliblea tekemällä dramaattisen poistumiseleen ja tarkastaa jälkikäteen kuinka moni jäisi haikailemaan perään (bingo!)
- Halusi häivyttää viestihistoriansa.

Noi on ihan mun arvauksiani. Ihan hyvin saattaa olla että se on mennyt naimisiin tai Venäjän mafia nappasi sen vihdoinkin.
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Onko liian aikaista koristella kellarista noudettu joulukuusi?
Hebuli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Riippuu kauanko siihen menee. Jos koristelemiseen menee lähemmäs kolme viikkoa, kannattaa ehdottomasti aloittaa jo nyt.

Perinteikkään lähiökuusen saa koristeltua kätevästi kiiltävistä kaljapullonkorkeista sekä tähdeksi aukileikattu kaljatölkki. Tiedän koska olen lähiöoloista kotoisin.
Vastaa Viestiin