Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitinän uhri
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Mistä löytyisi esimerkkejä työhakemuksista englanniksi? Googletin jo aika tovin, mutta ei ota onnistuakseen.
Älä löi! En ole hurrit!
Nyt en pysty enää olemaan repeilemättäelco kirjoitti:Minkä sienen sä oot syönyt?Aito_Johanna kirjoitti:Good old muutaku menox!
riippuu mihin maahan haet, mutta jenkkeihin käyttäisin esim. näitä:Kimmen kirjoitti:Mistä löytyisi esimerkkejä työhakemuksista englanniksi? Googletin jo aika tovin, mutta ei ota onnistuakseen.
http://www.schoolcolleges.com/career/cvguide.htm
http://resume.monster.com/articles/fivepointers/
taas vastaavasti englantiin:
http://www.handsoncv.co.uk/
http://www.a4e.co.uk/UserFiles/File/Job ... 0a%20cv%22
siinä vaan muutamia.
Kun katkaisen pöytäkoneestani virran (ihan töpselin katkaisijasta), menee about 4 sekuntia ennen kun virta oikeasti katkeaa. Onko tämä virtalähteen vai emolevyn ominaisuus, ja riittääkö tämä toimimaan myös lyhyissä (alle 4 sekunnin) sähkökatkoissa UPS-laitteen tavoin?
Ei riitä.AarneAnkka kirjoitti:Kun katkaisen pöytäkoneestani virran (ihan töpselin katkaisijasta), menee about 4 sekuntia ennen kun virta oikeasti katkeaa. Onko tämä virtalähteen vai emolevyn ominaisuus, ja riittääkö tämä toimimaan myös lyhyissä (alle 4 sekunnin) sähkökatkoissa UPS-laitteen tavoin?
Ja et kai tosissasi pätki koneestasi virtoja pois jatkojohdon katkaisijasta?
Kyllähän mä, ihan tosissani. Toki vasta kun tietokone & Windows on sammutettu ensin. Sähkömittarin mukaan tietokone härpättimineen kuluttaa nimittäin 48W virtaa sammutettunakin.1108 kirjoitti:Ja et kai tosissasi pätki koneestasi virtoja pois jatkojohdon katkaisijasta?
AarneAnkka kirjoitti:Kyllähän mä, ihan tosissani. Toki vasta kun tietokone & Windows on sammutettu ensin.1108 kirjoitti:Ja et kai tosissasi pätki koneestasi virtoja pois jatkojohdon katkaisijasta?
Mut tota en tienny et noin paljon kuluttaa kuitennii
Virtalähteen. Emolevyllä ei voi millään olla sellaista virtavarastoa. Itsellä ainakin virtalähde toimii lyhyiden "valot pois" -katkojen aikana noin.AarneAnkka kirjoitti:Kun katkaisen pöytäkoneestani virran (ihan töpselin katkaisijasta), menee about 4 sekuntia ennen kun virta oikeasti katkeaa. Onko tämä virtalähteen vai emolevyn ominaisuus, ja riittääkö tämä toimimaan myös lyhyissä (alle 4 sekunnin) sähkökatkoissa UPS-laitteen tavoin?
Edit: Ledien sammuminen voi yleensäkin viedä jonkin aikaa siitä kun virta katkeaa.
Viimeksi muokannut Flipperix, 15.09.2006 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä ostan 25-vuotiaalle autohullulle lätkähullulle ja muutenvaan hullulle miähellä synttärilahjaksi? Sillä on jo kaikkee, paitsi muutama juttu jota ei voi ostaa ilman että se on sovittamassa ja valitsemassa. Ainiin ja aito nhl-pelipaita maksaa perkele yli 200 dollaria, joten ei sitä...
Vaikeeta.
Vaikeeta.
Mulla menee tosiaan 4 sekuntia ennen kuin USB-hubin ledi ja USB-virtaa syövä MIDI-koskettimisto ja skanneri sammuvat. Jos oikein tarkkaan kuuntelee, emolevyltä kuluu sellainen vaimea kimeä "tsip" kun valot sammahtavat. En tiä mistä toi ääni tulee.Flipperix kirjoitti:Edit: Ledien sammuminen voi yleensäkin viedä jonkin aikaa siitä kun virta katkeaa.
Riippuu varmaan kyllä koneesta. The Totuus selviää vain mittarin avulla.ninnithequeen kirjoitti:Mut tota en tienny et noin paljon kuluttaa kuitennii
Minkä takia Suomessa käytetään niin vähän automaattivaihteisia autoja? Nehän on ältsin käteviä!
Käteviä kädettömille ja mukavuudenhaluisille mutta tosipaikan tullen paskoja ja polttoaineen tuhlaajia.leila kirjoitti:Minkä takia Suomessa käytetään niin vähän automaattivaihteisia autoja? Nehän on ältsin käteviä!
Heti alkuun vaikka olisi minkälaiset luistonestot ja mahdollisuudet myös käsin vaihtomahdollisuudet niin manuaalivaihteistolla ei tarvi temppuilla.
Automaateissa huonot välitykset vaikeisiin liikkeelle lähtöihin, automaatti vaihtaa miten sattuu. Manuaali on liukkaalta lähdettäessä parempi ja jättää myös toiminnallista vastuuta kuskille. Hienoilla apulaitteilla ei opita tekniikanhallintaa. Ihminen on se joka tekee valinnat oikeaan aikaan ei automaatti.
Suomessa on niin vähän automaattivaihteisia siksi, että niiden verokohtelu tekee niistä niin ylettömän kalliita manuaalivaihteisiin verrattuna. Ei ole tainnut mulli juuri automaattivaihteisilla päästä ajamaan, kun on noin katkeran oloista tekstiä
Jos haluaa keskittyä ajoneuvon hallintaan, kannattaa ostaa polkupyörä.
Riittävästi saanut ajella automaatilla sekä manuaalilla Päässyt kokemaan manuaalien ja automaattien uusien ja vanhojen tekniikan salat, juonet ja lastentaudit. Molemmista osaan nauttia.Flipperix kirjoitti:Ei ole tainnut mulli juuri automaattivaihteisilla päästä ajamaan, kun on noin katkeran oloista tekstiä
Ei minusta ei saa tekemälläkään katkeraa Gattacaa.
-
- Kitinän uhri
Kuten jo aikaisemmin ilmaisin:
Olen Kouvostoliitossa, miten pääsen pois?
Opiskelen pääaineenani englannin vääntämistä ja mulkkausta, Helsingin yliopistosta, joka on sullottu maalle jossa on liikaa venäläisiä eikä yhtään lesboa (ainakaan sellasta josta olisin kiinnostunut).
Jos vaihdan pääainetta johonkin päämäärättömään kultutieteeseen, olen jumissa siellä eikä ole enää turvattua tulevaisutta. Jollen vaihda ainetta olen jumissa täällä sivuaineVUOTTA (huom yksikkö) lukuunottamatta eli tulen hulluksi ja/tai heteroksi.
Mikä eteen? Mikä taakse? Mikä väliin?
Opiskelen pääaineenani englannin vääntämistä ja mulkkausta, Helsingin yliopistosta, joka on sullottu maalle jossa on liikaa venäläisiä eikä yhtään lesboa (ainakaan sellasta josta olisin kiinnostunut).
Jos vaihdan pääainetta johonkin päämäärättömään kultutieteeseen, olen jumissa siellä eikä ole enää turvattua tulevaisutta. Jollen vaihda ainetta olen jumissa täällä sivuaineVUOTTA (huom yksikkö) lukuunottamatta eli tulen hulluksi ja/tai heteroksi.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
-
- Kitisijä
Tulet 30.9. Hehkun Traffic Lights bileisiin DTM:ään, löydät sieltä mukavan tytön ja opiskelu muuttuu hieman siedettävämmäksi.Razormaid kirjoitti:Kuten jo aikaisemmin ilmaisin:
Mä en haluis mennä yksin...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Mua harmittaa, kun hiljattain taisin sittenkin tajuta olevani sittenkin heteroseksuaali. Jos en olisi, tulisin. Vaikka ei kai ne sitä ovella tarkista, mutta, no, enivei.Lolita kirjoitti: Tulet 30.9. Hehkun Traffic Lights bileisiin DTM:ään, löydät sieltä mukavan tytön ja opiskelu muuttuu hieman siedettävämmäksi.
Mä en haluis mennä yksin...
Pysy siellä, valmistut nopeammin kun ei ole muuta mielekästä tekemistä. Esimerkki löytyy jälleen elävästä elämästä, eli veljeni joka opiskeli diblonomi-insinööriksi jossain ihme Tampereella. Sanoi ettei siellä Hervannassa oleskellessa ollut muuta tekemistä kuin opiskella, joten paperit tulivat ennätysajassa (=oma henkilökohtainen ennätyksensä).Razormaid kirjoitti:Jos vaihdan pääainetta johonkin päämäärättömään kultutieteeseen, olen jumissa siellä eikä ole enää turvattua tulevaisutta. Jollen vaihda ainetta olen jumissa täällä sivuaineVUOTTA (huom yksikkö) lukuunottamatta eli tulen hulluksi ja/tai heteroksi.
Mistä ihmeestä mä löydän tammikuuhun mennessä elävän poron?
Australialainen ystäväni tulee silloin suomeen, ja hänen toiveissaan on käydä lätkämatsissa, pyöriä lumessa saunan jälkeen, ja nähdä elävä poro. Onko jossain eteläisessä Suomessa eläinpuistoja, joissa tällaisen ihmeen voisi nähdä? Korkeasaaressa on vain metsäpeuroja. Lappiin asti emme lähde.
Australialainen ystäväni tulee silloin suomeen, ja hänen toiveissaan on käydä lätkämatsissa, pyöriä lumessa saunan jälkeen, ja nähdä elävä poro. Onko jossain eteläisessä Suomessa eläinpuistoja, joissa tällaisen ihmeen voisi nähdä? Korkeasaaressa on vain metsäpeuroja. Lappiin asti emme lähde.
Ähtärin eläinpuisto. 310 km Helsingistä kylläkin... Mutta ei sentään ihan Lappiin saakka tarvi lähteä.ninnithequeen kirjoitti:Mistä ihmeestä mä löydän tammikuuhun mennessä elävän poron?
Hmm. Mä kyllä aattelin että jossain näistä etelän kotieläinpuistoista saattaisi löytyä, mutta kellään ei tietoa ole? Niillä kaikilla kun ei ole edes kotisivuja mistä katsoa..Bliss kirjoitti:Ähtärin eläinpuisto. 310 km Helsingistä kylläkin... Mutta ei sentään ihan Lappiin saakka tarvi lähteä.ninnithequeen kirjoitti:Mistä ihmeestä mä löydän tammikuuhun mennessä elävän poron?
Tän poron se on jo tavannut, kuten kuvasta näkyy:
http://kitina.net/album_page.php?pic_id=1769
Nyt pitäs löytyä elävä
http://kitina.net/album_page.php?pic_id=1769
Nyt pitäs löytyä elävä
-
- Kitinän uhri
Elävä poro? Mulla on edelleenkin näkemättä vapaana elävä poro, vaikka ihan sitä varten joskus natiaisena ajettiin mummon kanssa napapiirille taksilla. Muuten oon poroja nähnyt mm. Pariisin ja Lontoon eläintarhoissa.
On-topik: mistä mä saan mukavan, ripeän ja huolellisen työparin?
On-topik: mistä mä saan mukavan, ripeän ja huolellisen työparin?
...
ninnithequeen kirjoitti:Kiitos Blissille! Poro löytyi
Porvoossakin muuten olis...