Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Kimmen
Kitinän uhri

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mistä löytyisi esimerkkejä työhakemuksista englanniksi? Googletin jo aika tovin, mutta ei ota onnistuakseen.
Älä löi! En ole hurrit!
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

elco kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Good old muutaku menox!
Minkä sienen sä oot syönyt?
Nyt en pysty enää olemaan repeilemättä :rofl:
zula

Viesti Kirjoittaja zula »

Kimmen kirjoitti:Mistä löytyisi esimerkkejä työhakemuksista englanniksi? Googletin jo aika tovin, mutta ei ota onnistuakseen.
riippuu mihin maahan haet, mutta jenkkeihin käyttäisin esim. näitä:
http://www.schoolcolleges.com/career/cvguide.htm

http://resume.monster.com/articles/fivepointers/

taas vastaavasti englantiin:
http://www.handsoncv.co.uk/

http://www.a4e.co.uk/UserFiles/File/Job ... 0a%20cv%22

siinä vaan muutamia.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kun katkaisen pöytäkoneestani virran (ihan töpselin katkaisijasta), menee about 4 sekuntia ennen kun virta oikeasti katkeaa. Onko tämä virtalähteen vai emolevyn ominaisuus, ja riittääkö tämä toimimaan myös lyhyissä (alle 4 sekunnin) sähkökatkoissa UPS-laitteen tavoin?
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

AarneAnkka kirjoitti:Kun katkaisen pöytäkoneestani virran (ihan töpselin katkaisijasta), menee about 4 sekuntia ennen kun virta oikeasti katkeaa. Onko tämä virtalähteen vai emolevyn ominaisuus, ja riittääkö tämä toimimaan myös lyhyissä (alle 4 sekunnin) sähkökatkoissa UPS-laitteen tavoin?
Ei riitä.

Ja et kai tosissasi pätki koneestasi virtoja pois jatkojohdon katkaisijasta?
AarneAnkka

1108 kirjoitti:Ja et kai tosissasi pätki koneestasi virtoja pois jatkojohdon katkaisijasta?
Kyllähän mä, ihan tosissani. Toki vasta kun tietokone & Windows on sammutettu ensin. Sähkömittarin mukaan tietokone härpättimineen kuluttaa nimittäin 48W virtaa sammutettunakin.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

AarneAnkka kirjoitti:
1108 kirjoitti:Ja et kai tosissasi pätki koneestasi virtoja pois jatkojohdon katkaisijasta?
Kyllähän mä, ihan tosissani. Toki vasta kun tietokone & Windows on sammutettu ensin.
:komp:

Mut tota en tienny et noin paljon kuluttaa kuitennii :o
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

AarneAnkka kirjoitti:Kun katkaisen pöytäkoneestani virran (ihan töpselin katkaisijasta), menee about 4 sekuntia ennen kun virta oikeasti katkeaa. Onko tämä virtalähteen vai emolevyn ominaisuus, ja riittääkö tämä toimimaan myös lyhyissä (alle 4 sekunnin) sähkökatkoissa UPS-laitteen tavoin?
Virtalähteen. Emolevyllä ei voi millään olla sellaista virtavarastoa. Itsellä ainakin virtalähde toimii lyhyiden "valot pois" -katkojen aikana noin.

Edit: Ledien sammuminen voi yleensäkin viedä jonkin aikaa siitä kun virta katkeaa.
Viimeksi muokannut Flipperix, 15.09.2006 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saika

Viesti Kirjoittaja saika »

Mitä ostan 25-vuotiaalle autohullulle lätkähullulle ja muutenvaan hullulle miähellä synttärilahjaksi? Sillä on jo kaikkee, paitsi muutama juttu jota ei voi ostaa ilman että se on sovittamassa ja valitsemassa. Ainiin ja aito nhl-pelipaita maksaa perkele yli 200 dollaria, joten ei sitä...

Vaikeeta.
AarneAnkka

Flipperix kirjoitti:Edit: Ledien sammuminen voi yleensäkin viedä jonkin aikaa siitä kun virta katkeaa.
Mulla menee tosiaan 4 sekuntia ennen kuin USB-hubin ledi ja USB-virtaa syövä MIDI-koskettimisto ja skanneri sammuvat. Jos oikein tarkkaan kuuntelee, emolevyltä kuluu sellainen vaimea kimeä "tsip" kun valot sammahtavat. En tiä mistä toi ääni tulee.
ninnithequeen kirjoitti:Mut tota en tienny et noin paljon kuluttaa kuitennii :o
Riippuu varmaan kyllä koneesta. The Totuus selviää vain mittarin avulla.
leila

Viesti Kirjoittaja leila »

Minkä takia Suomessa käytetään niin vähän automaattivaihteisia autoja? Nehän on ältsin käteviä!
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

leila kirjoitti:Minkä takia Suomessa käytetään niin vähän automaattivaihteisia autoja? Nehän on ältsin käteviä!
Käteviä kädettömille ja mukavuudenhaluisille mutta tosipaikan tullen paskoja ja polttoaineen tuhlaajia.

Heti alkuun vaikka olisi minkälaiset luistonestot ja mahdollisuudet myös käsin vaihtomahdollisuudet niin manuaalivaihteistolla ei tarvi temppuilla.

Automaateissa huonot välitykset vaikeisiin liikkeelle lähtöihin, automaatti vaihtaa miten sattuu. Manuaali on liukkaalta lähdettäessä parempi ja jättää myös toiminnallista vastuuta kuskille. Hienoilla apulaitteilla ei opita tekniikanhallintaa. Ihminen on se joka tekee valinnat oikeaan aikaan ei automaatti.
Flipperix

Viesti Kirjoittaja Flipperix »

Suomessa on niin vähän automaattivaihteisia siksi, että niiden verokohtelu tekee niistä niin ylettömän kalliita manuaalivaihteisiin verrattuna. Ei ole tainnut mulli juuri automaattivaihteisilla päästä ajamaan, kun on noin katkeran oloista tekstiä :D

Jos haluaa keskittyä ajoneuvon hallintaan, kannattaa ostaa polkupyörä.
Mulli75

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Flipperix kirjoitti:Ei ole tainnut mulli juuri automaattivaihteisilla päästä ajamaan, kun on noin katkeran oloista tekstiä :D

Jos haluaa keskittyä ajoneuvon hallintaan, kannattaa ostaa polkupyörä.
Riittävästi saanut ajella automaatilla sekä manuaalilla Päässyt kokemaan manuaalien ja automaattien uusien ja vanhojen tekniikan salat, juonet ja lastentaudit. Molemmista osaan nauttia.

Ei minusta ei saa tekemälläkään katkeraa Gattacaa.
Razormaid
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Razormaid »

Kuten jo aikaisemmin ilmaisin:

Olen Kouvostoliitossa, miten pääsen pois?

Opiskelen pääaineenani englannin vääntämistä ja mulkkausta, Helsingin yliopistosta, joka on sullottu maalle jossa on liikaa venäläisiä eikä yhtään lesboa (ainakaan sellasta josta olisin kiinnostunut).

Jos vaihdan pääainetta johonkin päämäärättömään kultutieteeseen, olen jumissa siellä eikä ole enää turvattua tulevaisutta. Jollen vaihda ainetta olen jumissa täällä sivuaineVUOTTA (huom yksikkö) lukuunottamatta eli tulen hulluksi ja/tai heteroksi.

Mikä eteen? Mikä taakse? Mikä väliin?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Razormaid kirjoitti:Kuten jo aikaisemmin ilmaisin:

Olen Kouvostoliitossa, miten pääsen pois?

Tulet 30.9. Hehkun Traffic Lights bileisiin DTM:ään, löydät sieltä mukavan tytön ja opiskelu muuttuu hieman siedettävämmäksi.

Mä en haluis mennä yksin...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Lolita kirjoitti: Tulet 30.9. Hehkun Traffic Lights bileisiin DTM:ään, löydät sieltä mukavan tytön ja opiskelu muuttuu hieman siedettävämmäksi.

Mä en haluis mennä yksin...
Mua harmittaa, kun hiljattain taisin sittenkin tajuta olevani sittenkin heteroseksuaali. Jos en olisi, tulisin. Vaikka ei kai ne sitä ovella tarkista, mutta, no, enivei.
CandyMan

Viesti Kirjoittaja CandyMan »

Razormaid kirjoitti:Jos vaihdan pääainetta johonkin päämäärättömään kultutieteeseen, olen jumissa siellä eikä ole enää turvattua tulevaisutta. Jollen vaihda ainetta olen jumissa täällä sivuaineVUOTTA (huom yksikkö) lukuunottamatta eli tulen hulluksi ja/tai heteroksi.

Pysy siellä, valmistut nopeammin kun ei ole muuta mielekästä tekemistä. Esimerkki löytyy jälleen elävästä elämästä, eli veljeni joka opiskeli diblonomi-insinööriksi jossain ihme Tampereella. Sanoi ettei siellä Hervannassa oleskellessa ollut muuta tekemistä kuin opiskella, joten paperit tulivat ennätysajassa (=oma henkilökohtainen ennätyksensä).
ninnithequeen

Mistä ihmeestä mä löydän tammikuuhun mennessä elävän poron?

Australialainen ystäväni tulee silloin suomeen, ja hänen toiveissaan on käydä lätkämatsissa, pyöriä lumessa saunan jälkeen, ja nähdä elävä poro. Onko jossain eteläisessä Suomessa eläinpuistoja, joissa tällaisen ihmeen voisi nähdä? Korkeasaaressa on vain metsäpeuroja. Lappiin asti emme lähde.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Mistä ihmeestä mä löydän tammikuuhun mennessä elävän poron?
Ähtärin eläinpuisto. 310 km Helsingistä kylläkin... Mutta ei sentään ihan Lappiin saakka tarvi lähteä.
ninnithequeen

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mistä ihmeestä mä löydän tammikuuhun mennessä elävän poron?
Ähtärin eläinpuisto. 310 km Helsingistä kylläkin... Mutta ei sentään ihan Lappiin saakka tarvi lähteä.
Hmm. Mä kyllä aattelin että jossain näistä etelän kotieläinpuistoista saattaisi löytyä, mutta kellään ei tietoa ole? Niillä kaikilla kun ei ole edes kotisivuja mistä katsoa..
ninnithequeen

Tän poron se on jo tavannut, kuten kuvasta näkyy:
http://kitina.net/album_page.php?pic_id=1769

Nyt pitäs löytyä elävä :roll:
ninnithequeen

Kiitos Blissille! Poro löytyi :)
brona
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja brona »

Elävä poro? Mulla on edelleenkin näkemättä vapaana elävä poro, vaikka ihan sitä varten joskus natiaisena ajettiin mummon kanssa napapiirille taksilla. Muuten oon poroja nähnyt mm. Pariisin ja Lontoon eläintarhoissa.

On-topik: mistä mä saan mukavan, ripeän ja huolellisen työparin?
...
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Kiitos Blissille! Poro löytyi :)
:D

Porvoossakin muuten olis...