Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Gat
Kitisijä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tiski kirjoitti: Palaa arvostelemaan sitten kun voit kirjoittaa urpiaiselle ilman Karhua ;)
Ei pysty. Liian hapokasta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^^ ja ^
Toki se mittari otetaan sieltä parhaasta paikasta pois ennen tositoimia !

Sykemittaria olen kylläkin käyttänyt 90- ja 80-luvun taitteesta asti. Osaan elää ilman sitä/niitä, mutta osaan myös hyödyntää niistä saatavaa tietoa. Kuten on myös kosteusmittarin laita.

Osaatko sinä elää ilman katkeruutta? Vai onko tuo katkeruus vain rooli täällä?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jos minä ihmettelisin, onko sähkötoiminen selänraaputin todella tarpeen, vaikka kaikilla se onkin, niin sittenkinkö se olisi minulta katkeruutta?

Mitä kumman katkeruutta minulla tässä? Siitäkö että kuntoilette? Niinhän minäkin joskus. Vai mittareistanne? Voisinhan minäkin sellaisen ostaa.

Kumma vaan, jos tavallinen kuntoilija ei rasitustaan huomaa ilman moisia mittareita, ja pitää "oikeaa" sykelukua noin helvetin tärkeänä, vaikka ei kuitenkaan ole olympialaisiin trimmattava huippukone vaan ihan tavallinen laihduttava plösö.
-KB
Pulkannaru
Kitisijä

^
Jotenkin vaan paistaa monista kommenteista katkeruus läpi.
En siis suinkaan tarkoittanut katkeruutta materiasta, vaan aivan muista jutskista.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Gat kirjoitti: Kumma vaan, jos tavallinen kuntoilija ei rasitustaan huomaa ilman moisia mittareita, ja pitää "oikeaa" sykelukua noin helvetin tärkeänä, vaikka ei kuitenkaan ole olympialaisiin trimmattava huippukone vaan ihan tavallinen laihduttava plösö.
Moisia mittareita voi pitää esim. silkan mielenkiinnon vuoksi.

Ai niin; enkä edes ole laihduttava plösö vaan lähempänä sitä trimmattua huippukonetta.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Tuokin näköjään vaihtelee viikoittain; milloin "mursu joka ei mahdu 16-vuotiaana ostettuihin housuihin" ja sit välillä ihan normi-ittensä :twisted:
bliss

Dumis kirjoitti:^Tuokin näköjään vaihtelee viikoittain; milloin "mursu joka ei mahdu 16-vuotiaana ostettuihin housuihin" ja sit välillä ihan normi-ittensä :twisted:
Kannattaa ehdottomasti ottaa kaikki kirjoittamani 100% tosissaan :mrgreen:

Sitäpaitsi: mä kyllä mahdun 16-vuotiaana ostettuihin housuihin!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Joo, kylhän mä otan! Jotenkin vaan ikuinen narina netin palstoilla ulkonäöstä on niin out että ei vaan jaksais!

Vissiin aika taas sulkea intterwebbi :D

edit: ei tällä kertaa toki siitä ollut kysymys, kunhan vaan kuittailin.
bliss

Dumis kirjoitti:ikuinen narina netin palstoilla ulkonäöstä on niin out että ei vaan jaksais!
That's just why... ;)
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Gat kirjoitti:Ehheh. Juma-leishön. (jumatelation).
Eikö teille oma kroppa kerro milloin rasitustaso on sopiva, ilman mittareita ja taulukoita?
Kappas, oon yllättäin Gattiksen kans suht samoilla linjoilla täs asias.
Ehkä siks et harrastan liikuntaa lähinnä vaan sen tuoman hyvän olon ja ilon takii. Nään kaiken maaliman kalorimittarit sun muut sensorit vaan turhina ilonpilaajina siinä. Menee liika suorituskeskeiseks sit, imo.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Pulkannaru
Kitisijä

^
Hyvän olon takia mäkin liikun. Muut sivuvaikutukset sit pelkkä bonusta.
Mittarin kanssa saan vaan enemmän irti liikunnasta, siksi haluan käyttää sitä.
Mutta ymmärrän tavallaan myös teitä, jotka eivät ko mittareita halua ja/tai ymmärrä. Teitä on lähipiirissäkin riittämiin. Noilla lähipiirin henkilöillä on elämanasenne enempi löysäranteinen kontrolloiviin jutskiin jne liittyen. Muuten niiden elämänasenne ei kyllä ole löysäranteinen, monella pikemminkin kireäpipoinen. Onneksi ei kuitenkaan kaikilla. Mutta ko laitteita käyttävillä kavereillani ei kellään ole kireäpipoinen elämänasenne. Liekö tuo viimeinen sitten yleistä, en tiiä.
-
Rauno Räsänen:
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Pulkannaru kirjoitti:Mittarin kanssa saan vaan enemmän irti liikunnasta, siksi haluan käyttää sitä.
Ok, kukin tavallaan, toki.
Ja tietty just mun pitäs tota sykettä joskus tsiikailla, mut luotan nii vahvasti siihen, et kroppa kertoo kun mennään liian lujaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lapitii kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti:Mittarin kanssa saan vaan enemmän irti liikunnasta, siksi haluan käyttää sitä.
Ok, kukin tavallaan, toki.
Ja tietty just mun pitäs tota sykettä joskus tsiikailla, mut luotan nii vahvasti siihen, et kroppa kertoo kun mennään liian lujaa.
Kyllä mun mielestä saa ja pittää ihteään rääkätä. No pain no gain. Mutta sitä vaan että minkä taatta nykyään on niin itsestäänselvää, että jokaisessa kuntoiluaktiossa ihan amatööreillä on sykemittari. Kyllähän sen oma kroppa kertoo missä mennään ja outoa vieraantumista jos kaikessa liikunnassa taviksetkin tarvii mittaria. Eihän sellaista ollut Vireenilläkään paitsi ehkä urheilulabrassa. Sydänvikaisille ymmärrän mittarin tarpeen, mutta mittari terveille jossain mitä spinningejä ne on, muotitekstiileissä.. en tajuu.

Ei tässä mitään yleiskatkeruutta minulla. Kunhan ihmettelen ajan "itsestäänselvyyksiä", minä vanaha immeinen.

Yhtä hyvin, kun en tajua karavaanareita, minuille voitaisiin sanoa, että olen vain katkera kun mulla ei ole omaa Winnebagoa enkä nauti sosiaalisuudesta leirintäalueilla. Tai niinpäin, että jos joku vieroksuu Citymaastureita, minä voisin sanoa että olet vain katkera, kun sulla ei ole omaa nelivetoa.
-KB
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Minähän en ole paras henkilö esittämään kuntoiluaiheisia mielipiteitä, kun olen enemmän sohvaperuna, mutta kysyn kuitenkin:

Mikä tavallisella harrastekuntoilijalla on sykemittarin idea?

Kun itse kuntoilen, niin tunnen kyllä, koska rasitus on riittävä. En tarvitse mittaria tietääkseni, olenko hikinen ja hengästynyt.
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Miten toimitaan vähintäänkin hankalan työkaverin kanssa? Joudun sattuneesta syystä tekemään ko. henkilön kanssa ns. yhteistyötä, mutta tyypin tapa hoitaa asioita saa repimään hiukset päästäni.

Toisin sanoen avustan (ts. osasto jolla olen avustaa) ko.herraa hänen työtehtävissään, ja vaatimukset sen suhteen mitä meidän puolellamme kuuluisi hoitaa, kasvavat joka viikko. Puolen vuoden aikana nämä heidän puolestaan hoidettavat asiat ovat lisääntyneet potenssiin x.

Näitä (uusia) vaatimuksia/valituksia ei myöskään koskaan esitetä kasvokkain, vaan asiat hoidetaan poikkeuksetta lähettämällä esimiehelle sähköposti. (Myös esimies on hermostunut ko. henkilöön, ja jopa ko. henkilön oma esimies on myös puhutellut tyyppiä, tuloksetta.)
Kun edellinen vaatimus on saatu jotenkin pois päiväjärjestyksestä, keksitään aina uusi. Tyytväinen ko. henkilö ei ole ollut vielä koskaan. Tyytymättömyyden aiheita ei myöskään siis käydä läpi kerralla, vaan yksitellen, sähköposti kerrallaan.

Alkaa siis loppua kärsivällisyys totaalisesti, kun kuitenkin katson hoitavani aidosti minulle kuuluvat hommat ihan hyvin. Neuvokaa, neuvokaa, ootte te ennenkin neuvoneet!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:Minähän en ole paras henkilö esittämään kuntoiluaiheisia mielipiteitä, kun olen enemmän sohvaperuna, mutta kysyn kuitenkin:

Kun itse kuntoilen, niin tunnen kyllä, koska rasitus on riittävä. En tarvitse mittaria tietääkseni, olenko hikinen ja hengästynyt.
Kyllä mun mielestä on kiva tietää, missä kohtaa syke tasaantuu ja nähdä kehitys sitä mukaan mitä pidempään on samaista lajia harrastanut.

Esim. keskisyke on hölkkäämisen alussa 140*, kun taas 2kk hölkkäyksen jälkeen keskisyke on tasaantunut jo 120*:een. Näkee oman kehityksen?

* - vain esimerkkejä.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

^ Ok.
bliss

KoNppailen Elppistä.
Muiden puolesta tietty mahdotonta sanoa, mutta omalla kohdalla juurikin puhtaasti mielenkiinnosta suorituskyvyn kehitykseen.
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:Minähän en ole paras henkilö esittämään kuntoiluaiheisia mielipiteitä, kun olen enemmän sohvaperuna, mutta kysyn kuitenkin:

Kesällä kun ylläpidetään/eheytetään peruskuntoa, niin sykemittarista on mukava seurata, että sykkeet pysyvät oikealla alueella. Jaksaa taas talvella painaa muissa harrastuksissa. En minä silti mitenkään erityisen tavoitteellisesti urheile, mutta kun kerran liikkuu, voi sitä yrittää tehdä suht koht fiksusti. Talvella tulee ehkä enemmänkin seurattua kestoja ja keskisykettä.

Ja Bliss hei! Ei me enää kehitytä - me vain hidastetaan pudotusta ;)
bliss

Nehemiah James kirjoitti: Ja Bliss hei! Ei me enää kehitytä - me vain hidastetaan pudotusta ;)
Hys!!!!1

Eipähän sohvaperunoiduta ainakaan :P
NuoriD

Nehemiah James kirjoitti:

Kesällä kun ylläpidetään/eheytetään peruskuntoa, niin sykemittarista on mukava seurata, että sykkeet pysyvät oikealla alueella.
Alkuun taas sama disclaimer kuin edellä.

Jos sulla on hiki ja sä olet hengästynyt, niin eikö se ole se oikea mittari?
Nehemiah James

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:hengästynyt, niin eikö se ole se oikea mittari?
No jos nyt puhutaan ihan syketasoista, niin riittäisi varmaan noin näppituntumalta. Ja kellosta voi katsoa paljonko aikaa on kulunut. Mutta kun on kerran keksitty apulaitteet joilla voi seurata asioita joista on kiinnostunut, niin miksi ei käyttäisi?
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriD kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:

Kesällä kun ylläpidetään/eheytetään peruskuntoa, niin sykemittarista on mukava seurata, että sykkeet pysyvät oikealla alueella.
Alkuun taas sama disclaimer kuin edellä.

Jos sulla on hiki ja sä olet hengästynyt, niin eikö se ole se oikea mittari?
Toihan on periaatteessa sama, kun ähkisit salilla painojen kimpussa ja nostelisit mitä vaan: kyllä sulla hiki tulee ja olet hengästynyt, mutta ellet katso mitä painoja nostat, miten tiedät kehityksen?
The great club outshines the individual, always and forever.
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Hei nyt lakkaatte puhumasta jostain hemmetin sykemittareista ja vastaatte mulle!!!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriD

Elppis kirjoitti:
Toihan on periaatteessa sama, kun ähkisit salilla painojen kimpussa ja nostelisit mitä vaan: kyllä sulla hiki tulee ja olet hengästynyt, mutta ellet katso mitä painoja nostat, miten tiedät kehityksen?
Eikö se varsinainen idea ole, että pystyy juoksemaan pidempään tai kovempaa (jos kunto on parempi). Senhän näkee kellosta/kilometritaulusta, eikö niin? Jos aiemmin juoksit 5 km aikaan x minuuttia ja nyt x-1 minuuttia, niin mitä ilmeisimmin kunto on parantunut.
Samaten, jos junnaat edelleen samaa vauhtia, niin tod. näk. kunto ei ole parantunut.

Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.

Mutta vielä: jos sykemittaria on kiva käyttää, niin mikäs siinä.