Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
elco

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Gat kirjoitti: Mutta tästä hehkulamppuasiasta olen samaa mieltä.
Tämä on kuulkaa alkusoittoa sille mielipuolisuudelle, mitä tällä vuosikymmenellä tapahtuu. Ensi vuosikymmenellä toivottavasti kelkka kääntyy.

Puhuvathan ne ihan vakavissaan, että jatkossa tehdään jotain energianeutraaleja taloja, joissa asuminen ei kuluta lainkaan energiaa! Tästä ei ole pitkä matka siihen, että joku kekkaa, että jumalauta Katajanokan ja Töölön jugendtaloissahan asuu riistoporvareita, joiden lämmitysenergia tuhoaa maapallon. Sitten käynnistetään puskutraktorit.

Lukiko joku hesarin, jossa ituhippidorka hehkutti kolumnissaan kolme viikkoa sitten kuinka lentolomamatkoja ei enää voi tehdä, koska ilmasto tuhoutuu. Nyt sitten samainen dorka kirjoitti käyneensä Thaimaassa. Oli sitä mieltä, että poliitikkojen pitää puuttua voimakkaammin "lapasesta lähteneeseen lentoliikenteeseen", kun yksilöt eivät pysty vastustamaan kiusausta.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onneksi Obama pelastaa maailman (tai ainakin autoteollisuuden) "Cash for Clunkers" -projektilla, joka on johtanut siihen että täysin päteviä, alle 100k mittarissa pyörittäviä ja alle 10-vuotisia autoja, joista suomessa maksettaisiin vielä parhaimmillaan yli parikytä tonttua, leivotaan tarkoituksella kiinni tiettyyn hyvityshintaan. Esim. tässä pari kiesiä joista monikin suomalainen juoksisi neuvottelemaan pankin kanssa maksujärjestelyistä. Jenkeissä nämä sen sijaan joutavat puristimeen, miten ekologista!

V8 Jagge:

Ja jonosta seuraava, S80 T6:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iD0Pv6yyGek[/youtube]

Harvinainen 5.9 HEMI Grand Cherokee Limited:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vUMVzEAj9uY[/youtube]

En tiedä teistä, mutta itse maksaisin mistä tahansa edellämainituista sen ~3 tonnia ja vähän extraakin mitä niistä parhaimmillaan romutettaviksi vietävinä saa. Siellä on kaikenlaista muutakin kiesiä Maseratista Mustangiin ja Corvetesta Camaroon kiinnileivottavana. Kaikki sellaisessa kunnossa että suomessa kustaisiin hunajaa komeassa kaaressa pienen sisäputsin ja vahapinnan jälkeen.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Hehkulamppuongelma.

Laita tilalle halogeenivalaisin ja hommaa halogeeneille käyvä himmennin. Ja joo. Maksaa noin 3 krt enemmän kuin mitä normaalit himmentimet.. Perseestä, tiedän. Tosin en ole varma helpottaako tuo ratkaisu "piirto-ongelmaa"
Manaaja

Kai Nalo kirjoitti:Tosin en ole varma helpottaako tuo ratkaisu "piirto-ongelmaa"
Ei, ne vasta ikävästi piirtääkin, johtuen lamppujen sisäkärjen muotoilusta.

Kuva

230V halogenit eivät noin muuten tarvitse mitään erikoista himmennintä vaan toimivat ihan tavan himmentimillä. Ne 12V-versiot on niitä jotka eivät toimi normaalien himmentimien kanssa.

Edit: Ai tarkoitit näemmä koko valaisimen vaihtoa ja esimerkiksi GU10-kantaisia spotteja ilmeisesti. Se ei missään nimessä käy päinsä, sillä kyseessä on kattotuuletinvalaisin, ja tuuletintoiminto on kesällä täysin pakollinen.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Manala eikö nää kävis? http://www.valonetti.fi/product_details.php?p=52
Joskus tosin muistan ostaneeni tuollaisen ja lampun kynttilänmuoto oli sen verran turpeampi ettei sopinut valaisimeen oikeasta kannasta huolimatta.

Käytävän kattoon hankittiin himmennettävät, upotettavat energiansäästölamput mutta ne on edelleen asentamatta, koska valmista himmennysnamiskaa ei ollut ja säädin maksoi silloin muka liikaa. Nyt hintoihin on jo turtunut, taitaa onnistua ostaminenkin pikku hiljaa.
Elämä kantaa, jos sen antaa
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

elco kirjoitti:
Lukiko joku hesarin, jossa ituhippidorka hehkutti kolumnissaan kolme viikkoa sitten kuinka lentolomamatkoja ei enää voi tehdä, koska ilmasto tuhoutuu. Nyt sitten samainen dorka kirjoitti käyneensä Thaimaassa. Oli sitä mieltä, että poliitikkojen pitää puuttua voimakkaammin "lapasesta lähteneeseen lentoliikenteeseen", kun yksilöt eivät pysty vastustamaan kiusausta.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, joista yksi on kirjoittamaton luonnonvakio: ihmiset ovat vuodesta ja sukupolvesta toiseen idiootteja.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti:
Tämä on kuulkaa alkusoittoa sille mielipuolisuudelle, mitä tällä vuosikymmenellä tapahtuu. Ensi vuosikymmenellä toivottavasti kelkka kääntyy.
Ei muuten käänny. Vaan siinä vaiheessa nuo ja uudemmat kiellot ovat jo niin normaalielämää ja hyväksyttyjä, ettei kukaan tajua miksi niitä on vastustettu.

Profetoin, että kohta 2020 jälkeen on toteutettu ituhippien pyörämarsseillaan jo vaatima yksityisautojen käyttökielto kaupunkien keskustassa. Autothan ovat tarpeettomia, kun on julkinen liikenne.

Kaikki, siis kaikki aseet on tietenkin kielletty. Lisäksi Britannian jo nykyistä lakia mukaillen alle 18-vuotiaalle ei saa myydä edes keittiöveistä sakkoja saamatta. Yleinen turvallisuus.

Samalla teemalla harkitsen kannattaisko jossain esitellä kuningasideaani: Hukkumiskuolemien vähentäminen kieltämällä uiminen muualla kuin alkometrein varustetuilla, valvotuilla uimarannoilla. Kaikki ne ihmishenget jotka säästettäisiin! EU-direktiivinä tuo voisi mennä läpi. Euroopassa kun suomalainen mökkikulttuuri tuhansien järvien rannalla lienee melko tuntematonta, ja on siis tarpeetonta.

Toisaalta sitten samaan aikaan katujen varsilta ja julkisista rakennuksista on poistettu muslimien uskoa loukkaavat patsaat. Joulua saa viettää vain kotonaan. Poliisinaiset saavat pukeutua burkhaan. Sharialaki on sallittu muslimeille, mukaanlukien monivaimoisuus (joka onkin jo käytäntö Suomessakin). Kouluissa on opetettava islamilaista tiedettä. Siitä protestointi on rasismia. Miksi tahallaan loukata toisten kulttuuria ja uskontoa? Myös on rasismia valittaa monikulttuuriosaajien silloin jo Suomeenkin levinneistä mellakoista. Ne ovat rasististen suomalaisten vika.

Ja sitäpaitsi, se on silloin nykyaikaa. Eletään 2020-lukua eikä mitään takapajuista 1900-lukua!
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

elco kirjoitti: Lukiko joku hesarin, jossa ituhippidorka hehkutti kolumnissaan
Luin noi kolumnit netistä, kun oon vapaaehtoisesti saattanut itseni kurimukseen, jossa mulle kannetaan kotiin vain Hbl ja sen mielenkiintoiset pohdinnat RKP:n tulevasta puoluesihteeristä. No, kumminkin, mun mielestä kyseessä ei ollut ituhippidorka, joita kyllä niitäkin on olemassa, vaan ihan vaan tavallinen dorka. (Lisätään hyvän miehen ominaisuuksien listalle: Hesarin tilaaja.)
Manaaja

Melnais kirjoitti:Manala eikö nää kävis? http://www.valonetti.fi/product_details.php?p=52
Valitettavasti ei. Oman kokemukseni mukaan noita ei saa tarpeeksi himmeälle omaan makuuni/käyttötarkoitukseeni, ja tuo lukema "10%" on täyttä fuulaa. Silmämääräinen arvio olisi pikemminkin jossain 30% tienoilla mitä noiden minimitoimintateho on himmennettynä.

Lisäksi koska kattotuulettimen moottorikin on saman himmentimen takana, se vaatii resistiivistä kuormaa vähintään 75W hehkulamppujen edestä rinnalleen (kolme 25W hehkulamppua neljästä täytyy toimia yhtä aikaa), toimiakseen normaalisti himmentimen alla. Ilman rinnalla toimivaa resistiivistä kuormaa (eli valopuoli sammutettuna) ei tuuletinkaan toimi oikein, vaan pitää todella pahan kuuloista ääntä ja todennäköisesti hajoaa vähänkään pidemmässä käytössä. Jos virittäisin neljä ESL:ää lamppuun kiinni, kuormaa olisi vasta riittämättömän 36 watin edestä, eikä sekään vastaa laadultaan hehkulamppujen aiheuttamaa "hyvää" kuormaa tässä tapauksessa.
Melnais
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Manaaja kirjoitti:
Melnais kirjoitti:Manala eikö nää kävis? http://www.valonetti.fi/product_details.php?p=52
Valitettavasti ei.
Tähän saakka ymmärsin vastauksen. Ajattelinkin, että jo on outo tilanne jos pystyn antamaan teknisen vinkin sulle.
Elämä kantaa, jos sen antaa
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Harkitsen vakavissani, että käyttäisin enonperinnön parisängyn ostamiseen ja varautuisin elämään pari lähivuotta Soininvaaran makaronidieetillä. Mitä asioita sänkyä ostaessa pitää ottaa huomioon? Onko muita suht hyviä edullisia ostospaikkoja kuin Ikea? Haluisko joku insinööri tai muu näppärä ajokortillinen rakentelija tulla kuljettamaan ja kokoamaan sängyn, johon joku taitelija sitten vois tulla mua panemaan?
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

nastamuumio kirjoitti:Harkitsen vakavissani, että käyttäisin enonperinnön parisängyn ostamiseen ja varautuisin elämään pari lähivuotta Soininvaaran makaronidieetillä. Mitä asioita sänkyä ostaessa pitää ottaa huomioon? Onko muita suht hyviä edullisia ostospaikkoja kuin Ikea? Haluisko joku insinööri tai muu näppärä ajokortillinen rakentelija tulla kuljettamaan ja kokoamaan sängyn, johon joku taitelija sitten vois tulla mua panemaan?
JYSK:ssä ja Sotkassa on tällä hetkellä sänkyale, älä nyt ainakaan IKEA:sta osta. Ota kotiinkuljetus. Pane kuskia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Eikös Ikean patjat ole valittu varsin mainioiksi? Vai häh?

Itse aion seuraavaksi sijoittaa Tempuriin, oli niiiiin mukava nukkua :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Elppis kirjoitti:Ota kotiinkuljetus. Pane kuskia.
:D
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

En ostaisi sänkyä jyskistä tai sotkasta. Sänky on sijoitus, sen sietäisi kestävän useamman vuoden. Jouset katkeilee, päädyt irtoilee. Yh.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

RP kirjoitti:En ostaisi sänkyä jyskistä tai sotkasta. Sänky on sijoitus, sen sietäisi kestävän useamman vuoden. Jouset katkeilee, päädyt irtoilee. Yh.
Halvimmat ja rumimmat noissa putiikeissa ovat. En tiedä liittyykö ulkonäkö ja hinta kestävyyteen, todennäköisesti edes löyhästi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vesper
Kitisijä

Voisko joku ennustaa mulle dollarin kurssin kehityksen seuraavien 6kk aikana? Niinq että kannattaako vaihtaa massia ihan tuhottomsti jo nyt kesäkuun shoppailureissun varalle vaiko vasta sitten?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Vesper kirjoitti:Voisko joku ennustaa mulle dollarin kurssin kehityksen seuraavien 6kk aikana? Niinq että kannattaako vaihtaa massia ihan tuhottomsti jo nyt kesäkuun shoppailureissun varalle vaiko vasta sitten?
Parhaiden taloudellisten indikaattoreiden perusteella euro on reilusti yliarvostettu suhteessa dollariin, joten kannattaa vaihtaa eurot dollareiksi nyt kun halvalla saa.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Vesper kirjoitti:Voisko joku ennustaa mulle dollarin kurssin kehityksen seuraavien 6kk aikana? Niinq että kannattaako vaihtaa massia ihan tuhottomsti jo nyt kesäkuun shoppailureissun varalle vaiko vasta sitten?
Laita vino pino taalan valuuttakursseja (vaikka vuodelta tai parilta) Exceliin ja piirrä siitä käyrä. Samalla saat siitä regressiokaavan, jonka avulla voit ennustaa oikean kurssin ihan itse.
Paras päivä ikinä.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sänkyä ostaessa kuuntelisin tuota omaa selkää, että mistä se tykkää. Toki pidempiaikaiset koesessiot on hiukan hankalia järjestää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
RP kirjoitti:En ostaisi sänkyä jyskistä tai sotkasta. Sänky on sijoitus, sen sietäisi kestävän useamman vuoden. Jouset katkeilee, päädyt irtoilee. Yh.
Halvimmat ja rumimmat noissa putiikeissa ovat.
Näin. Kaksi sänkyä puhki nussineena tunnistan kyllä kun laatu tulee eteen. Mikä kestää, mikä ei. Tuolla on rumia sänkyjä.
Vesper
Kitisijä

Riemumieli kirjoitti:voit ennustaa oikean kurssin ihan itse.
No daah, miksi mä tekisin mitään sellaista mihin saan teiltä vastauksen muutenkin?

Ja tässä apua nastikselle:

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1179
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

nastamuumio kirjoitti:Harkitsen vakavissani, että käyttäisin enonperinnön parisängyn ostamiseen ja varautuisin elämään pari lähivuotta Soininvaaran makaronidieetillä. Mitä asioita sänkyä ostaessa pitää ottaa huomioon? Onko muita suht hyviä edullisia ostospaikkoja kuin Ikea? Haluisko joku insinööri tai muu näppärä ajokortillinen rakentelija tulla kuljettamaan ja kokoamaan sängyn, johon joku taitelija sitten vois tulla mua panemaan?
Muista tukevat sängynpäädyt :p:
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

sänky? neljä jalkaa ja patja kehoitan katsomaan ainakin luonnonkumisen petrin!
Tullut mieleen televisio makkarissa mutta silloin tarvisi joko moottoroidun tai sitten muuten muotoiltavan, Sänky on kylläkin vain nukkumista ja nussimista varten! NN äännääännnnäännnn! Itse köyhänä sain sijoitettua vain 880 sänkyyn mutta jossain se raja tulee vastaan jokaisella ellei halua pilvenreunalla nukkua?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

RP kirjoitti: Näin. Kaksi sänkyä puhki nussineena tunnistan kyllä kun laatu tulee eteen. Mikä kestää, mikä ei. Tuolla on rumia sänkyjä.
Mä oon ainoastaan jörkkinyt faijan veneestä sänkyn paskaksi. Tosin yhdellä mökkikeikalla rikoin sängyn pelkästään ajattelemalla seksiä.