Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitisijä
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Sulla on siis työsuhde siihen rekryfirmaan. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että sulla on rekryfirman soppari ja edut, varsinaisen työpaikan vastaavat eivät koske sinua.
Viimeksi muokannut Vesper, 17.09.2010 9:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
No rekryfirman kautta voi kertyä enemmän tuollaisi pätkätöitä. Jos yritys palkkaa sut, niin määräaikainenkin työsuhde tulee olla perusteltu, ja peräkkäisiä määräaikaisiakin työsuhteita samaan lafkaan/työhön ei voi olla montaa, ennen kuin työsuhde muuttuu vakituiseksi... ymmärtääkseni.Sola kirjoitti:Mitä eroa on palkkaako firma sut suoraan vai rekryfirman kautta? Hyvät ja huonot puolet? Kokemuksia?
Olin joskus eilakaislalla töissä. Ei mitään ongelmia, pieni palkka vain. Ja sitten se firma mihin sut on lähetetty rekryfirman kautta.. niin sinne ei sitten voi noin vain mennä töihin (eipä ) . Suoraan yrityksessä palkollisena palkkakin on parempi.
Rekryfirmoilla, kuten Eilakaislalla oli kyllä ihan kiva olla duunissa, siellä sai kurssitelle itseään aikalailla niin paljon kuin halus.
-
- Kitinän uhri
Tänks murut. Tää homma tuli vähän niinkun kaverin kautta joten en tiiä vielä tarkemmin. Mut hei, haastattelussahan se selviää
Siis ymmärsinkö oikein, että olet menossa työvoimanvuokrausfirmaan?
Silloin sä olet töissä työvoimanvuokrausfirmassa, et siinä firmassa, jolta työvoimanvuokrausfirma vuokraa työvoimaa.
Työvoimanvuokrausfirman työsopimukset voivat ymmärtääkseni olla määräaikaisia ilman mitään rajoituksia.
Silloin sä olet töissä työvoimanvuokrausfirmassa, et siinä firmassa, jolta työvoimanvuokrausfirma vuokraa työvoimaa.
Työvoimanvuokrausfirman työsopimukset voivat ymmärtääkseni olla määräaikaisia ilman mitään rajoituksia.
-
- Kitinän uhri
No kun mä en tiedä mitä toi viesti minkä laitoin tonne ylemmäs, tarkotti.
Mut on tähänki firmaan haastateltu rekryfirman kautta mut kuitenkin palkattiin suoraan tänne.
Et en oikeesti tiedä. Kaveri meni samaseen firmaan rekryfirmankautta ja ennen koeajan loppumista palkattiin suoraan vakinaiseks ko. firmaan.
Osaanko tarpeeks epäselvästi kirjottaa
Mut on tähänki firmaan haastateltu rekryfirman kautta mut kuitenkin palkattiin suoraan tänne.
Et en oikeesti tiedä. Kaveri meni samaseen firmaan rekryfirmankautta ja ennen koeajan loppumista palkattiin suoraan vakinaiseks ko. firmaan.
Osaanko tarpeeks epäselvästi kirjottaa
Näytä tissit!Sola kirjoitti: Osaanko tarpeeks epäselvästi kirjottaa
-
- Kitisijä
Jeh,Sola kirjoitti:Tuli viesti että "paikka täytetään GO-Onin tai Baronan kautta: yrityksessämme ei ole tällä hetkellä lupa palkata uusia työntekijöitä suoraan firman listoille".
eli tuo vaikuttaisi siltä että sinulle sopimus tulee vuokrausfirman kanssa ja varsinainen työpaikka ostaa palvelun ko. firmalta.
Monet firmat käyttävät vuokrausfirmoja ulkoistaakseen henkilöstöhallinnan riskit ja epämiellyttävyydet, kuten ikävistä tai huonosti suoriutuvista ihmisistä irti pääsemisen. Maksetaan siis työsuorituksista hieman enemmän, mutta eipähän tarvitse niitä etuisuuksia ja lakkoilujakaan siedellä samalla tavalla, koska ne ovat sitten Baronan tai vastaavan päänvaiva. Näin siis teoriassa, käytännöstä Finnair sai oppia vähänaikaa sitten.
Oman henkilöstön pitäminen ja tsemppaaminen on niin last century!
Vuokraus on yleistynyt hyvin monilla aloilla ja joihinkin juttuihin se sopii oikein hyvin - toisiin taas vähän huonommin. Kohta me kaikki olemme konsultteja, emmekä sitoudu yhtään mihinkään.
-
- Kitisijä
- Päiväähuima kirjoitti:Kohta me kaikki olemme konsultteja, emmekä sitoudu yhtään mihinkään.
- Päivää
- Sä oot se meidän uus konsultti?
- Joo
- Tulit tänne tehostamaan meidän bisnestä ja uudistamaan asiakaskokemusta?
- Joo-o... Mitä te tarkalleen haluutte että mä teen teidän SAP:ille? Jos sä kerrot, niin mä kyllä naputtelen.
Onko tuo 'konsultti' siis Baronalta vai Accenturelta?
-
- Kitisijä
Accidenturelta tietysti.sivustahuutaja kirjoitti:- Päivää
- Päivää
- Sä oot se meidän uus konsultti?
- Joo
- Tulit tänne tehostamaan meidän bisnestä ja uudistamaan asiakaskokemusta?
- Joo-o... Mitä te tarkalleen haluutte että mä teen teidän SAP:ille? Jos sä kerrot, niin mä kyllä naputtelen.
Onko tuo 'konsultti' siis Baronalta vai Accenturelta?
Vai onko Barona alkanut diilaamaan SAP-osaajia? Luulin että Bilot palkkaa ne osaavimmat ja Accenture loput.
-
- Kitisijä
Lähetin viime viikonlopun hotellivisiitistäni korjaavaa palautetta hotellin palautesivujen kautta. Palautteeseeni vastasi hotellin omistaja äärimmäisen kohteliaasti (ja yllättäen englanniksi). Dirika mitä kohteliaimmin myös pyysi minua vastaamaan, sopiiko hänen ehdottomansa "hyvitys" minulle. Nyt oon ihan ällikällä lyöty, enkä oikein osaa vastata sopivalla tavalla. Siis minä, kaikkien palautteenantajien ja niihin vastaajien jedi. Apua!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Tää on nyt ihan alkeiskysymys, mutta osaako Word laskea mun puolesta, kuinka monta merkkiä mun kirjoituksessa on? Jos osaa, niin miten saan sen kertomaan tietonsa myös minulle?
-
- Elämätön Kitisijä
Tools - Word Count...nastamuumio kirjoitti:Tää on nyt ihan alkeiskysymys, mutta osaako Word laskea mun puolesta, kuinka monta merkkiä mun kirjoituksessa on? Jos osaa, niin miten saan sen kertomaan tietonsa myös minulle?
Loppuiko data & argumentit?
Mä en löydä mun suomenkielisestä työkaluvalikosta mitään ton tapasta.Sleazoid kirjoitti: Tools - Word Count...
-
- Kitisijä
Tiedosto -> Ominaisuudet -> Tilastotiedot
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Kiitti, löytyi!Lilo kirjoitti:Tiedosto -> Ominaisuudet -> Tilastotiedot
Miten se kiinalaisen safkan "ruskea kastike" tehdään. Siis se, jota useinmiten löytyy naudanlihan, kiinalaisten sienten ja kasvisten kaverina.
-
- Kitisijä
Jotain+jotain+jotain+ vitusti natriumglutamaattia.masa kirjoitti:Miten se kiinalaisen safkan "ruskea kastike" tehdään. Siis se, jota useinmiten löytyy naudanlihan, kiinalaisten sienten ja kasvisten kaverina.
omnom.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
-
- Kitisijä
Hapanimeläkastiyke?Haemaeraemies kirjoitti:Jotain+jotain+jotain+ vitusti natriumglutamaattia.masa kirjoitti:Miten se kiinalaisen safkan "ruskea kastike" tehdään. Siis se, jota useinmiten löytyy naudanlihan, kiinalaisten sienten ja kasvisten kaverina.
omnom.
Göögle-> http://www.soppakauha.com/index.asp?s=/ ... t/1395.htm
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta ... inalainen)
Tää oli hyvä ohje aina ensin makea sitten vasta ättica!
Niin joo yrittelin klimppisoppaa, vaatii kehittelyä vaikka sairaan hyvää tulikin, konteksti kehittymätön..
Pyyhin Netikettiin..
Huomasin jotta bedlam on sulkenut tunnuksensa... koska ja MIKSI??
-
- Kitisijä
Ehkä petilampaalla on uusi parempi elämä..RP kirjoitti:Huomasin jotta bedlam on sulkenut tunnuksensa... koska ja MIKSI??
The great club outshines the individual, always and forever.
Pöh, ei hyväksyttävä syy.Elppis kirjoitti:Ehkä petilampaalla on uusi parempi elämä..RP kirjoitti:Huomasin jotta bedlam on sulkenut tunnuksensa... koska ja MIKSI??
-
- Kitisijä
Pitäs keksiä joku häälahja lähetettäväksi Kolumbiaan. (Ja unohtakaa ne kaikki hauskat kokkelivitsit...) Sais olla jotakin suomalaista ja olis ihan kiva, jos lähettäminen ei tulis itse lahjaa kalliimmaks, eli ei mitään kivoja koristetiiliskiviä...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ryhdyimme vaimon kanssa askartelemaan massiivitammesta (4cm paksu) siporex-kaiteen päälle puista listaa.
Käytiin Bauhausissa, jossa listat sahattiin. Vasta kotona huomasin, että yhdessä on noin 1x1 cm oksankolo.
Millä sen saisi siistimmin piiloon? Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?
Aikoinaan kesätöissä porailin puutulppia, joilla sitten korjailtiin ikkunanpokian virheitä (olen tehnyt rehellistäkin työtä joskus!). Puutulppaa en välttämättä ryhtyisi käyttämään (ei mulla välttis ole työkalujakaan), kun oksanreikä on listan kapealla sivulla, mutta jos sen poraisi pois, niin leveämpi sivu aukeaisi.
Käytiin Bauhausissa, jossa listat sahattiin. Vasta kotona huomasin, että yhdessä on noin 1x1 cm oksankolo.
Millä sen saisi siistimmin piiloon? Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?
Aikoinaan kesätöissä porailin puutulppia, joilla sitten korjailtiin ikkunanpokian virheitä (olen tehnyt rehellistäkin työtä joskus!). Puutulppaa en välttämättä ryhtyisi käyttämään (ei mulla välttis ole työkalujakaan), kun oksanreikä on listan kapealla sivulla, mutta jos sen poraisi pois, niin leveämpi sivu aukeaisi.
NuoriD kirjoitti: Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?
On, mutta jos olisin sinä, veisin sen takaisin ja pyytäisin uuden tilalle.
Sitä masiivitammea myydään isoina levyinä. Eli ostimme ison levyn, josta sahattiin. Eli ei meillä oikein ole reklamoitavaa mielestäni. Reikä siis ei näkynyt päällepäin vaan tuli esiin kun levy sahattiin listoiksi.masa kirjoitti:NuoriD kirjoitti: Onko olemassa erisävyisiä kittejä eri puulaaduille?
On, mutta jos olisin sinä, veisin sen takaisin ja pyytäisin uuden tilalle.
Mutta se, missä mokattiin oli, että jätetiin yksi osa levystä sinne Bauhausiin, kun ajateltiin, että ei tarvita sitä. Nyt tuon reikäisen voisi korvat sillä. Täytyy tänään mennä vo:n jälkeen katsomaan, onko se vielä siellä. Toki voi olla, että se oli juuri tämän oksanreikälistan vastinpala, eli siinäkin on sama reikä.