Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Starflare

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Starflare »

McJanne kirjoitti:
Starflare kirjoitti:...leppävaaran ... koko...
Älykkyystesti
Ilmeisesti nollaa paukkui, mutta odotinkin että olisit lähinnä omin sanoin kertonut, kun eihän tällainen läskipaska jaksa noista kartoista ruveta sitä laajuutta vunteeraamaan ja suhteuttamaan :roll: . No jaa, olkoon.
Starflare

Nyt loppu neuvot. Kuka/mikä yhtye/artisti esittää Crime Storyn, eli Murharyhmän tunnusbiisin, joka on koveri Del Shannonin "Runaway" biisistä?
RolloTomasi

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Starflare kirjoitti:Nyt loppu neuvot. Kuka/mikä yhtye/artisti esittää Crime Storyn, eli Murharyhmän tunnusbiisin, joka on koveri Del Shannonin "Runaway" biisistä?
Del Shannon teki siitä itse uuden version eli sama artisti?
Starflare

RolloTomasi kirjoitti:
Starflare kirjoitti:Nyt loppu neuvot. Kuka/mikä yhtye/artisti esittää Crime Storyn, eli Murharyhmän tunnusbiisin, joka on koveri Del Shannonin "Runaway" biisistä?
Olekkos ihan varma?
RolloTomasi

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Starflare kirjoitti:
RolloTomasi kirjoitti:
Olekkos ihan varma?
En.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_Stor ... _Series%29

En edelleenkään ole varma.
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

osaisko joku neuvoa mulle kampaajan helsingin keskustasta (mitä lähempänä kauppatoria sen parempi), joka viitsis ehkä kenties rahallista korvausta vastaan tulla yhtenä sunnuntaiaamuna töihin elokuussa?

kampaaja, mistä lähtis pois tukka kauniina hääkaumpauksena, ei kamalana harakan perseenä?
Me transmitte sursum, Caledoni!
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Nyt eivät enää omat taidot riitä. Tarvitsisin apua. Kouluprojektiin liittyen minun pitäisi selvittää josko virossa olisi yrityksiä jotka valmistavat palohälyttimiä/palovaroittimia, ja jos sellainen yritys löytyisi, niin tarvitsisi myös apua siinä, että mitkä yritykset niitä jälleenmyyvät. Olen yrittänyt aika monella tavalla selvittää asiaa, mutta kieltä osaamatta se on hieman hankalaa. Eli olisiko täällä jotakuta eestinkielentaitoista, keneltä liikenisi hetki auttamiseen?
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

millivanilli kirjoitti:Nyt eivät enää omat taidot riitä. Tarvitsisin apua. Kouluprojektiin liittyen minun pitäisi selvittää josko virossa olisi yrityksiä jotka valmistavat palohälyttimiä/palovaroittimia, ja jos sellainen yritys löytyisi, niin tarvitsisi myös apua siinä, että mitkä yritykset niitä jälleenmyyvät. Olen yrittänyt aika monella tavalla selvittää asiaa, mutta kieltä osaamatta se on hieman hankalaa. Eli olisiko täällä jotakuta eestinkielentaitoista, keneltä liikenisi hetki auttamiseen?
Jos kukaan ei muuten osaa auttaa, kysypä oppilaitoksesi kirjastosta, olisiko heillä minkäänlaista yritystietokantaa. Sammutinhuoltoliikkeiden liiton sivulta www.shll.fi löytyy ainakin joitain alan yrityksiä eri puolilta Suomea, jos niiden kotisivuilta saisi jonkinlaista tietoa tuotteiden alkuperämaasta? Luulen, että jos virossa alan yrityksiä on, olisi jollain edes englanninkieliset nettisivut jotka löytyisivät ihan googlettamalla.
millivanilli

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

hermine kirjoitti: Jos kukaan ei muuten osaa auttaa, kysypä oppilaitoksesi kirjastosta, olisiko heillä minkäänlaista yritystietokantaa. Sammutinhuoltoliikkeiden liiton sivulta www.shll.fi löytyy ainakin joitain alan yrityksiä eri puolilta Suomea, jos niiden kotisivuilta saisi jonkinlaista tietoa tuotteiden alkuperämaasta? Luulen, että jos virossa alan yrityksiä on, olisi jollain edes englanninkieliset nettisivut jotka löytyisivät ihan googlettamalla.
Koulun kautta on mahdollisuus käyttää euromonitoria, mutta virosta sitä kautta ei löytynyt tarvittavaa tietoa. Yritin myös googlettamalla sanalla tuletõrjeindikaator löytyi vain viro-englanti sanakirja. Täytyy vielä jatkaa googlettamista.

Kiitos tuosta linkistä, huomenna soittelen ainakin suomalaisille valmistajille.
RuNkkuTonttu

Viesti Kirjoittaja RuNkkuTonttu »

Suvinen kirjoitti:Minkä makuisia ovat Won ton - nuudelit? Kun on curryn, kanan, naudanlihan, katkaravun yms. makuisia, niin miltä ne won tonit sitten maistuvat?
Pussissa ei ollut mitään selitystä. Onko se joku maustesekoitus? Kanaa? Lihaa?
Luulen vahvasti, että ne maistuvat aivan samalta kuin muutkin...

(en tosin erota Coca-Colaa, Pepsistä)

Vadimille kysymys:

Miltä Mekka-Kola maistuu?
hermine

Nyt alkaa mielikuvitus loppua, joten täytyy turvautua niinkin asialliseen tiedonlähteeseen kuin kityyn..se, joka osaa tähän auttavasti vastata, saa jonkun palkinnon!

Mistä löydän Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivissä 2002/65/EY mainitun, 1996 tai aikaisemmin tehdyn komission tutkimuksen jonka tarkoituksena on määrittää erityistoimien tarve rahoituspalveluiden alalla?
RuNkkuTonttu

hermine kirjoitti:Nyt alkaa mielikuvitus loppua, joten täytyy turvautua niinkin asialliseen tiedonlähteeseen kuin kityyn..se, joka osaa tähän auttavasti vastata, saa jonkun palkinnon!

Mistä löydän Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivissä 2002/65/EY mainitun, 1996 tai aikaisemmin tehdyn komission tutkimuksen jonka tarkoituksena on määrittää erityistoimien tarve rahoituspalveluiden alalla?
Olet varmaan jo kysynt tuolta?

Euroopan parlamentin tiedotustoimisto
Pohjoisesplanadi 31
PL 26, 00131 Helsinki
puh (09) 622 04 50
fax (09) 622 26 10
[email protected] - -
hermine

McJanne kirjoitti:
hermine kirjoitti:Mistä löydän
Ettei täältä kaivelemalla?
Eipä löydy tutkimuksia sieltä. Muuten tuo on kyllä hyödyllinen tietokanta eu-asioissa. Ja sitten taas noiden eurooppa-sivujen tutkimusosassa haku ulottuu vain 2000-luvulle ja nuo tutkimukset eivät näytä liittyvän lainsäädännön kehittämiseen. Varma tieto siitä, että tuota ei ole kertakaikkiaan missään saatavilla julkisesti, riittäisi myös.
RuNkkuTonttu

hermine kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
hermine kirjoitti:Mistä löydän
Ettei täältä kaivelemalla?
Eipä löydy tutkimuksia sieltä. Muuten tuo on kyllä hyödyllinen tietokanta eu-asioissa. Ja sitten taas noiden eurooppa-sivujen tutkimusosassa haku ulottuu vain 2000-luvulle ja nuo tutkimukset eivät näytä liittyvän lainsäädännön kehittämiseen. Varma tieto siitä, että tuota ei ole kertakaikkiaan missään saatavilla julkisesti, riittäisi myös.
Oletko ajatellut ihan vaan soittaa ja kysyä? Tai meilata?
hermine

Joo tuonne voisikin ottaa yhteyttä huomenna, jos muuta ei keksi. Asiaa ei mitenkään helpota, että en siis tiedä koko tutkimuksen nimeäkään, tiedän vain että komission on joskus jonkun tutkimuksen tuosta aiheesta tehnyt.
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mä oon ihan surkea näissä, keksikää mulle äkkiä joku hyvä rakkausruno hääkorttiin. Saa olla laulunkin sanat ja ihan mielellään englanniksi, suomeksikin käy.

Isä menee huomenna naimisiin....
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Georgina kirjoitti: Isä menee huomenna naimisiin....
Onnea isälle!!
Kato esim. positiivarit.fi ja sieltä värssypankki.
Georgina
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kid kirjoitti: Kato esim. positiivarit.fi ja sieltä värssypankki.
Kiitos Kid, löytyi!
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Georgina kirjoitti:Kiitos Kid, löytyi!
Hyvä että pystyin olla avuks. Sieltä mä itekkin kortteihin yleensä runot ym. käyn kaivamassa..
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Miten pääsee eroon typerästä tavasta ihastua ihmisiin periaatteella "mitä saavuttamattomampi, sitä kiinnostavampi"? En kysy, mistä tällainen johtuu, vaan miten tästä pääsee eroon. Pitkään pidin tällaisia tapahtumia mukavana lisänä harmaaseen arkeeni, mutta nyt alkaa jo kyllästyttää.

Yst. vast. od. nimim. Tiedosta kiitollinen.
Lapitii
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ei kai nestemäisen antibiootin (Ditrim) jemmailu kylmässä heikennä sen tehoo, vaik se kuuluis säilyttää huoneenlämmös?

T: Nimim. Joku päivä vielä luen käyttöohjeet eka
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Vadim
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vadim »

RuNkkuTonttu kirjoitti: Vadimille kysymys:

Miltä Mekka-Kola maistuu?
En ole maistanut, kun sitä ei näy saavan Afguista. Amerikkalaista hapatusta kyllä löytyy.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Lapitii kirjoitti:Ei kai nestemäisen antibiootin (Ditrim) jemmailu kylmässä heikennä sen tehoo, vaik se kuuluis säilyttää huoneenlämmös?

T: Nimim. Joku päivä vielä luen käyttöohjeet eka
Yleensä nestemäisiä antibiootteja kuuluukin säilyttää jääkaappilämpötilassa, joten en usko että siitä on haittaa, kunhan lämpötila ei mene pakkasen puolelle. Varsinkin nuo märehtijöiden rokotettavat kelpaavat kuulemma käytettäväksi pitempään jos ne pitää kylmässä, vaikka ne sen viikon ajan lämpimässäkin säilyvät.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Suvinen kirjoitti:Haluisin tehdä jonkun typerän gallupin tänne mutten uskalla yrittää jos en osaakaan. Onko se kuinkakin monimutkaista? :think:
Senhän voi laatia ja rauhassa itse esikatsella ja testailla ennenkuin lähettää "virallisesti" palstalle.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Suvinen kirjoitti:Haluisin tehdä jonkun typerän gallupin tänne mutten uskalla yrittää jos en osaakaan. Onko se kuinkakin monimutkaista? :think:
Aloita samalla lailla kuin olisit avaamassa normaalia topikkia. Teksti-ikkunan alapuolelle kirjoitat vain äänestyksen aiheen (eli sen, mikä näkyy vasta kun aihe on avattu, vaihtoehtojen yläpuolella). Sen jälkeen kirjoitat Äänestysvaihtoehto 1 kohtaan ensimmäisen vaihtoehdon, ja paina Lisää vaihtoehto. Sivu latautuu uudestaan, ja antaa seuraavalle vaihtoehdolle uuden rivin. Toista sama toiminto, kunnes olet saanut ladattua kaikki äänestysvaihtoehdot topikkiin (muista vielä ladata viimeinen, se tuppaa aina unohtumaan, ennenkuin painat Lähetä).

Äänestysaikaan ei varmaan kukaan laita mitään, ellei kyseessä ole esim. pikkujoulujen osallistujalista tmv.

Toivottavasti tajusit jotain... :)
The great club outshines the individual, always and forever.