Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
^ Minä myös. Ja sekin on käynyt mielessä että kun et tunnu ehkä olevan ihan sieltä raksaremonttiäijimmästä päästä, ja kun kerran taloudellinenkin tilanne antaa myöten, miksi et yksinkertaisesti soittaisi ammattilaisia paikalle? Siis SITTEN kun huomaat jonkun jutun olevan oikeasti rikki/toimimaton. Viiden pennin seppä joka käy korjailemaan jotain mikä ei ole edes rikki, ei lupaa hyvää lopputulosta.
Tarkoitus ei missään tapauksessa ole ryhtyä siellä kaivossa mitään askartelemaan. Ajatus on/oli vain kurkistaa, mistä on kyse. Jos jotain on oikeasti rikki, niin tietysti ammattilaiset asialle.Manaaja kirjoitti:^ Minä myös. Ja sekin on käynyt mielessä että kun et tunnu ehkä olevan ihan sieltä raksaremonttiäijimmästä päästä, ja kun kerran taloudellinenkin tilanne antaa myöten, miksi et yksinkertaisesti soittaisi ammattilaisia paikalle? Siis SITTEN kun huomaat jonkun jutun olevan oikeasti rikki/toimimaton. Viiden pennin seppä joka käy korjailemaan jotain mikä ei ole edes rikki, ei lupaa hyvää lopputulosta.
-
- Kitisijä
Hei Kitinä-lääkärit! Onko se ihan normaali käytäntö, että lähiomaiselle ei anneta mitään tietoa sairaalassa? Systeri on tällä hetkellä leikkauksessa ja äiti istuu sairaalassa paniikissa odottamassa... hänelle oli sanottu, että hän ei voi saada yhtään mitään tietoa leikkauksen jälkeen. Olisiko liikaa vaadittu, että voisivat edes kertoa, että leikkaus meni hyvin? Mitä vittua?
-
- Kitisijä
Käsittääkseni täysi-ikäinen saa kieltää informoimasta perhettä omasta tilastaan ja hoidostaan, jos näin haluaa. Oma pipipääveljeni on osastolla toista kuukautta, eikä vanhemmille kerrota mistään paljon mitään, koska veli ei niin halua, pipipää kun on...Tosin veli käy vanhemmilla viikottain, joten näkevät kondiksen kyllä, mutta tietoa ei tipu mistään. Paskalaki, jossa yksilön itsemääräämisoikeus niin tärkeä kuin onkin, aiheuttaa ihan vitusti surua ja murhetta pipipäiden perheenjäsenille =/
Prepare for the worstest.
-
- Kitisijä
^Tässä tapauksessa ei toiminut edes se, että siskoni sanoi antavansa luvan.
Ei IMO ole normaalia, että lähiomaiselle ei anneta tietoa, jos potilas ei ole sitä erikseen kieltänyt.
-
- Kitisijä
Ehkä joku vastuualuejuttu? Joillain osastoilla mennään tietääkseni lääkärin selän taakse piiloon eikä uskalleta sanoa mitään, siis yhtään mitään, ennen kuin kirurgivaltias on omaisten kanssa puhunut.
Elämä kantaa, jos sen antaa
-
- Kitisijä
Voisko tässä olla kyseessä se, ettei kukaan uskalla heti leikkauksen jälkeen sanoa muutakuin että onko elossa vaiko ei, että onnistumisen näkee vasta tietyn ajan jälkeen. Eli eivät uskalla sanoa juuta eikä jaata hetkeen, etteivät joudu vastuuseen...?swirl kirjoitti:Hei Kitinä-lääkärit! Onko se ihan normaali käytäntö, että lähiomaiselle ei anneta mitään tietoa sairaalassa? Systeri on tällä hetkellä leikkauksessa ja äiti istuu sairaalassa paniikissa odottamassa... hänelle oli sanottu, että hän ei voi saada yhtään mitään tietoa leikkauksen jälkeen. Olisiko liikaa vaadittu, että voisivat edes kertoa, että leikkaus meni hyvin? Mitä vittua?
Tsemppiä siskolle!
The great club outshines the individual, always and forever.
Kyllä sen täytyy olla anturiongelma (vika tai jäätyminen). Olemme nyt jo viikon asuneet tässä normaalisti ja paska kulkee. Pinnan hälyvalo vaan palaa koko ajan. Käytän pumppua käsikäytöllä pari kertaa vrk:ssa. Jos pitäisin automaattiasennossa, niin pumppu olisi päällä koko ajan.Dave kirjoitti:^^Janne: ongelman on pakko olla itse paskakaivossa (tai siitä distaalisesti), koska vian indikaattori on, että pinnan korkeuden hälyvalo palaa koko ajan.
Jos vika olisi pumppaamon proksimaalipuolella, niin silloinhan pumppaamon pinnan hälyvalo ei palaisi.
Toisaalta paska vaikuttaa kulkevan, koska hälyvalo havaittiin su ja senkin jälkeen vettä on käytetty ihan surutta (alkuun yritettiin lämmintä vettä viemäriin laskemalla sulattaa). Eli suihkussa on käyty, pyykkiä ja asitioita on pesty. Tuon muutaman sadan litran pumppaamon olisi luullut jo täyttyvän, jos ei pääse eteenpäin (toki voi olla, että paska juuri tällä hetkellä nousee kylppärin lattiakaivosta...)
Toivon, että kyseessä olisi ainoastaan uimurianturin jäätyminen.
En ole kaivanut pumppaamoa esiin. Sulatusmatto on kyllä edelleen pumppaamon päällä. Kuuntelin kohdan esiin korva maata vasten, pumpun ääni kuuluu.
Maanantaina vien sulatusmaton pois. Kaivan pumppaamon kannen esiin sitten kesällä, jos edelleen hälyvalo palaa.
-
- Kitisijä
Elppa!
Missä se kirja Lusakassa olikaan? Ehdin jo unohtaa
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
-
- Kitisijä
Suomen suurlähetystön kirjastossaLolita kirjoitti:Elppa!
Mitä tapahtui 24.8.2010?
"Eniten käyttäjiä online on ollut 58, päiväys 24.08.2010 11:49"
Erään vakkarin vainajoitumisuutinenAngryBird kirjoitti:Mitä tapahtui 24.8.2010?
Edit: ei ollutkaan. Se oli jo yli kolme viikkoa aiemmin.
Mikä olikaan se interweb radiostation missä voi kuunnella esim. Armin Van Buurenin tai Dj Tieston kaltaisten tyyppien livesettejä?
Spotify?RP kirjoitti:Mikä olikaan se interweb radiostation missä voi kuunnella esim. Armin Van Buurenin tai Dj Tieston kaltaisten tyyppien livesettejä?
-
- Kitisijä
pandora.com?
Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.
Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.
Musta se kuulostaa kauhean sivistyneeltä, kun voi sanoa, mistä rypäleestä pitää jne. Öö.. viinirypäleestä?
Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.
Musta se kuulostaa kauhean sivistyneeltä, kun voi sanoa, mistä rypäleestä pitää jne. Öö.. viinirypäleestä?
Ostat pullon ja painat kalloos mistä rypäleestä sen ovat nuoret kauniit naiset paljaine jalkoineen polkeneet. Jos pidät, niin ostat uuden pullon, jos et, niin tsekkaat seuraavan etiketin ja ostat toista laatua. Mutta muista aina ne kauniit nuoret naiset paljaine jalkoineen polkemassa rypäleitä. Mikä vaan viini maistuu hyvältä, nams!Dave kirjoitti:Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ei niistä tarvitse tietää. Jos haluaa juoda, niin tärkeintä, että maistuu hyvälle, mutta ei niitä ole pakko juoda.Dave kirjoitti:Mulle riittää, että se maistuu hyvältä ja sisältää alkoholia ja maksaa yli 10 e pullo. Mutta kun defaultina pitäisi ilmeisesti tietää niistä jotain.
Kuitenkin jos viinit kiinnostaa ja on halua syventyä niihin, niin tieto helpottaa hyvien viinien löytämistä ja maistelemalla oppii löytämään uusia puolia viineistä.
Käytetty rypäle ja hinta antaa yleensä jo paljon suuntaa minkälainen viini on kyseessä, joten rypälelajeista kertova kirja on ihan sivistävä hankinta. Maistelemalla sitten voi muodostaa käsitystä eri lajikkeista.
Kalliimpi pullo tarkoittaa yleensä pitempikestoista ja enemmän vivahteita tarjoavaa makua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
-
- Kitisijä
Minusta hifistely kaikella juomalla on tavattoman penseää. Olen ylpeä siitä, etten tiedä, mikä viini on hyvää. Raflassa ansaitsee palkkaansa tarjoilija, jolta voi tilata hyvää viiniä. Sanottakoon tietty, että himassa en juo viiniä käytännössä ikinä ja ravintelissakin harvemmin.Dave kirjoitti:Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.
En pidä viskistä enkä oikeastaan konjakistakaan. Jos joskus juon teräviä raakana maun vuoksi niin tilaan rommia tai tequilaa; tämä tapahtuu ehkä 1-2 kertaa vuodessa.
joo-o. Mun mielestä punaviini (alkosta ostettu) maistuu aina hyvältä (ainakin yli 10:n hintaluokassa), eli en oikein saa otetta. Ja pitäisikö saadakaan. JOs joku olisi välillä pahaa, niin sitten olisi merkitystä.CeDell Davis kirjoitti:Ostat pullon ja painat kalloos mistä rypäleestä sen ovat nuoret kauniit naiset paljaine jalkoineen polkeneet. Jos pidät, niin ostat uuden pullon, jos et, niin tsekkaat seuraavan etiketin ja ostat toista laatua. Mutta muista aina ne kauniit nuoret naiset paljaine jalkoineen polkemassa rypäleitä. Mikä vaan viini maistuu hyvältä, nams!Dave kirjoitti:Pitäiskö opetalla jotain viineistä? Kun se on vähän noloa, kun mä juon viiniä, mutta en tiedä niistä mitään.
Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
-
- Kitisijä
Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Njoo, mutta en mä nyt niin alas vajoa, että ryhdyn ottamaan kitinäläisiltä neuvoja, joku roti!elco kirjoitti:Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
Voisko nää yliurokset automaattiohjata jollekin toiselle palstalle? Ne vie meidän naiset!elco kirjoitti:Eikös täälläkin ollut se viinihomoketju?Dave kirjoitti: Mutta ehkä täyty ostaa joku "Red wines for dummies", niin voi harrastaa name droppingia.
-
- Kitisijä
Saadaksesi naisia, sun pitää, hei, yrittää vähän kovemmin!CeDell Davis kirjoitti: Voisko nää yliurokset automaattiohjata jollekin toiselle palstalle? Ne vie meidän naiset!