Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Sola
Kitinän uhri

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kiitsa murut :h: Löytyi!
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Lilo kirjoitti:
Dave kirjoitti:Väheksymättä vesikauhuisten apinoiden ammattitaitoa, olisiko kuitenkin parempi ostaa kotisivut ammattilaiselta. Ihan itse tehnyt kotisivut eivät välttämättä ole mikään meriitti.
Komps tälle...ja oletan että jos kyseessä on vieläpä kauneusalan yrittäjä, niin esteettisillä seikoillakin lienee jotakin painoa sivun toteutuksessa? (= jos itse eksyisin sivulle, jonka fonttina on comic sans, valitsisin pikaisesti jonkun toisen palveluntarjoajan)

Eli ei välttämättä olis pöllömpi idea työllistää sivujen suunnittelussa myös esim. graafisen suunnittelun opiskelijaa. (Jos kiinnostaa, niin näihin ainakin saa multa vinkkejä. :wink: )
Mut realitya mukaan. Pienen yrityksen ei todellakaan kannata tuupata näihin paljoa rahaa. Vaikka sivuja byggaisi Bob Helsinki ja laskuttaisi kymppitonnin, tuskin se liikkeen ovi yhtään sen taajempaan käy - tai ei ainakaan niin paljon, että kannattaa investoida muutamaa satasta enempää.
elco
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Nyt luotan Kitisijöihin kuin kallioon! Kaverin kauneusalan yritykselle pitäisi pystyttää kotisivut, mutta kun ei kumpikaan tiedetä mitä se vaatii.
kk:n esimerkin mukainen esimerkki on webholder.fi. Maksaa noin kympin kuussa hostaus, domain, sähköpostit ynnä muut. Käyttötapauksena mainittakoon ei-insinöörin naisihmisen itse yhdessä illassa väsäämät kotisivut. Näkeehän niistä, ettei niitä Ammattilainen ollut tehnyt, muttei se mitenkään bisnestä pidätellyt.

Itse varoisin visusti ottamasta mitään graafista suunnittelija+properlipää-komboa tekemään mitään ilman vahvaa suositusta.
Bruce Willisika

Viesti Kirjoittaja Bruce Willisika »

elco kirjoitti:
Itse varoisin visusti ottamasta mitään graafista suunnittelija+properlipää-komboa tekemään mitään ilman vahvaa suositusta.
Komps.

Esim. itse lupauduin tekemään kaverilleni rahasta sivustot, mutta enhän mä niitä koskaan valmiiksi tehnyt. Tähän vedätykseen ei edes tarvittu tippaakaan graafista suunnittelijaa, vaan homma saatiin vedettyä vituiksi ihan propellipäissään. En kyllä laskuttanutkaan mitään, mikä oli projektin ainoa heikkous verrattuna ammattilaisen tekemään vastaavaan.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti:
Dave kirjoitti:Väheksymättä vesikauhuisten apinoiden ammattitaitoa, olisiko kuitenkin parempi ostaa kotisivut ammattilaiselta. Ihan itse tehnyt kotisivut eivät välttämättä ole mikään meriitti.
Komps tälle...
Oon vähän pettynyt teihin. Luulitteko te oikeasti että antaisin kenenkään tuttuni tehdä jotain mauttomia sivuja? Kamoon.

Kyseessä on kynsiteknikkoni, joka on irtautumassa emolaivastaan ja perustamassa omaa putiikkia ja todennäköisesti myös maahantuontia. Sivuille tulee siis aika perushuttua eli kuvia ja jonkin verran tekstejä. Ja kun hän ei näistä asioista mitään tiedä, lupasin auttaa. Oon silleen aika kiva niinq. Osaako kukaan heittää mitään hinta-arviota, ettei ihan ryöstämiseksi mene?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
AngryBird

Viesti Kirjoittaja AngryBird »

Vesper kirjoitti:Osaako kukaan heittää mitään hinta-arviota, ettei ihan ryöstämiseksi mene?
70-100 euroa/tunti.
Meiltä lähtee leiskaa 78e/tunti + alv, tekninen toteutus sitten erikseen.
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Vesper kirjoitti: Oon vähän pettynyt teihin. Luulitteko te oikeasti että antaisin kenenkään tuttuni tehdä jotain mauttomia sivuja? Kamoon.
No siis en mä kyl kuvitellut että SÄ antaisit sellasia tehdä, mut sit mietin että sitä ei koskaan tiedä, mitä vailla estetiikantajua olevat insinörtit millonkin saa ajettua läpi tosi toimivana ratkasuna... :P
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vesper
Kitisijä

Siis eikö täältä löydy ketään tekijää? Oon pettynyt TAAS.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dave

Viesti Kirjoittaja Dave »

Vesper kirjoitti:Siis eikö täältä löydy ketään tekijää? Oon pettynyt TAAS.
Ne pelkää sua.
Vesper
Kitisijä

Dave kirjoitti:Ne pelkää sua.
Kuka nyt mua pelkäis?
Dave

Vesper kirjoitti:
Dave kirjoitti:Ne pelkää sua.
Kuka nyt mua pelkäis?
:) Minä ainakin.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti:(ei Gat!)
:shock: :roll: :cry:
*loukkaantuu*
No OK. Graafikonhommani ainakin rajoittuivat kuvien pienentämiseen ja pakkaamiseen, niin että siihen aikaan mahtuivat myös 56 k modeemin läpi vikkelästi. Fiineistä pilkunnussintavaatimuksista (mikä "anti-alias?) en ollut kuullutkaan, eikä asiakkaatkaan tienneet.

Jos joku on nähnyt hylätyn oman kotisivuni, niin senhän tein kurssiharjoituksena v. 1998 ennen kuin olin töitä nähnytkään. Tahallani camp- räikeäksi, mitä ei nykyään ymmärretä. Ja kokeillen kaikkia mahdollisia hilavitkuttimia, jotka eivät nykyisillä selaimilla edes toimi tai vetävät ihan vituralleen. Sitten jos joku on päätellyt, missä olin töissä, niin niiden pääsivuthan (jotain 4 erillistä saittia) siis ei ole minun tekosiani, En minä niitä alkanut uusimaan vaan lätkin uutta sille vanhalle kökköpohjalle, jonka joku halpiseditorilla oli tehnyt. Sen sijaan sen ajan monien olleiden ja menneiden urheilutapahtumien sivustot on kokonaan minun. Niissäkin minulla oli taipumusta vipstaakeihin, pitäen huolta selainyhteensopivuudesta. Nekin varmaan jumii nyt, koska selaimiin on tehty silkkoja huononnuksia esim. että hyväksi koetut scriptit ei toimikaan ja applettituki on poistettu kokonaan. Minun spesialiteettini oli kai käyttäjäystävällisyys ja navigointi. Joka paikasta piti päästä joka paikkaan suoraan, koskematta selaimen nappeihin. Siinä oli hyvä käyttää kehyssivuja, joita niitäkin jostain käsittämättömästä järettömästä syystä nyt halveksitaan.

Oli mulla yksi pimeänä maksava yksityisasiakaskin. Venakkosukuinen muija jonka mökkivuokraussivuja laitoin. Se soitteli taas pari viikkoa siten johon minä, että sori, asun nyt 250 km päässä ja minulla on oma elinkeino. (Hän kun maksoi lähinnä vodkapulloina)
Viimeksi muokannut Gat, 29.04.2011 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Vesper kirjoitti:Siis eikö täältä löydy ketään tekijää? Oon pettynyt TAAS.
En tarjoutunut, koska ei ole yksinkertaisesti aikaa.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tuotanoin. Onko minkäännäköisiä saumoja saada vuosilta 2001-2005 maksamatta jääneitä palkkatuloja perittyä jos on näyttöä/todisteita siitä että niitä ei ole yrityksen puolesta maksettu, mutta verottajalle kuitenkin ilmoitettu?

Perheyrittämisen parhaita puolia.
Dave

Manaaja kirjoitti:Tuotanoin. Onko minkäännäköisiä saumoja saada vuosilta 2001-2005 maksamatta jääneitä palkkatuloja perittyä jos on näyttöä/todisteita siitä että niitä ei ole yrityksen puolesta maksettu, mutta verottajalle kuitenkin ilmoitettu?

Onko sun perheesi siis kusettanut sua?
Manaaja

Dave kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Tuotanoin. Onko minkäännäköisiä saumoja saada vuosilta 2001-2005 maksamatta jääneitä palkkatuloja perittyä jos on näyttöä/todisteita siitä että niitä ei ole yrityksen puolesta maksettu, mutta verottajalle kuitenkin ilmoitettu?

Kuusinumeroisen summan edestä.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Miksi ne on verottajalle ilmoitettu, jos niitä ei ole maksettu? Onko sillä pyritty kiertämään veroja, kun on saatu vähennyksiin kuvitteellisia menoja?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:

Kuusinumeroisen summan edestä.
:?

Miten toi niinku käytännössä onnistui?

Kyllähän sä näet, jos sulle ei palkkaa makseta? Vai onko kyseessä siis enemmänkin veropetos, eli verottajalle on ilmoitettu kuluja, joita ei todellisuudessa ole ollut?
Dave

Jos mennään oikein vittumaisiksi, niin mikä on törkeän petoksen vanhenemisaika?

Jos ei ole vanhentunut, niin voinet kiristää perheeltäsi rahat uhkaamalla muuten ilmiantaa verottajalle.

Ei kait ne ihan pian vanhene, kun hiihtoliiton vanhoja doping-juttuja kait just käräjöidään törkeän petoksen merkeissä ja eikös ne tuomiot joskus 2000 luvun alussa annettu.
Viimeksi muokannut Dave, 29.04.2011 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Dave kirjoitti:Miten toi niinku käytännössä onnistui?

Kyllähän sä näet, jos sulle ei palkkaa makseta? Vai onko kyseessä siis enemmänkin veropetos, eli verottajalle on ilmoitettu kuluja, joita ei todellisuudessa ole ollut?
Omaa tyhmyyttäni kun on mennyt vanhempiensa sanaan luottamaan. Tottakai mä näin ja tiesin ettei mulle palkkaa makseta, mutta koko homma piti myöhemmin maksaa omakotitaloprojektina jota ei koskaan syntynytkään. Toisin sanoen nää veti mun(kin) töistä ansaitsemat tulot omaan fikkaan lunastamatta koskaan lupaustaan.

Ja tottakai mun on pitänyt vastuuhenkilönä olla merkittynä (vastuussa toki kaikista niistä mahdollisista veronkiertelyistä tai kirjanpitorikoksista jos sellaisia on) koska nää itse ovat konkurssin tehneitä ja luottokelvottomia vanhoja yrittäjiä.
exsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exsu »

No onpa kyllä paskamaista. Just puhuin yhden kaverini kanssa, joka tuskasteli vähän samanhenkisten rahaongelmien kanssa isänsä kanssa. Tosin kyseessä oli jatkuva "lainaaminen" ilman takaisinmaksuaietta, eivätkä summatkaan noin isoja, mutta siitäkin tuli tosi paska fiilis. Että kehtaavat!
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti:Miten toi niinku käytännössä onnistui?

Omaa tyhmyyttäni kun on mennyt vanhempiensa sanaan luottamaan. Tottakai mä näin ja tiesin ettei mulle palkkaa makseta, mutta koko homma piti myöhemmin maksaa omakotitaloprojektina jota ei koskaan syntynytkään. Toisin sanoen nää veti mun(kin) töistä ansaitsemat tulot omaan fikkaan lunastamatta koskaan lupaustaan.

Ja tottakai mun on pitänyt vastuuhenkilönä olla merkittynä (vastuussa toki kaikista niistä mahdollisista veronkiertelyistä tai kirjanpitorikoksista jos sellaisia on) koska nää itse ovat konkurssin tehneitä ja luottokelvottomia vanhoja yrittäjiä.
:( Ikävä juttu. Mutta jos sä olet paperilla vastuuhenkilö, niin näin maallikkona tuntuu vaikealta lähteä käräjöimään. Jos siis ymmärsin oikein, että paperilla sun vanhempasi eivät olleet päättävissä asemissa?
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Just. Kivat vanhemmat. Heikolta näyttää korvauksen saanti, jos ei nätisti puhumalla irtoa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Dave kirjoitti: :( Ikävä juttu. Mutta jos sä olet paperilla vastuuhenkilö, niin näin maallikkona tuntuu vaikealta lähteä käräjöimään. Jos siis ymmärsin oikein, että paperilla sun vanhempasi eivät olleet päättävissä asemissa?
Ei niiden ihmisten pitäisi olla käytännössä missään tekemisissä firman raha-asioiden kanssa, mutta multa niitä halutaankin kummasti pimittää.
Dave

Manaaja kirjoitti:
Dave kirjoitti: :( Ikävä juttu. Mutta jos sä olet paperilla vastuuhenkilö, niin näin maallikkona tuntuu vaikealta lähteä käräjöimään. Jos siis ymmärsin oikein, että paperilla sun vanhempasi eivät olleet päättävissä asemissa?
Ei niiden ihmisten pitäisi olla käytännössä missään tekemisissä firman raha-asioiden kanssa, mutta multa niitä halutaankin kummasti pimittää.
Mitäs ne vastaa, kun kyselet rahojen perään? Olisiko niillä käytännössä mahdollisuus maksaa?