Pyh! Eikä ole. Ihan selvä juttu. Elämä ok, lempeä vain puuttuu, no big deal . Jossain vaiheessa kaikki oli perseellään, ei lempeä, elämä päin helevettiä, töissä yt-pelko, vittumainen kylmä talvi yms. Nyt tää on luksusta (.)(.)NuoriDaavid kirjoitti: Vähän ristiriitaista tekstiä, mutta sähän olet nainen!
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitisijä
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitinä VIP-jäsen
Riittää, että joku työmaalla osaa. Rakennushommissa on muutenki hyvä olla vähintään 2 ihmistä, koska hommat sujuu silloin paljon kätevämmin, joten kun palkkaa yhden kirvesmiehen, niin itse tekemällä säästää sen toisen kirvesmiehen palkan. Tekemällä oppii.küllküll kirjoitti:Auttaisi myös jos osaisi rakentaa muutakin kuin hataran linnunpöntön jätelaudoista.Vagabondo kirjoitti:Ansiosidonnaisella on hyvin aikaa rakentaa, jos ammatti on vaan sellanen, että uskaltaa jättäytyä vähäksi aikaa sivuun.
Mutta onhan talontekemisessä tolkuttomasti työtä ja euroopan taloustilanne edelleen epävakaa, joten jos tukipaketit epäonnistuu ja saadaan uusi lama tähän heti perään, niin asuntojen hinnat saattaa dipata lähiaikoina, jolloin valmiin ostaminen voi olla rakentamista järkevämpää.
Lähiaikoina = 1-4 vuotta
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^ Lisäksi allekiroillutta huolestuttaa tää tolkuton vauhti, jolla esim. safka, nafta ja energia kallistuu. Palkkataso kun ei yllättäen perässä pysy. Ei tunnu voittavalta peliliikkeeltä tuplata tuosta vaan asumiskustannuksiaan, kun ilman lottovoittoa tulopuoli tuskin tuplaantuu lähiaikoina.
PS tää uusi avatar sopii näihin pohdintoihin ihan älyttömän hyvin
PS tää uusi avatar sopii näihin pohdintoihin ihan älyttömän hyvin
-
- Kitisijä
^Joo ja sitten pitää muistaa, että se oma talo lisää harrastusaikaa huomattavasti. NOT.
Jos ei ole kätevä käsistään, niin sitä joutuu opettelemaan sellaiseksi, kun siitä talosta on pidettävä huolta. Ja sitä tekemistä riittää.
Niinpä itse olenkin mieluummin kerrostaloasuja, jossa ko. asiat on hoidettu mun puolesta - koska mulla on parempaakin tekemistä, kuin tuunata pesän pakollisia huoltotoimenpiteitä.
Jos ei ole kätevä käsistään, niin sitä joutuu opettelemaan sellaiseksi, kun siitä talosta on pidettävä huolta. Ja sitä tekemistä riittää.
Niinpä itse olenkin mieluummin kerrostaloasuja, jossa ko. asiat on hoidettu mun puolesta - koska mulla on parempaakin tekemistä, kuin tuunata pesän pakollisia huoltotoimenpiteitä.
Aijai, oispa vielä markka-aika ja vuosi 85. Kyllä tuli leveästi toimeen 15 000mk:n kuukausipalkalla! Nykyään ei kolmen tonnin bruttopalkalla maksa pois oikein edes autovelkaa, asuntovelasta puhumattakaan.
^ Oliko tämä ilmiö jollekin muka vielä epäselvää? Muulle kuin keskiluokalle siis.
Kalle-setä kirjoitti asiasta jo ajat sitten:
Kalle-setä kirjoitti asiasta jo ajat sitten:
[/i]Karl Marx: Economic and Philosophic Manuscripts (1844 kirjoitti:The worker becomes all the poorer the more wealth he produces, the more his production increases in power and range. The worker becomes an ever cheaper commodity the more commodities he creates. With the increasing value of the world of things proceeds in direct proportion to the devaluation of the world of men. Labour produces not only commodities; it produces itself and the worker as a commodity -- and does so in the proportion in which it produces commodities generally.
-
- Kitisijä
Juuri tunti sitten yks työhyvinvointipsykootti kertoi, ettei mitään hyvinvoinnin osa-aluetta voi kompensoida muiden alueiden supersuorittamisella. Että metsälle siitä, hus!Mirkku kirjoitti:Nii, ja vielä... tottakai sitä itse kukin kaipaisi elämäänsä isoa R:ää, isoa O:ta ja jotain vipinää. Se on ainoo asia, mikä mun elämässä on tällä hetkellä negan puolella... kun siis noita ei ooNuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. joo-o.....
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Ei ihmekään, kun 15 000mk vuonna -85 vastaa 4500€ nykyrahassa.Manaaja kirjoitti:Aijai, oispa vielä markka-aika ja vuosi 85. Kyllä tuli leveästi toimeen 15 000mk:n kuukausipalkalla! Nykyään ei kolmen tonnin bruttopalkalla maksa pois oikein edes autovelkaa, asuntovelasta puhumattakaan.
http://service.nordea.com/nordea-openpa ... unt.action
Hassua, että suomenkielisen sivun osoitepalkilta kopioitu rivi linkkinä avautuu ruotsinkielisenä. No, ehkä te pärjäätte på svenska.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Sullahan on siitä hotelli Vantaasta kokemustakin, eli voit varmaan antaa Mirkulle vinkkejä, koska kannattaa lähteä väijyyn.Vesper kirjoitti:Juuri tunti sitten yks työhyvinvointipsykootti kertoi, ettei mitään hyvinvoinnin osa-aluetta voi kompensoida muiden alueiden supersuorittamisella. Että metsälle siitä, hus!Mirkku kirjoitti:Nii, ja vielä... tottakai sitä itse kukin kaipaisi elämäänsä isoa R:ää, isoa O:ta ja jotain vipinää. Se on ainoo asia, mikä mun elämässä on tällä hetkellä negan puolella... kun siis noita ei ooNuoriDaavid kirjoitti:Joo-o. joo-o.....
Mutta ei toi 15 tonttua mun ymmärtääkseni ihan mikään mahdoton saavutettava ollut normiduunarille. Faijakin taisi tienata yli tuon logistiikkapuolella peruskoulupohjalta.Vagabondo kirjoitti:Ei ihmekään, kun 15 000mk vuonna -85 vastaa 4500€ nykyrahassa.Manaaja kirjoitti:Aijai, oispa vielä markka-aika ja vuosi 85. Kyllä tuli leveästi toimeen 15 000mk:n kuukausipalkalla! Nykyään ei kolmen tonnin bruttopalkalla maksa pois oikein edes autovelkaa, asuntovelasta puhumattakaan.
-
- Kitisijä
Siellä tärppää aina, ei siihen vinkkejä tarvitse.NuoriDaavid kirjoitti:Sullahan on siitä hotelli Vantaasta kokemustakin, eli voit varmaan antaa Mirkulle vinkkejä, koska kannattaa lähteä väijyyn.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitinä VIP-jäsen
No niinpä. Onhan siitä joskus ollu juttua, että nyt olis työiässä ensimmäinen sukupolvi, joka ei saavuttaisi vanhempiensa elintasoa.Manaaja kirjoitti:Mutta ei toi 15 tonttua mun ymmärtääkseni ihan mikään mahdoton saavutettava ollut normiduunarille. Faijakin taisi tienata yli tuon logistiikkapuolella peruskoulupohjalta.Vagabondo kirjoitti:Ei ihmekään, kun 15 000mk vuonna -85 vastaa 4500€ nykyrahassa.
Toisaalta, kun tossa taannoin heitin juttua keskiluokan köyhtymisestä, niin kovasti esiteltiin ostovoiman olevan huippuluokkaa.
-
- Kitisijä
Mutta se laatu....Vesper kirjoitti:Siellä tärppää aina, ei siihen vinkkejä tarvitse.NuoriDaavid kirjoitti:Sullahan on siitä hotelli Vantaasta kokemustakin, eli voit varmaan antaa Mirkulle vinkkejä, koska kannattaa lähteä väijyyn.
-
- Kitisijä
Ronkelit runkkaa.Mirkku kirjoitti:Mutta se laatu....Vesper kirjoitti:Siellä tärppää aina, ei siihen vinkkejä tarvitse.NuoriDaavid kirjoitti:Sullahan on siitä hotelli Vantaasta kokemustakin, eli voit varmaan antaa Mirkulle vinkkejä, koska kannattaa lähteä väijyyn.
-
- Kitisijä
Niinpä
Edit: Mut mieluummin niin kuin että sotkeentuisin sosiaalisesti ei-kelvolliseen ainekseen. No can do
Edit: Mut mieluummin niin kuin että sotkeentuisin sosiaalisesti ei-kelvolliseen ainekseen. No can do
Viimeksi muokannut Mirkku, 26.05.2011 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Eikö se tärppääminen naisilla ole kiinni pitkälti siitä mille tasolle riman asettaa?Vesper kirjoitti:Siellä tärppää aina, ei siihen vinkkejä tarvitse.NuoriDaavid kirjoitti:Sullahan on siitä hotelli Vantaasta kokemustakin, eli voit varmaan antaa Mirkulle vinkkejä, koska kannattaa lähteä väijyyn.
Kannattaa tosin muistaa Juicen esittämä viisaus, että rima pysyy ylhäällä kun riman alittaa. hmm... Gattis voi lainati pick up -lainiksi.
-
- Kitinä VIP-jäsen
Täytyyhän sun mies saada! Nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää ja peli on kovaa mutta epärehellistä. Eli ei auta itku markkinoilla, uutta matoa vaan koukkuun!Mirkku kirjoitti:Niinpä
-
- Kitisijä
Tuli vaan tää taannoin käyty keskustelu mieleen kun huomasin tämän...Manaaja kirjoitti:Miks sitä salaattia pitää niin hirmuisella innolla pestä?
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/pese ... 07779.html
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
-
- Kitisijä
Natiivin yleis- ja erikoisasiantuntijan mielestä salaatin peseminen on kuitenkin turhaa, joten niin on siitä käytävä keskustelukin.Lilo kirjoitti:
-
- Kitisijä
Ai teilläkin.Vesper kirjoitti:Juuri tunti sitten yks työhyvinvointipsykootti kertoi,
Meillä työhyvinvointikyborgi sanoi, että jättäkää vaan tekemättä kaikki se työ mitä ei työaikana ehdi tekemään. Ei tainnu esimiehet tykätä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vihjailetsä ettei sitä kaivarirallia tuukaan?Mirkku kirjoitti:Niinpä
Äh, sybian on niin ysäriä. Tervetuloa tähän päivään.
-
- Kitisijä
^Me käytiin New Yorkissa seksimuseossa. Siellä oli kaikennäköisiä panokoneita, kuten esim. tällaisia ratkaisuja:
-
- Kitinä VIP-jäsen
^ ja ^^ onhan noissa ainakin se etu, että noi ei kuorsaa.
Veden alla huljuttelu ei kolibakteeria tapa.Lilo kirjoitti:Tuli vaan tää taannoin käyty keskustelu mieleen kun huomasin tämän...Manaaja kirjoitti:Miks sitä salaattia pitää niin hirmuisella innolla pestä?