Teatteria

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Aito_Johanna kirjoitti:Muumimamma vilahti näyttämöllä aivan esityksen alussa, enkä oikein tajunnut, mikä sen funktio siinä oli.
Näkemässäni esityksessä juuri ammutuksi tuleminen!
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Aito_Johanna kirjoitti:No niin, totuuden hetki: Näkemässäni esityksessä ei ammuttu Muumipeikkoa. (Ammuttiin kyllä Karvakuonojen Ransu, jos kiinnostaa tietää.) Tuossa HS:n arvostelussa taidettiin kyllä sanoa, että kuvia hieman vaihdellaan esityksestä toiseen, joten sä joudut prosessi nyt ehkä elämään hämmentävässä epätietoisuudessa.
Muumimamma vilahti näyttämöllä aivan esityksen alussa, enkä oikein tajunnut, mikä sen funktio siinä oli.
Nooooooo... Ransukin. Nyt kyllä vituttaa, sillä olen tavannut Ransun IRL muutama vuosi sitten Lapsimessuilla, ja keskustellut pitkään sen kanssa elämästä ja karvakuonoudesta sen esiintymisen jälkeen. Itse asiassa jo esityksen aikana Ransu huomioi minut yleisöstä, koska olin aika paljon isompi kuin muut. Se kertoi muille lapsille, että jos hekin olisivat syöneet aina kaiken parsakaalinsa, olisivat hekin yhtä isoja kuin minä. Lapsiparat katsoivat minua hyvin järkyttyneinä, luulen ettei kukaan niistä enää ikinä uskaltanut koskeakaan parsakaaliin. Mutta koska Ransukin on oikeasti kuolematon, en menetä yöuniani ammuskelun takia.
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vadim kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Muumimamma vilahti näyttämöllä aivan esityksen alussa, enkä oikein tajunnut, mikä sen funktio siinä oli.
Näkemässäni esityksessä juuri ammutuksi tuleminen!
Mitenköhän montaa noppaa Smeds käyttää arpoessaan esityksen tapahtumia?
Enttu

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Enttu »

UIT Kallion Kimallus ... ihan jees mutta ei niin hyvä kuin Kaupunginteatterin pienellä 17 vuotta sitten. Paljon musaa ja huumoria,tunnetta puuttui,
sellaista kevyttä Kabareeta,uutta oli historialliset kuvat taustakankailla.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Pähkinänsärkijä nähty taas kerran. En lähde analysoimaan, koska Freud nauraisi itsensä tärviölle. En voi kertoa edes, että mistä osiosta pidin eniten, koska kertomalla paljastaisin kiusallisia asioita itsestäni. Asioita, jotka olin aktiivisesti unohtanut jo vuosia sitten.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Pähkinänsärkijä nähty taas kerran.
Minä haluaisin nähdä sen edes kerran!
prosessi kirjoitti:En lähde analysoimaan, koska Freud nauraisi itsensä tärviölle. En voi kertoa edes, että mistä osiosta pidin eniten, koska kertomalla paljastaisin kiusallisia asioita itsestäni. Asioita, jotka olin aktiivisesti unohtanut jo vuosia sitten.
Seuraavaksi joku alkaa tivata sinulta juuri noita nimenomaisia asioita. Tai ainakin tietoa siitä, mistä osiosta pidit eniten.

:!: Se jokuhan olen minä. Alkakaa selostaa!
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Pähkinänsärkijä nähty taas kerran.
Minä haluaisin nähdä sen edes kerran!
Taksikuskillamme oli kuulemma perhetraditiona käydä katsomassa se joka vuonna joulun alla. Keskustelu kuskin kanssa oli mielenkiintoinen, sillä kuski innostui heti kuultuaan minne olimme menossa, ja keskustelu alkoikin hänen aloitteestaan. Matkan päätteeksi antoi vielä pomolle suoran numeronsa, jos joskus vielä tilataksia tarvitsisimme.
prosessi kirjoitti:En lähde analysoimaan, koska Freud nauraisi itsensä tärviölle. En voi kertoa edes, että mistä osiosta pidin eniten, koska kertomalla paljastaisin kiusallisia asioita itsestäni. Asioita, jotka olin aktiivisesti unohtanut jo vuosia sitten.
Seuraavaksi joku alkaa tivata sinulta juuri noita nimenomaisia asioita. Tai ainakin tietoa siitä, mistä osiosta pidit eniten.

:!: Se jokuhan olen minä. Alkakaa selostaa!
Okei, sen verran voin sanoa, että toinen näytös vetoaa enemmän, tai ainakin tasaisemmin. Saattaa tietenkin liittyä siihen, että säveltäjälle on helpompaa säveltää erillisnumeroita kuin jatkuvuutta tarinaan, jolloin tietenkin erillisnumerosarja kuulostaa paremmalta. Toisaalta ensimmäisen näytöksenkin huippukohdat ovat huippukohtia, eivätkä ne olisi sitä yhtä selkeästi, jos mukana ei olisi suvantoakin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sanctus kirjoitti:Sofi Oksanen: Puhdistus

Täytyy vielä hetki fiilistellä ennen syväanalyysiä. Pahimmassa tapauksessa haluan käydä katsomassa tämän vielä uudestaan.
Näin vasta nyt. Oli tämä minusta hyvä, mutta ei huippua. Ei kauhean koskettava, mutta ei toisaalta mikään älyllisestikään erityisen kutkuttava teos. Parhaimmillaan ehkä analysoidessaan sitä, miten yhteiskunnalliset makrotason kauheudet heijastuvat yksilöiden mikrotodellisuudessa myrkyttäen uhritkin pois viattomuudesta. Avainrepliikki ehkä sekä 40-luvun kommunistisen terrorin että 90-luvun roistokapitalismin mielivallan kokeneen vanhuksen repliikki: Kyllä minä tiedän, mihin ihminen pystyy. Suositeltava, mutta ei mikään suurtapaus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

TTT - Patukkaooppera
Suosittelen.

[Olin aatellu etten tänä jouluna anna teatterilippuja lahjaks, mutta tätä nyt kuitenkin lähtee, oli sev verran hyvä.]
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Puccinin La Bohème Kansallisoopperassa. Minähän en musiikista ymmärrä mitään, ja oopperan haikea rakkaustarina on toki hieman korni, mutta yhdistelmä tuottaa niin kauniin elämyksen, että taas Rodolfon ja Mimin duetto oopperan finaalissa sai silmäkulmani kostumaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No nyt se on sitten nähty se paljon puhuttu Smedsin Tuntematon Sotilas Kansallisteatterissa. Kuten toki arvata saattaa, loppukohtauksen kansallisten ikonien alasammunnasta saa aikaan kohun vain todella keinotekoisesti ja tarkoitushakuisesti. Iltapäivälehtien hommia. Mutta juuri kun luulin, että Smedsin taiteesta käytävä keskustelu ei voi Iltapäivälehtien masinoimaa "kohua" imbesillimmäksi käydä, Valtioneuvoston kanslian valtiosihteeri, yhteiskuntatieteiden tohtori Risto Volanen saattoi idioottimaisuuden uudelle kertaluvulle tiistaisessa kirjoituksessaan Hesarin kulttuurisivuilla. Go Kepu! Ja tietysti näkemättä yhtään kommentoimaansa Smedsin näytelmää. :roll:

Spoilerivaroitus!

Mutta itse asiasta: En ole varma, jaanko Vadimin huolta siitä, että liika melskaaminen rapauttaisi näytelmän merkityksiä. Pikemminkin, kun tempo ja intensiteetti laski toiselle puoliajalle, myös näytelmän vaikuttavuus ja ehkä tasokin vähän laskivat. No, ehkä kameratekniikkaa käytettiin vähän liikaa. Yhteydet spektaakkeliyhteiskuntaan ja simulaation universaaliuteen - tai mitä termejä ne muotiranskalaiset kulloinkin haluavat käyttää - tulivat selville muutenkin. Tai sitten alku vaan asettaa niin korkeat standardit: Riitaojan simputuskohtaus on aika hieno teatterikohtaus.

Paikoin symboliikka on aika osuvaa, joskin helppoa. Olen ennenkin paasannut siitä, mikä tragedia on siinä, että Linnan hienosta ja kriittisestä romaanista on Nyky-Suomessa tullut toisaalta yritysjohtajien ja ammattiurheilijoiden, toisaalta ääliömäisten militaristien ikoni (ei ihme, että lopun ampumiskohtauksessa myös Linna joutuu ammutuksi). Smedsiä näyttää kaivelevan sama asia. Aika hauska on Hietasen tankintuhoamiskohtaus, jossa Mannerheimin patsaan juuressa naureskelevat nuoret tuhoavat ilkivaltaisesti venäläisessä rekisterissä olevan Ladan. Tai sodan muuttuminen jääkiekkoleijonien juhlimiseksi.

Kiva on myös kuva siitä, miten hyvin Suomessa on nielty ohjattu pakkoyhtenäisyys. Humalainen Koskela pistää koko katsomon laulamaan Punaisten lauluja. Onnistuttuaan sitten todetaan, että vastakkainasettelun aika on selvästi ohi. Taustalla koko kansan sankariksi syötetty Mannerheim irvistää pahasti.

Toisaalta taas sotilaiden leikkiminen Maatuska-nukella olisi ollut aika selvä kuva ilman sitäkin, että taustalle heijastetaan oikeita arkistokuvia suomalaisten alastomiksi riisumien ja häpäisemien Neuvostoliiton naissotilaiden ruumiista.

Mutta kaiken kaikkiaan vahva ja hieno näytelmä. Kovin rikas ja täysi homman kuvasto on. Olisikin kiva nähdä esitys uudestaan: veisikö uutuusarvon puuttuminen jutulta terän, vai pystyisikö paremmin perehtymään erilaisiin yksityiskohtiin ja loputtomiin symboleihin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

urpiainen kirjoitti:
Mutta kaiken kaikkiaan vahva ja hieno näytelmä.
No haista nyt ääliö pitkä vittu. Tuon katsomiselle ei ole mitään syytä.
Jotta kukaan lukija ei hairahtuisi tuota paskaa katsomaan niin tässä on checklisti näytelmästä toiselta palstalta:

checklist:

alussa zeitgeist-ironinen rap-musaa-multimedia-show, joka tuo tosin mieleen vuoden 1992 CHECK
kovaäänistä anakronistista musaa CHECK
"ihanaa leijonat ihanaa" taustalla "taistelukohtauksissa" CHECK
anakronistisia "yllättäviä" repliikkejä CHECK
musta rokka! CHECK
venäläisten rooleissa pesukoneiden kuoria! CHECK
helvetin raakoja kuvia sotien uhreista CHECK
tunnen ettei minua aliarvioida FAIL
"ja hää, hää o sus" = roolissa oikea susikoira! kuinka lol! CHECK
"ihanaa leijonat ihanaa" soi taustalla "taistelukohtauksissa" CHECK
geneerinen tarantino-referenssi CHECK
auvo & kultsi-tasoista paikallisradioiden/chatshow:n pilkkaa CHECK
morricone musiikkia CHECK
yleisö pakotetaan laulamaan mukana CHECK
yleisöä alkaa vituttaa CHECK
"ihanaa leijonat ihanaa" taustalla "taistelukohtauksissa" CHECK
alkaako tää jo vähän vituttaa CHECK
mannerheim = akuankka CHECK
SOTA ON PASKAA JA YHTEISKUNTAA JOHTAVAT PASKAT IHMISET-loppumonologi CHECK
oikeeta snuffia jenkkien täsmäsota-infrapuna-ohjuskuvien muodossa CHECK
tässä on järkeä FAIL
vitun lapsellinen kuvakollaasi loppuhuipennukseksi CHECK
narikassa keski-ikäinen leidi toteaa "niin, siinä oli sanomaa" CHECK
johon ystävänsä vastaa "niin oli" CHECK
kotiinviemiseksi sai myös uusia ajatuksia FAIL

Olen odottanutkin milloin tältä palstalta löytyy tekotaidetta ihaileva, mukakulturelli paska-aivo, jonka maku on enemmän hukassa kuin Bedlamin leffamaku. Go Urpiainen, it's your birthday!
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Crowbar kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Mutta kaiken kaikkiaan vahva ja hieno näytelmä.
No haista nyt ääliö pitkä vittu. Tuon katsomiselle ei ole mitään syytä.
(...) Olen odottanutkin milloin tältä palstalta löytyy tekotaidetta ihaileva, mukakulturelli paska-aivo, jonka maku on enemmän hukassa kuin Bedlamin leffamaku. Go Urpiainen, it's your birthday!
Jotenkin luulen, että et ole teosta nähnyt.

Tiestysti näytelmä jää - jo senkin takia, että on kansallisella päänäyttämöllä - vähän pönöttäväksi, vaikka tekijä on selvästi tästäkin jännitteestä tietoinen. Mutta aika monipuolista ja oivaltavaa teatteria.

Vaikka toisaalta, katsoin juuri top25-leffalistasi, enkä oikein odota tai edes toivo meidän löytävän tästäkään yksimielisyyttä. Oletko muuten se sama tyyppi, joka leffaketjussa ei tajunnut mitään Sidewaysista? Saattoi se kyllä olla joku muukin rääväsuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Toisaalta taas sotilaiden leikkiminen Maatuska-nukella olisi ollut aika selvä kuva ilman sitäkin, että taustalle heijastetaan oikeita arkistokuvia suomalaisten alastomiksi riisumien ja häpäisemien Neuvostoliiton naissotilaiden ruumiista.
Smeds on saattanut tehdä yhden isohkon virheen. Ehkä hän on halunnut saada koko suomen huonokuuloisen kansan kohderyhmäkseen, eikä vain kuulevaa osaa siitä. Sitten kun sanomaa huudetaan megafonilla, tarkkakuuloisten korviin sattuu.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

urpiainen kirjoitti:
Vaikka toisaalta, katsoin juuri top25-leffalistasi, enkä oikein odota tai edes toivo meidän löytävän tästäkään yksimielisyyttä. Oletko muuten se sama tyyppi, joka leffaketjussa ei tajunnut mitään Sidewaysista? Saattoi se kyllä olla joku muukin rääväsuu.
Ei se ollut top25-lista. Ei sellaista voi tehdä. Se mainittu top250 olisi jotenkin mahdollinen.

No en tietenkään ole nähnyt näytelmää enkä missään nimessä aiokaan. Paskalla itsensä kiduttaminen onnistuu teoksilla, joissa on edes joku namipala (esimerkkinä roskakirja Rogue State).

Sideways on juuri ja juuri yksi tähti. Elokuvan tekninen toteutus ja näyttelijätyö on erinomaista. Tämän paskan kohdalla niillä ei vain pelasteta mitään. Sideways on lempeä poskelle paijaus kaihomielisille ja munattomille laumasieluille tyyliin sinä, Dave ja PerttiM.
Sidewaysin ongelma on se, että se kohtelee melkein kuin rakastavasti kahta päähenkilöään --> ei eroa mitenkään teoksesta joka rakastaa ja hellii perverssiä lapsentappajapäähenkilöään. Sidewaysin päähenkilöt ovat vastenmielisiä, valehtelevia ja katkeria paskapäitä, jotka alitajuisesti odottavat eutanasiaa. Näin hirvittäviä hahmoja ei yksinkertaisesti käsitellä lämmöllä. Se on jo liian sairasta.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Zeb

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Crowbar kirjoitti:...kaihomielisille ja munattomille laumasieluille tyyliin sinä, Dave ja PerttiM
Kuules muru! Urpoa ja Davea et saa haukkua, ainakaan noin, kun ei edes pidä paikkaansa! (Ok, Pertsaa saat ehkä vähäsen, jos sun on ihan pakko.)
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Crowbar kirjoitti:Sidewaysin päähenkilöt ovat vastenmielisiä, valehtelevia ja katkeria paskapäitä, jotka alitajuisesti odottavat eutanasiaa. Näin hirvittäviä hahmoja ei yksinkertaisesti käsitellä lämmöllä. Se on jo liian sairasta.
Tai sitten sillä on tarkoitus kiduttaa niitä, jotka sympatiseeraavat päähenkilöitä. Eutanasiaa alitajuisesti odottavan lämmöllä käsitteleminen kun on kidutusta myös sille odottavalle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Zeb kirjoitti:
Crowbar kirjoitti:...kaihomielisille ja munattomille laumasieluille tyyliin sinä, Dave ja PerttiM
Kuules muru! Urpoa ja Davea et saa haukkua, ainakaan noin, kun ei edes pidä paikkaansa! (Ok, Pertsaa saat ehkä vähäsen, jos sun on ihan pakko.)
Kiitos Zeb - tosin uumoilisn, että Crowbarin vinkkelistä se, että sinäkin koet tarpeelliseksi rientää puolustajaksemme ikäänkuin todistaa hänen pointtinsa todeksi...

Minua kyllä kieltämättä ihmetytti ja jossain mielessä jopa kiinnosti se, että jollain keinolla Crowbar pystyy näkemään minut PerttiM:n kanssa samaan porukkaan kuuluvana. Daven ymmärrän paremmin, ilmeisistä eroista huolimatta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:juuri kun luulin, että Smedsin taiteesta käytävä keskustelu ei voi Iltapäivälehtien masinoimaa "kohua" imbesillimmäksi käydä, Valtioneuvoston kanslian valtiosihteeri, yhteiskuntatieteiden tohtori Risto Volanen saattoi idioottimaisuuden uudelle kertaluvulle tiistaisessa kirjoituksessaan Hesarin kulttuurisivuilla. Go Kepu! Ja tietysti näkemättä yhtään kommentoimaansa Smedsin näytelmää. :roll:
Siis nyt tämä Volanen sitten valaisee maailmaa ajattelullaan lisää tämän päivän Hesarissa. Miten voi olla noin älytöntä touhua? Tuntuu, että sivistysvaltiossa Volanen joutuisi eroamaan korkeasta tehtävästään ja pääministerikin vähintään selittelemään avustajansa burn outia. Ja ehkä voisi mennä itseensä sekin taho, joka on Volaselle yhteiskuntatieteiden tohtorin arvon myöntänyt.

No, ehkä tässä on se hyvä puoli, että Kepu asettaa itse itsensä naurunalaiseksi ennen kunnallisvaaleja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:No, ehkä tässä on se hyvä puoli, että Kepu asettaa itse itsensä naurunalaiseksi ennen kunnallisvaaleja.
Jos Hesariin tungetaan kepulaisen ajattelua enemmänkin, täytyy myös muistaa lehden taustat. Olennainen kysymys onkin, asettaako Kepu itse itsensä naurunalaiseksi, vai asettaako Hesari Kepun naurunalaiseksi. Jos yksi yksittäinen kepulainen ei tajua, että häntä vedetään kuin pässiä narusta, se ei välttämättä kuitenkaan ole puolueen syy, mutta sehän ei olisi Hesarin tarkoitusperien mukaista. (Ja ei, en ole kepulainen enkä demari, perustaisin oman puolueen jos politiikka vain kiinnostaisi tarpeeksi.)
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Mida »

Huomenna teatteriin ekaa kertaa yli puoleentoista vuoteen katsomaan Monty Pythonin Spamalot. Mutta onkelma! Pitääkö tuollaiseen esitykseen pukeutua fiinimmin vai hankinko haarniskan?
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Mida kirjoitti:Huomenna teatteriin ekaa kertaa yli puoleentoista vuoteen katsomaan Monty Pythonin Spamalot. Mutta onkelma! Pitääkö tuollaiseen esitykseen pukeutua fiinimmin vai hankinko haarniskan?
Haarniska kuulostaa hauskemmalta.
Zeb

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja Zeb »

urpiainen kirjoitti:Kiitos Zeb - tosin uumoilisn, että Crowbarin vinkkelistä se, että sinäkin koet tarpeelliseksi rientää puolustajaksemme ikäänkuin todistaa hänen pointtinsa todeksi...
Sori. Mulla on synnynnäinen taipumus mokata nää jutut.
prosessi

Re: Teatteria

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Zeb kirjoitti:Sori. Mulla on synnynnäinen taipumus mokata nää jutut.
:h:
Vastaa Viestiin