Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21437
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NegaDuck kirjoitti:Melko... hidasta. :hep: Hidastahan sen kyllä täytyy ollakin jottei kroppa mene 'shokkiin', mutta että noin hidasta? Ja mistä sen tietää että se kilo lähtee nimenomaan läskeistä eikä vaikkapa lihaksista?
Tuo on laskettu sillä periaatteella, että rasituksesta riippuen tietty osa lenkkien energiasta otetaan rasvasta, muistaakseni käytin 40 prosenttia. . Tarkoitus oli siis vain kuvata kuinka hidasta laihduttaminen on vaikka juoksisi 100 ylimääräistä lenkkiä vuodessa, joka IMHO on aika paljon.

Toisaalta elintapojen muutoksen yhteydessä voi hävitä esim. ruokailusta monia paheita, jotka eivät mielestäni kuulu laihduttamiseen. Eihän laihduttamista _voi_ olla se, että ensin elää ilman liikuntaa ja vetää karkkia, sitten lenkkeilee ja on karkkilakossa, ja lopulta painon pudottua palaa entisiin tapoihin.

Olen vierestä katsonut vaimon laihduttamista, joka on ollut luokkaa 100-200g viikossa ja tuo tahti on ollut todella kovan työn takana kun homman on tehnyt elintapojen kautta eikä kaalisoppakuurilla. Lähtötaso nimittäin oli erittäin terveellisesti syövä normaalipainoinen n. 4 kertaa viikossa urheileva hyötyliikkuja.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Newton kirjoitti:Takaa ei yllä
Pienimunaisten puhetta.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

NegaDuck kirjoitti:
Newton kirjoitti:Takaa ei yllä
Pienimunaisten puhetta.
Yllättikö, että kiinalaiset on pienimunasia?
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Newton kirjoitti:
NegaDuck kirjoitti:
Newton kirjoitti:Takaa ei yllä
Pienimunaisten puhetta.
Yllättikö, että kiinalaiset on pienimunasia?
Onkohan tällä vaikutusta olympiasuorituksiin Pekingissä?

Afrikkalaisnaisten perseet lienevät sitten myös jalostaneet afrikkalaismiesten munia? Luonnonvalinta jyllää.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Newton »

NegaDuck kirjoitti:Afrikkalaisnaisten perseet lienevät sitten myös jalostaneet afrikkalaismiesten munia?
Onhan tuo ollut yleistä tietoa jo pidemmän aikaa.

A tenth century Arab writer attributes to the black man “a long penis and great merriment. Galen says that merriment dominates the Black man because of his defective brain, whence also arises the weakness of his intelligence.” - AmRen
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6686
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
posteljaana

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja posteljaana »

Ei se läski salakavalasti iske. Kyllä se on harkittua toimintaa. Kun tajuaa tunteensa ei tule läskiä. Sen tunneriippuvoodoon voi suunnata muihinkin riippuvuuksiin, vaikka ryhtyä alkoholistiksi, peliriippuvaiseksi tai seksiriippuvaiseksi. Vaihtoehtoa on.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Vähän bland & obvious, mutta tää kuuluu kuitenkin tänne:

Kuva
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Kylläpä muuten kesti pitkään päästä viikonlopun rankan dokailun aiheuttamasta vesteturvotuksesta eroon! Vasta tänään vaaka näytti samaa lukemaa kun perjantaina. Huh. Taidan lopettaa dokailun ainakin viikoks!
Theodore Taylor

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

BettyB. kirjoitti:Kylläpä muuten kesti pitkään päästä viikonlopun rankan dokailun aiheuttamasta vesteturvotuksesta eroon! Vasta tänään vaaka näytti samaa lukemaa kun perjantaina. Huh. Taidan lopettaa dokailun ainakin viikoks!
Hillitön ananaskuuri dokailun päälle. Muista ettet etäänny toiletista kovin kauas ;)
BettyB.

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Theodore Taylor kirjoitti:Hillitön ananaskuuri dokailun päälle. Muista ettet etäänny toiletista kovin kauas ;)
Kulta! :h: Missä sä oot piileskelly?

Ens viikolla kolmipäiväiset polttarit, tarttee ostaa kaikki lähikaupan ananaaaaat.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Olen viime aikoina ihmetellyt vähentynyttä ruokahaluani. Lounaani on ollut yleensä vallan pieni, mutta silti en syö sitten illallakaan mitenkään kauheasti. Liikuntapäivinä syön vähän enemmän, siinä se.

Sitten äkkäsin että olen vähentänyt hiilareita aika lailla. Limut jäivät joskus aikoinaan pois, nyt olen muutenkin karsinut niitä hiilareita sieltä täältä. Tilalle tullut proteiinia. Olisikohan minulla sen ansiosta vähemmän nälkä, kun verensokeri heiluu vähemmän?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:Olen viime aikoina ihmetellyt vähentynyttä ruokahaluani. Lounaani on ollut yleensä vallan pieni, mutta silti en syö sitten illallakaan mitenkään kauheasti. Liikuntapäivinä syön vähän enemmän, siinä se.

Sitten äkkäsin että olen vähentänyt hiilareita aika lailla. Limut jäivät joskus aikoinaan pois, nyt olen muutenkin karsinut niitä hiilareita sieltä täältä. Tilalle tullut proteiinia. Olisikohan minulla sen ansiosta vähemmän nälkä, kun verensokeri heiluu vähemmän?
Supistuuhan se vatsalaukkukin yllätävän nopeasti, eli jos olet pari päivää vähemmällä ruualla, vatsa tottuu siihen ja mukautuu.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Tai sitten kyseessä saattaa olla vatsalaukkusyöpä tai suolisolmu, luultavasti molemmat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriDaavid

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ei siitä laihduttamisesta tarvitse tehdä niin helvetin vaikeaa.

Syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino laskee. Ihmisellä ei ole fotosyntetisoivia geenejä.

Keskitysleireillä ei ollut lihavia vankeja.
Herra Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei siitä laihduttamisesta tarvitse tehdä niin helvetin vaikeaa.

Syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino laskee. Ihmisellä ei ole fotosyntetisoivia geenejä.

Keskitysleireillä ei ollut lihavia vankeja.
Kuulostaa mukavalta ja inhimilliseltä tavalta laihduttaa!

Mites, uskotko myös kaloriteoriaan?
NuoriDaavid

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Siis mihin kaloriteoriaan? En tunne huippu-urheilojoiden ruokavalioita, en osaa ottaa linkittämääsi uutiseen kantaa.

En kyllä oikein tajunnut pointtiasi. Varmaankin allekirjoitat, että ainoa tapa laihtua on syödä vähemmän kuin kuluttaa?

Keskitysleiripointiti oli se, että kun aina on näitä, jotka väittävät, että heillä on jotenkin niin erikoinen ainaanvaihdunta, että eivät pysty laihtumaan, niin se on jaskaa. Ainakaan näitä ihmisiä ei näkynyt keskitysleireillä tai nälänhätäalueilla.

Tietysti jollakin saattaa olla esim. sydämen -tai munuaistenvajaatoiminta ja elimistöön kertyy sen takia nestettä, mutta se nyt on aivan eri juttu.

Jos syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Se on Jumalan tosi.
Herra Manala

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä oikein tajunnut pointtiasi. Varmaankin allekirjoitat, että ainoa tapa laihtua on syödä vähemmän kuin kuluttaa?
Esittäisitkö mittarin millä mitata ko. kulutusta ja syömistä?
NuoriDaavid

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En kyllä oikein tajunnut pointtiasi. Varmaankin allekirjoitat, että ainoa tapa laihtua on syödä vähemmän kuin kuluttaa?
Esittäisitkö mittarin millä mitata ko. kulutusta ja syömistä?
Siis onko tämä nyt oikeasti näin vaikeaa? Pitäisi laskea kulutus ja syöminen kalorien tarkkuudella? Meinaatko, että muuten ei onnistu?

Mä olen ainakin laihduttanut niin, että olen pyrkinyt syömään niin vähän, että on nälkä suurimman osan ajasta. Helvetin yksinkertaista ja aina on toiminut.

Kokonaan toinen juttu on tietysti se, että mulla on tuossa vyötäröllä ylimääräistä läskiä. Se johtuu siitä, että nykyään pidän hyvin syömistä korkeampana prioriteettina kuin ihannevartaloa.

Ps. Jos joku haluaa ja saa tuloksia kalorien laskemisella (kulutuksen ja saannin suhteen) niin mikäs siinä. Itse en jaksa tehdä hommaa niin vaikean kautta.
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen ainakin laihduttanut niin, että olen pyrkinyt syömään niin vähän, että on nälkä suurimman osan ajasta.
Tossa on vaan se, että kroppa menee 'säästöliekillle' ja kuluttaa entistäkin vähemmän kaloreita, jolloin pitää syödä vieläkin vähemmän, jne, ja sitä ajautuu helposti näännytyslinjalle.

Ja ne puuttuvat ravinteet kroppa purkaa yleensä ekana lihaksista, joten kun näännytyskuurin jälkeen lihoo entisiin mittoihin, kropassa on entistä enemmän läskiä ja vähemmän lihasta.
NuoriDaavid

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

NegaDuck kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen ainakin laihduttanut niin, että olen pyrkinyt syömään niin vähän, että on nälkä suurimman osan ajasta.
Tossa on vaan se, että kroppa menee 'säästöliekillle' ja kuluttaa entistäkin vähemmän kaloreita, jolloin pitää syödä vieläkin vähemmän, jne, ja sitä ajautuu helposti näännytyslinjalle.

Ja ne puuttuvat ravinteet kroppa purkaa yleensä ekana lihaksista, joten kun näännytyskuurin jälkeen lihoo entisiin mittoihin, kropassa on entistä enemmän läskiä ja vähemmän lihasta.
Njoo. Kyllä liikkua kannattaa myös. Vedin sikäli mutka suoraksi, että irl olen toiminut niin, että olen alkanut käymään salilla ja vähentänyt syömistä.

Mutta peruspointti on se, että olen pitänyt itseäni nälässä. Mutta - kuten jo aiemmin sanoin- jos joku haluaa laskea kaloreita ja se toimii, niin mikäs siinä. Kalorien laskemisen ongelma joillekin on, että he huijaavat itseään. Laskevat annoskoot alakanttiin ja välipaloja myös "unohtuu" laskuista. Sitten ihmetellään, mikä on, kun paino ei laske.

Itse en usko, että ilman nälkää voi laihtua. Elimistöä ei pysty huijaamaan. Miljardien vuosien evoluutio takaa sen, että elimistö kyllä huomaa, jos ravinnonsaanti ei vastaa kulutusta ja ilmoittaa siitä nälällä. Jos ei kestä nälkää ei ole edellytyksiä laihtua. Se tietysti selittää, miksi läskejä on niin paljon (esim. minä).
NegaDuck

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:olen toiminut niin, että olen alkanut käymään salilla ja vähentänyt syömistä. Mutta peruspointti on se, että olen pitänyt itseäni nälässä.
Jep. Mutta jos urheilee raskaasti ja pitää itseään nälässä, iskee ylikunto, ja kroppa rupeaa syömään itseään, jolloin lihakset hupenevat entistäkin nopeammin. No, kunhan syö riittävästi proteiinia niin tältä kohtalolta pitäisi välttyyä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Herra Manala kirjoitti:Mites, uskotko myös kaloriteoriaan?
Tuo Phelpsin ruokavalio tuli joo aiemmin luettua. Jos se on tosiaankin kuvatunkaltainen, ei siinä näytä olevan juurikaan esim. kuituja, joten oletettavasti Phelps on aikamoisessa ummetustilassa.

Odottelenkin jännityksellä josko jollain tulevalla uintimatkalla Phelps jättää altaaseen jälkeensä valtavan ruskean pilven, kun pökäkeet vihdoinkin lähtevät liikkeelle. Luultavasti hänen uimapöksyissään onkin tämän varalta avonainen takaluukku.

Voi myös olla että nykyinenkin muita paljon nopeampi huippuvauhti on saatu aikaiseksi voimakkaanpuoleisilla ummetuspieruilla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Keskitysleiripointiti oli se, että kun aina on näitä, jotka väittävät, että heillä on jotenkin niin erikoinen ainaanvaihdunta, että eivät pysty laihtumaan, niin se on jaskaa. Ainakaan näitä ihmisiä ei näkynyt keskitysleireillä tai nälänhätäalueilla.
En usko väitteen olleen että he lihoisivat vaikka eivät söisi mitään, vaan se että heille laihtuminen on huomattavasti vaikeampaa kuin jollekin läpipaskolle ihmiselle, kuten Phelps. Jos Phelps syö kuten tuossa mainittiin, tuskin hän sitä kalorimäärää uimalla kuluttaa vaikka nukkuisikin altaassa. Pääsyynä lienee että hän on perimältään sellainen että pysyy laihana vaikka suunnilleen mitä söisi. Ja onhan hän melko nuorikin vielä.

Phelpshän tänne palstalle tarvittaisiinkin läksyttämään läskejä läskiydestään ja kuinka he syövät aivan liikaa. Söisivät mieluummin niinkuin hän niin varmasti laihtuisivat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Läskit

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriDaavid kirjoitti:Mä olen ainakin laihduttanut niin, että olen pyrkinyt syömään niin vähän, että on nälkä suurimman osan ajasta. Helvetin yksinkertaista ja aina on toiminut.
Kuinka paljon olet painanut enimmilläsi, ja kuinka paljon silloin kun olet mielestäsi onnistunut laihtumispyrkimyksissäsi? Molemmat luvut mielellään samalta vuosikymmeneltä, eli ei verrata painoa 18-vuotiaana versus nelikymppisenä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?