Tusinaurpojen torjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2360
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Olen.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
NegaDuck

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Huomenta. Ihan nätti aurinko tuolla ulkona heloittaa mutta kesän läNmöt taitavat olla takanapäin.

Just nyt ei muuta sanottavaa, tusinaurpon tavispäivä luvassa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NegaDuck kirjoitti:Huomenta. Ihan nätti aurinko tuolla ulkona heloittaa mutta kesän läNmöt taitavat olla takanapäin.
Nautitaan tästä auringosta tänään, taitaa mennä taas muutama päivä vesikelien kourissa taistellessa :roll:

Kohta minä ja kersa lääkäriin, onkin vatsa ihan sekaisin jo *jännittäjä* Laps nukku päin persittä viime yön, ja oli miehen "vuoro" (sanoi illalla hoitavansa yösyötöN). Havaitsin epätoivon hengähdyksiä kun tyyppi heräs jo kuudelta kolmatta kertaa, joten kilttinä vaimona nousin, nukutin lapsen, peittelin miehen ja keitin kahvia.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Newton »

Hulppeat viiden tunnin yöunet takana treenipäivän jälkeen. Olen tänään todennäköisesti riehakkuudeltani pöytäännaulatun etanan luokkaa.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Hieman hämmentävä aamu.. heräsin umpikuolleena kuten tavallista, mut tällä kertaa 20 sekuntia ENNEN herätystä. How weird is that?

Mailiin oli kajahtanut omien sivujen kautta palautetta, jonka mukaan kuvat on kyllä kivoja ja niille vois olla käyttöä, jos en hääräis täällä Kitinässä niin kuin häärään. How weird is that??
ninnithequeen

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

pikkuego kirjoitti:Hieman hämmentävä aamu.. heräsin umpikuolleena kuten tavallista, mut tällä kertaa 20 sekuntia ENNEN herätystä. How weird is that?
Mä heräsin TAAS tasan minuutin ennen ukon herätyskelloa. How weird is that?
Tosin sain jatkaa unia ja nousin vasta nyt keittelee kaffetta.

Väsymys on valtaisa.
Avatar
Newton
Elämätön Kitisijä
Viestit: 271
Liittynyt: 16.07.2008 15:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Newton »

Mä tarkemmin sanoen heräsin viideltä, puoli tuntia ennen herätyskellon soimista. Makasin odotellen että se soi ja ajattelin nukkua pidempään, mutta kun se sitten soi, olin jo täysin hereillä eikä auttanut kuin nousta.

Itse asiassa tosta laskien yöuneni jäivätkin ehkä neljään tuntiin.
When I'm not lying I'm the most honorable man you'll know
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mä heräsin tänään täsmälleen samaan aikaan kun herätyskello soi. How weird is that?

Huomenna alkaa lomalomaloma! :lol:
Älä löi! En ole hurrit!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Aaargh, väsyttää. Onneksi eilinen keikka oli todellakin sen arvoinen. Olen vieläkin aivan täpinöissäni. Mark Lanegan :h:
milli

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

Töissä. Erittäin huonosti nukuttu yö täälläkin takana, eilisen hartia ja niskakrampian takia ko alueet olivat/ovat niin kipeät, että heräsin tunnin välein yöllä. Tosi perseestä. On kuitenkin tehtävä muutaman pakolliset työt, sillä täällä toimistolla ei ole ketään muuta paikalla.

Tämä päivä ja huominen, ja sitten alkaa LOMA!
ninnithequeen

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kaikki jää lomalle *kade*

Ja mutsi ja faijakin lähtee sinne Pariisiin, me saadaan broidin kanssa vääntää niskalimassa sitte hommia kahestaan. Broidilta vaan hajos auto. Siitä vaan katos jarrut kesken matkan. Taitaa lähteä autojen taivaaseen sekin romu sitten. Vai kannattaako niin vanhaan autoon mitään isoa remppaa enää tehdä, en usko.
Pyry-Matias

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Kimmen kirjoitti:Huomenna alkaa lomalomaloma! :lol:
Nyt on kyllä pakko kompata kympillä :komp:

EDIT: siis tänään on viimeinen työpäivä ennen lomaa, joka puolestaan alkaa virallisesti vasta maanantaina, mutta sitä ennen on kolme vapaapäivää.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

ninnithequeen kirjoitti:Kaikki jää lomalle *kade*
Mä voin piristää sua! Mun loma loppui just! Ja ens viikolla loppuu tuplaten, ku alkaa kouluki.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
BettyB.

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Pyry-Matias kirjoitti:
Kimmen kirjoitti:Huomenna alkaa lomalomaloma! :lol:
Nyt on kyllä pakko kompata kympillä :komp:
Komppijuna! :komp:

Heräsin tänään klo 6, käänsin kylkeä ja jatkoi unia. Vituttaa tää työpäivä, mut on hylätty jonkun ison pomon takia kokonaan, ja kohta tänne paukkaa mun vieraaksi yli 50 moniallergista keliaakikkoa. Stana!
Bliss

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

pikkuego kirjoitti:kuvat on kyllä kivoja ja niille vois olla käyttöä, jos en hääräis täällä Kitinässä niin kuin häärään. How weird is that??
:o
No vallan merkillistä.
Mulla saattaa joskus olla työn puolesta tarvetta sun kuville ja kuvaamiselle, joista en tietäisi mitään ellet hääräisi täällä Kitinässä.
MGandhi

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Tänään heräsin myöhässä, koska en ollut muistanut laittaa puhelinta meuhkaamaan heti aamusta. How weird is that?

Paljastakaa mulle keinonne selviytyä akuutista (ja ilmeisen kroonisesta) työmotivaation puutostilasta!
Bliss

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Bliss »

MGandhi kirjoitti: Paljastakaa mulle keinonne selviytyä akuutista (ja ilmeisen kroonisesta) työmotivaation puutostilasta!
Tän taikatempun mäkin haluan oppia.

Eilinen Mopon koeajo potkaisi hetkellisesti työmotivaatiota ylöspäin (töitä = rahaa) mutta ei se varmaan jokapäiväiseksi huviksi käy...
ninnithequeen

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
MGandhi kirjoitti: Paljastakaa mulle keinonne selviytyä akuutista (ja ilmeisen kroonisesta) työmotivaation puutostilasta!
Tän taikatempun mäkin haluan oppia.
Mä kirjoitin aikanaan tukkulistan aina tyyliin näin:

- 14 koff
- 15 karhu
- 12 koria lonkeroa
- sokeria 3 pakettia
- kahvia 10 pakettia
- 14 kg työmotivaatiota

Ja ikinä ne pomot ei sitä viimestä tuoneet!!11 :evil:
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

BettyB. kirjoitti:Stana!
Paijaisin muuten, mutta tuo lomalla komppailu kyllä pakastaa fiilistä. Sorry hunny, nyt ei tipu :leuhka:
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Bliss kirjoitti:
pikkuego kirjoitti:kuvat on kyllä kivoja ja niille vois olla käyttöä, jos en hääräis täällä Kitinässä niin kuin häärään. How weird is that??
:o
No vallan merkillistä.
Mulla saattaa joskus olla työn puolesta tarvetta sun kuville ja kuvaamiselle, joista en tietäisi mitään ellet hääräisi täällä Kitinässä.
Kai se liitty johonkin tiettyyn juttuun täällä, ei siis yleisesti ottaen täällä notkumiseen. Saa nähdä tuleeko tuohon tarkennusta. Ja jos tarvetta kuville tulee niin nykii sitten hihasta :)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Newton kirjoitti:Hulppeat viiden tunnin yöunet takana treenipäivän jälkeen. Olen tänään todennäköisesti riehakkuudeltani pöytäännaulatun etanan luokkaa.
Nukahdin eilen treenien jälkeen joskus kymmenen aikoihin sohvalle. Heräsin klo 2 yöllä. Hampaiden pesuun keskellä yötä ja taas yrittämään nukkumista, kai minä sitten jonkinlaisessa horroksessa nukuin herätyskelloon (7:25) asti.

Enpä ole taas kertonutkaan niin jänskää juttua että siirryin taas vaihteeksi pesemään hampaitani saippualla (fluori)hammastahnan sijaan, kun löysin luontaistuotekaupasta glyseriinitöntä luonnonsaippuaa jossa ei ole mitään ylimääräisiä hajusteita eikä kemikaaleja. Kyseisen saippuan valmistusaineet ovat oliiviöljy, palmuöljy ja jokin kolmas kasviöljy jota en muista, tyypiltään kai "perinteistä Marseillen saippuaa" tjsp.

Syy tähän uusintakokeiluun on sama vanha:

http://www.life-enthusiast.com/news/o_dental_health.htm

Katsotaan miten kokeilu onnistuu, tippuvatko hampaat vai ovatko entistäkin kauniimpia ja vahvempia. Edellisestä koitoksesta ne selvisivät hengissä, syy kokeilun lopettamiseen silloin taisi olla muutto (saippua katosi yhyy).
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

^ No kappas. Perinteisesti suu pestiin saippualla vain jos lapsukainen oli valehdellut. :) Mutta joo, juomaveden ja hammastahnojen fluori kuulemma myös haittaa kilpirauhasen toimintaa, ja fluorin liikakäyttö saattaa johtaa kilpirauhasen vajaatoimintaan ja ylipainoon.

Tuossa yksi juttu aiheesta:
http://thyroid.about.com/cs/toxicchemic ... ouride.htm
... mutta on vaikea löytää sellaista arvostetusta lähteestä, nuo kaikki hakukoneen tuottamat hitit ovat jotain muuta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18755
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

^^
^

En yhdy edellisiin, hammastahnan päätarkoitus lienee syljenerityksen lisääminen, jolloin harjaus onnistuu helpommin?
Tietysti ihmettelen teidän terveysmaakarien juttuja; miten hammastahnan fluori imeytyy kehoon kun tahnaa ole edes tarkoitus syödä? :wink:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NegaDuck kirjoitti:^ No kappas. Perinteisesti suu pestiin saippualla vain jos lapsukainen oli valehdellut. :) Mutta joo, juomaveden ja hammastahnojen fluori kuulemma myös haittaa kilpirauhasen toimintaa, ja fluorin liikakäyttö saattaa johtaa kilpirauhasen vajaatoimintaan ja ylipainoon.
Kuten nibakin tuossa alla esitti, fluorihammastahna ei liene merkittävä riskitekijä tuolta kannalta koska se syljetään pois. Kehoon päätyvä fluori (joka on siis yksinomaan haitallista) tulee esim. juomavedestä, fluoritablettien imeskelystä (<= niin typerää touhua kuin olla ja voi, varsinkin kun jotkut ääliöhammaslääkärit suosittelevat sitä jopa pikkulapsille), teestä, joistakin säilykkeistä (esim. tonnikala) jne. Onneksi Suomessa lopetettiin juomaveden fluorisointi jo kauan sitten, Yhdysvalloissa sitä yritetään vain tehostaa. Jonnekinhan se teollisuudelta sivutuotteena syntyvä myrkyllinen fluori pitää dumpata.

Enemmän keskityin ajatukseen glyseriinittömyydestä (glyseriinittömiä hammastahnoja kyllä löytyy, esim. Elmex ja jotkut Pepsodentit), ja onko fluori sittenkään tarpeellista tai edes hyödyllistä hampaiden kunnon kannalta. Meillehän on aina opetettu että on, samalla tavoin kuin aikoinaan opetettiin että kananmunien ja rasvaisen maidon nauttiminen ovat pääsyitä suomalaisia vaivaaviin sepelvaltimotauteihin ja että peruna on terveellistä jne.

Jos fluori on niin hyväksi hampaille, luulisi fluoripitoista teetä litkivillä engelsmanneilla ja fluoripitoisilla alueilla (pohjavesi) elävillä Amerikan intiaaneilla olevan oikein supervahvat hampaat.
Niba kirjoitti:En yhdy edellisiin, hammastahnan päätarkoitus lienee syljenerityksen lisääminen, jolloin harjaus onnistuu helpommin?
Minä olen luullut syynä olevan tahnassa oleva fluori (jonka edelleen uskotaan yleisesti olevan hyödyksi hampaille vaikka onkin hampaiden kiilteelle vierasperäinen aine) sekä hampaiden puhdistusta auttavat pesevät ainesosat.

Mikä ainesosa hammastahnassa lisää syljeneritystä? Riittävä (jatkuva) syljeneritys, so. kuolaaminen, on kyllä tärkeää hampaiden kunnolle koska sylki sisältää aineita jotka jatkuvasti korjaavat syntyviä kiillevaurioita. Kuivasuisten ihmisten hampaat ovat herkempiä reikiintymään.

Hassua sinänsä että mainitsit tuosta syljenerityksestä, koska yksi havaintoni on ollut ainakin käyttämilläni Pepsodent Nutri-Activ jne. hammastahnoilla että ne kuivattavat suuni vähentämällä syljeneritystä. Illalla kun pesen niillä hampaat, aamulla suu on kuiva ja pahanmakuinen. Luonnonsaippualla pesu tuntuu puolestaan lisäävän syljeneritystä, eikä pelkästään pesun yhteydessä.
Tietysti ihmettelen teidän terveysmaakarien juttuja; miten hammastahnan fluori imeytyy kehoon kun tahnaa ole edes tarkoitus syödä? :wink:
En ole tuosta eri mieltä, johan hammastahnatuubeissakin teroitetaan etteivät varsinkaan lapset saa niellä hammastahnaa siinä olevan fluorin takia. Kehoon päätyvä haitallinen fluori tulee yleensä muista lähteistä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18755
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tusinaurpojen torjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

^^^ Olemme siis hammaskeijuja?
^^
^
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin