Mitä maneereja sinulla on?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriDaavid

Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Näistähän ei itse tietysti ole monestikaan tietoinen.

Itse tiedän omaavani ainakin seuraavat maneerit:

-Pidätän hengitystä ja sitten päästän sen ulos ähkäisten.

-Nostan silmälaseja ylöspäin kohottamalla nenääni nyrpistämällä. Tämä on todella naurettavan näköistä. En itse pitkään uskonut tekeväni niin perheenjäsenteni vakuutteluista huolimatta, mutta sitten joku perheestäni otti minusta sattumalta kuvan itse teossa. Se oli niin järkyttävän typerän näköistä, että ole sen jälkeen visusti yrittänyt pidättäytyä asiasta.

-Nuorena toistin "tuata niin niin". Tämä kävi ilmi opettassani yläastelaisia sijaisena. Kuulin maneeristani naapurissa asuvan oppilaani äidin kautta. Lopetin välittömästi ko. sanonnan käytön.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Raavin pallejani paskalla ollessani. :mrgreen: 8)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
bedlam

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Piereskellessäni haisen pahalle.
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

^ ^^Ihanaa... :D

Napsuttelen kynsiäni toisiaan vasten (tai kahvikuppia vasten). Olen yrittänyt päästä siitä eroon, koska tiedän, että se on ärsyttävää :(.

Mitään muuta en tunnusta.
SikaMika

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Maneerinani on muistaa kaikkien muiden kertomat maneerit ja nauraa niille sekä maneerin harrastajan selän takana että suoraan päin naamaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja huima »

SikaMika kirjoitti:Maneerinani on muistaa kaikkien muiden kertomat maneerit ja nauraa niille sekä maneerin harrastajan selän takana että suoraan päin naamaa.
Housut jalassa?
Herra Manala

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Ei kai oikein mitään. :(

Yritin ihan tosissani miettiä pari minuuttia, ja tulin siihen tulokseen, etten taida oikein koskaan tehdä mitään maneerimaista. Perkele. Olenko poikkeava, vai enkö vain itse tajua?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Herra Manala kirjoitti:Ei kai oikein mitään.
No eipä, vai eikö nettimaneereja lasketa?

Itselläni on ainakin tuo Davenkin mainitsema nörttiliike (joka näyttää tosiaan aivan järkyttävän nuijalta; yritän parhaani mukaan rajoittaa julkisilla paikoilla!) ja eräänlainen silmien muljauttelu (jonka huomasin nähdessäni itseni televisiossa). Ja valokuvattaessa mulla on "tuijottava katse". Siitä pyrin eroon kuvaajien käskystä, mutta hankalaa on. Ja kumppanin mukaan nauran liikaa ja välillä aika teennäisesti (ei kiva juttu, etenkään tuo teennäisyys). Sen olen varmaan oppinut äidiltäni.

Joo, tarttis tehrä jotain (isäni maneeri-ilmaisua siteeraten). :)
Herra Manala

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

EveryWoman kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Ei kai oikein mitään.
No eipä, vai eikö nettimaneereja lasketa?
En oikein usko. Minä kun en ole netti-minä. Lasketaanko se maneeriksi että ei osaa olla?
NegaDuck

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Yleinen hermostunut pälyily. Antaa treffeillä erittäin miehekkään kuvan.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

- Geekmäinen lasien nosto etusormella tökkäisemällä :P Näyttää yhtä tyhmältä kuin nyrpistysnosto:P

- Kynän pyöritys. Aina, aina joka paikassa meinaa lähteä around the thumb tai jotain muuta tyhmää pikkukikkaa. Nolointa on kun se iskee kaupan kassalla kun olet kuittaamassa. Ja sitten vielä brassailtuasi tiputat kynän myyjän syliin. Parhautta.

- Ympäristön jatkuva tarkkailu, saa näyttään siltä että silmät ei pysy paikoillaan. Jotku sanoo pälyilyksi, itse kutsun sitä tarkkailuksi.

- Teen sormiharjoituksia aina kun tulee tylsää. Tuokin on alitajuinen liike, monesti huomaan tekeväni jotain harjoitusta ja sitten mietin että: Mitä ihmettäs puuhaat? No ei, hyvä tapa se on. Pitää sormet vetreenä sekä kurissa ja nuhteessa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
MGandhi

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

- Hermostunut jalan tamppaus oikeastaan aina.
- Musiikin soidessa ärsyttävä pöydän/reisien naputtelu biitin tahtiin (usein ohi biitin)
- Usein aivan sairaan homo istumisasento -> toinen jalka toisen päällä
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

- puhelimessa puhuminen kävellessä, oli kyseessä kauppareissu tai vaunuttelu

- heilutan jalkaani hermostuneen tyylisesti lähes aina, jonkin osan vartalosta pitää lerpattaa.

- hiusten ponnarillelaitto. Kokoajan pitää olla vimpan päälle ponnari, jos yks hiuskiehkura karkaa, on piru merrassa. En voi sietää näitä "nykynuorten" sekalaisia ponnareita missä on hiukset ihan sekasin, tekis mieli aina mennä kysymään että saanko laittaa ne kunnolla :D

- kynsien pureminen. En edes huomaa kun on A-luokan etusormi suussa lähes puoliksi..
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tarkistus, tarkistan aina kaiken ennen kuin lähden. Haluan mennä samaa paikkaan istumaan julkisissa liikenne välineissä. Onko nämä maneereja? Raavin taas kouralla pallejani metron portaissa ainakin kerran!

Ai niin heilutan jompaa kumpaa jalkaa rytmikkäästi. voi johtua myös "levottomat jalat" -symptoomista. En pysty estämään jalka vain alkaa vispata tajuttoman rytmillä.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ei nämä taida olla maneereja koska teen ne ainakin osittain tietoisesti, mutta menkööt. Ehkä ne ulkopuolisesta vaikuttavat maneereilta.

- Junissa ja metroissa pyrin päätypaikkaan jotta kukaan ei pääse seisomaan takanani.

- Ohitan porttikongit ja nurkkaukset hieman etäämpää jotta havaitsen ennalta onko sieltä tulossa joku ninja tai pyöräilijä etten vaan törmää häneen.

- Kaupassa sullottuani ostokseni kasseihin tarkistan vielä kassakaukalon erityisen tarkasti pälyillen ja tunnustellen vanhojen kauppakuittien alta jne. ettei vaan mitään unohtunut. Muutama vuosi kassatyöskentelyä teki tehtävänsä kun melkein joka päivä joku asiakas unohti jonkun ostoksensa kassakaukaloon.

- Naksuttelen ja venyttelen silloin tällöin sormiani, ranteitani ja polviniveliäni. Ovat naksuneet pikkulapsesta lähtien, ei ole vaarallista.

- Aterialla syön ensin hieman lihaa tai muuta proteiinipitoista, sen päälle kaikki vihannekset, ja sitten loput liharuoasta. Leivät tai näkkärit syön vasta tämän jälkeen. Varsinkin tuo leipien syönti erikseen on ihmetyttänyt kovasti muutamaa työkaveria.

Ei mulla tule mieleen mitä varsinaisia tiedostamattomia maneereita minulla olisi, pitäis varmaan kysyä joltain. Esim. yhdessä isoveljessäni osaan heti sanoa että hän yleensä aina rykäisee ennenkuin sanoo mitään, ilmeisesti jotta puheeseen ei tulisi äänenmurrosefektiä. Rykäisyn ja sanomisensa ohessa hän monesti myös nostaa nokkansa pystyyn.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Haemaeraemies kirjoitti:- Geekmäinen lasien nosto etusormella tökkäisemällä :P Näyttää yhtä tyhmältä kuin nyrpistysnosto:P
Mulla on tää kans, mutta ei tämä niin paha juttu ole kuin kynsien pureskelu, johon sorrun. Yäk, sanon itsekin.
ninnithequeen

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Jalka vipattaa täälläkin. Faija joskus huus mulle ku olin pentu että lopeta ny hemmetti toi vipatus. En oo tähän päivään mennessä lopettanu.

Entinen pomo sanoi, että Ninni on ainoo joka pystyy vetää 30 kossuvissyä ilmeenkään värähtämättä. No joo, siinä vaiheessa ei taatusti värähdä mikään.

Oma kummitätini, äitini sisko sanoi että perhana tuo on nopee tekee töitä, ei perässä pysy. Ja kehunu vielä että hyvin on tehty kyllä. Vähänkö olin täynnä itteeni? Äiti ei ikinä kehu, ja siskoltaan sai kuulla että näin pääs käymään. Äitihän ei koskaan kehu. Siis ei niinku ikinä.

Lisäksi olen ylpeä tittelistä: "Soukan Vittumaisin Tarjoilija".
Bliss

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti: Lisäksi olen ylpeä tittelistä: "Soukan Vittumaisin Tarjoilija".
Öh.. Tarjoilija on asiakaspalvelija. Asiakaspalvelijan ei ole syytä olla vittumainen.
Paha kello kuuluu kauas, vai miten se nyt oli. :roll:


Omista maneereistani en tiedä. Pitää kysyä joltain sellaiselta, joka on joutunut olemaan pidempiä aikoja mun seurassa.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal
Viesti:

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Bliss kirjoitti:Asiakaspalvelijan ei ole syytä olla vittumainen.
Mä en ymmärrä mitä sä sanot :?
ninnithequeen

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Lisäksi olen ylpeä tittelistä: "Soukan Vittumaisin Tarjoilija".
Öh.. Tarjoilija on asiakaspalvelija. Asiakaspalvelijan ei ole syytä olla vittumainen.
Paha kello kuuluu kauas, vai miten se nyt oli. :roll: .
Mä olen myynyt sulle viinaa. Olinko ilkeä, paha tai muuta siitä väliltä?
Bliss

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

ninnithequeen kirjoitti: Mä olen myynyt sulle viinaa. Olinko ilkeä, paha tai muuta siitä väliltä?
Rehellisesti sanottuna, en muista :D
Mutta tuskinpa.

PeeÄs. Mitä on ilkeän ja pahan välillä?? :think:
ninnithequeen

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En taatusti ollut ja sen tiedän ;)

Mie oon ilkee vaan niille jotka on ilkeitä mulle. Very simple :P
Quinevere

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Naksuttelen ja räplään kynää. Heiluttelen jalkojani, tai sitten koukistan ne tuolille. En osaa istua normaalisti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

ninnithequeen kirjoitti:Entinen pomo sanoi, että Ninni on ainoo joka pystyy vetää 30 kossuvissyä ilmeenkään värähtämättä. No joo, siinä vaiheessa ei taatusti värähdä mikään.

Oma kummitätini, äitini sisko sanoi että perhana tuo on nopee tekee töitä, ei perässä pysy. Ja kehunu vielä että hyvin on tehty kyllä. Vähänkö olin täynnä itteeni? Äiti ei ikinä kehu, ja siskoltaan sai kuulla että näin pääs käymään. Äitihän ei koskaan kehu. Siis ei niinku ikinä.

Lisäksi olen ylpeä tittelistä: "Soukan Vittumaisin Tarjoilija".
Onko nää maneereita?


Omista maneereista havaitsin tällä viikolla tavan hokea työpuheluissa "okei" joka väliin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Re: Mitä maneereja sinulla on?

Viesti Kirjoittaja masa »

Niksauttelen sormiani ja niskojani. Varsinkin niskat rutisevat siihen malliin, että heikompia hirvittää.
Vastaa Viestiin