Kun saan / Jos saan lapsen...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

... niin haluaisin ensisijaisesti:

pojanpalleroisen
14
44%
tytöntylleröisen
18
56%
 
Ääniä yhteensä: 32

Bliss

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mä taidan olla eturivissä sanomaan, että todella haluan ensisijaisesti sen terveen lapsen, mutta...
Kyllä mä toisen pojan huolisin. Ja sen jälkeen tytön :P
Vihtahousu

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Poikahan se on aina ensin takaraivossa, jos omaa lasta pitää ajatella.
Pyry-Matias

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Pääasia on, ettei ole neekeri.
Avatar
syttiK
Kitisijä
Viestit: 1116
Liittynyt: 05.04.2006 11:10
Paikkakunta: kiimakaupuNki

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja syttiK »

Pyry-Matias kirjoitti:Pääasia on, ettei ole neekeri.
Olispa ainaki ylläri!

Mulle tulee poika, joo.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
Rouva Pupu

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Poika.
masa

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja masa »

Poika ehdottomasti.
Pyry-Matias

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

masa kirjoitti:Poika ehdottomasti.
Valkoinen tyttö vai neekeripoika?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minulla ei ole lapsia eikä todennäköisesti tule, mutta tokihan näitä asioita on tullut ajateltua. Kuten sanoit, niin jätetään nyt se tärkein eli lapsen terveys pois ja mietitään sukupuolta.

Tämä ei ole minulle vaikeaa, haluaisin tytön. Siis ainakin ensin. Jos tulisi useampia lapsia, niin poikakin olisi kiva. Mutta ensisijainen "toive" olisi tyttö.
masa

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja masa »

Pyry-Matias kirjoitti:
masa kirjoitti:Poika ehdottomasti.
Valkoinen tyttö vai neekeripoika?
Taidat olla se koppalakki siitä poliisiautosta jossa toinen osaa tavata, mutta ei ymmärrä lukemaansa.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Jaa, tytön voisin haluta. Tässä oli hyvin pitkä kuvaus miksi mutta lyhennetään se lyhyemimäksi sanoilla: Tytöissä on enemmän potenttiaalia (niin hyvässä kuin huonossa).
Pyry-Matias

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

masa kirjoitti:
Pyry-Matias kirjoitti:
masa kirjoitti:Poika ehdottomasti.
Valkoinen tyttö vai neekeripoika?
Taidat olla se koppalakki siitä poliisiautosta jossa toinen osaa tavata, mutta ei ymmärrä lukemaansa.
Matti hei, missasit pointin. Läppään vastataan läpällä. Nuiva saa olla, mutta nyt ei ollut sen aika.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Oon joskus sanonu, et pojan tunkisin takasin sinne mistä se tulikin. Mut toisaalta, sit kattelin pissiksiä metrossa enkä enää oikeen tiedä niistäkään.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
ninnithequeen

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kyl mä haluan toisen tytön.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Valintaprosessia helpottamaan.

Tutkimusten mukaan ja tilastojen valossa:

- Tyttölapset aiheuttavat vanhemmilleen keskimäärin vähemmän stressiä ja huolta kuin poikalapset, ts. ovat helpommin kasvatettavia.

- Yleensä vanhempi haluaa ensimmäiseksi jälkeläisekseen omaa sukupuoltaan edustavan lapsen koska haluaa periyttää tälle omat elämänarvonsa, tapansa, harrastuksensa jne., toisinsanoen kasvattaa tästä itsensä kuvan. Siinähän sitä onkin sitten ihan hoomoilasena jos poika ei innostukaan jääkiekosta ja metsästyksestä vaan baletista ja muodista, tai tyttö alkaa harrastaa nyrkkeilyä ja haluaa koulussa keskittyä puu- ja metallitöihin.

- Jos puhutaan useammasta lapsesta, silloin halutaan yleensä molemman sukupuolen edustajia ihan vain vaihtelun vuoksi. Kiinnostus herää nähdä millaista olisi kasvattaa ja millaisia tulisi omista toisenkin sukupuolen edustajista.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pyry-Matias kirjoitti:Valkoinen tyttö vai neekeripoika?
Olen joskus ehtinyt seurustelemaan jopa yh:n kanssa jolla oli kaksi mustan ex-miehensä kanssa saatua tyttölasta. Kiinnostuin hänestä ennenkuin edes tiesin hänellä olevan jälkeläisiä, ja entisen miehen etnisyydestä kuulin vasta useamman tapaamiskerran jälkeen.

No oli miten oli, ihan kivoja muksuja olivat ja valitettavasti tykästyivät minuun aika nopeasti (valitettavasti siksi ettei seurustelukokeilumme kuitenkaan lopulta ottanut niin hyvin tuulta alleen, ja ikävähän sitä on aiheuttaa lapsille turhaa mielipahaa). Lasten etnisyyteen liittyen pari tapausta:

- Kun olimme yhdessä ihmisten ilmoilla, ihmiset tietenkin olettivat lasten olevan adoptoituja (kaksi valkoista aikuista + kaksi tummaa lasta). Hämmennys tuntui olevan valtava kun asioiden todellinen laita tuli selville. Voi sitä änkytyksen ja ähkinän määrää.

- Kerran harmitti varsin paljon joutuessani todistamaan lasten välistä rasismia, kun eräs valkoinen tyttölapsi maanitteli leikkipaikan muita valkoisia lapsia olemaan leikkimättä tytöistä vanhemman kanssa hänen erilaisen ulkonäkönsä takia. Onnekseni tämä vanhempi tyttö oli jo kouliintunut aika sanavalmiiksi ja itsevarmaksi, ilmeisesti ei ollut eka kerta kun koki sakinhivutusta.

En tiedä oliko kyseisen valkoisen tytön toiminta sisäsyntyistä vai vanhemmiltaan opittua, joten en osannut päättää kumpaan kohdistaisin pesäpallomailani iskut. Hakkasin varmuuden vuoksi molemmat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Geep

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Geep »

Frederik Krueger kirjoitti:En tiedä oliko kyseisen valkoisen tytön toiminta sisäsyntyistä vai vanhemmiltaan opittua, joten en osannut päättää kumpaan kohdistaisin pesäpallomailani iskut. Hakkasin varmuuden vuoksi molemmat.
Omien tosi vähäisten kokemusten pohjalta uskaltaisin veikata, että jopa sisäsyntyistä. ~ 4-vuotiaiden leikeissä saatetaan jo sulkea muita ulkopuolelle värin, väärän hatun ja sukupuolenkin takia. Arg!

"monta pientä poikaa pesäpallomailalla piessyt"

(Enää adoptio tulee kyseeseen, eikä ole mitään väliä sukupuolella. Tyttövauvaa monesti kaipailen koska sellaisia ei tule tarpeeksi nähtyä ja on jo unohtanut miltä ne tuoksuu ja tuntuu.)
NuoriDaavid

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

McJanne kirjoitti: Sitä mietin että kumpihan se on paremmassa turvassa nykymaailmassa, fyysiselle väkivallalle keskimäärin enemmän altistuvat tytöt/naiset.
Häh? Kyllä pojat/miehet kuolevat väkivallan uhreina paljon useammin kuin tytöt/naiset.

Naisten kokemasta väkivallasta toki puhutaan julkisuudessa enemmän, mutta ei se muuta kylmiä tilastoja.

Poikien/miesten kuolleisuus on kaikissa ikäluokissa tyttöjä/naisia suurempi. Luonto on ratkaissut ongelman niin, että poikia syntyy hiukan enemmän. Lisääntymisikään mennessä ylimääräiset pojat ovat jo kuolleet ja siitä eteenpäin naiset ovat enemmistönä.

Testosteroni tappaa talossa ja puutarhassa. Jos pelkäät oman lapsesi hautajaisia, niin toivo tyttöä.
Viimeksi muokannut NuoriDaavid, 07.09.2008 9:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Musta on kyllä toisaalta tosi törkee ja ajattelematon letkautus sekin, että 'ei väliä kumpi se on, kunhan on terve'.. Kamalaa! Siis jos se on sairas, se on jotenkin epäkelpo vai, ja ei-kaivattu? Kyllä mä sairastakin lasta tulen rakastamaan, sehän on mun oma sairas lapsi. Siis tottahan nyt ensisijaisesti halutaan terveitä lapsia, mutta kyllä tuo pahasti kirskahtaa mun korvaan, ja oon joutunut aukaisemaan suunikin pariin otteeseen aiheesta fiksuille kommentoijille..
Geep

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Geep »

^ Mut sehän on vaan sitä toivomista, että kaikki olisi kunnossa. Ja korostetaan, ettei sukupuolella todella olisi väliä... Mies on aina sanonut raskauksien alussa kun sukupuolta ollaan mietitty, että "kunhan sillä nyt jommat kummat vehkeet ois, mielellään vaan toiset". Ja tuokin on helppo uskoa sanotuks lapsen hyvinvointia ajatellen.
NegaDuck

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Aattelin että sen sijaan että istun vaan tuppisuuna, totean vain että en ole vielä tässä vaiheessa muodostanut mitään erityistä kantaa asiaan. Eli vastaukseni taitaa sitten olla "ei väliä".
Quinevere

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Geep kirjoitti:Mies on aina sanonut raskauksien alussa kun sukupuolta ollaan mietitty, että "kunhan sillä nyt jommat kummat vehkeet ois, mielellään vaan toiset".
Komppaan Geepin miestä.

En myöskään välittäisi isukiksi sellaista, joka toivoo jompaa kumpaa. Silloinhan on 49-51 prosentin todennäköisyys, että lapsi on jo lähtöjään ei-toivotunlainen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Quinevere kirjoitti:En myöskään välittäisi isukiksi sellaista, joka toivoo jompaa kumpaa. Silloinhan on 49-51 prosentin todennäköisyys, että lapsi on jo lähtöjään ei-toivotunlainen.
Harvemmin kyseinen preferenssi on kuitenkaan kiveenhakattu ja ehdoton. Poikaa salaa toivonut isä onkin ihan ihkuissaan tyttövauvasta jne.

Tosin täytyy myöntää etten ole välttynyt ajattelemasta erään kaverini kohdalla että hän toivoo salaa poikaa, kun ilmoitti viidennen tyttölapsen syntymästä. Toisinsanoen, yrittää vaimonsa kanssa lapsentekoa niin kauan kunnes edes yksi poika tulisi. Tai sitten hän pitää tyttölapsista erityisen paljon ja haluaa niitä tusinan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tämä on kyllä kysymys jota en ole miettinyt koskaan, enkä tajua että miksi miettisin, tai edes ymmärrä että mistä lähtökohdista voisin lähteä asiaa miettimään.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
ninnithequeen

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Älkääpäs te isääntymättömät ny yhtään alkako. Hemulia lähinnä tarkotan.

Me oltiin ihan varmoja että poika sieltä tulee. Viikko lasketun ajan jälkeen sanoin että sen on pakko olla tyttö, ku antaa odottaa itteään. No tyttöhän sielt tuli ;)

Voin vannoa, ettei ollut pettymys, ettei ollukkaan poika. Minä itse näin sairaalassa kuinka hulluksi onnesta miun mies meni.
Quinevere

Re: Kun saan / Jos saan lapsen...

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Frederik Krueger kirjoitti:
Quinevere kirjoitti:En myöskään välittäisi isukiksi sellaista, joka toivoo jompaa kumpaa. Silloinhan on 49-51 prosentin todennäköisyys, että lapsi on jo lähtöjään ei-toivotunlainen.
Harvemmin kyseinen preferenssi on kuitenkaan kiveenhakattu ja ehdoton.
Eipä kai. Mutta haluaisitko itse kuulla vaikka kahdeksan ikäisenä, että joo, äiti toivoi kyllä tyttöä vähän enemmän, mutta kyllä säkin ihan hyvä oot!

edit: typhon
Viimeksi muokannut Quinevere, 07.09.2008 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin