Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
SikaMika

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Frederik Krueger kirjoitti:
Sinänsä minua hieman ihmetyttää joidenkin kuten masan ja sikamikan järjenjuoksu
Äläpä pistä sanoja suuhuni. Aikaisempaa heittoani selkeämpää provoa en millään kyennyt keksimään, sorry jos ei pudonnut sulle.

Mulle on aivan sama, minkä värinen otus sieltä tulee riitaa haastamaan. Pyrin pitämään vihun puhumalla loitolla parhaani mukaan, jollei auta niin pyrin rauhoittamaan tilanteen jollain sopivaksi katsomallani maagisella itsepuolustus-eleellä parhaani mukaan. Isommilta rykelmiltä luonnollisesti pakenen parhaani mukaan.

Muuten en ota mamu-keskusteluun kantaa kuin sanomalla, etten pidä sen enempää rötöstelevistä mamuista kuin rötöstelevästä kantaväestöstäkään. Omalla asuinsijallani ei ole ongelmia minkään ihmisryhmän toimesta, aikaisempien tilastojeni valossa olen kärhämään jouduttuani ollut useammin ( = aina) tekemisissä ihan perisuomalaisen painikaverin kanssa.

Olen kerrankin Gatin kanssa jostain samaa mieltä. Jos joku tulee täysin syyttä loukkaamaan fyysistä koskemattomuuttasi, olet mielestäni oikeutettu pistämään kampoihin kaikin keinoin kunhan nyt et ota opponenttiasi hengiltä. Laki ei tietenkään anna aivan näin laajoja valtuuksia itsesi puolustamiseen, mutta minä annan. Turpaan vaan tappelemista ja riidanhaastamista harrastuksenaan pitäville paskahousuille!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Huima, hankkikaa lapsi. Sulla on sitten erittäin hyvä syy toteuttaa adrenaliinin tuottamat agressiot.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Gat »

Frederik Krueger kirjoitti:
Gat kirjoitti:Mutta jos itse hakeutumatta tappelukseen joutuu hyökkäyksen kohteeksi, mun mielestä saa puolustautua niin brutaalisti kuin voi.
Siitä sitten vaan, vastaat ylimääräisestä suorittamastasi väkivallasta oikeudessa.
Mieluummin oikeuteen ja linnaankin kuin sairaalaan, loppuiäksi vammautuneeksi tai lodjuun. Asiaan vaikuttaa sekin, että mun ruumiinrakenteella ei toimi ne nallekarhujässiköiden hellät hallintahalit, joita giganttiset portsarit osaa. Mun olisi pakko mennä all-out (ja sittenkin luultavimmin saisin turpiin).

Se raja sitten, että (epätodennäköistä) häirikön voitettuani ei lain edessä näytä hyvältä, jos lopuksi "varmuuden vuoksi" vielä rankaisisin jo avuttomaksi tehtyä häirikköä. Esim päänsä paskaksi potkimalla kun makaa jo maassa :D

Ja tietty aika pitkä vieteri milloin mennä "all out". Minuakin on baarissa mottassu seonnut leukaan. Onnistuin sen verran väistämään taaksepäin, että ei sattunut eikä edes kädessäni ollut kaljatuoppi läikkynyt. Hullu otti sitten klassisen, jopa poseeraavan nyrkkeilyasennon vastahyökkäystäni odotellen. No minkä takia olisin? Ei satuttanut minua vielä eikä jatkanut hyökkäystä, kunhan patsasteli. Sanoin: "Sinä lyöt kuin tyttö" ja kävelin pois. Sikäli virhe, että olisi pitänyt ilmiantaa se pokelle.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nastamuumio

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

urpiainen kirjoitti:
Luulen, että tämä selittää aika paljon. Suhtautuminen asuinalueisiin lienee hyvin tarkka indikaattori sosiaalis-poliittisille mielipiteille ja arvostuksille.

----

Mielikuvillahan tässä pelataan, ja hyvin vaikea minun olisi kuvitella koskaan muuttavani Espooseen. Jotenkin omassa mielikuvamaailmassani Espoo on pahan valtakunta: eräänlainen sosiaalisesti vapaamatkustava, amerikkalaisen sivistystä halveksuvan kapeakatseisuuden tyyssija Suomessa.
Mua kyllä jo ärsyttää tää Espoon halveksunta. Mähän olen julkisesti kertonut asuneeni Olarissa, ja vaikka mulla ei sieltä mitään hirveän lämpimiä muistoja olekaan, ei se silti pahan valtakuntaa ole. Elämäni ihan ekat vuodet olen asunut kaksiossa Vantaalla ja sitten muutettiin kerrostalokolmioon Olariin, joka nyt sattuu sijaitsemaan Espoossa. Syitä muuttoon olivat, että vanhemmat katsoivat minun tarvitsevan pikku hiljaa oman huoneen ja vanhemmilla ei ollut silloin, eikä olisi vieläkään varaa ostaa kolmiota esimerkiksi Kruununhaasta tai Töölöstä, ja Olarista isällä (koneteollisuuden työnjohtaja, vasemmistolainen, vihertäväkin) oli myös kätevän lyhyt helposti pyöräiltävä työmatka silloiselle työpakalleen. Nykyään vanhemmat asuvat Haagassa kolmiossa, mutta tiedän, ettei niillä tuohon aikaan olisi ollut varaa ostaa nykyistä asuntoaan.

Koko Espoo ei ole yhtä fakin Westendin rannikkoa, eikä kaikilla sen asukkailla kasva pirunsarvia päässä ja joskus ihmiset asuvat siellä myös jokseenkin olosuhteiden pakosta.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Niba »

masa kirjoitti:
Niba kirjoitti: Niin naisten pitää edelleen pukeutua kaapuun ja tyttöjen joutua leikkelyn kohteeksi sillä aikaa kun miehet "sopeutuvat" suomalaiseen yhteiskuntaan?
Valitettavasti se kaveri ei ole vastuussa maapallon kaikista somaleista.
Yksi somali ei kesää tee?

Niin voitaisiin asuinpaikkojen haukkumisen sijaan keskittyä aiheeseen eli aiheutettuihin ihmistenvälisiin konflikteihin ja niihin liittyviin ratkaisuihin?
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nastamuumio kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mielikuvillahan tässä pelataan, ja hyvin vaikea minun olisi kuvitella koskaan muuttavani Espooseen. Jotenkin omassa mielikuvamaailmassani Espoo on pahan valtakunta: eräänlainen sosiaalisesti vapaamatkustava, amerikkalaisen sivistystä halveksuvan kapeakatseisuuden tyyssija Suomessa.
Koko Espoo ei ole yhtä fakin Westendin rannikkoa, eikä kaikilla sen asukkailla kasva pirunsarvia päässä ja joskus ihmiset asuvat siellä myös jokseenkin olosuhteiden pakosta.
Älä nyt anna todellisuuden pilata käteviä mielikuvia! Olen tässä melkein harkinnut sen katumista, että aikoinani rekkauduin Kitinään ihan vain ilmoittaakseni olevan ainakin teoriassa mahdollista, että jotkut maalla asuvat tekevät muutakin kuin makaavat villasukat jalassa uuninpankolla maataloustukia keräämässä.

Mutta ei urpiainen täysin hakoteillä ole, kyllä ihmiset valitsevat asuinpaikkansa hyvinkin kuvaavasti. Jäin nimittäin miettimään, mitä omat mieltymykseni kertovat poliittisista asenteistani, ja kuvailuni perusteellahan se luonnollisin arvaus olisi ollut, että tuskin olen kovin puolueuskollinen. Mikä on myös totuus minusta. Nolo salaisuuteni on, että olen jopa kaksissa vaaleissa äänestänyt Vasemmistoliiton edustajaa, ja näissä vaaleissa olen viittä vaille lankeamassa demariin. Enkä ole edes äänestänyt mitään nimekkäitä ihmisiä julkisuuskuvansa perusteella, vaan tavoitteenani on ollut tasapainottaa voimasuhteita. Tietenkin tämä on johtanut siihen, etteivät ehdokkaani ikinä tule valituiksi, mutta kaikkeahan ei voi saada. (Jonain vuonna vielä pistän pystyyn sen kampanjan, jossa kehoitan kaikkia nykymenoon tyytymättömiä äänestämään ihan ketä tahansa ihan mistä puolueesta tahansa, kunhan nämä ovat sellaisia, jotka eivät koskaan aiemmin ole tulleet valituiksi. Silloinhan saadaan koko edustajisto vaihdettua...)

Se taas, minkä urpiainen tyylikkäästi unohti, oli Espoon epäyhtenäisyys. Sinne mahtuu vaikka minkälaista aluetta, ja juuri siksi ihmiset pyrkivät luomaan moisesta kummajaisesta mitä omituisimpia mielikuvia, jotta kokonaisuus olisi edes jollain lailla hallinnassa. Oikeasti se ei vain todellisen olemuksensa takia voi olla hallinnassa koskaan.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti:aikoinani rekkauduin Kitinään ihan vain ilmoittaakseni olevan ainakin teoriassa mahdollista, että jotkut maalla asuvat tekevät muutakin kuin makaavat villasukat jalassa uuninpankolla maataloustukia keräämässä.
:shock: :roll:
Ah mitäpä pahaa tukiaisissa on ja mettätulot lisäksi? Ja sitten just mun ei yksinkertaisesti kannata tehdä edes peltotöitä. Vaikka äärimmäisen teoreettisesti osaisinkin. ja käytännössä ajaa koneita mutkun se ei riitä mihkään. Olis kumminkin perinnepuiston pitoa siitä maksaen. Kieltämättä joskus tulee mieleen pörssin takia, että tarttisko mun mennä oikeisiin töihinkin. Mutta kun mun ei tartte, enkä työpaikkaa saakaan, kun en mittään ossoo. Tai ehkä nyt saisin töitä, kun en tartte.

Nuista kamppailulajeista tuli lisäksi mieleen:
Ne useimmat skulaa ihan liikaa oman lajin sääntöjen ja perinteiden varassa. Treenaavat vain jutskia mitä tehdä jos saman lajin harrastaja hyökkää. Kadulla ei jollain Renshin-kanin Mawakaadolla liene käyttöä? Kaikkihan niiden tosiharrastajat mut pieksäsi, mutta mulle ei sovi se oppimistyyli. Mulla pitää olla käytännöllisiä oikoteitä, niin huono olen. Tositappelu kun siis ei ole mikään urheilulaji.

Sitä vähän kummastelen, että ei mun vähäsen käymissä karatessa eikä myöskään potkunyrkkeilyssä ei opetettu edes sellasta asiaa kuin jalkatyötä. Siinähän karatessa astutaan Frankensteinin hirviön askeleita tai kikkarissakin hypitään kuin harakat. Vasta sifuni Bruce Leen kirjoista nörttinä opin liikkumisen alkeet, ja ainakin ne voi kirjoista oppia ja yksinkin harjoitella. ASTUEN, ei hyppien ja ekana sillä jalalla jonka suuntaan on menossa. Eteen taakse oikee vasen, suunnan jalka ekana, toinen perässä. Ei kumminkaan KÄVELLEN, niin että asento vaihtuu ja on hetken auki kuin ladon ovi. Poikkeuksena "se jalka ensin mihin suuntaan on menossa- Zydemiin jotta PITEMPI liike eteen ja taakse sitten kantapäät liikkeessä kohdaten, silloin ehkä kumminkin suunnan vastakkainen koipi ensin liikkeelle, siis taka jos on eteenpäin menossa ja toisinpäin.

Ja sellanenkin yksinkertainen juttu kuin että koettaa pysyä vastustajan "ulkopuolella" siis etukäden selkäpuolella, jossa on tyvenempi, jää Suomen mustavöiltä treeneissä sanomatta.
Siis tuo on mun mielestä verraten tärkeetä. Seisoa vastustajan tulilinjalla on herrashomomeisselien Urheilua, josta tässä ei ole kyse. Ite asTiassa näin joskus dokkarin nuoresta Mike Tysonista, jolle siinä opetettiin tuo koeta pysyä selkäpuolella --asia.

Painissa, jota UFC nykyään paljolti on, mua nussittaisiin persiiseen. Mutta siihenkin hetken kadulla ehkä auttaa ratekia: Painija voi syöksyä suhun kiinni vain suorassa linjassa. Joten kierrä kiero, kierrä sitä koko ajan. Sama puukolla uhkaajiin. Aina "ulkopuolensa" suuntaan. Ja iholle kumminkin päästyään yritä mätkiä turpaan ennenkuin se tietysti kaataa ja vetää sut solmuun.

Edit :ja työnnä sormi sen silmään tai pure sirä naamasta kun se painihomo löhii sun päällä. Siis se ei ole urheilua.
Viimeksi muokannut Gat, 18.10.2008 15:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
prosessi

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Gat kirjoitti:mitäpä pahaa tukiaisissa on
Ei tuissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta loisissa on. Siinä vaiheessa kun loisten osuus ylittää tietyn rajan, sekä isäntä että kaikki loiset kuolevat. Loisilla on kiusallinen taipumus olla niin tyhmiä, etteivät ne tajua tuota tosiasiaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Gat »

prosessi kirjoitti:
Gat kirjoitti:mitäpä pahaa tukiaisissa on
Ei tuissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta loisissa on. Siinä vaiheessa kun loisten osuus ylittää tietyn rajan, sekä isäntä että kaikki loiset kuolevat. Loisilla on kiusallinen taipumus olla niin tyhmiä, etteivät ne tajua tuota tosiasiaa.
Evolutsioonisesti Loiset ovat planeetan menestynein eläinryhmä!!

Mutta pointti siis, että just mun ei kannata tehdä työtä tiluksillani. Eri asia sitten, että tekisin jotain muuta, aatteellisesti värittynyttä ja siis voittoa tuottamatonta muuten. Kun elantoni ei siitä riiipu, vaikka kikkeli riippuu nyt alaspäin. Tai ehkä sillä runollis-aattellisella "työllä" saisi kettutyttöjä paksuksi, mikä kannattaisi sosiiobiolookisesti?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18750
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Gat kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Gat kirjoitti:mitäpä pahaa tukiaisissa on
Ei tuissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta loisissa on. Siinä vaiheessa kun loisten osuus ylittää tietyn rajan, sekä isäntä että kaikki loiset kuolevat. Loisilla on kiusallinen taipumus olla niin tyhmiä, etteivät ne tajua tuota tosiasiaa.
Evolutsioonisesti Loiset ovat planeetan menestynein eläinryhmä!!
Loisia on monenlaisia, parhaiten menestyvät ne jotka eivät tapa isäntäänsä, toisaalta viruksilla asia on vähän toisenlainen, mutta yleensä loiset antavat isäntänsä sen verran elää että ainakin seuraavan lois-sukupolven yksilöt selviävät eteenpäin.

Yhtä hyvin voidaan ajatella että ihminen on loinen joka on liian aggressiivinen leviämään ja kuluttamaan maapalloa ja tuhoaa omat elämänmahdollisuudet? :wink:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mä en nyt jaksa lukea teidän viimeisimpiä höpötyksiä, vaan haluan jakaa kanssanne eilisen ajatuksia herättävän tilanteen. Meitä oli työhuoneessani minä (nainen), nuori heteromies, keski-ikäinen homomies ja kolmikymppinen somali. Vain yksi meistä on käynyt intin, arvatkaa kuka?
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

Frederik Krueger kirjoitti:Minusta vain vaikutti siltä että tixmäiseen tapaan tulit räksyttämään toisten selän takaa
Onks sulla menossa joku "kuinka monta negatiivista henkilöön menevää yritystä voi saada postauksiin ujutettua yhdessä ketjussa" -kisa vai koskooko ihan oikeasti noin kovasti? Laitatko Snautser se weppi kiinni, kun selän takaa räksyttävät psykot näkyy olevan jo valveunissa asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lolita kotiutettiin kun ei löytynyt sopivia varusteita.

Nuori suomalainen heteromies ei kykene olemaan yli viikkoa poissa kotoa äidin helmojen kupeista.

Homomies olisi varmasti kovasti halunnut, muttei päästetty.

Somalihan on selkeetä sissiainesta. Rynkky on luultavasti lyöty käteen ennen kuin osannut kävellä ja ei tarvitse yöharjoituksissa naamiovoidetta (rasistinen kommentti).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NegaDuck

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Elppis kirjoitti:Huima, hankkikaa lapsi. Sulla on sitten erittäin hyvä syy toteuttaa adrenaliinin tuottamat agressiot.
Toisaalta, lapsen saaminenhan laskee miehen testosteronitasoja radikaalisti. Lastenvaunuja lykkivä huima ei siis suuttuisi mitenkään, vaan hymyilisi vaan niin viilipytysti että hörhökin rauhoittuisi ja sanoisi että voihan hellanlettas tuota vauvelia.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NegaDuck kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Huima, hankkikaa lapsi. Sulla on sitten erittäin hyvä syy toteuttaa adrenaliinin tuottamat agressiot.
Toisaalta, lapsen saaminenhan laskee miehen testosteronitasoja radikaalisti. Lastenvaunuja lykkivä huima ei siis suuttuisi mitenkään, vaan hymyilisi vaan niin viilipytysti että hörhökin rauhoittuisi ja sanoisi että voihan hellanlettas tuota vauvelia.
Mun mielikuva olis ihan toisenlainen...Huimalla roikkuu silmäpussit polvissa yöheräämisten seurauksena. Hörhön mesoaminen herättää kersan, joka on juuri vihdoinkin nukahtanut. Huima puree hörhöltä pään irti "..ttu se just nukahti!!!!"-huutojen säestyksellä.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

huima kirjoitti:Väsyneenä provosoiduin itsekin tilanteesta ja töksäytin sen enempää miettimättä englanniksi, että mikä on kaverin ongelma.
Eikö kenellekkään tässä ketjussa ole vielä tullut mieleen, että olisit voinut esittää asiasi kohteliaammin?

Onko se nyt ihme, jos joku korsto alkaa nälviä, kun kynäniska uskaltaa isotella?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja huima »

Jyrki73 kirjoitti:Eikö kenellekkään tässä ketjussa ole vielä tullut mieleen, että olisit voinut esittää asiasi kohteliaammin?

Onko se nyt ihme, jos joku korsto alkaa nälviä, kun kynäniska uskaltaa isotella?
Oletko tyhmä vai vain vähän hidas? Vai luetun ymmärtämisessä ongelmia? Vai keksitkö tuon ajatuksen ihan itse, kun vartavasten alkuperäisessä viestissä oikein kirjoitin että väsyneenä provosoiduin ja provosoitumalla edesautoin sitä että kaveri pystyi haastamaan riitaa.

Ei sen puoleen tuolla vasemmalla on palsta, jossa voit käydä kertomassa tytöille että oli heidän oma ongelmansa kun pukeutuivat seksikkäästi ja saivat siis ihan ansiosta ahdistelua kohdalleen. Mitäs pukeutuvat kuin hutsut.

Tuolla lähellä olevassa koulussa on varmaan myös pari ylipainoista ja koulukiusattua lasta, joille voisit käydä kertomassa että ehkä heitä ei kiusattaisi jos eivät olisi niin läskejä urpoja.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Väsymys on kadulla varmaan yhtä hyvä syy kuin tolkuton humalatilakin. On tietenkin mahdollista että korsto olisi ottanut minkä tahansa kommentin taholtasi provokaationa. On silti mahdollista että humaltunutkin jossain tapauksessa erottaa kohteliaisuuden provoamisesta.

Naisten mielipiteistä taas.. Se että alat haastat riitaa isommillesi väsyneenä tai ei, ja sitten jäät vielä alakynteen. . Niin no, on eriasia puollustaa naista pakon edessä, kuin sietää epämiellyttävää tilannetta, ja olla pahentamatta sitä omalla käytöksellä.

Kuinkas moni ehdottikaan sitä jouksemista?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja huima »

Jyrki73 kirjoitti:Se että alat haastat riitaa isommillesi väsyneenä tai ei, ja sitten jäät vielä alakynteen. . Niin no, on eriasia puollustaa naista pakon edessä, kuin sietää epämiellyttävää tilannetta, ja olla pahentamatta sitä omalla käytöksellä.

Kuinkas moni ehdottikaan sitä jouksemista?
Oliko sinulla jotain muita itsestäänselvyyksiä joita haluaisit kertoa?

Koko tilanne kesti muutamia kymmeniä sekuntteja, jossa minun riidanhastaminen oli tökerö töksäytys ärtymyksestäni toisen törkeään käytökseen ja toisen muututtua agressiiviseksi käsieni tyhjentäminen, jotta voisin puolustautua jos kaveri tulisi enemmän iholle. Tilanteesta ei olisi voinut juosta pois, koska sellaista reittiä ei olisi ollut kuin metroradalle tai päin tätä agressiivista kaveria.

Koko viestin tarkoitus oli käydä läpi minun kannaltani surrealistinen tilanne, jossa jouduin väsyneenä tekemäni reaktion takia huonompaan tilanteeseen ja siihen vitutuksen fiilikseen joka tulee siitä että ei voi vastata takaisin uhitteluun ja agressioon millään tavalla viemättä tilannetta vielä huonommaksi. Vaikka kaveri tuli ihan iholle kiinni, yritti heittää tölkillä ja jatkoi suunsoittoa ja uhittelua - en sanonut mitään - enkä toisaalta käynyt käsiksi.

Edustaa aika uskomatonta luetun ymmärtämisen kyvyttömyyttä tulla tässä vaiheessa keskustelua enää viisastelemaan asialla, joka oli koko postauksen peruspremissi - että se että väsyneenä provosoiduin tavalla joka antoi mahdollisuuden toiselle ryhtyä agressiiviseksi.
Bhven

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ No niin varmaan joo ja silleen, mutta miksi töksäytit sille englanniksi? Tämä on häirinnyt meikäläistä eniten.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja aasi »

Musta tuntuu että huima nyt vähän provosoitu. Pitäisiköhän sittenkin harkita zen-joogaa ja aggressionhallintakursseja noiden taistelulajien sijaan?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
masa

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: masan järjenjuoksu, paskaa puhuva vellihousu kun on. Koska masan älynlahjat..

NUUH!


Haistan itkupotkuraivarin, kostonhimoa, naurun kohteeksi joutumisen tuskan ja surkean provoiluyrityksen.

Hebuli, Onko internetissä kokemasi tuska suurin tuska johon olet elämässäsi törmännyt?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Mielikuvillahan tässä pelataan, ja hyvin vaikea minun olisi kuvitella koskaan muuttavani Espooseen. Jotenkin omassa mielikuvamaailmassani Espoo on pahan valtakunta: eräänlainen sosiaalisesti vapaamatkustava, amerikkalaisen sivistystä halveksuvan kapeakatseisuuden tyyssija Suomessa.
Koko Espoo ei ole yhtä fakin Westendin rannikkoa, eikä kaikilla sen asukkailla kasva pirunsarvia päässä ja joskus ihmiset asuvat siellä myös jokseenkin olosuhteiden pakosta.
Se taas, minkä urpiainen tyylikkäästi unohti, oli Espoon epäyhtenäisyys. Sinne mahtuu vaikka minkälaista aluetta, ja juuri siksi ihmiset pyrkivät luomaan moisesta kummajaisesta mitä omituisimpia mielikuvia, jotta kokonaisuus olisi edes jollain lailla hallinnassa. Oikeasti se ei vain todellisen olemuksensa takia voi olla hallinnassa koskaan.
Voi hyvä tavaton teidän kanssanne! Taidatte pitää minua aivan uskomattomana tolvanana. Totta hemmetissä jokainen tajuaa, että Espoossa on erilaisia alueita, kuten kaikkialla muuallakin. Tai että suurin osa espoolaisista on ihan kunnon ihmisiä, kuten kaikkialla muuallakin. Tai että matinkyläläisessä tower blockissa ahtaassa kämpässä asuva uusperhe ei koostu pelkistä nokiamiljonääreistä. Luulisi tämän olevan itsestäänselvää. Kiinnostavampaa tällaisessa hömppäkeskustelussa onkin minusta Espoo jonkinlaisena käsitteenä tai ideaalityyppinä; siis se, mitä Espooseen liittyvät unelmat ja arvot edustavat kollektiivitajunnassamme. Minkälainen omaa identiteettiä rakentava statement on vaikkapa Tixin "nyt muistan, miksi asun Espoossa" v hypoteettinen lausunto "nyt muistan, miksi asun Munkkiniemessä", joka toisi aivan erilaisia sosiaalisia merkityksiä peliin, vaikka jopa minä tietysti ymmärrän, että oikeasti Munkassa asuu kourallinen muitakin ihmisiä kuin nelosella Stockalle 10 grammaa sisäfilettä kissalle ostamaan matkustavia minkkiturkkimummoja. Taisin tämä kyllä sanoa tämän heti aluksi, mutta menköön nyt uudestaan: Voi hyvä tavaton teidän kanssanne!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
prosessi

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti: Koko Espoo ei ole yhtä fakin Westendin rannikkoa, eikä kaikilla sen asukkailla kasva pirunsarvia päässä ja joskus ihmiset asuvat siellä myös jokseenkin olosuhteiden pakosta.
Se taas, minkä urpiainen tyylikkäästi unohti, oli Espoon epäyhtenäisyys. Sinne mahtuu vaikka minkälaista aluetta, ja juuri siksi ihmiset pyrkivät luomaan moisesta kummajaisesta mitä omituisimpia mielikuvia, jotta kokonaisuus olisi edes jollain lailla hallinnassa. Oikeasti se ei vain todellisen olemuksensa takia voi olla hallinnassa koskaan.
Voi hyvä tavaton teidän kanssanne! Taidatte pitää minua aivan uskomattomana tolvanana. Totta hemmetissä jokainen tajuaa, että Espoossa on erilaisia alueita, kuten kaikkialla muuallakin. Tai että suurin osa espoolaisista on ihan kunnon ihmisiä, kuten kaikkialla muuallakin. Tai että matinkyläläisessä tower blockissa ahtaassa kämpässä asuva uusperhe ei koostu pelkistä nokiamiljonääreistä. Luulisi tämän olevan itsestäänselvää. Kiinnostavampaa tällaisessa hömppäkeskustelussa onkin minusta Espoo jonkinlaisena käsitteenä tai ideaalityyppinä; siis se, mitä Espooseen liittyvät unelmat ja arvot edustavat kollektiivitajunnassamme. Minkälainen omaa identiteettiä rakentava statement on vaikkapa Tixin "nyt muistan, miksi asun Espoossa" v hypoteettinen lausunto "nyt muistan, miksi asun Munkkiniemessä", joka toisi aivan erilaisia sosiaalisia merkityksiä peliin, vaikka jopa minä tietysti ymmärrän, että oikeasti Munkassa asuu kourallinen muitakin ihmisiä kuin nelosella Stockalle 10 grammaa sisäfilettä kissalle ostamaan matkustavia minkkiturkkimummoja. Taisin tämä kyllä sanoa tämän heti aluksi, mutta menköön nyt uudestaan: Voi hyvä tavaton teidän kanssanne!
:h: Kultaseni, älä riehu! Sinä leikit mielikuvilla, minä keskityin miettimään, miksi ihmiset leikkivät mielikuvilla. Se ei vielä tarkoita, että mielestäni mielikuvilla leikkivät olisivat tolvanoita. Kaikkihan niillä leikkivät tavalla tai toisella. Meninhän jopa väittämään, että saatoit hyvinkin olla oikeassa perusajatuksesi kanssa.
nastamuumio

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

urpiainen kirjoitti: Kiinnostavampaa tällaisessa hömppäkeskustelussa onkin minusta Espoo jonkinlaisena käsitteenä tai ideaalityyppinä; siis se, mitä Espooseen liittyvät unelmat ja arvot edustavat kollektiivitajunnassamme.
No, mun mielestä noita kollektiivitajunnan paljolti vääristyneitä juttuja olis syytä muuttaa, koska vääristyneestä kollektiivinen tajunta voi olla yhtä haitallinen juttu kuin vääristynyt maailmankuva muutenkin, ja arvelen, että siinä muuttamisessa voi auttaa itsestäänselvyyksienkin toistuvakin esiin tuominen. Ja kyllä kotiseutujen pilkkaaminen silti aina sattuu, oli pilkkaaja sanonut asiansa millä mielellä hyvänsä. En hyväksyisi esimerkiksi koulukiusaamistakaan, vaikka kiusaaja selittäisi, että sanallisti vain kollektiivista tajuntaa siitä, millaisia mielikuvia liitämme (ketkä me?) esimerkiksi lihaviin, rillipäisiin tai erikoisesti pukeutuneisiin ihmisiin.
Vastaa Viestiin