Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

Espoo olen minä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21372
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Espoo olen minä.
Eli Espoo on laki.
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:
Tix kirjoitti:Espoo olen minä.
Eli Espoo on laki.
Espoo on tie, totuus ja elämä.
Chap

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tix kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Tix kirjoitti:Espoo olen minä.
Eli Espoo on laki.
Espoo on tie, totuus ja elämä.
Eli Espoo on hihhuli.
elco

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja elco »

Tix kirjoitti:Espoo olen minä.
Montako divisioonaa Espoolla on?
Demokratia on tie Espooseen
Espoo on opiumia massoille.
Tix

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chap kirjoitti:Eli Espoo on hihhuli.
Espoo = mc²
elco

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja elco »

Tämä on pieni askel minulle, mutta suuri Espoolle.
Ich bin ein Espoorger.
Espoolainen ei heitä noppaa.
Bhven

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Espoolaisten merkkivaatteet levittävät ympäristöönsä omahyväistä paskan hajua.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

elco kirjoitti:Ich bin ein Espoorger.
Ceterum censeo Esboam esse delendam.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

urpiainen kirjoitti:Tähän tietysti kitinäläisten uusliberalistisiipi huomauttaa, että heidän mukaansa Espoon idea ei ole haitallisesti anti-universalistinen, koska ei ole yksilön kyvyistä riippumattomasti ennalta määrättyä, kuka Espoon siunauksen osakseen saa. Kaikki voivat Espoota tavoitella, vaikka vain kyvykkyimmät ja etevimmät sen voiva saavuttaa. Ja tätä pidetään moraalisesti oikeana: kullekin Espoota kykyjensä mukaan. On kuitenkin huomattava, että tämä ajattelumalli ei poista sitä, että Espoo on olemuksellisesti anti-universalistinen. Siksi tämä ajattelumalli ei myöskään osoita, että Espoon idea olisikin eettinen, vaan päinvastoin, että ajatusmallin pohjana oleva uusliberalistinen ajattelutapa on sekin anti-universalistista luokkautumista tuottavana epäeettinen.
Öh; etkös sinä ole toistuvasti nähnyt vaivaa sen osoittamiseksi, että mm. minä edustan uusliberalistista ajatussuuntaa?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tähän tietysti kitinäläisten uusliberalistisiipi huomauttaa, että heidän mukaansa Espoon idea ei ole haitallisesti anti-universalistinen, koska ei ole yksilön kyvyistä riippumattomasti ennalta määrättyä, kuka Espoon siunauksen osakseen saa. Kaikki voivat Espoota tavoitella, vaikka vain kyvykkyimmät ja etevimmät sen voiva saavuttaa. Ja tätä pidetään moraalisesti oikeana: kullekin Espoota kykyjensä mukaan. On kuitenkin huomattava, että tämä ajattelumalli ei poista sitä, että Espoo on olemuksellisesti anti-universalistinen. Siksi tämä ajattelumalli ei myöskään osoita, että Espoon idea olisikin eettinen, vaan päinvastoin, että ajatusmallin pohjana oleva uusliberalistinen ajattelutapa on sekin anti-universalistista luokkautumista tuottavana epäeettinen.
Öh; etkös sinä ole toistuvasti nähnyt vaivaa sen osoittamiseksi, että mm. minä edustan uusliberalistista ajatussuuntaa?
Ei siitä ole ollut minulle mitään vaivaa, kyllä sinä olet tehnyt sen ihan itse jutuillasi. Jos ymmärrän oikein, mitä tuossa haluat sanoa, niin sinänsä ei minulle tule lainkaan yllätyksenä, jos et poliittisissa mielipiteissäsi ole kovin johdonmukainen. Kukapa meistä olisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tässä Huimalle harjoitusvastustajia?
Pyyhin Netikettiin..
Kai Nalo

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Tulipa jouduttua neljä viikkoa sitten huumehörhön päällekarkauksen kohteeksi kaverin häistä tullessani. Olin nousemassa taksista ulos, kun tuo hh kävi päälle. Kyseessä kun sattui olemaan vielä minua puoli päätä pidempi ja noin parikytä kiloa suurempi kaveri, oli tilanne melkoinen pakkorako ja pakoonkaan en päässyt, enkä edes ehtinyt miettiä sellaista vaihtoehtoa, sillä niin nopea tilanne oli.

Hh repi minulta puvun päältä siten, että housut ja takki repesivät oikean puolen saumoista ihan auki ja täten myös totaalisen käyttökelvottomaksi.

Olin sen verran kuitenkin enemmän hereillä, että minulle ei tullut henkistä ja vaattellista vammaa suurempia tappioita, mutta vastapuolelle meinasi tulla viikatemies kylään. Olin näet ihan varma että nyt se kuoli ja soitin ambulanssin paikalle. No, onneksi, tai epäonneksi huumehörhöllä oli kova kallo, ja palasi takaisin tajuissaan olevien kirjoihin.

Vielä kunnon aivotärähdyksen jälkeen hh tuli kuin hullu päälle ja sen johdosta keräili muutaman kerran itseään asfaltilta ja pyörätelineen seasta ylös, kunnes portsari ja poliisit korjasivat talteen.

Portsarikin seurasi 10 metrin päästä koko episodin alusta loppuun, mutta ei vaivautunut tulemaan väliin kuin vasta sitten, kun sai toisenkin kaverinsa paikalle. Että sellaisia sankareita ja paskahousuja ravintoloidenmme ovilla roikkuu.

Notta ollaanpas varovaisia siellä. Turpiinsaamiseksi riittää se, että maksat taksin ja nouset taksista ulos :roll:
SikaMika

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kai Nalo kirjoitti:
Notta ollaanpas varovaisia siellä. Turpiinsaamiseksi riittää se, että maksat taksin ja nouset taksista ulos :roll:
Toivottavasti opit läksysi. Juuri tuon takia en koskaan maksa taksia.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kai Nalo kirjoitti:Portsarikin seurasi 10 metrin päästä koko episodin alusta loppuun, mutta ei vaivautunut tulemaan väliin kuin vasta sitten, kun sai toisenkin kaverinsa paikalle. Että sellaisia sankareita ja paskahousuja ravintoloidenmme ovilla roikkuu.
Vallan tuttua. Tosin ei hh tai kukaan muukaan ole tullut (vielä) päälle. Varmaan tää mun heiveröisyys on niin täydellistä, etteivät viitsi tälläsen rääpäleeseen vaivata energiaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Pulkannaru kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Portsarikin seurasi 10 metrin päästä koko episodin alusta loppuun, mutta ei vaivautunut tulemaan väliin kuin vasta sitten, kun sai toisenkin kaverinsa paikalle. Että sellaisia sankareita ja paskahousuja ravintoloidenmme ovilla roikkuu.
Vallan tuttua. Tosin ei hh tai kukaan muukaan ole tullut (vielä) päälle. Varmaan tää mun heiveröisyys on niin täydellistä, etteivät viitsi tälläsen rääpäleeseen vaivata energiaa.
Samoin, eipä ole kukaan viitsinyt tulla rähisemään. Tuo Masan juttu nyt kuulostaa osin pirun huonolta tuurilta, kun ei nuo hh:t taida sitä katsoo kuka kohdalle tulee. Se on vaan se joka sillä hetkellä kohdalle tulee.
Fcuk

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

SikaMika kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:
Notta ollaanpas varovaisia siellä. Turpiinsaamiseksi riittää se, että maksat taksin ja nouset taksista ulos :roll:
Toivottavasti opit läksysi. Juuri tuon takia en koskaan maksa taksia.
Sika :D

Ollaan varovaisia... Minäkin opin viikonloppuna läksyni miesten tiisauksen suhteen. En enää ikinä flirttaa humalaisille.
Kai Nalo

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti: Eiköhän se ole niin, että toimivalta ei ulotu ravintolan ovea pidemmälle. Jos lähdet kadullakulkijoita ojentamaan, napsahtaa sakkoa tahi kakkua hyvin nopeaan.
Noup. Portsareiden vastuualueeseen kuuluu myös ravintolan edusta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:
elco kirjoitti:Ich bin ein Espoorger.
Ceterum censeo Esboam esse delendam.
En olekaan yksin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti: Eettisyyteen kun tässä traditiossa kuuluu keskeisesti universalisoitavuuden ajatus: eettisesti hyväksyttävien asioiden pitää olla kaikkien tavoitettavissa.
Mitä tuumit suomalaisten elintasosta? Onko se liian korkea, koska maapallo ei kestäisi, että 6 miljardia ihmistä eläisi samoin?

Miten ongelma tulisi ratkaista? Tulisiko suomalaisten solidaarisuudesta alentaa elintasoaan?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Eettisyyteen kun tässä traditiossa kuuluu keskeisesti universalisoitavuuden ajatus: eettisesti hyväksyttävien asioiden pitää olla kaikkien tavoitettavissa.
Mitä tuumit suomalaisten elintasosta? Onko se liian korkea, koska maapallo ei kestäisi, että 6 miljardia ihmistä eläisi samoin?

Miten ongelma tulisi ratkaista? Tulisiko suomalaisten solidaarisuudesta alentaa elintasoaan?
En tiedä, kysytkö tosissasi (ratkaisu ihmiskunnan kohtalonkysymyksiin kuudella rivillä Kitinässä), mutta kutakuinkin näin tuumin:
Aika jees elintaso, mutta tosiaan, jos ei liian korkea, niin kuitenkin sen verran kestämättömästi rakennettu ja energisoitu, jotta se voisi laajentua koko ihmiskunnan nautittavaksi. Suomalaisten solidaarinen elintason laskeminen ei auttaisi ketään yhtään mitään vaan ainoastaan kurjistaisi suomalaisia. Siksi en tunne vetoa tällaiseen ekohippikommuuniin muuttamisesta ratkaisuna maiilman tuskaan (muista syistä voisin kyllä viihtyä!). Ratkaisun avaimet ovatkin ehkä tällaisissa ylikansallisissa elimissä a la EU tai YK, jossa riittävän suurella osanotolla voitaisiin taloutta ja muuta kehitystä ottaa takaisin demokraattisen ja poliittisen ohjauksen piiriin ja tasata aineellista hyvinvointia ja/tai ohjata kehitystä kestävämpään suuntaan. Ainoa vaan, että nämä saamarin tunarit äänestävät valtaan kaikenmaailman kokoomuspölvästejä, jotka näkevät monikansallisten elinten roolin päinvastoin juuri poliittisen ohjauksen mahdollisuuksien poistajana. Oi aikoja, oi tapoja.

Sama linja siis kuin mutatis mutandis pääkaupunkiseudun metropolipolitiikan suhteen.
Viimeksi muokannut urpiainen, 04.11.2009 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Eettisyyteen kun tässä traditiossa kuuluu keskeisesti universalisoitavuuden ajatus: eettisesti hyväksyttävien asioiden pitää olla kaikkien tavoitettavissa.
Mitä tuumit suomalaisten elintasosta? Onko se liian korkea, koska maapallo ei kestäisi, että 6 miljardia ihmistä eläisi samoin?

Miten ongelma tulisi ratkaista? Tulisiko suomalaisten solidaarisuudesta alentaa elintasoaan?
En tiedä, kysytkö tosissasi (ratkaisu ihmiskunnan kohtalonkysymyksiin kuudella rivillä Kitinässä), mutta kutakuinkin näin tuumin:
Aika jees elintaso, mutta tosiaan, jos ei liian korkea, niin kuitenkin sen verran kestämättömästi rakennettu ja energisoitu, jotta se voisi laajentua koko ihmiskunnan nautittavaksi. Suomalaisten solidaarinen elintason laskeminen ei auttaisi ketään yhtään mitään vaan ainoastaan kurjistaisi suomalaisia. Siksi en tunne vetoa tällaiseen ekohippikommuuniin muuttamisesta ratkaisuna maiilman tuskaan (muista syistä voisin kyllä viihtyä!). Ratkaisun avaimet ovatkin ehkä tällaisissa ylikansallisissa elimissä a la EU tai YK, jossa riittävän suurella osanotolla voitaisiin taloutta ja muuta kehitystä ottaa takaisin demokraattisen ja poliittisen ohjauksen piiriin ja tasata aineellista hyvinvointia ja/tai ohjata kehitystä kestävämpään suuntaan. Ainoa vaan, että nämä saamarin tunarit äänestävät valtaan kaikenmaailman kokoomuspölvästejä, jotka näkevät monikansallisten elinten roolin päinvastoin juuri poliittisen ohjauksen mahdollisuuksien poistajana. Oi aikoja, oi tapoja.
Jostain syystä et vaikuta olevasi yhtä tuohtunut suomalaisuudesta kuin espoolaisuudesta, vaikka kyse on kuitenkin samasta asiasta, ainoastaan mittakaava on eri.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Jostain syystä et vaikuta olevasi yhtä tuohtunut suomalaisuudesta kuin espoolaisuudesta, vaikka kyse on kuitenkin samasta asiasta, ainoastaan mittakaava on eri.
Häh? Just kerkesin lisäämään editin, että kantani on siis itsenikin yllättäen täsmälleen sama kuin Espoo-Helsinki-problematiikan suhteen. Sinänsä mittakaavan eriys olisi kyllä todella hyvä syy suhtautua eri lailla: Pääkaupunkiseudun kehitykseen vaikuttaminen on paljon suuremmalla todennäköisyydellä mahdollista henkilökohtaisin ponnistuksin kuin koko maailman poliittisen järjestelmän muuttaminen. Ensin siivotaan kotona, voisi joku sanoa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jostain syystä et vaikuta olevasi yhtä tuohtunut suomalaisuudesta kuin espoolaisuudesta, vaikka kyse on kuitenkin samasta asiasta, ainoastaan mittakaava on eri.
Häh? Just kerkesin lisäämään editin, että kantani on siis itsenikin yllättäen täsmälleen sama kuin Espoo-Helsinki-problematiikan suhteen. Sinänsä mittakaavan eriys olisi kyllä todella hyvä syy suhtautua eri lailla: Pääkaupunkiseudun kehitykseen vaikuttaminen on paljon suuremmalla todennäköisyydellä mahdollista henkilökohtaisin ponnistuksin kuin koko maailman poliittisen järjestelmän muuttaminen. Ensin siivotaan kotona, voisi joku sanoa.
Editoit kommenttini jälkeen.

Mielestäni espoolaisuus ja suomalaisuus ovat sama asia eri mittakaavassa, kuten itsekin tunnuit myöntävän.

Mielestäni suomalaiset ovat omalla työllään rakentaneet elintasonsa. Emme ole velkaa Afrikan savimajojen tai Kiinan hikipajojen asukkaille sen enempää, kuin espoolaisetkaan muulle Pks:lle tai Suomelle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mamu tai hörhö tulee iholle - mistä treeniä turvaksi

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Mielestäni suomalaiset ovat omalla työllään rakentaneet elintasonsa. Emme ole velkaa Afrikan savimajojen tai Kiinan hikipajojen asukkaille sen enempää, kuin espoolaisetkaan muulle Pks:lle tai Suomelle.
No on tässä se ero, että käsitykseni mukaan Urpiainen ja Soininvaara ovat oikeassa siinä, että espoolainen kunnallispolitiikka perustuu harkittuun ja systemaattiseen kermankuorintaan ja vapaamatkustamiseen Helsingin kupeessa. Ratkaisu ei kuitenkaan (tietenkään) ole se, että espoolaiset yksipuolisesti kurjistavat elintasoaan, vaan että pääkaupunkiseutua tulisi suunnitella kokonaisuutena, eikä vapaamatkustamisen mahdollistavalla nykykäytännöllä. Siis laajempi kokonaisuus poliittiseen ja demokraattiseen hallintaan. Tällä ratkaisun tasolla analogia maailmanpolitiikkaan toimii, vaikka Suomen ja kehitysmaiden suhdetta ei sinänsä voi verrata tähän Espoon ja Helsingin erikoiseen suhteeseen (ehkä länsimaiden yleisemmin ja kehitysmaiden voisikin?).
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin