Päivän lainaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

"With inflation at 7.5%, you lose half your money in 9 years. The only way to outperform that consistently, that I have found, is crypto. Just this year I’ve already lost half my money."

https://twitter.com/rcm____/status/1492861918419329025
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Me kaikki ulostamme, eikä ole elämää ilman kakkaamista. Sehän tekee ulostamisesta radikaalisti demokraattisen asian
Kauniisti sanottu

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008796235.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.05.2022 8:24
Me kaikki ulostamme, eikä ole elämää ilman kakkaamista. Sehän tekee ulostamisesta radikaalisti demokraattisen asian
Kauniisti sanottu

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008796235.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toi on kyllä kova. Muistan hämärästi, miten Kekkosslovakiassa lapset hokivat tuota juttua. Mutta tavoitan melkein paremmin saman puljun korvamadon "kanankakkaa maahan nakkaa, muista Biolan!". Onkohan se paljon uudempi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Näin sopivanikäisen lapsen isänä ei voi unohtaa tätä lastenmusiikkiklassikkoa:

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

https://yle.fi/uutiset/3-12432086

Teini-ikäisenä luulin, että aikuisten miesten huomio johtui siitä, että näytin aikuiselta. Nyt olen tajunnut sen johtuneen siitä, että näytin teiniltä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Teknisesti tuossa 17v lähestyminen on ihan ok. Minun on vaikea nähdä miten 17 vuotias olisi tuossa jotenkin merkittävästi hyväksikäytettävämpi kuin 18 vuotias. Harva vaan puhuu vastaavaan sävyyn 18v tilanteesta, koska 18v ei enää ole "alaikäinen".

Kaikessa kanssakäymisessä osa ihmisistä pyrkii käyttämään toista hyväksi. Se on aina väärin ja moraalisesti tuomittavaa. Useimmiten asiaan ei kuitenkaan liity suoranaista rikosta, tai ainakaan sellaista mistä ketään saisi tuomiolle.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pikaisen googlettelun perusteella tosiaan dick pick tai grooming 17-vuotiaan kanssa ei ole rikos. 16-vuotiaan kanssa on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9417
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exsu kirjoitti: 11.05.2022 8:29 https://yle.fi/uutiset/3-12432086

Teini-ikäisenä luulin, että aikuisten miesten huomio johtui siitä, että näytin aikuiselta. Nyt olen tajunnut sen johtuneen siitä, että näytin teiniltä.
Mun täytyy myöntää, että mua kirjoituksen asenteellisuus nyppii. Miehet pahoja, naiset hyviä. Ei todellisuus ole noin mustavalkoinen. Enkä oman elämänkokemuksen perusteella osaa pitää teinin ja aikuisen välistä seksiä noin pahana asiana kuin kirjoituksessa maalataan. Mielestäni suojaikäraja on aikalaillla kohdillaan vallankin kun se valta-asemassa olevien kohdalla on korkeampi ja seksiin painostamisesta on tullut tuomittavampaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ Enkä myöskään näe miksi moinen toiminta 17 vuotiaan kanssa olisi pedoilua, mutta 18v kanssa ok. Sitten 25 + 55 kombo onkin yhtäkkiä ihan ok, kunhan se 55 on riittävän alfa. Meillähän maata liidaa 45 + 73.

Jos asiaan ei liity rikosta, niin nykypäivänä kannattaa jättää moralisointi sivuun ja keskittyä tukemaan yksilöitä hakeutumaan rehellisiin ihmissuhteisiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.05.2022 9:15 ^^ Enkä myöskään näe miksi moinen toiminta 17 vuotiaan kanssa olisi pedoilua, mutta 18v kanssa ok.
Lainsäätäjän mukaanhan se ei ole,
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.05.2022 9:17
sivustahuutaja kirjoitti: 11.05.2022 9:15 ^^ Enkä myöskään näe miksi moinen toiminta 17 vuotiaan kanssa olisi pedoilua, mutta 18v kanssa ok.
Lainsäätäjän mukaanhan se ei ole,
Tarkoitinkin sitä, että tapana tuntuu olevan moralisoida tuota 17v keissiä, koska "alaikäinen", mutta kukaan ei jaksa jauhaa samaa levyä 18v keissistä, koska kaikki tajuavat, että on pöljää maalata tuota pedoiluksi. Tässä on saman tyylinen tilanne kuin alkoholin etämyynnissä. Jotkut haluavat epämääräisyydellä tehdä 16-18v kanssa harrastettavasta seksistä tuomittavaa.

EDIT: eikös se ole ihan superhienoa, että Pedo Paananen itsetutkiskelun ja Alibin vankilastoorien jälkeen päättää keskittyä yli 16-vuotiaisiin?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tää on nyt palstan ikuisuuskeskusteluaihe, mutta asia voi olla moraalisesti arveluttava tai ihan suoranaisesti väärin, vaikka siitä ei olisi rikoslaissa säädetty. Lisäksi voin vannoa, että näitä viestejä saavat myös alle 16-vuotiaat someaktiivit nuoret, samoin kun alle 16-vuotiaat kadulla kulkevat nuoret. Ja varmasti muutkin kuin tytöt.

Suosittelisin pientä itsereflektiota siinä kohtaa, jos ainoa ajatus, mitä tämä ilmiö herättää on "ei kaikki miehet" tai "eihän se ole edes laitonta".
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ On moraalisesti väärin kusettaa ketä tahansa iästä riippumatta somessa saadakseen seksiä.

Miksi tästä pitää vääntää joku mies-kysymys?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Myös mukava nainen voi olla seksuaalirikollinen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Suurin osa seksuaalirikollisista on MIEHIÄ!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 11.05.2022 9:29 ihan suoranaisesti väärin, vaikka siitä ei olisi rikoslaissa säädetty.
En ole aivan varma, onko olemassa asioita, jotka ovat suoranaisesti väärin, mutta joista ei ole säädetty rikoslaissa?

Olettaen, että kyse olisi ihmisen tahdonalaisista teoista.

Edit: epäystävällisyys ehkä on tällainen asia :think:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.05.2022 9:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Iästä riippumatta osa ei vain ymmärrä mikä on homman nimi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pedomiehillä on usein satoja, jopa tuhansia uhreja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.05.2022 9:47 Edit: epäystävällisyys ehkä on tällainen asia :think:
Käyännössä ihmssiuhteissa tapahtuvasta pienimuotoisesta kusetuksesta ei joudu oikeudessa vastuuseen. Jos sanon, että rakastan, vaikken rakasta, niin ei siitä petossyytettä tule, vaikka lakanoihin pääsisinkin. Ja onhan tuo moraalisesti väärin. Ja jos roikottaa toista salasuhteessa ja valehtelee eroavansa nykyisesta ihan just, niin sekin on moraalisesti väärin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.05.2022 10:06
James Potkukelkka kirjoitti: 11.05.2022 9:47 Edit: epäystävällisyys ehkä on tällainen asia :think:
Käyännössä ihmssiuhteissa tapahtuvasta pienimuotoisesta kusetuksesta ei joudu oikeudessa vastuuseen. Jos sanon, että rakastan, vaikken rakasta, niin ei siitä petossyytettä tule, vaikka lakanoihin pääsisinkin. Ja onhan tuo moraalisesti väärin. Ja jos roikottaa toista salasuhteessa ja valehtelee eroavansa nykyisesta ihan just, niin sekin on moraalisesti väärin.
Joo. Tuollaiset asiat tosiaan eivät ole lain mukaan rangaistavia, vaikka varmaankin kaikki ovat sitä mieltä, että ne ovat väärin. Kuten mainitsemani epäystävällisyyskin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.05.2022 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 11.05.2022 9:52 Pedomiehillä on usein satoja, jopa tuhansia uhreja.
Juu. Onneksi pedofilia on rikoslaissa rangaistavaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän lainaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Luin muuten Yllen kommentin alun perin: Palomiehillä on usein satoja, jopa tuhansia uhreja. Ihmettelin. Sitten muistin millaista meno oli Hamletissa palomiesten ja yksinhuoltajien kesken. Sitten päädyin siihen, että kyllä Ylle palomiehet tuntee.
Vastaa Viestiin