Korroosio on ominainen vaiva myös rosterille. Suolainen merivesi voi aiheuttaa pistesyöpymiä rosterin pintaan, mutta rosteri ei hilseile, tai katoa olemattomiin tavallisen teräksen tavoin.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑01.02.2024 10:02
^ Jos 100k auto näyttää pelleiltään rupiselta, niin on se monelle kova paikka, vaikka rakenteellisesti homma olisi ok.
Mä luulen, että ulkonäkö on monelle se isompi ongelma.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^ Eiköhän niitä lisää tule. Mutta sehän on vaan hyvä asia, jos käytettyä on ostamassa. Toki voihan sitä joku vetää ässän hihasta ja kehittää niin hyvän akun, ettei käytetyt kannata.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑02.02.2024 14:20
^ Eiköhän niitä lisää tule. Mutta sehän on vaan hyvä asia, jos käytettyä on ostamassa. Toki voihan sitä joku vetää ässän hihasta ja kehittää niin hyvän akun, ettei käytetyt kannata.
Kyllä nuo isommat nykyakut jo aika hyviltä vaikuttaa käyttötarkoituksessaan.
Tesla nosti 3:sen hintaa, kun ilmeisesti Highland menee liian hyvin kaupaksi.Tämä on hieman ristiriidassa muiden valmistajien velituksen kanssa, että sähköt eivät myy niin hyvin. Kyllähän ne myy, jos tarjoaa erinomaista autoa halvalla.
^Kaveri osti Ruotsista käytetyn Model S:n vanhan tilalle. Kruunun kurssi on mitä on ja Elon riitautui paikallisen SAK;n kanssa (en jaksa googlat mikä.)
Anyway, kaveri sanoi, ettei koskaan uskonut voivansa ostaa dual-motor long range -mallia. Ruotsin hintataso meni vaan siihen, että uudemman auton ja vanhan myynnin väli oi noissa hinnoissa taskurahaa.
(itselläni ei olisi irrottaaa kymppitonnia, tai siis olisi, mutta en tiedä mistä se tulisi takaisin)
Ammonia production currently creates 1.8% of global CO2 emissions. 'Green ammonia' is ammonia produced by using green hydrogen (hydrogen produced by electrolysis), whereas 'blue ammonia' is ammonia produced using blue hydrogen (hydrogen produced by steam methane reforming where the carbon dioxide has been captured and stored).[97]
^ hyötysuhde ei ole niin oleellinen kun sähkön hinta lähestyy nollaa. Tuotantoprosessin kiinteät kustannukset, varastointi ja kuljetus ovat kiinnostavampia.
Sitä en ymmärrä, miksi Toyota tuhlaa tähän aikaansa, kun ovat henkilöautofirma ja nyt jaetaan markkinaosuuksia.
Vesper kirjoitti: ↑07.02.2024 7:38
Viikko ajelua takana täyssähköisellä Volvolla. On se
Onnea uudesta autosta
Mikä volvo? 40?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑23.01.2024 8:23
Aiemmin työpaikan parkkihallissa oli latauspaikkoja vain työsuhteessa olevien työsuhdeautoille. Nyt voi ladata muutkin hintaan 20 c/kWh. Nyt on kätevää
Kuormanjako käytössä. Kun laitan lataukseen klo 8:n jälkeen, antaa vain 10 A 3:ssa vaiheessa. Siitä nousee hiljalleen ja 12:30 jälkeen (kun osa autoista jo täyteen ladattu) nousee 16 amperiin.
Chris Harris ja Ioniq 5 N: Suoraa vertailua saksalaisiin (M3, RS6, AMG). Voimalinjan tarjoama vallihauta on mennyttä. Sakujen pitää keksiä jotain muuta.
Synteettinen bensa ei kyllä pelasta mersun valravirtamalleja. Sähköinen voimalinja tarjoaa sen luksuksen, jota mersun kyydiltä odotetaan. Nahkasisustus ei ole mikään vallihauta.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑23.02.2024 16:27
Mersu himmailee sähköjen kanssa
Niin onko kyseessä Mersun strategia vai se mitä ihmiset haluaa ostaa. Jos sähköt ja hybridit on yhteensä 19% myynnistä, niin aika paljon on kysyntää muille voimalinjoille.
Hieman yllättävä luku, kun mä en ostaisi uutta polttista. Tai en haluaisi oikeastaan laittaa rahaa edes nykyisten päivittämiseksi vähän uudenpaan, vaan ajelen ennemmin noilla missä on vähemmän sähköhärpäkettä eikä ainakaan ureatankkia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^ sähköjä myydään ihan hyvin, mutta mersun myymät kalliit sähköt eivät taida maistua.
Oma näkemykseni on, että sähköt iskevät juuri tehokkaisiin sakuihin tarjoten samat ominaisuudet voimalinjaan huomattavasti halvemmalla. Asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan ekstraa pelkästään mersun sisustuksesta.
En ole yhtään tutustunut Saksan myyntimääriin, mutta aika paljon siellä autoilleena voisin kuvitella täyssähköjen myyvän hyvin kaupunkiautoina eli niiden suhteen olettaisin kysyntää olevan vähän pienemmille sähköautoille. Sähköauto ei sen sijaan ole kovin hyvä kilometrinnielijä moottoritiellä ja tämä korostuu vallankin autobahnalla, jossa ajetaan tosi lujaa kun latu on auki ja painetaan jarrua kun joku perkeleen rekka taas ohittaa toista ja tukkii nopean kaistan. Vasemmalle kaistalle tyypillinen 160-200 km/h matkavauhti syö tosi nopeasti rangea sähköautosta ja perinteisesti vasenta kaistaa on hallinneet isot mersut, bemarit ja audit. Autoja jotka ei ole hinnat alkaen malleja eikä niiden omistajien kannata olla kovin kiinnostuneita polttoainelaskun suuruudesta noilla matkanopeuksilla. Mä en olisi kovin yllättynyt vaikka tämä asiakasryhmä ei olisi innokas siirtymään sähköön. Vallankaan, jos siellä autobahnalla ajetaan pidempiä matkoja säännöllisesti töiden takia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^ y on parhaiten myyvä sähkö saksassa eivätkö muutkaan sakujen ostamat ole kauppakasseja: enyaq, id4. Sähköt ovat aivan liian kalliita kauppakasseiksi, joilla ajetaan vähän. Tilanne ei muutu kunnes polttikset kielletään keskustojen lähellä.