Sähköiseen. Hydrauliseen viittaaminen olisi aika turhaa.
Autoilu 2
Re: Autoilu 2
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kauheen vulgaaristi ja liioittelevasti ilmaistu, mutta joosivustahuutaja kirjoitti: ↑25.08.2023 12:39 Onko tässä nyt kyse siitä, että 95% uusista autoista on paskoja ajettavia?

Oikeesti paskassa on eroja. On hyviä autoja, jotka ei vaan ole mun makuun syystä tai toisesta, mutta aivan loistavia jollekin toiselle kuskille. Ja sitten on niitä mitkä on vaan huonoja. Jos autolehdessä ajo-ominaisuudet saa moitteita, niin silloin yleensä kuuluu jälkimmäiseen ryhmään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Normikuluttaja kait ajattelee, että jos auto menee siihen suuntaan, mihin rattia kääntää ja suoralla menee suoraan itsestään ja ei kauheasti kolise ja tärise, niin ajettavuus on hyvä. Mitä sä tarkoitat?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Miten sen nyt sanallistaa. Kaarreominaisuudet ja tuntuma on mulle aika oleellisia. Tunne on tärkeämpi kuin puhdas suorituskyky. Alustan suhteen mä tykkään suorituskyvyn ja ajomukavuuden täydellisestä kompromissista eli jousitus ei saa olla liian pintakova. Mutkaset vuoristotiet hyvällä autolla on parasta autoilua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Mulle noilla mutkaisten vuoristoteiden ominaisuuksilla ei ole niin väliä 
Isoimmat mutkat on Turun motarilla.
Isoimmat mutkat on Turun motarilla.
Mulle on enemmän väliä kuin oikeesti käyttöäJames Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2023 13:26 Mulle noilla mutkaisten vuoristoteiden ominaisuuksilla ei ole niin väliä![]()

-
- Kitisijä
Uusi Model 3. Vieläkö on bluntlysta ruma?

No ei kovin ruma, mutta vahvat New beetle fiilikset tulee.
-
- Kitisijä
Aika lailla game over eurooppalaisille tämän uuden Model 3:n myötä. Markkinoiden halvimpiin kuuluva auto näyttää nyt erittäin hyvältä ja monia ominaisuuksia parannettiin reilusti. Aika sissi pitää olla, jos ajaa 629 km kusematta. Ilmastoidut penkit. Parannettu jousitus autoon, jota ainakin jotkut pitivät jo ennestään hyvänä ajettavana.
Ostaisin tämän 5v päästä käytettynä, jos ei olisi niin pieni.
Ostaisin tämän 5v päästä käytettynä, jos ei olisi niin pieni.
- McJanne
- Kitisijä
- Viesti:
Kukaan ei kuse puolta tuntia.
Kirjoitan tätä alasti
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
&
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
-
- Kitisijä
-
- Kitisijä
Tuo uusi model 3 kyllä iskee. Tosin jatkan edelleenkin ilman autoa. (Kenelläkään Helsingissä asuvalla tutulla ei ollut sellaista ennen kuin veljeni perhe sain perintönä auton riesaksi.) Useilla merkeillä näyttää olevan mallistossa sähkökulkineita, joidenen etumaskiin on vaan isketty ruma muovinpala.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Satuin BYD:n show roomiin Ainoassa. Huonolta näyttää eurooppalaisten kannalta.
Saa nähdä, mihin tämä johtaa. Esim. Saksassahan ay-liike on vahva. Suojatullit eivät tule kyseeseen, koska Kiina on suurin markkina.
Saa nähdä, mihin tämä johtaa. Esim. Saksassahan ay-liike on vahva. Suojatullit eivät tule kyseeseen, koska Kiina on suurin markkina.
^ Kyseinen tila varmaankin pystytään muuttamaan akvaarioksi?
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Dieseleiden myynti on painunut aika pieniin lukuihin. Ei sinänsä ihme, kun polttoaineessa ei enää ole hintaeroa, mutta käyttövoimaveroa pitää maksaa monta sataa vuodessa. Jos nyt jostain syystä vielä uutta polttista ostaa, niin bensa on looginen vaihtoehto näillä hinnoilla.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009835626.html
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Aika nopeasti tämä muuttui. Kun ostin Teslan 8 vuotta sitten, se vielä konkreettisesti käänsi ihmisten päitä.Vagabondo kirjoitti: ↑06.09.2023 11:57 Dieseleiden myynti on painunut aika pieniin lukuihin. Ei sinänsä ihme, kun polttoaineessa ei enää ole hintaeroa, mutta käyttövoimaveroa pitää maksaa monta sataa vuodessa. Jos nyt jostain syystä vielä uutta polttista ostaa, niin bensa on looginen vaihtoehto näillä hinnoilla.
-
- Kitisijä
^^
Autokanta sen kun vanhenee. Keski-ikä jo yli 13 vuotta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009825916.html
Itsehän ajelen uudehkolla autolla.
Autokanta sen kun vanhenee. Keski-ikä jo yli 13 vuotta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009825916.html
Itsehän ajelen uudehkolla autolla.
Joo. Nykyään valkoinen Tesla on Espoon kansallisautoJames Potkukelkka kirjoitti: ↑06.09.2023 11:59 Aika nopeasti tämä muuttui. Kun ostin Teslan 8 vuotta sitten, se vielä konkreettisesti käänsi ihmisten päitä.

Hitto kun vuosituhannen alussa tehtiin niin hyviä autoja, ettei niistä kannata luopua. Meillä mennään just keski-iän mukaan, kun pihassa 22, 16 ja 3 vuotta vanhat autot. Oletettavasti uusin vaihtuu noista ensimmäisenä. Vanhoja ei kannata vaihtaa, kun kunnossapitoon käytetylle rahalle ei saa vastinetta kuin itse ajamalla. Arvonalemaahan niissä ei enää ole.
Mun auto on keski-ikäinen ja minä taidan olla mediaani-ikäinen (jos muistan ikäni oikein).
Eikä auto vaihdu ihan hetkeen. Ainakaan ennenkuin vety on vaihtoehto.
Eikä auto vaihdu ihan hetkeen. Ainakaan ennenkuin vety on vaihtoehto.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
Vety on jo henkilöautoissa. Vety ei vain ole Suomessa.