Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tix kirjoitti:Minusta kaikki farmarit ovat rumia ja hankin sellaisen vain kuolleen ruumiini ylitse,
Esteetikkohomoa.
Vai onko niin, että farkkuperiä vieroksuvilla on sellainen lokero elämässä, että ei ole tarvis kuljetella isoja määriä tavaraa kodin ja vaikka (Kesä)-asumuksen välillä?

Ikään ei mulla ole ollut niin, etteikö farkun monipuolisuus olsi ylittänyt estetiikkahienostelua. Tietty joskus monikäyttö-viistoperäkin on korvannut farkkuperää, mutta sedan-konttiperä ainakin on turha valinta meillä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

Gat kirjoitti:
Tix kirjoitti:Minusta kaikki farmarit ovat rumia ja hankin sellaisen vain kuolleen ruumiini ylitse,
Esteetikkohomoa.
Vai onko niin, että farkkuperiä vieroksuvilla on sellainen lokero elämässä, että ei ole tarvis kuljetella isoja määriä tavaraa kodin ja vaikka (Kesä)-asumuksen välillä?

Ikään ei mulla ole ollut niin, etteikö farkun monipuolisuus olsi ylittänyt estetiikkahienostelua. Tietty joskus monikäyttö-viistoperäkin on korvannut farkkuperää, mutta sedan-konttiperä ainakin on turha valinta meillä.
Sinä et tajua. Farmariauto symboloi keski-ikäisyyttä, perheellisyyttä, kultaista noutajaa ja rivarinpätkää enemmän kuin nuo kaikki yhteensä. Farmariauton hankkija on henkisesti wanha, maahan tallottu käytännöllisyyden alttarille uhrautuva elävä kuollut. Farmariauton ostaminen olisi kuin luovuttaisi molemmat munuaisensa!!!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23526
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Taidan harkita tätä:

Kuva

Siis vain jos saa vihreänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Entä jos on sekä tylsä farmari ja sitten korostetun nuorekas hatchback? Joku mielikuvatasollasi ei toimi. Vai onko sitten näitten autojen välillä vaihto kuin kirjastonhoitaja avaisi nutturan ja vaihtaisi sukkahousut stay uppeihin lähtiessään radalle? :)
Farmarivolvo on farmarivolvo. Ja kaikki farmarit ovat puoliksi farmarivolvoja. Paitis farmarivolvot, jotka ovat 130% farmarivolvoja.

En ole nähnyt yhtään hyvännäköistä farmaria. Muutama jollain tapaa hyvännäköinen hatchback sentään löytyy, mutta ainoa farmariautoa pahempi mieleen tuleva pahempi vaihtoehto on Toyota Yaris. Yaris on perheellisen keski-ikäisen noutajanulkoiluttajarouvan kauppakassi. Yaris asuu farmarivolvon kanssa. Yaris on kastraatio.
Viimeksi muokannut Tix, 19.11.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

bliss kirjoitti:Hetken mietin että mikä hitto on vyönalle :oops:
Kuva
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tix kirjoitti:Farmariauton hankkija on henkisesti wanha, maahan tallottu käytännöllisyyden alttarille uhrautuva elävä kuollut.
Ryhtyisin ihan mielelläni henkisesti wanhaksi, eläväksi kuolleeksi... tämän kanssa. Nuuuuuuh!
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

bliss kirjoitti:
Tix kirjoitti:Farmariauton hankkija on henkisesti wanha, maahan tallottu käytännöllisyyden alttarille uhrautuva elävä kuollut.
Ryhtyisin ihan mielelläni henkisesti wanhaksi, eläväksi kuolleeksi... tämän kanssa. Nuuuuuuh!
Meinaatko, että toi on enempi nuuh kuin sama peli ilman farmariperää? :shock:
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tix kirjoitti: Meinaatko, että toi on enempi nuuh kuin sama peli ilman farmariperää? :shock:
Eihän tässä siitä ollut kyse :P
Esitin vaan, että [mun mielestä] kaikki farmariautot eivät ole rumia eläkeläiskulkuneuvoja.

edit. En heti keksi farmaria, joka olisi enemmän epäfarmari kuin BMW. Tuon tavaratila on suoraan sanottuna ihan vidun epäkäytännöllinen, ts. kapea ja lyhyt :P
Mutta ne ulkomuodolliset seikat :h:
Viimeksi muokannut bliss, 19.11.2008 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

bliss kirjoitti:Esitin vaan, että [mun mielestä] kaikki farmariautot eivät ole rumia eläkeläiskulkuneuvoja.
Saa sitä mieltä toki olla. Mulle tulee tosta autosta mieleen viiskymppinen kauniaislainen myyntipäällikkö, joka vie Fjanttea käsipallotreeneihin ja käy Slussenin kanssa metsällä. Usch.
sanctus

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Ystäväni, joka ymmärtää monia asioita oikein, ymmärtää myös autoja tavalla, joka on minulle täysin selkeä ja looginen. Siksipä koinkin pientä suurenpaa kateutta, kun hän ilmoitti pari vuotta sitten kurvailevansa nykyään tämän tapaisella:

Kuva

Koska kyseessä on n. vuoden 1981-1983 paikkeille ajoittuva huipputuote, vaatii sen arkikäytössä pitäminen kuulemani mukaan omistajalta aktiivisen huolenpidon lisäksi ymmärtämistä ja kohtuutta. Vastineeksi saakin sitten kaikenlaista herkkua.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tix kirjoitti:Mulle tulee tosta autosta mieleen viiskymppinen kauniaislainen myyntipäällikkö, joka vie Fjanttea käsipallotreeneihin ja käy Slussenin kanssa metsällä. Usch.
Kuvailit just minut parin vuoden päästä :D
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:
Tix kirjoitti:Saa sitä mieltä toki olla. Mulle tulee tosta autosta mieleen viiskymppinen kauniaislainen myyntipäällikkö, joka vie Fjanttea käsipallotreeneihin ja käy Slussenin kanssa metsällä. Usch.
Come to the dark side, Tix. :)
You won't get me alive.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:http://www.gmc.com/yukonhybrid/index.jsp

Jos GM on pystyssä vuodenvaihteen yli ja taivaasta tippuisi rahaa (toivoNpa minä paljon yhdessä lauseessa) voisin ostaa hyvin ympäristöä suojelevan Hybridin. Tuo uusi Yukon on miltei hienompi kuin Escalade.
Hei nyt. Vittu. Oikeasti. Mikä sulla on näiden Lada Nivan näköisten tamagotchimasochistimukamaastureiden kanssa?

Toi auto on kamalan näköinen. Katso nyt sitä! Kamala!

Blytlyn esittämä uus ooppeli on kyllä harvinaisen mukavannäköinen perheauto. Ja paremmannäköinen farkkuna kuin viistoperä kaikkine ihmelippoineen jotka kai esittävät jotain spoilereita.
Geetzu

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Monsieur Manala kirjoitti:Blytlyn esittämä uus ooppeli on kyllä harvinaisen mukavannäköinen perheauto. Ja paremmannäköinen farkkuna kuin viistoperä kaikkine ihmelippoineen jotka kai esittävät jotain spoilereita.
No mun esittämä oli ihan yhtä hieno eikä kukaan yhtyny! PÖH!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Geetzu kirjoitti:No mun esittämä oli ihan yhtä hieno eikä kukaan yhtyny! PÖH!
Eikä ollut. Sun tarjokkisi oli minun silmissäni ihan samannäköinen kuin suunnilleen kaikki muutkin saman kokoluokan autot, mutta Bluntlyn esittämän auton ulkonäössä oli todellakin jotain vähän erilaista ja jännää.

Manalan kanssa samaa mieltä että Pertin esittelemä hybridiauto on aika kamalan näköinen laatikko, mutta kai mä sillä siitä huolimatta voisin ajeskella.

Auris (ei siis Yaris) toimii edelleen nuuh. Kun heitin yhden tyypin jutsuilutreeneistä kotiinsa, totesi hän hetken sisällä istuttuaan "Ihan hieno auto sulla". Hän ei sanonut samaa puoli vuotta sitten Volkkaristani joten varmasti hän tarkoitti mitä sanoi. On hän sentään Saksasta kotoisin, joten kyllä hän autot tuntee!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Geetzu

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Frederik Krueger kirjoitti:...
Te ette kyllä ymmärrä yhtään mitään, tyypillisiä mukavisuaalisia miehiä!

Hitto. Jännä miten väri voi vaikuttaa fiilikseen autosta. Oon nyt tykästyny mustaan ja esim. meidän tätä uutukaista aamulla pikana vilkaistessa ärsytti ihan suunnattomasti se hopea väri. Argh! Tekee niin jotenkin pappa-autoks.

Voisin mustan ohella kyl jonkun limenvihreänkin haluta.
Viimeksi muokannut Geetzu, 19.11.2008 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti: http://www.gmc.com/yukonhybrid/index.jsp

Jos GM on pystyssä vuodenvaihteen yli ja taivaasta tippuisi rahaa (toivoNpa minä paljon yhdessä lauseessa) voisin ostaa hyvin ympäristöä suojelevan Hybridin. Tuo uusi Yukon on miltei hienompi kuin Escalade.
Siis oikeesti! Kun selasin tuon auton profiilikuvia, minulla tuli mieleen lähinnä isoleukainen virtahepo.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Hei nyt. Vittu. Oikeasti.
Frederik Krueger kirjoitti:Siis oikeesti!
Minen siis oikeesti ymmärrä tarvetta haukkua jonkun toisen mieltymyksiä. Mieltymykset ovat subjektiivinen asia. Eri asia tietty on jos toisen mieltymysten haukkuminen on mieltymys...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ No tuohan pointti minulla vähän olikin, Perttikin kun on osallistunut paljon autojen ulkonäkökeskusteluun. Sinänsä olen kuitenkin vähän ällistynyt pitääkö hän tuota esittelemäänsä laatikkoa oikeasti esimerkkinä hyvännäköisesti autosta.

Kun nykyisin katselen subjektiivisesti autoani, olen oikeastaan alkanut pitää sen keulasta. Takaapäin se on vähän turhan kolmionmuotoisen näköinen tms. No on se ainakin nätimpi kuin Volkkarini, mutta olihan niillä ikäeroakin aika paljon.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti: Sinä et tajua. Farmariauto symboloi keski-ikäisyyttä, perheellisyyttä, kultaista noutajaa ja rivarinpätkää enemmän kuin nuo kaikki yhteensä. Farmariauton hankkija on henkisesti wanha, maahan tallottu käytännöllisyyden alttarille uhrautuva elävä kuollut. Farmariauton ostaminen olisi kuin luovuttaisi molemmat munuaisensa!!!
No huh mitä sontaa. Sulla on selkeästi keski-iän kriisi 15 vuotta etuajassa. :rofl:

Etkö sinä ajanut jollakin VW konsernit porrasperäisellä kotirouvan kauppakassilla? Onkos se sitten symboli kaappihomoille, koska villin, aktiivisen ja harrastavan heteropoikamiehen kanssa sillä ei ainakaan ole mitään tekemistä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tix kirjoitti: Sinä et tajua. Farmariauto symboloi keski-ikäisyyttä, perheellisyyttä, kultaista noutajaa ja rivarinpätkää enemmän kuin nuo kaikki yhteensä. Farmariauton hankkija on henkisesti wanha, maahan tallottu käytännöllisyyden alttarille uhrautuva elävä kuollut. Farmariauton ostaminen olisi kuin luovuttaisi molemmat munuaisensa!!!
Ihan päinvastoin, poikaseni.
Konttiperä-sedanin ostaminen viestii, että ihminen on umpitylsä, sovinnainen tavis. Ostaa konttiperä-sedanin, koska sellainen on tavallinen ja ihmisen kuuluu olla tavallinen. Hänelle on pienenä kerrottu, että autot ovat sen näköisiä. Autoa sen tyypin ihminen tarvitsee vain kodin, työpaikan ja marketin välin ajeluun. Mitään kuljetettavaa eikä edes mihin mennä hänellä ei ole. Umpitylsä ja sovinnainen, ellei suorastaan henkisesti kuollut.

Farmariauton ostaja taas on sivuuttanut nuo sovinnaisuudet. Ja hänellä muitakin paikkoja mihin mennä kuin koti-työ-markettiväli ja tavaraa sinne kuljetettavana. Meillä on ollut montakin asuinsijaa, kesämuuttoja sinne, lapinreissuja. Joskus oli ja tulee kohta olemaan raskaan talonpoikaiskaluston siirtojakin, kun ei olla sukupolvia kehä kolmosen sisällä piileksinyttä sukua.

Miinuksena farmariautoratkaisuun ne pellet, joilla on farkku koiran kuljettamista varten siellä takana ja verkko välissä. Kerran kokeiltiin ja pirun tylsäähän koiralla siellä oli. Coolimpi takapenkillä ihmisten kanssa, mahdollisesti pää ulkona korvat lepattaen. Tuo koiraperuste farkkuun olisikin sitten sitä "kultainennoutaja" -väen opetettua ylivarovaista turvallisuussovinnaisuutta.

MUTTA paras vaihtoehto on tietenkin paitsi farmariperä, myös neliveto. Niih.

(Krhhmmm... saattaisin lisäksi hyväksyä myös jonkun klassisen urheiluauton, vaikkapa Jaguar E-Typen. Hollolan lantikkahuollossa oli yksi rakenteilla.. suloinen)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21430
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Sinä et tajua. Farmariauto symboloi keski-ikäisyyttä, perheellisyyttä, kultaista noutajaa ja rivarinpätkää enemmän kuin nuo kaikki yhteensä. Farmariauton hankkija on henkisesti wanha, maahan tallottu käytännöllisyyden alttarille uhrautuva elävä kuollut. Farmariauton ostaminen olisi kuin luovuttaisi molemmat munuaisensa!!!
Eikös kaikki tavis-sedanit ole ihan samanlaisia? Tuntemani Ferrari- ja Porsche-kuskit ainakin pitävät 2 litraista 3/5-sarjan bemarin sedania vihoviimeisenä aivokuolleisuuden merkkinä = Ei kulje, ei ole tilaa ja ei ole halpa.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:[
Miinuksena farmariautoratkaisuun ne pellet, joilla on farkku koiran kuljettamista varten siellä takana ja verkko välissä. Kerran kokeiltiin ja pirun tylsäähän koiralla siellä oli. Coolimpi takapenkillä ihmisten kanssa, mahdollisesti pää ulkona korvat lepattaen.

Muah. Taitaa sinunkin koirakokemuksesi tästä päätellen sijoittua parkkipaikan ja asunnon välimaastoon tai sitten autosi on yhtä sikaisessa kunnossa kuin omat kalsarisi, jos koiran takapenkin sotkeminen ei haittaa, ei vaikka se olisi pellolla rampatessaan oikaissut lietepellon poikki.

Lisämiinupisteitä saat koiran "turvavöiden" käyttämättä jättämisestä.

Mitä luulet, kuinka pitkälle brittimaasturisi etupenkkien välistä saksanseisojan kokonen koira lentää äkkipysäyksen tullen? Siis tuulilasi kaulassaan ja kuskin pää suussaan?

Muuten konttiperäsedan luokittelusi on täyttä asiaa. Sedan-autot ovat maailman tylsimpiä ja tyttömäisimpiä taviskasseja. Varsinaisia hinttapulivageneita.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:[
Miinuksena farmariautoratkaisuun ne pellet, joilla on farkku koiran kuljettamista varten siellä takana ja verkko välissä. Kerran kokeiltiin ja pirun tylsäähän koiralla siellä oli. Coolimpi takapenkillä ihmisten kanssa, mahdollisesti pää ulkona korvat lepattaen.

Muah. Taitaa sinunkin koirakokemuksesi tästä päätellen sijoittua parkkipaikan ja asunnnon välimaastoon tai sitten autosi on yhtä sikaisessa kunnossa kuin omat kalsarisi, jos koiran takapenkin sotkeminen ei haittaa, ei vaikka se olisi pellolla rampatessaan oikaissut lietepellon poikki.

Lisämiinupisteitä saat koiran "turvavöiden" käyttämättä jättämisestä.

Mitä luulet, kuinka pitkälle brittimaasturisi etupenkkien välistä saksanseisojan kokonen koira lentää äkkipysäyksen tullen? Siis tuulilasi kaulassaan ja kuskin pää suussaan?
Jaajaa.
Taas tuota turvallisuus- ja siisteyshysteriaa.
Tuollaiset asenteet (mukaanlukien ehdoton kenkien riisumispakko sisällä, tupakointikiellosta puhumattakaan) ne saavat minut miettimään ovatko ihmiset oikeastaan muuta kuin kiltiksi ohjelmoituja koneita.

Takapenkillä en vittu itekään käytä turvavöitä vaikka laki mitä sanoisi. Kelpaa siinä sitten lennellä sekä minun että koiran. Kerran tuhanteen vuoteen siis. Sen arvoista kun ite tykkään kykkiä siinä keskellä etusektoria katsellen, nojaten etupenkkeihin. Tai peräti köllottää takapenkillä. Ja tosiaan mitä vitun kirjakoiratietoutta näillä viisastelijoilla on? Meitin (RIP) saksanseisoja ainakin vinkui ja kiukutteli sen kerran kun takakonttiin joutui.

Ja mutaiset tassut? Voi hellanlettas!
Siivoattehan kotinnekin niin huolella, että lapsenne varmasti saavat allergian? No, autoissa kyllä tavattiin pitää penkinsuojia verhoilun päällä. Nyt ei ole koiraa, mutta nykylantikan penkit on nahkaa, jonka vielä sumutin saatanallisella kyllästeaineella moneen kertaan. Kotivinkkinä muuten, että nahkasohva kestää koiraa paljon paremmin kuin kangassohva. Ai niin, annas kun arvaan, koiraa ei päästetä sohvalle ollenkaan, vaikka (arvaan) pesette sen tassut ellei koko turkin aina ulkoa tullessa? :D
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Gat kirjoitti:Meitin (RIP) saksanseisoja ainakin vinkui ja kiukutteli sen kerran kun takakonttiin joutui.
Ai niin, annas kun arvaan, koiraa ei päästetä sohvalle ollenkaan, vaikka (arvaan) pesette sen tassut ellei koko turkin aina ulkoa tullessa? :D
Näin yleensä kouluttamattomilla koirilla on joo. Meillä on farkun takapaksissa häkki jonne koira juoksee heti kun luukun avaa, eikä vingu yhtään.

Meillä myös istuu takapenkillä ja sohvalla ihmisiä, eikä navetan, sikalan ja kanalan kaikki elukat. Mutta mitäs sinä nyt siisteydestä ja hygieniasta muutenkaan ymmärtäisit.

Takapenkkien turvavöiden käyttämisestä sen verran, että minäkin ajelin kakara aina ilman turvavöitä. Minä kun naiviudessani kuvittelin että turvavyöt ovat vain mamiksia varten.