Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Alisuorittava G

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Toi golffi on kamala! :shock:
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Juu.

Luonnossa ton malliversion Golf Variantin hanuri ei sytytä. Sieltä taitaa puuttua se tarvittava muna. Keulasta takaovien puoleen väliin vielä menettelee.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kyll se vaan niin edelleen on, että hyvä auto on tommoonen:

Kuva

Enää en muita kuin nelivetoisia kelpuuta, ja nekin saa olla Land Rovereita.
Tuossa päivää ennen myrskyä piti viedä lämmitin ja insinöörinä huonokäynti-isäni pumppukaivolleni keskellä peltoa. Vuokralainen oli jättänyt ohransa sinne mätänemään, kai atroposofiset astraalit ei olleet sallineet puintia, joten siitä vaan biojätteen halki.

Takas tullessa meninkin vähän toista kautta poes, vittumaisen mutalikon läpi, joka niillä ollut lehmälaitumena. Olis ollu normaaliautoilla pikku virhearvio, ja siihenhän Pikkumustakin meinas kiinni jäädä. Ja saatana naapurin huuhaahoitolan väkeä parikytä kattoa toljotti tieltä. Olis ollu noloo juuttua siihen. No eikun hiukka taaksepäin, maltillisesti hanaa takas eteenpäin, tunnustellen reittiä herkästi joka pyörällä. Ja jo vaan liikkui, ryöpyttäen ex-lehmanpaskaa kattoa myöten ja perse heiluen, mutta koriasti liikkui!

Tänään sitten (pesun jälkeen) painelin moottoritietä sataakahdeksaakymppiä, mutta onneksi hiljensin sopivasti, ettei kytät pysäyttäneet kun oli ratsia moottoritien lopussa Lusin suoralla! Harmi, että ajoin selvinpäin, olis ollu vielä isompi helpotus kännissä.
Viimeksi muokannut Gat, 14.11.2008 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Alisuorittava G kirjoitti:Toi golffi on kamala! :shock:
On se parempi kuin edellinen.
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

Huuh.
Viimeksi muokannut Tix, 15.11.2008 11:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alisuorittava G

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Leevi kirjoitti:
Alisuorittava G kirjoitti:Toi golffi on kamala! :shock:
On se parempi kuin edellinen.
Mut sitä vanhempaa oon aina fanittanu. Sitä onko se ny 03 vai mikä, ai miten ihku koppero. <3

En yleensä tykkäile tällasista mut nyt huomasin vähän lämpeeväni.
Oon ehkä vanhenemassa tai jotain.

Kuva
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Alisuorittava G kirjoitti:Toi golffi on kamala! :shock:
Mun mielestä se on samannäköinen kuin 99% muista saman kokoluokan autoista, mutta minä olenkin tuohisilmä. Siksi minua huvittaa muutenkin aiemmin tässä keskustelussa olleet ihastelut ja vihastelut eri automallien ulkonäöstä.

Onko LG:llä mielestänne hienon näköisiä tietokonemonitoreita? Olen aina tykännyt Sonyn monitorien ulkokuoresta, Nokialaiset taas olivat aina vähän plääh.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

Mäkin varmaan temmon valtavirtaa vastaan jos totean että se hatchhback-bemari (5-ovinen ykkössarjalainen) näyttää ihan lenkkitossulta. En panis.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21509
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Frederik Krueger kirjoitti:Mun mielestä se on samannäköinen kuin 99% muista saman kokoluokan autoista, mutta minä olenkin tuohisilmä. Siksi minua huvittaa muutenkin aiemmin tässä keskustelussa olleet ihastelut ja vihastelut eri automallien ulkonäöstä.
Komp. Komp. Enkä ymmärrä joidenkin näkemystä siitä, että volkkari kuuluisi johonkin 'parempien' autojen luokkaan. Volkkari on kuitenkin toiseksi paskin saksalainen Opelin jälkeen. Turha tuolla statuksella on keulia.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Tix kirjoitti:Huuh.
Erinomaisen niljakemainen vyönalleyritys. Hyvä että edes joku pitää kiinni ammattikuntansa stereotypioista. Valitettavasti kyse ei kyllä nyt ollut samasta casesta.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Pulkannaru kirjoitti:^
Juu.

Luonnossa ton malliversion Golf Variantin hanuri ei sytytä. Sieltä taitaa puuttua se tarvittava muna. Keulasta takaovien puoleen väliin vielä menettelee.
Nju. Vähän samat vibat. Farkkugolffien perät eivät koskaan ole olleet ainakaan sieltä näteimmästä päästä. Samanlaisia puolirumia saippualaatikoita siinä missä Focukset ja Octaviatkin. :P
Alisuorittava G

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Siitä Astrasta kyllä tykkään, harkitsin jo eilen jospa sittenkin tarttisin kauppa-auton kun mieskin kerta taas osti. Vtun ekominä. :D
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

Monsieur Manala kirjoitti: perät
Mielestäni auton peppuestetiikkaan kuuluu, että vararengas on ulkopuolella. Luo imagoa, että kyseessä on oikea auto eikä mikään lelu saati kaksivetoinen. Harmi vaan, että uusissa Lantikka-malleissakin vararengas on häveliäästi kätketty. Reteimmilläänhään vanhoissa Landrovereissa oli vararengas konepellin päällä ja lisäksi varatankkia, lapiota, antiloopinruhoa ym. puskureissa sekä elävä leijona katolla..

Kuva
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ku vaihdat uuden malliseen Lantikkaan (ilman takaluukuun kiinnitettyä varapyörää) ni hommaa siihen apparin paikalle istuman imagon luontiin kuuluva Kissa - semmonen ykslahkeinen !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Monsieur Manala kirjoitti:niljakemainen vyönalleyritys
Hetken mietin että mikä hitto on vyönalle :oops:
Sori, tarttis nukkua enemmän.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Gat »

Pulkannaru kirjoitti:^
Ku vaihdat uuden malliseen Lantikkaan (ilman takaluukuun kiinnitettyä varapyörää)
En vielä vaihda kun on moitteettomassa kunnossa. Olen ajanut aika vähän, ostaessa oli 54 000, nyt 65 000 km. Silti vanhahan se, 2001 mallia, ensirekisteröinti tosin 2003 mitä ennen seisoi varastossa Sveitsissä.
Pulkannaru kirjoitti:^
ni hommaa siihen apparin paikalle istuman imagon luontiin kuuluva Kissa - semmonen ykslahkeinen !
:shock: Semmoset on pelottavia!
Alkuperäisen Land Roverin, joka toki oli enemmän maastoauto kuin tuo mun semikityfriikku, imagoon kuului vähän toisenlainen Kissa.

Nämä idolistani George Adamsonista Land Rovereineen:
http://www.fatheroflions.org/GeorgeAdam ... s_p.1.html

Edit: Nämä vanhat imagopäähänpinttymäni estävät minua hyväksymästä viherpiipertäjien väitettä, että maasturit olisivat Pahoja ja Luonnonsuojelun vastaisia, kun kerran kunnioitetut luonnonsuojelun kantataatat ja ämmit sellaisilla ajelivat. Maasturius yhdistyy minulla villiin luontoon. Tosin ei-Landrover :D Citymaasturit saattaa olla rajatapaus ja juppeilua, mutta nehän onkin leluja.

Kuva

Kuva

Kuva

KISSA automönttöörinä:
Kuva
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:
Tix kirjoitti:Huuh.
Erinomaisen niljakemainen vyönalleyritys. Hyvä että edes joku pitää kiinni ammattikuntansa stereotypioista. Valitettavasti kyse ei kyllä nyt ollut samasta casesta.
Ai täällä on tämmöstä melodraamaa. Olihan se ilkeästi sanottu juu, siksi sen poistinkin heti selvittyäni ja herättyäni.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Gat kirjoitti:maasturit olisivat Pahoja ja Luonnonsuojelun vastaisia, kun kerran kunnioitetut luonnonsuojelun kantataatat ja ämmit sellaisilla ajelivat.
Eiköhän noista Defendereistä ole 75% vieläkin liikenteessä. Säästyy ainakin uuden tekemisestä aiheutuvat päästöt. Ja pakoputkesta tulevat kumulatiiviset päästöt eivät lie noissa suuria, ovat se verran kauheita ajettavia pitkää matkaa valtateillä tehtäessä.

Jos se Kissa apukuskina pelottaa, niin onhan noissa uusissakin Defendereissä vielä varapyörä takaluukussa kiinni.
http://www.landrover.fi/uudetautot_info ... &tid=20624
Tosin pitkät ajomatkat tuntuvat sit tosi pitkiltä. Tai no, voihan se Kissa sit auttaa, ettei ainakaan matka tunnu pitkältä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Tix kirjoitti:Olihan se ilkeästi sanottu juu, siksi sen poistinkin heti selvittyäni ja herätyäni.
Kitinässä on uhkaavasti alkanut esiintyä suvaitsevaisuutta ja pusnussailua.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Pointti oli, että tuossa se perä on piirretty hienosti säilyttäen silti pääkäyttötarkoitus (ison kamamäärän siirtäminen). Ja tuo ei näytä rumalta vaikka volkkarityyliin kylkilinja on edelleen aika matala.
Tuota... Pointtisi ei nyt oikein välity, sillä tuo perse on aika yksiselitteisen ruma. Noin pyöreästi kaikkien muiden paitsi sinun mielestäsi. Enkä kyllä ymmärrä sitäkään, miten saat tuosta kylkilinjasta matalan. Sun täytyy elää jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä kaikki sun mielipiteet perustuu ainoastaan ennakkoluuloihin ja mielikuviin, muuten noi hörhöpäästelyt ei enää oikein ole selitettävissä.
Alisuorittava G

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Mies on ihan kuumana noihin mersuihin, muna kovana jo odottelee illalla saapuvaa uutukaistaan. Kuulin sit tutulta, että Opel on menny jo laatuvertailussa Saksassa mersun ja bemsujen ja ihan kaikkien ohi. Nih! Ette osais kaivaa mulle faktaa? Että saisin sen Astrani. 8)
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Eli lisäarvosi oli kertoa, että henkilökohtaiset näkemykseni variantin muotoilusta ovat lähtökohtaisesti vääriä?
Hyvin pitkälti juuri näin! Kysehän oli siitä suuresta yleisöstä. Sulla oikeasti paistaa objektiivisuuden puute lähes kaikesta mitä tunnut päästävän suustasi tällä palstalla, myös tämän asian suhteen. Vaikuttaa, että kaikki mielipiteet syntyvät suurista ennakkoluulojen ja mielikuvien synnyttämistä tunnekuohuista ilman kovinkaan rationaalista rajapintaa tosielämän. Ei siis objektiivisesta tarkistelusta ja tutkailusta.

Pertin mielikuvareseptit automaailmaan: Golf = herraskainen = tyylikäs ja hienostunut (paitsi ällöruma lähes kaikkien mielestä), Octavia = itäauto = Ladamainen laatikko jossa ei kehtaisi näyttäytyä (paitsi ettei se ole kenenkään muun mielestä lähelläkään Ladaa, eikä eroa ulkonäöllisesti millään merkittävällä tavalla näistä muista eurooppalaisista tusinavankkureista).

Niinku vittu hei, mieti nyt tota Golffin ällörumaa persettä jonkun 10 kertaa siidemmän ruman laatikkomallisen ladaskodan vierellä. Lada on tyylikkäämpi ku Golffi! Päiväkodissa hakataan lapsia! Mihin tämä maailma on menossa!!!
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pointti oli, että tuossa se perä on piirretty hienosti säilyttäen silti pääkäyttötarkoitus (ison kamamäärän siirtäminen). Ja tuo ei näytä rumalta vaikka volkkarityyliin kylkilinja on edelleen aika matala.
Tuota... Pointtisi ei nyt oikein välity, sillä tuo perse on aika yksiselitteisen ruma. Noin pyöreästi kaikkien muiden paitsi sinun mielestäsi.
Minusta kaikki farmarit ovat rumia ja hankin sellaisen vain kuolleen ruumiini ylitse, mutta ei tuo farmariksi ole ruma mistään päin katsottuna. Joku vois tähän sanoa vaikka että "et sattunut huomaamaan, että taas pääsi käymään hassusti niin, että väänsit mutustasi yleisen mielipiteen ja jopa kansanasenteen jo. Sinä se olet suhteellisen leveä kaveri oviaukkojen kohdalla."

Mut onneks toisten subjektiivisuus on enempi objektiivista kuin toisten, erityisesti niiden jotka omistavat Skodan. Vaimitensenytoli?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Tix kirjoitti:Minusta kaikki farmarit ovat rumia ja hankin sellaisen vain kuolleen ruumiini ylitse, mutta ei tuo farmariksi ole ruma mistään päin katsottuna. Joku vois tähän sanoa vaikka että "et sattunut huomaamaan, että taas pääsi käymään hassusti niin, että väänsit mutustasi yleisen mielipiteen ja jopa kansanasenteen jo. Sinä se olet suhteellisen leveä kaveri oviaukkojen kohdalla."

Mut onneks toisten subjektiivisuus on enempi objektiivista kuin toisten, erityisesti niiden jotka omistavat Skodan. Vaimitensenytoli?
Jos Geetzu on samaa mieltä, se on yleinen mielipide ja kansanasenne, narttu.
Tix

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Tix »

Monsieur Manala kirjoitti:Jos Geetzu on samaa mieltä, se on yleinen mielipide ja kansanasenne, narttu.
Geetzu on salaa mun kanssa samaa mieltä kaikesta, joten kansalaisasenne vaihtui juuri.