Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Super Hacker George Hotz: I Can Make Your Car Drive Itself for Under $1,000
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Tulee siihen sähköauton hankintatukeen kuitenkin 50t:n hintaraja. Model 3 karvalakkiversiona kuitenkin mahtuu tähän. Romutustuessa ei sen sijaan ole hintarajaa, mutta sitä saa vain kunnes 8 miljoonan tuki on käytetty. Romutustuella voi hankkia myös sähköauton.
http://valtioneuvosto.fi/paatokset/paat ... 8f80569aa8
http://valtioneuvosto.fi/paatokset/paat ... 8f80569aa8
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Vain 200 000 USD (+verot). Spekseihin nähden on kyllä halpa. JOS tuo oikeasti saadaan joskus myyntiin, jää Ferrarit, McLarenit, Porschet ja Lambourghinit kyllä katselemaan takavaloja sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Paljonko tulee tappiota per auto?James Potkukelkka kirjoitti: ↑17.11.2017 8:31 Vain 200 000 USD (+verot). Spekseihin nähden on kyllä halpa. JOS tuo oikeasti saadaan joskus myyntiin, jää Ferrarit, McLarenit, Porschet ja Lambourghinit kyllä katselemaan takavaloja sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
En tiedäVagabondo kirjoitti: ↑17.11.2017 8:45Paljonko tulee tappiota per auto?James Potkukelkka kirjoitti: ↑17.11.2017 8:31 Vain 200 000 USD (+verot). Spekseihin nähden on kyllä halpa. JOS tuo oikeasti saadaan joskus myyntiin, jää Ferrarit, McLarenit, Porschet ja Lambourghinit kyllä katselemaan takavaloja sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21428
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Jos nyt lähdetään siitä, että nyrren nopein kaupasta saatava auto on gt2 rs ja porsche suunnittelee myös täyssähkön tuomista markkinoille. Sähköt eivät uhkaa perinteisiä merkkejä niiden omalla tontilla.James Potkukelkka kirjoitti: ↑17.11.2017 8:31
Vain 200 000 USD (+verot). Spekseihin nähden on kyllä halpa. JOS tuo oikeasti saadaan joskus myyntiin, jää Ferrarit, McLarenit, Porschet ja Lambourghinit kyllä katselemaan takavaloja sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti.
Perinteisten tehokkaiden premium-autojen markkinan sähköt sen sjaan syövät täysin. Davekaan ei oikeasti työmatkallaan tee muuta kuin painelee poljinta ja välillä lähtee valoista. Tuollaisessa isot saksalaiset ovat olleet hyviä, mutta kalliita. Sähkön väännöllä samaan pääsee kuka vain ilman kallista moottorikehitystä. Normijampalle riittää muutama pyrähdys, eikä oikean urheiluauton kestävyyttä tarvita.
Re: Autoilu 2
Kuuntelin juuri yhden isorahaisen tilitystä siitä, että omisti läpi kaiken maailman urheiluautot ja lopetti etsinnän kun istui Teslan rattiin. Kyllä Porschen ja kumppanien kannattaa äkisti iskeä markkinalle vastaavaa.
Universaali disclaimer.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21428
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ tesla on ihan oikeasti se mitä jengi haluaa: fiksu, mutta simppeli, iso, helvetin nopea. Varttimaililla käytännössä mikään ei pärjää p 100d:lle. Sitten nopeudet ovatkin kolmannella sadalla ja koko touhun merkitys peruspentille häipyy.
Tesla ei mitenkään pärjää esim radalla oikeille urheiluautoille, mutta käytännössä kukaan ei aja sutollaan radalla. Tesla ei painonsa takia pärjää myöskään mutkissa, mutta ei normijamppa paina mökkitiellä full sttack modessa.
Tesla ei mitenkään pärjää esim radalla oikeille urheiluautoille, mutta käytännössä kukaan ei aja sutollaan radalla. Tesla ei painonsa takia pärjää myöskään mutkissa, mutta ei normijamppa paina mökkitiellä full sttack modessa.
Re: Autoilu 2
Pyyhin Netikettiin..
Re: Autoilu 2
Oli joku sana..mikähän se nyt oli..ai niin: laatu.
Erikoista sekoilua Teslan tehtailla: Tuotantolinjoilta valmistuvista autoista jopa 90 %:ssa on vikoja
Erikoista sekoilua Teslan tehtailla: Tuotantolinjoilta valmistuvista autoista jopa 90 %:ssa on vikoja
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
^ Toihan vaikuttaa ihan ok:lta startupin softaprojektilta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
-
- Kitisijä
- Viestit: 21428
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
^ vähän ristiriitaista tietoa liikkuu teslan laadusta. Vaikea sanoa mikä on totuus.
Itsehän veikkasin, että laatuasiat voivat kaataa koko putkan. Laadun tekemisen ei kuitenkaan pitäisi olla tänä päivänä mikään salaisuus autoteollisuudessa ja asiantuntijoita saa rahalla. Jos tuotanto ei lähde teslalla sujumaan, niin perinteiset ajavat ohi ellei akkujen saatavuus sitten toimi pullonkaulana.
Itsehän veikkasin, että laatuasiat voivat kaataa koko putkan. Laadun tekemisen ei kuitenkaan pitäisi olla tänä päivänä mikään salaisuus autoteollisuudessa ja asiantuntijoita saa rahalla. Jos tuotanto ei lähde teslalla sujumaan, niin perinteiset ajavat ohi ellei akkujen saatavuus sitten toimi pullonkaulana.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Consumer Reports, joka on mitä ilmeisimmin objektiivisin taho, arvio Model S:n laadun olevan "above average" ja Model X:n "below average". Vertailuryhmä on saman segmentin autot.
Sanoisin, että CR on paras auktoriteetti.
Model 3:n laatu ei ole vielä tiedossa.
Sanoisin, että CR on paras auktoriteetti.
Model 3:n laatu ei ole vielä tiedossa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Kuluttajalle menevän tuotteen laatu (tuotevirheet) on yksi asia. Tuotantoprosessin laatu on toinen asia. Daven lukema vastaa ensimmäiseen, tässä puhutaan jälkimmäisestä. Loppuasiakasta ei kiinnosta onko aiempi prosessi mennyt hienosti, mutta valmistuskustannusten kannalta virheprosentti on hyvin merkittävä asia.
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Juurikin näin. Teslan tapa toimia on helvetin kallis, mutta loppuasiakkaan kannalta sillä ei ole merkitystä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Teslan oikeastaan kannattaisi keskittyä suunnittelemaan autoja ja ostaa kokoonpano muualta, kun osaaminen ei ole sielä kasaamisessa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑29.11.2017 10:15 ^Juurikin näin. Teslan tapa toimia on helvetin kallis, mutta loppuasiakkaan kannalta sillä ei ole merkitystä.
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
https://www.hs.fi/autot/art-2000005468674.html
Miksi hitossa Musk esittelee vuonna 2020 mahdollisesti myyntiin tulevan superauton samaan aikaan, kun kansanautoa ei saada valmistettua. No tietysti siksi. Täytyy pitää hypeä yllä...
Miksi hitossa Musk esittelee vuonna 2020 mahdollisesti myyntiin tulevan superauton samaan aikaan, kun kansanautoa ei saada valmistettua. No tietysti siksi. Täytyy pitää hypeä yllä...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21428
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Jos prosessin laatu ei ole kunnossa, niin ei niitä kaikkia virheitä enää linjan päässä saada korjattua. Kyllä ranskiksetkin toimivat siinä kohtaa kun asiakas ajaa ne kaupasta.So Hard kirjoitti: ↑29.11.2017 10:14 Kuluttajalle menevän tuotteen laatu (tuotevirheet) on yksi asia. Tuotantoprosessin laatu on toinen asia. Daven lukema vastaa ensimmäiseen, tässä puhutaan jälkimmäisestä. Loppuasiakasta ei kiinnosta onko aiempi prosessi mennyt hienosti, mutta valmistuskustannusten kannalta virheprosentti on hyvin merkittävä asia.
Tuotantoa tuntemattomille tiedoksi. Kunnon laatu tehdään tarkkailemalla stabiilia prosessia. Jos prosessi toimii kuten on suunniteltu, niin laatu on kohdallaan. Toyotahan toimi tässä edelläkävijänä. Jos kuka tahansa huomasi prosessissa poikkeaman, niin homma pantiin seis, kunnes asia oli korjattu. Kyse ei siis ollut puuttuvista ikkunoista tai muusta älyttömästä, vaan esim. siitä, että koriprässin paineet eivät olleet speksin mukaiset. Koko prässäystä ei siis kannattanut edes aloittaa, koska ei ollut mitään takeita että tulos olisi ollut suunniteltu. Persiillään olevassa tuotannossa vain pusketaan ulos kamaa toivoen, että ulos tulee riman ylittävää laatua.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
^Toyota osaa valmistaa autoja, siitä ei ole epäilystä. Mutta kovin nopealiikkeinen se ei ole. Toyotalla ei ole valikoimassa ainoatakaan sähköautoa. Nokiakin aikoinaan viilasi tuotantoketjun huippuunsa ja tehtaat puskivat miljoona kännykkää päivässä.
Homma toimii niin kauan, kun saa puskea samaa tavaraa vuodesta toiseen.
Huono laatu on toki aina huonoa laatua ja huono asia.
Homma toimii niin kauan, kun saa puskea samaa tavaraa vuodesta toiseen.
Huono laatu on toki aina huonoa laatua ja huono asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Re: Autoilu 2
Toyota veikkasi vetyä ja keskittyi siihen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Toyota tekee 15 miljardia (euroa) tulosta vuodessa ja myy 10m autoa.
Disruptio on tuloillaan eikä 15 miljardia ole mikään tae tulevasta, mutta Daven fanittama verrokki tässä saa kolme kertaluokkaa autoja vähemmän linjalta (tilauksia on vuosikausiksi), kärsii showmiestoimarin mukaan tuotantohelvetistä ja polttaa miljardi taalaa käteistä kvartterissa (rahat loppuu 2018). En mitenkään usko, että disruptio tulee sähköstä (infra ei tue sähköautojen massa-adoptiota) vaan itseohjautuvien autojen myötä tulevasta bisnesmallien muutoksesta. Tesla on luultavasti tuolloin yhdistynyt jonkun muun toimijan kanssa. Muskin kannattaisi tehdä osakevaihdolla valtaus vielä kun osakkeella on arvoa, keskittyä akkuihin, teknologiaan jne. ja olla koskematta tikullakaan kokoonpanoon. Muuten tuossa käy just toisin päin.
Disruptio on tuloillaan eikä 15 miljardia ole mikään tae tulevasta, mutta Daven fanittama verrokki tässä saa kolme kertaluokkaa autoja vähemmän linjalta (tilauksia on vuosikausiksi), kärsii showmiestoimarin mukaan tuotantohelvetistä ja polttaa miljardi taalaa käteistä kvartterissa (rahat loppuu 2018). En mitenkään usko, että disruptio tulee sähköstä (infra ei tue sähköautojen massa-adoptiota) vaan itseohjautuvien autojen myötä tulevasta bisnesmallien muutoksesta. Tesla on luultavasti tuolloin yhdistynyt jonkun muun toimijan kanssa. Muskin kannattaisi tehdä osakevaihdolla valtaus vielä kun osakkeella on arvoa, keskittyä akkuihin, teknologiaan jne. ja olla koskematta tikullakaan kokoonpanoon. Muuten tuossa käy just toisin päin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
-Atticus Fetch, Californication
Re: Autoilu 2
Joo, näyteikkunatuotteet on ulkona. Nyt pitäisi ottaa joku etabloitunut toimija mukaan ja saada tuotanto rullaamaan. Autobisneksessä ei voi olla ikuinen startup.
Universaali disclaimer.
- James Potkukelkka
- Kitisijä
- Viestit: 25728
- Liittynyt: 23.01.2014 9:59
Re: Autoilu 2
Teslan tapauksessa Muskilla on kyllä vielä käyttämätön ässä hihassa. Hän omistaa Space X:stä 54% ja Space X on listaamaton firma, jonka markkina-arvoksi arvioidaan nyt 21 miljardia dollaria.
Periaatteessa Musk voi tarpeen tullen viedä Space X:n pörssiin (tai myydä pörssin ulkopuolella) ja laittaa useamman miljardin omaa rahaa lisää Teslaan. Tosin Musk ei halua viedä Space X:ää pörssiin, koska hän haluaa käyttää Space X:n rahat Mars-lentoihin. Pavunlaskijat voisivat mielummin päättää käyttää rahat kaikenmaailman hömpötyksiin, kuten osingonmaksuun!
Periaatteessa Musk voi tarpeen tullen viedä Space X:n pörssiin (tai myydä pörssin ulkopuolella) ja laittaa useamman miljardin omaa rahaa lisää Teslaan. Tosin Musk ei halua viedä Space X:ää pörssiin, koska hän haluaa käyttää Space X:n rahat Mars-lentoihin. Pavunlaskijat voisivat mielummin päättää käyttää rahat kaikenmaailman hömpötyksiin, kuten osingonmaksuun!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
-
- Kitisijä
- Viestit: 21428
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Puhutaanko me nyt samasta firmasta? Toyota toimi hybridien edelläkävijänä ja mirai on kai edelleen ainoa vakavasti otettava yritys vetyautoksi.James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2017 9:00 ^Toyota osaa valmistaa autoja, siitä ei ole epäilystä. Mutta kovin nopealiikkeinen se ei ole. Toyotalla ei ole valikoimassa ainoatakaan sähköautoa.
Firma kehittää myös akkuteknologiaa ihan tosissaan:
https://www.google.fi/amp/s/www.forbes. ... firms/amp/