sivustahuutaja kirjoitti: ↑28.11.2023 14:59
^ Juu, Teslalla on 20% markkinaosuus ja se on kasvussa. Markkinajohtajat määrittävät uusiksi totuttuja standardeja. iPhone luopui kuulokeliitännästä 2016 ja hyvin on kansalle maistunut.
EDIT: Eihän tesla vilkkujen kohdalla vähentänyt fyysisiä kytkimiä, vaan poisti viiksen ja siirsi toiminnon rattiin. Vilkkujen osalta toimintoja on edelleen 2: oikea ja vasen.
Aa, tää oli tälläistä näsäviisastelua
Ne napit on vaan käytettävyydeltään paljon huonommat kuin viiksi kun tuolla liikenteessä veivaa rattia. Mutta onhan Tesloihin tarjolla myös se tyhmä ratti missä ei voi vaihtaa otetta kulloisenkin tilanteen mukaan. Ratkaiseeko asia autonvalintaa monella. Tuskin. Silti kyseessä on yksinkertaisesti typerä huononnus vuosia testattuun käyttöliittymään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^
Ei se ollut näsäviisastelua. Osoitin vain kuinka yleistä suuntaviiksettömyys tällä hetkellä on. EDIT: olin kuitenkin väärässä, koska eihän se viiksi vielä kaikista uusista tesloista poistunut.
Kun iPhone poisti kuulokeliitännön, niin moni piti siitä kovaa ääntä. Mutta enää Sampankaan lippulaivoissa ei ole aikoihin ollut kuulokeliitäntää.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑28.11.2023 15:20
^
Ei se ollut näsäviisastelua.
Oli. Yksi merkki poistanut muutamasta mallista tähän mennessä. Model 3n testissä HS ennakoi ettei uudet Teslat paljoa vilkuttele liikenneympyröistä poistuessaan, koska nappia on vaikea löytää ratti käännettynä. Pidän tätä realistisena visiona ja huonona kehityssuuntana.
Kuulokeliitäntä on surkea analogia.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑30.11.2023 15:35
Livestream Twitterissä. Saa nähdä kaatuuko...
Jos pitäisi rahaa pistää likoon, laittaisin kaatumiselle.
Feedi toimi ongelmitta. Itse tilaisuus oli taas perinteinen Teslan livetilaisuus, eli Musk saapuu paikalle täysin harjoittelematta ja lennosta katsoo, että mitäs kuvia täällä prompterilla on. Uutena piirteenä, että tällä kertaa seisoi pimeässä
Itse cybertruk on varmasti ok pippelin venytin. 5,7 m pitkänä on kyllä Suomessa hankala.
Tilaisuuden paras kohta oli video, jossa Cybertruk veti trailerilla 911:stä ja samalla voitti 911:n drag racessa
James Potkukelkka kirjoitti: ↑01.12.2023 8:29Tilaisuuden paras kohta oli video, jossa Cybertruk veti trailerilla 911:stä ja samalla voitti 911:n drag racessa
Eivät kuitenkaan laittaneet Taycanin kanssa kisaamaan.
Niin muricaa kiimailla jostain kiihtyvyydestä suoralla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Muskia ei kuitenkaan kiinnosta verrata Teslan malleja muihin sähköihin, vaan edistää siirtymistä polttiksista sähköön. Tästä syystä vertailut polttiksiin ovat fiksuja.
Euroopan T&K investoinneista iso osa on mennyt autoteollisuuteen. Veikkaisin, että moottorikehitys on ollut isossa roolissa jatkuvasti kiristyvien määräysten takia. Nyt tuo kaikki moottoreihin kohdistunut kehitys vedetään vessasta alas.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.12.2023 10:18
En ole edes internet autonvalmistusinsinööri, mutta tuo rebound kait tapahtuu heti prässäyksen jälkeen ja otetaan huomioon.
Plastinen muodonmuutos on pysyvä. Ei plastinen palautuu, kun kuorma poistetaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.12.2023 10:18
En ole edes internet autonvalmistusinsinööri, mutta tuo rebound kait tapahtuu heti prässäyksen jälkeen ja otetaan huomioon.
Plastinen muodonmuutos on pysyvä. Ei plastinen palautuu, kun kuorma poistetaan.
Voiko maallikko sanoa, että prässäyksen jälkeen heti hiukan palautuu ja sen jälkeen enää ei?
Hyvin heikoilla metallurgian tiedoilla sanoisin, että nopeat lämpötilan vaihtelut voi saada prässätyn ruostumattoman teräksen taipumaan tangentin suuntaan. Tuohan ei ollut mikään voittava ratkaisu Deloreanissa.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.12.2023 11:16
Voiko maallikko sanoa, että prässäyksen jälkeen heti hiukan palautuu ja sen jälkeen enää ei?
Voi.
Tää on ruuvin jännitys-venymäkäyrä, mutta kaikki metallit noudattaa samaa logiikkaa ja pätee myös prässäykseen. Tässä oli hyvät selitykset, niin valkkasin sen takia tän niistä mitä google tarjosi:
Muodonmuutoksessa on siis aina mukana tuo elastinen osa, joka palautuu kun kuorma poistetaan koska plastinen, maallikko voi sanoa pysyvä, muutos tapahtuu vasta kun jännitys ylittää myötörajan. Pysyvä muutos ei palaudu ellei joku voima pakota sitä takaisin. Ei siis ole olemassa mitään virumisilmiötä jonka perusteella se itsestään suoristuisi ajan kanssa, mutta kuten Bluntly Deloreaniin liittyen spekuloi, niin lämpötilamuutokset toki voi aiheuttaa jännityksiä joista seuraa pysyviä muodonmuutoksia.
Edit: Niin ja prässäyksessä vetojännitys syntyy taivutuksesta, jolloin kulman ulkopinnalla on suurin vetojännitys ja sisänurkassa kääntäen vastaava puristusjännitys. Neutraaliakselilla jännitys on nolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.