Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dave se vaan veikkaa ja voittaa.

http://www.bbc.com/news/business-39485200
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kuten aiemmin totesin, kun Teslaa vastaan pelaaminen toi turskaa niin ajattein, että jos et voi voittaa heitä, liity heihin. :)

Daimler luopuu polttokennoautojen kehittämisestä, koska ei pidä niitä kilpailukykyisenä akkutekniikalle:

http://fortune.com/2017/04/02/daimler-f ... velopment/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei hitto, Tesla on nyt Yhdysvaltojen arvokkain autoyhtiö.

https://electrek.co/2017/04/04/tesla-ts ... r-company/

Hiukan hirvittää kyllä moinen valuaatio.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllä tuo kovalta tuntuu. Toisaalta kukaan ei kai enää kiistä sitä, että tulevaisuudessa sähköautot tulevat yleistymään rajusti. Tuohon nähden kilpailijoiden yritelmät vaikuttavat aika heikoilta. Toisaalta taas BYD myy eniten sähköjä maailmassa, joten on ihan aiheellista pohtia kuka ne sähköautot jatkossa kasaa ja millä katteella.
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Armas Skodani on alkanut pitämään huolestuttavaa ääntä lähes aina käynnistyksen jälkeen. Sellainen metallinen hankaava ääni rahinalla maustettuna. Loppuu kyllä itsekseen hetken päästä, mutta taitaa olla aika viedä menopeli pajalle :( Voi toki olla kyseessä niinkin yksinkertainen asia kuin kiviä jarrupalojen välissä (tyyppivika), mutta parempi tarkastaa kuin katua. Onneksi on huoltosoppari.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

aydemir kirjoitti: 04.04.2017 23:35Voi toki olla kyseessä niinkin yksinkertainen asia kuin kiviä jarrupalojen välissä (tyyppivika), mutta parempi tarkastaa kuin katua.
Oman kokemuksen perusteella tuosta tulee sellainen viiltävä terävä ääni.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ymmärtämättä kauheasti autoista niin kait tuossa jonkinlainen jarrujen laahaaminen on kyseessä. Dodgen paskassa muistaakseni syynä oli jarrusylinterin kiinni jumittuminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aydemir
Elämätön Kitisijä
Viestit: 440
Liittynyt: 18.08.2005 9:11
Paikkakunta: Esbo
Viesti:

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja aydemir »

Jonkunlaista jarruihin liittyvää ongelmaa minäkin veikkaan. Joudun nyt viemään auton Espoon keskukseen huoltoon, koska Olarissa olisi ollut aikaa vasta 3 viikon päästä... :shock: Viikonlopuksi on tarkoitus lähteä reissuun ja vähän pakko saada huollettua ennen sitä.
Save a horse, ride a cowboy
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Citikan pakusta nätti erikoiserä. Tuskin näitä liikenteessä tullaan näkemään, kun valmistavat vain 70 kpl seitsemänkymmentä vuotiaan type H:n kunniaksi.

Kuva

EDIT: Tässä vielä maikkarin uutinen aiheesta: http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... sa/6378480
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Näyttää leluautolta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkuperäinen olikin ainuita tyylikkäitä citikoita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 06.04.2017 10:12 Näyttää leluautolta.
Kuvan tekele voi hyvin ollakin joku esittelytarkoituksessa tehty pienoismalli.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikö tuon pitäisi olla harmaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2017 10:16 Eikö tuon pitäisi olla harmaa?
Videolla oli harmaata ja sinistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuo vauvanpaskankellertäväkin taisi olla alkuperäisvärejä. Aika harvinainen tosin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Saa kyllä olla hihhuli, että ajaa sitikalla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Model 3 kuvia

http://www.autonews.com/article/2017040 ... -on-camera

Muuten tykkään, mutta mittaristoratkaisusta (yksi iso näyttö keskellä, kuskille ei erillistä mittarinäyttöä) en pidä.

Takaspoileri on hiukan outo, mutta se liittynee siihen, että toisin kuin spoilerit tavallisesti, tällä on tarkoitus oikeasti vaikuttaa aerodynamiikkaan (vähentää vastusta) eikä se ole pelkkä koriste kuten autoissa yleensä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Dieseleiden tulevaisuudesta

http://www.hs.fi/autot/art-2000005167839.html

TL;DR:

Mersu uskoo dieseliin, Bemari fifty-sixty, muut eivät
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16688
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2017 11:47 mittaristoratkaisusta (yksi iso näyttö keskellä, kuskille ei erillistä mittarinäyttöä) en pidä.
Olen yleisesti ottaen samaa mieltä tästä takavuosien hiipuneesta muodinluontiyrityksestä korvata kuskin näytöt yhdellä isolla näytöllä keskellä.

Mutta minusta nämä kuvat näyttivät kuitenkin pikemminkin siltä, että prototyyppiin ei vielä oltu tehty kojelautaa/mittaristoa oikeastaan ollenkaan, vaan koeajonaikaisten toimintojen seuraamista varten kojelaudan pohjarakenteeseen oli vetäisty tabletti jeesusteipillä kiinni. Tuotantoversiossa voinee odottaa aika erilaista ratkaisua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Et ole toiveinesi yksin. Mittaristoratkaisu on teslafanien suurin päänsärky Model 3:ssa ja moni toivoo, että tuo ei ole lopullinen ratkaisu. Itse kuuluun leiriin, jonka mukaan tuo valitettavasti ON se lopullinen ratkaisu.

Elon (me seuraajat kutsumme Mestaria etunimellä) on sanonut aika suoraan, että tuo se on :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Missä ketussa ne tuulilasinäytöt viipyy?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vähän aikaa sitten oli yleinen käsitys, että Model 3:een tulee tuulilasinäyttö, mutta Elon on aika suoraan sanonut, että ei tule.

Mielestäni on virhe tehdä Model 3:sta sisätiloista wierdmobile. Tosin Muskin track record tähän asti on mua parempi autokauppiaana, mutta ei hänkään erehtymätön ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2017 14:26 Vähän aikaa sitten oli yleinen käsitys, että Model 3:een tulee tuulilasinäyttö, mutta Elon on aika suoraan sanonut, että ei tule.

Mielestäni on virhe tehdä Model 3:sta sisätiloista wierdmobile. Tosin Muskin track record tähän asti on mua parempi autokauppiaana, mutta ei hänkään erehtymätön ole.
Ehkä se on tahallaan. Helpompi vastata jotenkin kysyntään jos se osan mielestä ruma.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 12.04.2017 16:16
James Potkukelkka kirjoitti: 12.04.2017 14:26 Vähän aikaa sitten oli yleinen käsitys, että Model 3:een tulee tuulilasinäyttö, mutta Elon on aika suoraan sanonut, että ei tule.

Mielestäni on virhe tehdä Model 3:sta sisätiloista wierdmobile. Tosin Muskin track record tähän asti on mua parempi autokauppiaana, mutta ei hänkään erehtymätön ole.
Ehkä se on tahallaan. Helpompi vastata jotenkin kysyntään jos se osan mielestä ruma.
Teslahan on viimeaikoina tosiaan aika erikoisesti tehnyt Model 3:n suhteen antisellingiä, ilmeisesti sen takia, että kun siitä on 400k varausta, ei ole mitään järkeä yrittää myydä sitä lisää, vaan yrittävät myydä Model S:ää ja X:ää. Eli yrittävät välttää Osbourne-efektiä ja tietysti Teslan kannalta parempi myydä auto nyt kuin laittaa asiakas jonoon, jotta hänelle voidaan kahden vuoden päästä myydä auto.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.04.2017 11:47 Model 3 kuvia

http://www.autonews.com/article/2017040 ... -on-camera

Muuten tykkään, mutta mittaristoratkaisusta (yksi iso näyttö keskellä, kuskille ei erillistä mittarinäyttöä) en pidä.

Takaspoileri on hiukan outo, mutta se liittynee siihen, että toisin kuin spoilerit tavallisesti, tällä on tarkoitus oikeasti vaikuttaa aerodynamiikkaan (vähentää vastusta) eikä se ole pelkkä koriste kuten autoissa yleensä.
Mikä takaspoileri? Toi pikku lippa? Näyttäisi vahvasti (myls) esteettiseltä ratkaisulta. Ilman perä olisi aika töpö.
Vastaa Viestiin