Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:Jaaha. Sitä ollaan sitten sinuja pippelinsä kanssa, kun ei tarvitse auton koolla ja tehoilla keulia. Onnea uudelle rahareijälle!
Kiitos, mutta sikäli en ole sinut pippelini koon kanssa että toivoisin tuon rahareiän olevan mahdollisimman pieni.

Ei se tosiaankaan tuntunut motarilla kovinkaan tehokkaalta edes "samankokoiseen" Volkkariini verrattuna ja olin melkein jopa pettynyt laiskaan kiihtyvyyteen, mutta 95% ajosta tulee joka tapauksessa tapahtumaan Kehä III sisäpuolella.

Kyllä mulle olisi myös se 1.8 Honda kelvannut varmaan tätä paremminkin, mutta Pitäjänmäen Veho saa syyttää vain itseään.
Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
Joo, sisälämmittimen nyysin luonnollisesti vanhasta autostani. Taloyhtiön säännöissä sisälämmittimen käyttö tolpassa on sinänsä kielletty, mutta eipä ole tähän mennessä tullut mitään ongelmia tai valitusta ainakaan jos on käyttänyt lämppäriä pienemmällä teholla.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 05.11.2008 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti:auris
Onko toi musta Auris tossa mun ikkunan edessä sun? Toi joka on pysäköity "pysäköinti kielletty" alueelle ja osittain nurmikolle :P
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

Frederik Krueger kirjoitti:Kyllä mulle olisi myös se 1.8 Honda kelvannut varmaan tätä paremminkin
Pääsitkö lainkaan koeajamaan sitä? Sekin nimittäin kiihtyy laiskasti - siis jos ei oivalla että i-VTEC -moottorin kierrokset nousevat aika korkealle ja venttiilien ajoitus säätyy sen mukaan. Eli jos haluaa taloudellisuutta, pidetään kierrokset matalana, ja jos taas haluaa repäistä, niin sitten huudatetaan ylärekisterissä. Moni pettyy Civicin kiihtyvyyteen koeajoissa juuri tuon takia.

Mutta joka tapauksessa onnittelut autokaupoista. Uskoakseni teit hyvät kaupat. Auris on ihan laatutuote, ja taitaa olla tuon Civicin lähin kilpailija samassa segmentissä. Seat Léoniakin olisit voinut toki kokeilla. Siinä on hienot listojen alle piiloon katoavat tuulilasinpyyhkimet. :)
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:Siinä on hienot listojen alle piiloon katoavat tuulilasinpyyhkimet. :)
Jotka ovat ihan täysin ja poikkipäin perseestä :D
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Kui? Jäätyvätkö ne kiinni ja ovat suojalistan takia vaikeita raapata vai...?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Duck kirjoitti:^ Kui? Jäätyvätkö ne kiinni ja ovat suojalistan takia vaikeita raapata vai...?
Niitä ei ole taidettu ikinä testata räntäsateella. 10 minuutissa tuo listakolo on täynnä räntää, eikä pyyhin pääse omaan koloonsa enää. Tuloksena tästä pyyhin jää aina vaan kauemmas etupilarista ja ja listan alle kertyvä sohjopaska peittää hiljalleen kuskilta näkyvyyden.

Hyvän näköinen, mutta ei vaan todellakaan toimi.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Josko vielä kommentoisit tässä jatkossa miten hyvä se Turkkilaislaatu noissa on.
Tuollainen vuodatus tuli eilen vastaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_sh ... 0038933735
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:Tuollainen vuodatus tuli eilen vastaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_sh ... 0038933735
Mielenkiintoista kuinka tuo vuodatus on 180-astetta päinvastainen tämän keskustelun alussa esittämääsi tutkimukseen, ja minunkin aikaisemmin lukemiini suomalaisten katsastustoimistojen tilastoihin. Eipä tuossa toisaalta muuta tehdäkään kuin esitetään yksittäisen kirjoittajan mielipiteitä muka universaaleina faktoina. Hän esim. väittää että Toyotalla olisi kontollaan "maailmanennätysluokan takaisinkutsut", juuri päinvastoin kuin sakemannien tutkimuksessa sanottiin.

No, lupaan ilmoitella jos tämä osoittautuu murheenkryyniksi, mutta toisaalta 8 vuotta Volkkarini kanssa kouli minua kovalla kädellä kestämään kaikenlaista mielipahaa. Mikä ei tapa, se enintään vammauttaa loppuiäksi. Sääli vaan että Volkkarin ruosteensieto oli niin erinomaista, kunpa auto noin muutenkin olisi kestänyt ilman jatkuvia ongelmia.

Myönnän ettei Toyotaa ajaessa tullut minkäänlaista oho- tai ahaa-elämystä mutta ei se kärsimystäkään aiheuttanut, ja pelkkää kulkuvälinettähän tässä olinkin vain hakemassa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: No, lupaan ilmoitella jos tämä osoittautuu murheenkryyniksi,
Laitoin tuon linkin vain liekittääkseni pertsaa.

Itselläni on usko ja luottamus tojoon melkoisen korkealla erinäisten tojotan huolto/ongelma-asioita paremmin tuntevien tahojen ansiosta. Suvusta löytyy nääs melkoisen paljon kokemusta tojon kanssa toimimisesta..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Niin no, olisihan tuolla rahalla autonkin saanut.
Ehdin tosin käydä vain kahdessa isossa autokaupassa pääkaupunkiseudulla, mutta n. 20000€ hintaluokassa ja 1-2 vuoden ikäluokassa silmiini osui muistaakseni kaksi Honda Civicciä, pari Ford Focusta ja todella iso läjä Citroeneita. Ja sitten noita Toyotoita. Mikä noista olisi pitänyt ottaa? Hondaa meinasin eka, mutta kun oli paska myyjä ja paska liike, ei päästy edes koeajoon asti.

Harkinnassa olleet Skodat jouduin skippaamaan kun niitä ei yksinkertaisesti tuntunut (vähän) käytettyinä vain olemaan edes Skoda-kauppiaalla tuossa hintaluokassa. En jaksanut suorittaa erityistä hakurallia netin kautta, ehkä ne piilottelivat muiden liikkeiden tiloissa.
Josko vielä kommentoisit tässä jatkossa miten hyvä se Turkkilaislaatu noissa on. :)
Het kun sinä kommentoit Kiinassa, Intiassa ja ties missä Afrikassa valmistettujen kännyköittesi laatua.

Missä ne muut 20000€ autot olisi valmistettu, ja olisiko tällä ollut jotain merkitystä? Missäköhän murheenkryyni-Volkkarini oli valmistettu?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Duck

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Duck »

exPertti kirjoitti:yleensä vain muitten merkkien Turkissa tehdyt painokset eivät ole laadullaan erottuneet.
Die Türkische...

Kuva

*syntikkariitasointu*

Hondassakin rupesi muuten ilmenemään ruostumisongelmia sen jälkeen kun niitä ruvettiin kasaamaan Brittilän Swindonissa. Näin just vuosihuollon raportissa epäilyttävän oloisen "pohjan ruostetarkistus (vm -06 eteenpäin)".
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Ei varmaan suuri ihme, että itse olisin ottanut Focuksen tuosta valikoimasta
Hmm, ilmeisesti muistan väärin kun muistelin juuri sinun maininneen jonkun Focus-erän kärsineen pahoista ruostumisongelmista? Se oli juuri päällimmäisenä mielessäni ottaessani Focus-kaksikkoon tuntumaa. :P

Ford-kokemukseni liittyvät muutaman vuoden ajeluun Ford Mondeo-farmarilla vuonna miekka ja kives. Ei mitään erityisen pahaa tai hyvää sanottavaa. Jossain vaiheessa kori alkoi kukkia ihan kivasti ja auto muutenkin ränsistyä kovasti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:On Fordilla ollut pahojakin ongelmia ruostumisien kanssa.
Äh, taisin sekoittaa aikaisempaan puheeseesi Hondan ruostumisongelmista. En muista oletko puhunut Focuksista mitään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

masa kirjoitti:Onko toi musta Auris tossa mun ikkunan edessä sun? Toi joka on pysäköity "pysäköinti kielletty" alueelle ja osittain nurmikolle :P
Nauris kun ei ole edes auto, päättelin etteivät normaalit pysäköintikieltomerkit koske sitä. :oops:

(Ei ole mun Nauris kyseessä, se on ihan muualla, lämpimässä tallissa.)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Duck kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Kyllä mulle olisi myös se 1.8 Honda kelvannut varmaan tätä paremminkin
Pääsitkö lainkaan koeajamaan sitä?
Ei, kun se myyjä alkoi känättää jotain vaihtoautostani edes näkemättä sitä, ja vaikutti muutenkin poissaolevalta, ikäänkuin olisi ollut toipumassa avioerosta tms. Ja ne Civicit olivat keskellä ääriään myöten täynnä olevaa kellarihallia, olisivat varmaan joutuneet ajamaan tieltä toista kymmentä autoa pois jotta ne olisi saatu ulos.

Toyota-myyjä oli puolestaan ylienerginen ja kovasti vastaantuleva Alex Stubb-kopio, joka lopulta vei minua kuin pässiä narussa varsinkin alhaisilla lainaprosenteillaan. Sama tapahtui aikoinaan Volkkaria ostaessani: viereisen liikkeen 7,5% korko ei oikein pärjännyt Volkkariliikkeen 3,5% tjsp. korolle. Jäi silloin joku pikku-Citikka kauppaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:Fordin kunnolliset ajo-ominaisuudet olisivat itsellä ajaneet ohi mahdollisen ruostumisherkkyydenkin, kun oletettavasti en autoa kuitenkaan kymmentä vuotta olisi pitänyt.
Mutta Octavia on kuitenkin plääh, vaikka on Focusta 5-0 parempi auto ajaa? Ex-tyttöystävälläni jonka kanssa olen viikottain tekemisissä (ei, en pane sitä) on suht tuore Focus, ja joutui kyllä itsekin toteamaan että jopa tuo mun vanhemmpaa sukupolvea oleva Octavia hakkaa sen ajo-ominaisuuksien puolelta miten päin vaan. Focus on siihen nähden lähinnä irrallisen tuntuinen tahmapallo. Mutta sähän tunnutkin näitä neuvojas viskelevän lähinnä mutulla muutenkin ilman minkäännäköistä ensikäden kokemusta ko. autoista joita täällä rankkaat paremmusjärjestyseen?

Pertti, olet idiootti.

Vein viikko sitten Octavian huoltoon kehä kolmosen metro-autoon, ja siellä oli ainakin suhteellisen hyvin vaihto-ocuja tarjolla abouts FK:n hintahaitarista.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti:En ole Octaviaa ajanut niin en tiedä. Aika kallis auto se on ollakseen VW Golfin kokoinen auto.
No et näemmä tiedä paljoa muutakaan. Uusi Octavia ei tosiaankaan ole Golfin kokoinen auto, vaan aivan eri kategoriassa varsinkin tavaratilaltaan. Kun nyt kuitenkin otetaan huomioon että Octavia on Golfiin verrattuna a) tilavampi b) paremmin varusteltu edullisemmalla hinnalla c) vähintään yhtä hyvä ellei parempi ajaa, perustelisitko ollaksesi olematta idiootti, miten saat Octaviasta tuossa yhtälössä kalliin auton Golfiin verrattuna? Mikä Golfissa on olennaisesti parempaa? Pertin kokema imago?
Minkä ikäisestä Focuksesta on kyse?
-06
Sen verran ymmärrän, että viisitoistatuumaisilla talvirenkailla nuo Fordin plättäristä tehdyt autot ovat huomattavasti kiikkerimpiä kuin kunnon kesäkumeilla. Siksi kai 2007 Collection malleista asti kaikki Focuksetkin on toimitettu 16" kumeilla, jolla pikkuvolvot on saatu kelvollisiksi.
Ihan on alkuperäisillä kesäkumeilla varustettu. Mutta sinähän sen sanoitkin. Ajotuntuma tuossa Focuksessa on tosiaan sellainen volvomaisen tahmea ja irrallinen. Volvot eivät tosiaan ole koskaan olleet erityisen hyviä autoja ajaa. Ja mikä uskomattominta, Focus on vielä reippaasti meluisampi kuin vanhakoppainen Octavia. Se ainoa Asia josta varsinkin vanhempia Octavioita on monesti moitittu.
On sulla oudot suhteet, ajat Fordia muttet naista. :D
Paneminen pilaa ihmissuhteet.
EDIT: juu, haista paska sinäkin.
Pusnus, senkin idiootti.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

exPertti kirjoitti: Octavia Combi Golf Variant
Pituus: 4572 mm 4556 mm
Leveys: 1769 mm 1781 mm
Korkeus: 1468 mm 1504 mm
Akseliväli: 2578 mm 2578 mm
(Lähde: autotalli.com uudet autot)

Koetin vaan kiinnittää huomiota siihen, että Octavia ei ole halpa auto. Hinta pitää suhteuttaa tuohon kokoluokkaan (Focukset, Astrat, Golfit).
Niin minä tuossa kuvittelin että puhutaan perusmalleista, eli Octavia HB:stä ja Golf ei-variantista. Niissä kokoero on varsin huomattava Octavian eduksi, vaikka on Golfia edullisempi. Pohjalevyhän molemmissa on sama. Farkuissa toki tilat tasoittuvat, mutta Golf on silti kalliimpi:

Octavia Combi 1.4 TSI 90kw Classic 20.990€
Golf Variant 1.4 TSI 90kW Trendline 22.990€

Vanhassa rahassa 12 tuhatta markkaa. Se on aika paljon rahaa. Miksi Octavian tulisi olla vieläkin halvempi, kun ei se ole kilpailijoitaan huonompikaan oikein millään mittareilla mitattuna?
Se on muutaman sentin pitempi kuin Farkkufocus, mutta muuten edustaa sitä Volkkarin edellisen sukupolven designiä (kapea ja matala). Designin etu modernimpaan on helpommin säädettävä alusta ja pienempi tarve ajonhallinnalle. Oletettavasti siksi, kun painopiste on alempana.
Mitä ihmettä horiset? Mitä kapeampi auto on, sitä korkeampi se on suhteessa leveyteensä, ja sitä vaikeampi se on alustaltaan säätää vaativampaan ajoon. Ei urheiluautot ihan syyttä ole suhteessa mahdollisimman leveitä ja matalia. Ei noi Octaviat suhteessa leveyteensä mitään matalia ole.
Tosin sama design saa auton tuntumaan jo ulkonäöllisesti Ladalle.

Mutta eihän tämä kaikki ole oikea syy Skodan jäämiselle kauppaan. En kehtaisi ajaa moisella kantikkaalla laatikolla.
Kantikas laatikko? Ulkonäöllisesti lada? Tämäkö?

Kuva

Verrattuna mihin? Tähänkö?

Kuva

Ota nyt silmä käteen hyvä mies niiden kanttilaatikoittesi kanssa. Focushan näyttää ihan maailman kantikkaimmalta autolta, nimittäin Volvolta. Ja sitähän se taitaa hyvin pitkälti ollakin. Volvofaneilla ei todellakaan ole varaa puhua kanttilaatikoista. :D Kumpikaan noista ei nyt mikään Alfa Romeo ole, mutta ei noista Skoda ainakaan Focusta kantikkaampi ole.
Tahmea ja irrallinen? Autossa on oletettavasti vikaa, tosin en ole ikinä ajanut tällä plättärillä olevaa autoa 15" kesäkumeilla. Kuka yleensäkään ajaa sellaisilla?
Miten niin vikaa? Kaikki Volvot ovat ajo-ominaisuuksiltaan irrallisen ja "eristetyn" tuntuisia. Ainakin kaikki ne mitä minä olen ajanut. En pidä Volvojen ohjauksesta yhtään, ja samanlainen "V70"-tuntu tosiaan tuossa Focuksessakin oli kun näin jälkeenpäin miettii että mikä siinä tuntui niin oudolta. Fordeissa ei vain ole enää kovin hyvä ohjaustunto. Uudessa Mondeossakin on menty huonompaan suuntaan vanhasta.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tosi kantikkaita laatikoita joo...
1.
2.
Ja sisäpuoleltakin tosi kurja :(

Tää kelpais mulle ainakin vallan mainiosti.

Tuli vähän nibamainen postaus kun on noita linkkejä... sori
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

bliss kirjoitti:Tää kelpais mulle ainakin vallan mainiosti.
Mul olis yks sisäänajettu nätti RäSä muunnissä :wink:
Taidanpa lähettä koeajopyynnön uudesta Ocu Hb:sta, jos vaikka pääsis ens viikolla ajelemaan.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti: Tuo viimeinen on juuri mitä tarkoitan. Keltainen ja kiiltää kuin <lisää-haluamasi-ammatti> kulli sunnuntaiaamuna, mutta evvk.
Niin sä meinaat että niitä ei saa muun värisinä? Että kaikko ovat bling-bling-tyyppiä? En vaan jaksanut tehdä sen tarkempaa tutkimustyötä löytääkseni vastaavan vaikkapa hopeisena tai mustana.
Dumis kirjoitti:Mul olis yks sisäänajettu nätti RäSä muunnissä
Kiits, mutta mulla on yks sisäänajettu nätti GTI ajossa :P
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sussa on Pertti se vika, että sä yrität tarjota omaa näkemystäsi Ainoana Oikeana Totuutena.
Okei. kyseinen automalli on sun mielestä epäkiinnostava, mutta siihen nähden se kyllä myy melko hyvin. Universumissa on jotain pielessä?
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti:kun tarjoan omaa näkemystäni jostakin kaikki hyökkäävät paikalle kertomaan, että minun täytyy olla idiootti kun olen eri mieltä kuin he
Ei nyt ehkä niinkään, ihan suoranaisesti. Ryhmähyökkäys saattaa johtua juuri tavastasi nähdä yksi ainoa tie satojen joukosta, ja että muistat myös mainostaa sitä.
Eri mieltä? Et ehkä näe omista teksteistäsi sitä samaa kuin muut. Lue välillä ihan ulkopuolisen silmin ;)
Mielipiteitä tässä muutkin esittävät ja omalla tavallasi kyllä muistat kertoa, että muut ovat idiootteja koska ovat eri mieltä kuin sinä.

Mun kiinnostus muiden automerkkimieltymyksiin päätty tähän, mutta te nyt varmaan jatkatte maailmanloppuun saakka.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Monsieur Manala kirjoitti:Toyotan laatuvaikutelma on sitä perus nipponitasoa.
Mun Avensis on kolmesta varastetasosta se varustelluin. Täytyy sanoa, että varustelu tai laatu pesee esmes Skodan mennen tullen. Eikä taivu saksalaisillekaan. Viimeksi viime viikolla matkustin kaverin Octavialla ja oikein hämmästelin tämän nollanelosen vaatimatonta varustelua ja nimenomaan sisätilojen laatuvaikutelman puuttumista.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 07.11.2008 8:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Monsieur Manala kirjoitti: Kantikas laatikko? Ulkonäöllisesti lada? Tämäkö?

Kuva

Verrattuna mihin? Tähänkö?

Kuva
Äänestystä pystyyn ja kitinäkansa päättää kumpi on kantikkaampi!
Vastaa Viestiin