Mikä noista kolmesta saattaa kasvattaa arvoaan vuoteen 2030 mennessä?James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 11:02 ^^Miksi Mazdan tai Toyotan urheiluauto on halvempi kuin vastaavan suorituskyvyn Ferrari?
Eksoottiset on eksoottisia.
Mikä noista kolmesta saattaa kasvattaa arvoaan vuoteen 2030 mennessä?James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 11:02 ^^Miksi Mazdan tai Toyotan urheiluauto on halvempi kuin vastaavan suorituskyvyn Ferrari?
No tämähän kertoo, että olemme samaa mieltä. Luulin, että tarkoitit rationaalisuudella sitä, että ihminen harkitsee pelkästään sitä, kuinka turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti auto kulkee paikasta A paikkaan B ja kuinka hyvin tilaratkaisut sopivat hänelle. Jos tarkoitat rationaalisuudella myös sitä, että ihminen arvioi ja kokee auton olevan osa imagoaan ja on siksi valmis maksamaan autosta enemmän, vaikka se kulkisi samoilla tiloilla paikasta A paikkaan B yhtä turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti kuin halvempi auto, olemme siis samaa mieltä.So Hard kirjoitti: ↑15.03.2019 12:31 Imagosta ollaan usein valmiitakin maksamaa. Vvoi olla hyvinkin rationaalista miehelle ostaa auto jolla saa paremmin seksikumppaneita, ihan samoin kuin voi olla rationaalista mennä ravinteliin merkkivaatteessa kuin paskaisissa markettifarkuissa, vaikka molemmat suojaa säältä samalla lailla.
.
Ja sit vielä sivustahuutaja näytti jossain välissä tarkoittavan ennen muutta markkinan rationaalisuutta, eli että arvonalenemat menevät niin johdonmukaisesti kautta linjan, että tarkallakaan syynäyksellä ei löydä erityisen hyviä diilejä, vaan hinnanmuodostuksen markkinarationaalisuus toimii.James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 13:45No tämähän kertoo, että olemme samaa mieltä. Luulin, että tarkoitit rationaalisuudella sitä, että ihminen harkitsee pelkästään sitä, kuinka turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti auto kulkee paikasta A paikkaan B ja kuinka hyvin tilaratkaisut sopivat hänelle. Jos tarkoitat rationaalisuudella myös sitä, että ihminen arvioi ja kokee auton olevan osa imagoaan ja on siksi valmis maksamaan autosta enemmän, vaikka se kulkisi samoilla tiloilla paikasta A paikkaan B yhtä turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti kuin halvempi auto, olemme siis samaa mieltä.So Hard kirjoitti: ↑15.03.2019 12:31 Imagosta ollaan usein valmiitakin maksamaa. Vvoi olla hyvinkin rationaalista miehelle ostaa auto jolla saa paremmin seksikumppaneita, ihan samoin kuin voi olla rationaalista mennä ravinteliin merkkivaatteessa kuin paskaisissa markettifarkuissa, vaikka molemmat suojaa säältä samalla lailla.
On rationaalista ostaa itselleen resurssin menoa vastaava lisäarvo. Irrationaalista on ostaa Dacia vaikka se tuottasi silkkaa kärsimystä tai Ferrari johon ei ole varaa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 13:45No tämähän kertoo, että olemme samaa mieltä. Luulin, että tarkoitit rationaalisuudella sitä, että ihminen harkitsee pelkästään sitä, kuinka turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti auto kulkee paikasta A paikkaan B ja kuinka hyvin tilaratkaisut sopivat hänelle. Jos tarkoitat rationaalisuudella myös sitä, että ihminen arvioi ja kokee auton olevan osa imagoaan ja on siksi valmis maksamaan autosta enemmän, vaikka se kulkisi samoilla tiloilla paikasta A paikkaan B yhtä turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti kuin halvempi auto, olemme siis samaa mieltä.So Hard kirjoitti: ↑15.03.2019 12:31 Imagosta ollaan usein valmiitakin maksamaa. Vvoi olla hyvinkin rationaalista miehelle ostaa auto jolla saa paremmin seksikumppaneita, ihan samoin kuin voi olla rationaalista mennä ravinteliin merkkivaatteessa kuin paskaisissa markettifarkuissa, vaikka molemmat suojaa säältä samalla lailla.
.
Tuon aspektin vaikutus on pieni. Saatat nyt sekoittaa merkkien positioinnin ja mielikuvapreemiot.James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 13:45 Jos tarkoitat rationaalisuudella myös sitä, että ihminen arvioi ja kokee auton olevan osa imagoaan ja on siksi valmis maksamaan autosta enemmän, vaikka se kulkisi samoilla tiloilla paikasta A paikkaan B yhtä turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti kuin halvempi auto, olemme siis samaa mieltä.
Juu. Adam Smithin näkymätön käsi kyllä ottaa hinnassa huomioon automaattisesti turvallisuuden, mukavuuden, luotettavuuden, brändin ja siihen liittyvän imagotekijän. Eli sellaista väärinhinnoittelua, että jokin auto olisi kaikki nuo yhteenlaskien väärän hintainen, ei markkinoilta löydy.urpiainen kirjoitti: ↑15.03.2019 13:49Ja sit vielä sivustahuutaja näytti jossain välissä tarkoittavan ennen muutta markkinan rationaalisuutta, eli että arvonalenemat menevät niin johdonmukaisesti kautta linjan, että tarkallakaan syynäyksellä ei löydä erityisen hyviä diilejä, vaan hinnanmuodostuksen markkinarationaalisuus toimii.James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 13:45No tämähän kertoo, että olemme samaa mieltä. Luulin, että tarkoitit rationaalisuudella sitä, että ihminen harkitsee pelkästään sitä, kuinka turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti auto kulkee paikasta A paikkaan B ja kuinka hyvin tilaratkaisut sopivat hänelle. Jos tarkoitat rationaalisuudella myös sitä, että ihminen arvioi ja kokee auton olevan osa imagoaan ja on siksi valmis maksamaan autosta enemmän, vaikka se kulkisi samoilla tiloilla paikasta A paikkaan B yhtä turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti kuin halvempi auto, olemme siis samaa mieltä.So Hard kirjoitti: ↑15.03.2019 12:31 Imagosta ollaan usein valmiitakin maksamaa. Vvoi olla hyvinkin rationaalista miehelle ostaa auto jolla saa paremmin seksikumppaneita, ihan samoin kuin voi olla rationaalista mennä ravinteliin merkkivaatteessa kuin paskaisissa markettifarkuissa, vaikka molemmat suojaa säältä samalla lailla.
Juu. Väärinkäsitys syntyi siitä, että luulin sinun tarkoittavan rationaalisuudella sitä, että imagosta ei oltaisi valmiita maksamaan tai vastaavasti, että huono imago ei alentaisi hintaa. Esim. uutta Ladaa on vaikea saada Suomessa kaupaksi, vaikka hinta imagoa lukuunottamatta olisikin oikea. JOkuhan sitä pari vuotta sitten yritti, mutta on tainnut laittaa lapun luukulle.So Hard kirjoitti: ↑15.03.2019 14:01On rationaalista ostaa itselleen resurssin menoa vastaava lisäarvo. Irrationaalista on ostaa Dacia vaikka se tuottasi silkkaa kärsimystä tai Ferrari johon ei ole varaa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑15.03.2019 13:45No tämähän kertoo, että olemme samaa mieltä. Luulin, että tarkoitit rationaalisuudella sitä, että ihminen harkitsee pelkästään sitä, kuinka turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti auto kulkee paikasta A paikkaan B ja kuinka hyvin tilaratkaisut sopivat hänelle. Jos tarkoitat rationaalisuudella myös sitä, että ihminen arvioi ja kokee auton olevan osa imagoaan ja on siksi valmis maksamaan autosta enemmän, vaikka se kulkisi samoilla tiloilla paikasta A paikkaan B yhtä turvallisesti, luotettavasti ja mukavasti kuin halvempi auto, olemme siis samaa mieltä.So Hard kirjoitti: ↑15.03.2019 12:31 Imagosta ollaan usein valmiitakin maksamaa. Vvoi olla hyvinkin rationaalista miehelle ostaa auto jolla saa paremmin seksikumppaneita, ihan samoin kuin voi olla rationaalista mennä ravinteliin merkkivaatteessa kuin paskaisissa markettifarkuissa, vaikka molemmat suojaa säältä samalla lailla.
.
Ei se munkaan mielestä mikään kaunotar ole. SUV:ta on vaikea saada hyvännäköiseksi, jos halutaan saada ilmanvastus alhaiseksi. Tuloksena on muna.
Onhan niillä plugareitakin?James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.03.2019 12:27 Toyota on kyllä spinnannut nerokkaasti sen, että niiden hybridejä ei pysty lataamaan, muotoon "itselataava"
Mä taas käyttäisin varmaan aina. Koska pihi ja koska kauppakeskuksissa ja duunissa latauspaikat aina tyhjänä lähellä ovia.
Mutta Toyota mainostaa nimenomaan ilman töpseleitä olevia hybridejään termillä "itselataava". Varmasti osa asiakkaista ajattelee, että ne ovat kehittyneempiä kuin töpselihybriditSo Hard kirjoitti: ↑19.03.2019 12:32Onhan niillä plugareitakin?James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.03.2019 12:27 Toyota on kyllä spinnannut nerokkaasti sen, että niiden hybridejä ei pysty lataamaan, muotoon "itselataava"
Eli haluat käyttää viisi kertaa kalliimpaa energianlähdettä, vaikka auton käytös olisi aivan sama halvemmalla?
Eikös hybrideitä osta melko lailla tiedostava väki, en nyt oikein näe että niitä osteleva segmentti olisi ihan urpointa sakkia? PHEV on itse asiassa melko uusi tyyppi, englanniksi oli esin mild hybrid ja full hybrid. Itselataava on oikeastaan ihan kuvaava termi "full hybrid" Priuksesta. Vs. töpselistä lataava.James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.03.2019 12:40Mutta Toyota mainostaa nimenomaan ilman töpseleitä olevia hybridejään termillä "itselataava". Varmasti osa asiakkaista ajattelee, että ne ovat kehittyneempiä kuin töpselihybriditSo Hard kirjoitti: ↑19.03.2019 12:32Onhan niillä plugareitakin?James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.03.2019 12:27 Toyota on kyllä spinnannut nerokkaasti sen, että niiden hybridejä ei pysty lataamaan, muotoon "itselataava"
Jaa-a. Kyllä mun mielipide on, että tuossa yritetään esittää, että töpselin puuttuminen olisi etu.So Hard kirjoitti: ↑19.03.2019 12:50Eikös hybrideitä osta melko lailla tiedostava väki, en nyt oikein näe että niitä osteleva segmentti olisi ihan urpointa sakkia? PHEV on itse asiassa melko uusi tyyppi, englanniksi oli esin mild hybrid ja full hybrid. Itselataava on oikeastaan ihan kuvaava termi "full hybrid" Priuksesta. Vs. töpselistä lataava.James Potkukelkka kirjoitti: ↑19.03.2019 12:40Mutta Toyota mainostaa nimenomaan ilman töpseleitä olevia hybridejään termillä "itselataava". Varmasti osa asiakkaista ajattelee, että ne ovat kehittyneempiä kuin töpselihybridit