Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25765
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 07.05.2024 10:00

Kuitenkin... Otsikosta jää mielikuva kuin kyseessä olisi yrittäjän bisnessuunnitelma siirtyä pois polttoaineista vaikka kyse on siitä, että ELY keskus ei anna lupaa jatkaa polttoaineen myyntiä paikalla koska pohjavesialue ja uudet tiukemmat suojelusäännöt. Panostus sähköön on siis vain yritys paikata hieman polttoaineenmyynnin loppumisesta seuraavaa liikevaihdon menetystä. Ei suinkaan mikään ideologinen tai tulevaisuuteen panostava investointi sillä pohjalla, että sähköautoilu on tulevaisuus.
Juu. Otsikko taas päin /c:ttä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23539
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 07.05.2024 10:21 Mutta kävely ei ratkaise mun ongelmaa. Mistä mä nyt saan kahvini tankkauksen yhteydessä kun ajan savon läpi vitostietä pitkin :apuva:
Mutteripannu pakosarjan päälle tankatessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9476
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kovasti tuntuu hesarissa olevan mainosartikkeleita kiinalaisista sähköautoista, mutta todellisuudessa ei meinaa myynti oikein vetää: https://www.hs.fi/talous/art-2000010411946.html

Mun mielestä ihan ymmärrettävää. Auto kuitenkin sen verran kallis sijoitus, että en missään nimessä laittaisi rahojani mihinkään uutuusbrändiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21450
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Eiköhän kinkit vetäise esiin pian koreatyylisen 7 vuoden takuun. Tuollaiset takuut tuppaavat intensiivisine merkkihuoltoineen olemaan kalliita, mutta kyllä siinä riski pienenee.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25765
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Twitterissä moni oli pahoittanut mielensä, kun HUS kilpailuttaa sähkömustangia jollekin työsuhdeautoksi. Osoittaa tietysti, että porukka ei ymmärrä, miten autoetu toimii. Luullaan, että se on jokin ylimääräinen lahja. Sähköauto tosin mahdollistaa pienen osan (170€) palkasta verovapaana, mutta krittiikki ei tuohon kohdistu, vaan ihmetellään, miksi HUS tällaisia jakaa, kun "pitää säästää".
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9476
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sähkömustang on sellainen loukkaus Mustangin nimelle, että kannattaakin pahoittaa mielensä :leuhka:
Ei mua se sähkö häiritse, vaan se pullasämpylän muoto. Olisivat olleet uskollisia muotokielelle, niin kuin polttisversio on ollut koko olemassaolon ajan, niin ei olisi mitään valittamista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9476
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kävin Ainoassa lounaalla ja ajelin parkkihalliin BMW i8 perässä. Onhan noi ilmanohjaimet tosi lennokkaat, mutta mun mielestä tosi onnistuneet. Hyvännäköinen takaapäin. Enhän mä toki itselleni tuollaista kallista lelua hankkis, mutta kiva katsella liikenteessä siinä missä nuoria nättejä tyttöjä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21450
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^Taitaa i8 olla halvin tapa saada superauto-vibes ajokelpoisessa kunnossa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9476
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Pitääkö sun aina puhua rahasta? Eikö voi vaan ihastella maailman kauneutta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2857
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mitkä nyt lasketaankin superautoiksi. Joskus 10 vuotta sitten näin useasti kadun varressa kuraisen Audi R8:n. Kerran sen luokse käveli ilmeisesti omistaja Siwasta, keski-ikäinen pitkälle kaljuuntunut ukko takatukalla, laittoi frunkiin halpislimsat.

Yhdellä kouluaikaisella tutulla oli joskus samanlainen. Hän myi osuutensa peritystä perheyhtiöstä ja harrasti autoja, ajoi mm. Porsche cupia Saksassa.