Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eGolffissa on 40 litraa pienempi takaluukku kuin normaalissa. Tilajärjestys menee siis polttiskonversio < polttis < sähkis.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2024 10:41
James Potkukelkka kirjoitti: 15.01.2024 8:30
So Hard kirjoitti: 14.01.2024 18:14

Bilian ukko sanoi että isoakkuisella kesä-heinä, pieniakkuisella syyskuu. Nelarit kai on aina isoakkuja.
:sir:

Täytyy käydä ihmettelemässä. Kaikki lehtijutut sanoo, että on pieni..

Vaimo ajaa yksin ja korkeintaan kukkia kuskaa kaupasta kotiin eli eiköhän ne mahdu 😁
Laitoin koeajoa varten yhteystiedot
Meni ensi viikolle iltapäiväaika. Kiinnostusta siis on.

Nelivetoinen EX3 ja nelivetoinen Model 3 käytännössä samanhintaiset. Tarkalleen Volvon nelivedon halvempi versio n 3t edukkaampi. Ultra versio sitten saman hintainen Teslan kanssa. EX30 neliveto Ultra 51800 ja Model 3 51990.

Mitä ilmeisimmin Model 3 on selvästi isompi. Mutta onko sillä tässä usercasessa merkitystä, niin vaimo päättää. Hyvin tod. näk. kummankaan auton takapenkillä ei koskaan tule istumaan kukaan, elleivät sitten lapset lainaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varasin ajan uuden Model 3:n koeajoon myös. Sai varata suoraan netistä. Oli aikoja jo tälle viikolle iltapäiväksi.

Saa nähdä, mitä vaimo tuumaa uuden 3:n viiksettömästä ratista..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 8:43 Mitä ilmeisimmin Model 3 on selvästi isompi. Mutta onko sillä tässä usercasessa merkitystä, niin vaimo päättää. Hyvin tod. näk. kummankaan auton takapenkillä ei koskaan tule istumaan kukaan, elleivät sitten lapset lainaa.
Kun teillä ei enää ole pikkulapsia, niin eikö se vaan ole hyvä, että taloudessa on sekä pieni että iso auto, niin voi valita sopivan kokoisen tarpeen mukaan?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hmm. Lyhyt farkku ja muutoskatsastus pakuksi voisi olla meikäläisen ratkaisu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Minulla on se käsitys, ettet reissaa säännöllisesti pitkiä matkoja, joten pk-seudulla taksi ja pidemmille matkoille joku yhteiskäyttöauto Leppavaarasta olisi varmaan halvin? Ainakin Omagolla on etelä-lepuskissa autoja.

Meidän perhe voisi muuten siirtyä taksi + yhteiskäyttöauto -malliin, mutta kun tässä ei ole yhtään yhteiskäyttöautoa parkissa ihan lähellä. Yhteiskäyttöautossa ei ole mitään järkeä, jos se ei ole kävelymatkan päässä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No nyt tuli semmoinen aivopieru ettei mitään rajaa.

Minähän en lähde mitään lankkuja millään taksilla siirtelemään. Tai etsimään jotain vatun sosialisoitua autoa. Auton on oltava muutaman metrin päässä ovesta aina, varustettuna tavaroilla joita voin tarvita.

Ja jos ei muuten ymmärrys pörrää niin hakusessa on TAVARATILAA.

Pakukin voisi olla vaihtoehto jossain vaiheessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Sori, en hahmottanut, että roudaat kamaa noin paljon.

Minusta paku on jo aika hevi ratkaisu. Jos autossa on vetokoukku, niin rautakaupoista saa kärrin lainaan ilmaiseksi kun ostaa jotain oikeasti isoa. Oikeesti oikeesti isot tulee sitten rekalla pihaan.

Pakuksi rekisteröityjä henkilöautoja löytyy valmiiksi nettiautosta. Vai meinasitko ostaa tässä maailmantilanteessa uuden polttiksen pakuksi rekisteröitäväksi?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.01.2024 10:38 Minusta paku on jo aika hevi ratkaisu. Jos autossa on vetokoukku, niin rautakaupoista saa kärrin lainaan ilmaiseksi kun ostaa jotain oikeasti isoa.
Mun mielestä on jotenkin kertakaikkisen kummallista, että maksaa kuljetusvälineestä kymmeniä tuhansia euroja, ja sitten sillä kuljetusvälineellä ei pysty kuljettamaan juuri mitään kookkaampaa. Joskus menneellä vuosituhannella ajelin jonkun epämääräisen duunin yhteydessä muutaman kuukauden ympäri Stadia jollain perus-hiacella, ja olihan se aika mahtavaa. Selkeälinjainen laatikko oli ihan hyvä kaupunkiauto, ja oli kätevää, kun tavaratilassa pystyi säilyttämään kaikenlaista tavaraa valmiina, ja silti mahtui heittämällä mukaan kaikki tarvittava. Totta kai auton pitäisi olla just paku.

Kun meistä ei Vagiksen kanssa ollut kai kummastakaan hankkimaan Peugeotin 5008:aa, niin ehkä mun pitää alkaa haaveilemaan, jos siis olisin autoista haaveilevaa sorttia, ID. buzzista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Yhtä hyvin voi sanoa, että on kummallista kuljetella ympäriinsä isoa laatikkoa, jos sitä tarvitsee harvoin. Minä olen vuokrannut pakun varmaan ainakin 10 kertaa viime vuosien aikana eri muuttoja ja omakotitalon askareita varten. Helppoa ja vaivatonta. Paljon mielummin vuokraan välillä pakun kuin koko ajan ajan sillä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^

Pakut on aika paskoja ajaa. Farkkuun mahtuu oikeasti aika huolella kamaa. Pitää olla todella spesifinen kuljetustarve, että siviilillä oikea ratkaisu on paku. Pakujakin on eri kokoisia, eikä niihin pieniin mahdu kämpän sisustus. Kaikista pakuista loppuu kantavuus, jos tarvitsee 10 tonnia pihalle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 11:03 ^ Yhtä hyvin voi sanoa, että on kummallista kuljetella ympäriinsä isoa laatikkoa, jos sitä tarvitsee harvoin. Minä olen vuokrannut pakun varmaan ainakin 10 kertaa viime vuosien aikana eri muuttoja ja omakotitalon askareita varten. Helppoa ja vaivatonta. Paljon mielummin vuokraan välillä pakun kuin koko ajan ajan sillä.
Joo, ei mullakaan siis ole pakua. Mutta Kitinäjuttujen perusteella Bluntly käy pari kertaa viikossa lautatarhalla ja rakentaa asuntonsa puupaneelipainotteisen sisustuksen kirjahyllyineen kaikkineen uusiksi joka tiistai ja torstai. Totta kai sillä pitäisi olla paku. Ja mullakin kyllä. Vaikka välttelen kaikkea nikkarointihenkistä askaretta kuin ruttoa, talviaikaan haluaisin kuljettaa koko ajan mukana suksia, ja sulan veden aikaan kalastusvälineitä ja sen sellaisia. Mut ehkä joku suksiboksi voisi olla ensi askel.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 16.01.2024 11:09 [ . Vaikka välttelen kaikkea nikkarointihenkistä askaretta kuin ruttoa, talviaikaan haluaisin kuljettaa koko ajan mukana suksia, ja sulan veden aikaan kalastusvälineitä ja sen sellaisia. Mut ehkä joku suksiboksi voisi olla ensi askel.
Eikös tuohon nimenomaan suksiboksi (hei, se on sen niminenkin!) ole paras ratkaisu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pakut on ultimaattisia ajovehkeitä. Hyvä näkyvyys ja kyytiin, ja varsinkin pois, pääsee helposti.

Lisäksi taakse voi heittää patjan satunnaisia yöpymisiä varten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Bluntly kirjoitti: 16.01.2024 11:20 Pakut on ultimaattisia ajovehkeitä. Hyvä näkyvyys ja kyytiin, ja varsinkin pois, pääsee helposti.

Lisäksi taakse voi heittää patjan satunnaisia yöpymisiä varten.
Kuljettajan istuin on myös aika korkealla lattiasta, niin ajoasento on yleensä aika hyvä istua pidempäänkin, jos vaikka sattuu ajamaan 1500km päivässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 11:15 Eikös tuohon nimenomaan suksiboksi (hei, se on sen niminenkin!) ole paras ratkaisu.
Yhden miehen suksien ja onkivavan kuljetteluun oikea ratkaisu on farkku suksiaukolla. Esim. E63 AMG.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 16.01.2024 10:59 Kun meistä ei Vagiksen kanssa ollut kai kummastakaan hankkimaan Peugeotin 5008:aa, niin ehkä mun pitää alkaa haaveilemaan, jos siis olisin autoista haaveilevaa sorttia, ID. buzzista.
Mä itseasiassa vähän katselin ID. buzzia sillä silmällä viime kesänä, mutta vähän liian lyhyt ja aivan liian kallis mun tarpeisiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.01.2024 11:39
James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2024 11:15 Eikös tuohon nimenomaan suksiboksi (hei, se on sen niminenkin!) ole paras ratkaisu.
Yhden miehen suksien ja onkivavan kuljetteluun oikea ratkaisu on farkku suksiaukolla. Esim. E63 AMG.
Suksiaukolla mitään tee, kun kaadettava selkänoja keksitty.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 16.01.2024 11:44
urpiainen kirjoitti: 16.01.2024 10:59 Kun meistä ei Vagiksen kanssa ollut kai kummastakaan hankkimaan Peugeotin 5008:aa, niin ehkä mun pitää alkaa haaveilemaan, jos siis olisin autoista haaveilevaa sorttia, ID. buzzista.
Mä itseasiassa vähän katselin ID. buzzia sillä silmällä viime kesänä, mutta vähän liian lyhyt ja aivan liian kallis mun tarpeisiin.
TM:ssä oli tämän koeajo. Harmittelin, että ei enää ole lapsia kotona. Tällä kelpaisi kuskata.


https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/multivan.html

TM:ssä oli kuva, jossa kyydissä seisoi polkupyörä ja silti edelleen 2 riviä istumapaikkoja. Toki tuossa kuvassa keskirivissä oli 2 erillisistuinta ja pyörän rengas meni niiden väliin.
Eli pyörä ja 4 istuinpaikkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Itse joskus larppailin tuota mielessäni. Päiväunessani kyydissä oli 3 henkeä ja 3 pyörää. Aurinko paistoi.

Nyt käytössä farkku 3 pyörän telineellä. Ei ole ollenkaan sama.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

VW
VW

Kiitos Bluntly ja Aasi
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

VW2
VW2
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Komeata on. Octaviassa joutuu kaatamaan takapenkin ja irrottamaan eturenkaan. Ei ole ollenkaan sama hippifiilis.

EDIT: Davehan on muuttunut pyöräilijäksi! Kohta vaihtuu kolmonen Buzziin ja sitten kulkee sähköpyörä reissuissa mukana.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei vakuuta tuo EX30. MG:stä en nyt hetkeään mitään muuta epäillyt.

Tesla pääsi pisimmälle Talviauto 2024 -vertailussa – Useita autoja jouduttiin hinaamaan
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tesla laski taas Y:n hintoja 2-3k mallista riippuen.

Teslan markkinaosuus henkiläautoista on kai joku 2%. Ford teki aikoinaan 90% maailman autoista. GM sotien jälkeen kai joku 20%. Toyota oli 17% vuonna 2006. Jos joku tuumii, että Muskille riittää joku 5% tässä teollisuuden murroskohdassa, niin tulevat hinnanalennukset voivat tulla ikävänä ylltyksenä.
Vastaa Viestiin