Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ En tarkoittanut omaa kokoa vaan kauppakassien vaatimaa tilavuutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Manaaja kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Olet ymmärtänyt väärin: vaikka tunni/ustankin oman asiantuntemattomuuteni autoestetiikan ja markkinointisegmenttien korrelaatioiden suhteen, oma esteettinen kokemukseni, vaikkakin sofistikoitumaton, oli kyllä, sanoisinko, kokemuksellisesti tosi. Minä tosiaan koen mainittujen autojen muotoilun sisältämät viestit ja vetoamisambitiot kuvailemallani tavalla aivan aidosti. Korostin vain sitä, että tiedostan olevani sivussa tästä viestinnästä ja lukevani viestit epäilemättä hieman kieroutuneesti.

Lisäksi luulin jo tehneeni selväksi, etten missään nimessä edes arvaile Masan fyysisestä habituksesta mitään. Ja henkisestä habituksestakin pointti koskee vain sitä osaa, joka näkyy hänen viesteissään. Ja siitähän toisaalta ei herra ties tarvitse arvailla tai olettaa mitään.
Mun mielestä tää on varsin hämmästyttävää "best intentions" -lätinää marttyyrivivahteella maustettuna kirjoituksesta, missä oli oikeasti vain tarkoitus ihan suoraan sanottuna vittuilla. En edes huonona vitsinä usko että olisit niin yksinkertainen ja yksioikoinen, että todella kuvittelisit masan käyvän yksittäisenä ihmisenä yksittäisine autovalintoineen minkäänlaisena todisteena (kyllä, tätä sanaa käytit) siitä ettei Audi A1 osu omaan (täysin hatustasi maalin ohi vetäisemään) kohderyhmäänsä.

Viestisi keskeisimpänä sisältönä on sen vuoksi hyvin vaikea nähdä mitään muuta kuin lieromaisesti kätketty ad hominem abusivis, jota yrität nyt selitellä jollain "enhän minä ole mikään estetiikan ammattilanen" -hevonpaskalla. Ole mies ja ota vastuu sanoistasi äläkä yritä kätkeytyä jonkun mukahyvän tarkoitusperän taakse, ja verhota asiaa vain autoestetiikan suhteen puutteelliseksi ymmärtämättömyydeksesi. Jos sä et muka ihan rehellisesti ymmärrä tuossa vittuilleesi ja menneesi tarpeettomasti henkilökohtaisuuksiin, sulla on mun nähdäkseni jonkinasteinen introspektiollinen ongelma.

Ja tähdennettäköön nyt vielä että siinä vittuilussa ei sinäänsä ollut mun mielestäni mitään superilkeää, megakohtuutonta tai muulla tavalla palstan linjasta poikkeavaa materiaalia mihin en itsekin syyllistyisi. Mua vaan närästää tuossa se että ei muka edes tajuta itse koska vittuillaan, ja tällä tavoin nostetaan itsensä jalustalle mistä alaskatsoen ei anneta vastapuolelle minkäänlaista oikeutta vastata ja antaa takaisin edes puolilla valoilla - samasta mitasta puhumattakaan - vaan syytetään sellaisessa tilanteessa vastapuolta heti lapsen tasolle laskeutumisesta. Se on ylimielistä.
Mitäköhän tähänkin nyt sitten sanoisi. Ei tietenkään pitäisi reagoida mitenkään, mutta kun minusta on mukava puhua itsestäni, ajatuksistani ja viesteistäni.

Juttuhan meni siis jotenkin niin, että oikein funtsin tätä autoasiaa, ja sitten kirjasin ylös tämän kokemukseni Alfan, Citroënin, Audin ja VW:n muotoilusta, ja lisäsin siihen vielä pari muutakin esimerkkiä (ihailin muuten taas tänä aamuna naapurin uutta Megane-farmaria: nyt tarkemmalla katselulla pidän auton keulaa varsin epäonnistuneena, muuten se on edelleen mielestäni nätein pikkufarmari jonka tiedän). Olin siis täysin tosissani, mutta samalla tiedostin sen, että harjaantumaton silmäni saa minut varmaan omaksumaan aika oudon ja sofistikoitumattoman kannan.

Halusin varmistaa tämän tuntemukseni siitä, että suurin osa muista kirjoittajista on tavalla tai toisella eri mieltä kanssani autojen esteettisestä laadusta, ja siksi selasin viestiketjua taaksepäin. Tuntuma osoittautui oikeaksi, mutta samalla pisti silmääni aiemmin huomaamatta jäänyt detalji, että siellähän se Masa omaan, jo aika haukotuttavan rakkikoiramaiseen tapaansa räksytti jotain sivulausevittuilua nimimerkkiäni kohtaan ("Ennen kuin miehisyyteni putoaa urpiais-linjalle, todettakoon että itselleni en moisia kikottimia hankkisi ... ajelen ja omistan mieluusti mahdollisimman isoja ja romuluisia autoja"). Tämän jälkeen lisäsin oman Masa-sivulauseeni viestiini, koska (a) Masa nimenomaan halusi julistautua edustamaan sellaista mieheyttä, joka on mahdollisimman kaukana omastani, ja olin sellaisen juuri kuvannut, joten niemttäklöön se myös masamaisuudeksi ja (b) Masan julistus siitä, että hänenlaisensa miehet eivät moisia autoja ostaisi, koska haluavat isoja lotjia, sopi pointtiini täydellisesti. En siis millään ymmärrä, miten Masan tuominen kuvaan olisi ollut keinotekoista: Masan sanatarkan lainauksen perusteella se sopi asiayhteyteen kuin Elco Porscheen.

Sikäli en ihemttele, että sinulta jäi asia tajuamatta, kun et selvästikään ymmärrä suomea kovin laajasti. Väität, oikein erillisellä sulkulauseeella vahvistettuna, että käytin sanaa "todiste". En käyttänyt. Käytin verbiä "todistaa" tavalla, joka asiayhteydessä selvästi toimii terminä sille, minkälainen Masan puheakti oli luonteeltaan. Kielitoimiston sanakirja antaa verbille näin käytettynä seuraavan merkityksen:

todistaa =df julistaa uskoaan; kertoa (hengellisessä kokouksessa tms.) uskonkokemuksistaan. Todistaa puhein ja teoin Jumalasta. Nousta seuroissa todistamaan.

On minusta aika selvää, että kun sanon jonkun "todistavan" tässä mielessä, en käytä sitä sisältöä, mitä henkilö sanoo, todisteena siitä, että asia tosiaan on niin kuin henkilö sanoo.

Toisin sanoen, viestini toimii ihan aidosti ainakin kolmella tasolla, eivätkä nämä ole ristiriidassa keskenään: (i) kerroin kantani mainittujen automallien esteettisistä ansioista, (ii) arvelin, että oma kantani perustuu puutteelliseen paneutumiseen ja kiinnostukseen ja (iii) pidin hieman hauskaa Masan yksitotisuuden kustannuksella. En mä tuota kolmoskohtaa nyt ihan vittuiluksi kutsuisi (ja missään nimessä en sano mitään Masan ulkoisesta habituksesta, josta en mitään tiedä), mutta menihän se, varsinkin tuossa lainaamassasi jatkoviestissä, kieltämättä aika suorasanaiseksi piruiluksi.

En ymmärrä, mitä "verhoamista" tässä on, tai miksi haluat väittää, että kolmoselementti olisi viestini "keskeisin sisältö". Keskusteluun osallistumiseni alkuperäisenä motiivina olivat vain (i) ja (ii), joten siinä mielessä ne olivat pääpointtini ja keskeisin sisältö. Tosin (iii) pääsi ehkä hieman eskaloitumaan, ja tuotti ainakin minulle suurinta huvia. Ei mikään ylpeilyn aihe.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Masa omaan, jo aika haukotuttavan rakkikoiramaiseen tapaansa räksytti jotain sivulausevittuilua nimimerkkiäni kohtaan ("Ennen kuin miehisyyteni putoaa urpiais-linjalle, todettakoon että itselleni en moisia kikottimia hankkisi ... ajelen ja omistan mieluusti mahdollisimman isoja ja romuluisia autoja"). Tämän jälkeen lisäsin oman Masa-sivulauseeni viestiini, koska (a) Masa nimenomaan halusi julistautua edustamaan sellaista mieheyttä, joka on mahdollisimman kaukana omastani, ja olin sellaisen juuri kuvannut, joten niemttäklöön se myös masamaisuudeksi ja (b) Masan julistus siitä, että hänenlaisensa miehet eivät moisia autoja ostaisi, koska haluavat isoja lotjia, sopi pointtiini täydellisesti. En siis millään ymmärrä, miten Masan tuominen kuvaan olisi ollut keinotekoista: Masan sanatarkan lainauksen perusteella se sopi asiayhteyteen kuin Elco Porscheen.
urpiaisen "miehekkyyttä" on loukattu! :rofl:
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Masa omaan, jo aika haukotuttavan rakkikoiramaiseen tapaansa räksytti jotain sivulausevittuilua nimimerkkiäni kohtaan ("Ennen kuin miehisyyteni putoaa urpiais-linjalle, todettakoon että itselleni en moisia kikottimia hankkisi ... ajelen ja omistan mieluusti mahdollisimman isoja ja romuluisia autoja"). Tämän jälkeen lisäsin oman Masa-sivulauseeni viestiini, koska (a) Masa nimenomaan halusi julistautua edustamaan sellaista mieheyttä, joka on mahdollisimman kaukana omastani, ja olin sellaisen juuri kuvannut, joten niemttäklöön se myös masamaisuudeksi ja (b) Masan julistus siitä, että hänenlaisensa miehet eivät moisia autoja ostaisi, koska haluavat isoja lotjia, sopi pointtiini täydellisesti. En siis millään ymmärrä, miten Masan tuominen kuvaan olisi ollut keinotekoista: Masan sanatarkan lainauksen perusteella se sopi asiayhteyteen kuin Elco Porscheen.
urpiaisen "miehekkyyttä" on loukattu! :rofl:
Hei, sunhan piti ilmoittaa, kun et tajua lukemaasi! Tämähän ei (tietenkään!) koskenut minun mieheyttäni mitenkään. Pikemminkin, tässä oli (taas!) yksi kerta, kun häränpyllyä heittävä masalogiikka antoi ainekset pieneen hymyilyyn. Ensin kuvailet, missä mielessä eroat minusta, ja kun myönnän tämän, jatkat tähän se on ite joka sanoo -argumentaation. Kahdella askeleella ristiriitaan, ei huono saavutus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Huvittava huomata että urpiaisen maailmaa syleilevä velttovirtasmainen runopoikalayoutti rakoilee ja nyrkit nousevat pystyyn, kun puhutaan miehekkyydestä, ja varsinkin sen kyseenalaistamisesta.

Toisekseen on melkoisen huvittava syyttää muita "rakkikoiramaisesta räksyttämisestä ja sivulausevittuilusta urpiasen nimimerkkiä kohtaan", kun kaveri itse on kyseisestä asiasta palstan tunnetuin taparikollinen jatkuvine searcheineen kirjoitushistorioihin ja sivulausevittuiluineen.

Kuten Manaaja sanoi, olet sinä melkoinen itsereflektiokeisari.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja huima »

Mikä urpiaisessa oikein silittää noin vastakarvaan?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: Hei, sunhan piti ilmoittaa, kun et tajua lukemaasi! Tämähän ei (tietenkään!) koskenut minun mieheyttäni mitenkään. .
Juu ei koskettanutkaan. Piti vaan väkisin päästä kirjoittamaan autoista jotain, vaikkakin sitten hevonpaskaa, että sai saman syssyyn ympättyä kostoloukkauksen minua kohtaan.

Et sinä urpianen logiikoinesi ole yhtään sen kummallisempi kaveri, kuin kalapuikkomies Markku Aron levykokoelmineen. Ihan samanlainen tahvo vaan etkä yhtään sen speciaalimpi, vaikka miten yrität erinomaisuuttasi korostaa viesti viestin perään.
Viimeksi muokannut masa, 15.09.2010 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Mikä urpiaisessa oikein silittää noin vastakarvaan?
Ylimielisyys.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Toisekseen on melkoisen huvittava syyttää muita "rakkikoiramaisesta räksyttämisestä ja sivulausevittuilusta urpiasen nimimerkkiä kohtaan", kun kaveri itse on kyseisestä asiasta palstan tunnetuin taparikollinen jatkuvine searcheineen kirjoitushistorioihin ja sivulausevittuiluineen.
Hmm. Toi aloitti! -argumentaatio on toki lähes yhtä lapsekasta kuin oma se-on-ite-joka-sanoo-argumentaatiosi (josta taisi taas tulla esimerkki - olet kyllä aika epeli!), mutta ehkä tässä tapauksessa se on sisällöllisesti perusteltua: ettei tässä vaan olisi käynyt niin, että se olit taas kerran sinä, joka toit ihan asialliseen keskusteluun tämän toisista kirjoittajista räksyttämisen. Jotenkin onnistuit sitten mielessäsi kääntämään tämän niin, että tämä on esimerkki siitä, että minä harrastan sitä. Masalogiikka on hämmästyttävä taito.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:ettei tässä vaan olisi käynyt niin, että se olit taas kerran sinä, joka toit ihan asialliseen keskusteluun tämän toisista kirjoittajista räksyttämisen.

Tällä kertaa kyllä. Useinmiten homma on kuitenkin toisinpäin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:^ Lisäisin kaikkitietävyyden, aina oikeassa olon ja jos selvästi onkin väärässä niin "vitsihän tämä vaan oli" kortin käytön.
Hei, edelleenkin tykkään puhua minusta. Olen nyt tutkiskellut sydämessäni tätä lausuntoasi, mutta en edelleenkään onnistu kovin hyvin tunnistamaan siitä itseäni. Ei sinänsä mikään ihme tällä itsetuntemuksella...

Kaikkitietävyys tuntuu sikäli kummalliselta, että tämänkin kertainen vihtominen lähti liikkeelle viestistäni, joka alkoi sanoilla "Huomaan, että olen niin pihalla autojen estetiikan peruskehityslinjoista...".

Aina oikeassa olon koen myös hieman oudoksi, koska itsestäni tuntuu, että asialliset kirjoittajat (pääasiassa kai Tix, Rollo, Huima, Dave, Hebuli, joskus jopa Elco) ovat kääntäneet käsitykseni perustelluilla argumenteillaan useammassakin väännössä. Ehkä sinun vaikutelmasi selittyy sillä, että useimmiten opin Kitinässä jotain, tai peräti muutan käsityksiäni, aiheiden suhteen, joissa en osallistu keskusteluun vaan vain luen niitä (juuri, koska tiedän, että minulla ei ole hyvin perusteltua kantaa tarjota mukaan). Esimerkiksi Manalalta olen oppinut ties kuinka monesta asiasta vaikka mitä, ja hänen usein etevät perustelunsa ovat myös muokanneet käsityksiäni monesta asiasta aika paljonkin. Tämä ei varmaan vain näy Kitinässä, koska en tietenkään näissä tilanteissa ole lähtenyt hänen kanssaan vääntämään. Minkä minä sille voin, jos monet kanssakeskustelijat eivät noudata samanlaista pidättyvyyttä vaan lähtevät vääntämään asioista, josta eivät selvästikään ymmärrä juuri mitään.

Vitsikorttia taas muistan käyttäneeni vain kerran: Olin jossain ketjussa ironisoinut sekä omaa ratkaisukeskeisyyttäni että kanssakeskustelijoiden innostusta rangaistusten koventamiseen kirjoittamalla, että ihannevaltiossa on toki kaikista rikoksista vain yksi rangaistus: teloitus aamun koitteessa usvan leijaillessa puistomaiseman yllä, ja Elco sitten vetosi tähän todistaakseen, että kannatan totalitarismia. :roll: Vitsikortilla, kuten muillakin korteilla, on myös perustellut käyttönsä.

Kaiken kaikkiaan, koen viestisi edessä samanlaista hämmennystä kuin silloin, kun minua syytetään kritiikittömäksi mokuttajaksi, stalinistiksi, kommunistiksi, suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan vihaajaksi, henkilöön menevän vittuilun aloittajaksi ja mitä näitä jatkuvasti toistuvia kitinäsyytöksiä nyt onkaan. Toisin sanoen, en löydä viesteistäni mitään perustetta näille jatkuvasti toistuville syytöksille. Kukin tavallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kaiken kaikkiaan, koen viestisi edessä samanlaista hämmennystä kuin silloin, kun minua syytetään kritiikittömäksi mokuttajaksi, stalinistiksi, kommunistiksi, suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan vihaajaksi, henkilöön menevän vittuilun aloittajaksi ja mitä näitä jatkuvasti toistuvia kitinäsyytöksiä nyt onkaan. Toisin sanoen, en löydä viesteistäni mitään perustetta näille jatkuvasti toistuville syytöksille. Kukin tavallaan.
En minä muuta lainauksessasi väittänytkään. :)
Touché!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
elco

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti:
Tällä kertaa kyllä. Useinmiten homma on kuitenkin toisinpäin.
Oliko tämä jotain manalamaista itseironiaa?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:
masa kirjoitti:
Tällä kertaa kyllä. Useinmiten homma on kuitenkin toisinpäin.
Oliko tämä jotain manalamaista itseironiaa?
Paremminkin elcomaista vittuilua.

Edit: Tosin nythän meille ilmoittautuikin tässä asiassa oikein palstan Yoda, joten "manalamainen itseironia" sai ihan uuden nimikkeen.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:samalla pisti silmääni aiemmin huomaamatta jäänyt detalji, että siellähän se Masa omaan, jo aika haukotuttavan rakkikoiramaiseen tapaansa räksytti jotain sivulausevittuilua nimimerkkiäni kohtaan
No helvetti, olisit suoraan sanonut että kommenttisi oli kostokuitti johonkin aiemmin sanottuun. Eli niin sanottua vastavittuilua. Eihän siinä mitään vikaa ole. Siinä on, että esitetään ettei muka ymmärretä koska vittuillaan itse, ja sillä nojalla alennetaan toinen samoin toimiva lapsen tasolle.
Sikäli en ihemttele, että sinulta jäi asia tajuamatta, kun et selvästikään ymmärrä suomea kovin laajasti.
Nice touch.
Väität, oikein erillisellä sulkulauseeella vahvistettuna, että käytin sanaa "todiste". En käyttänyt. Käytin verbiä "todistaa" tavalla, joka asiayhteydessä selvästi toimii terminä sille, minkälainen Masan puheakti oli luonteeltaan.
Which gets even nicer.
todistaa =df julistaa uskoaan; kertoa (hengellisessä kokouksessa tms.) uskonkokemuksistaan. Todistaa puhein ja teoin Jumalasta. Nousta seuroissa todistamaan.
And scores his own goal.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
sanctus

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kuva

Noin 400 kilometrin ajelun jälkeen voi tämä perus perhe yksikkö Suomen Hesasta todeta, että Alfa Romeo Mito 1.4 litran 135 hv:lla Multiair-moottorilla on ollut toistaiseksi ihan jees. Saapa nähdä, miten tyylikkäästi kissat, koirat ja isofixit tunkee takapenkille. Jotenkin varmasti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vesper »

sanctus kirjoitti:...isofixit...
Onnea!?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
sanctus kirjoitti:...isofixit...
Onnea!?
Lisääntyvätkö juristit suvullisesti vai suvuttomasti?
sanctus

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sanctus »

No höhöö.

Isofix-kiinnitys oli toki yksi ostokriteereistä, mutta ei tästä kriteeristä sentään suoraan seuraa ehkäisyn pettämistä.
elco

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Piti oikein googlata tämä isofix.

Tuntuu suunnilleen yhtä tarpeelliselta jutulta kuin parturi.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Piti oikein googlata tämä isofix.

Tuntuu suunnilleen yhtä tarpeelliselta jutulta kuin parturi.
Kaimaanissasi on sellaiset.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
parturit ?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
elco

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: Kaimaanissasi on sellaiset.
Mutsillas oli!

Öö siis jotkut lastenturvaistuinten asennusrinkulat? Onhan siellä se kuormaverkko moottorin päällä toki, joka on kiinni joissain tuollaisissa rinkuloissa.

Ei vaikuta bussikaistakäyttäytymiseen.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti: Kaimaanissasi on sellaiset.
Öö siis jotkut lastenturvaistuinten asennusrinkulat?

Ei vaikuta bussikaistakäyttäytymiseen.
Ajattele syntymättömiä lapsiasi!