Autoilu 2
-
- Kitisijä
- Viestit: 18767
- Liittynyt: 15.08.2005 3:14
- Paikkakunta: Hell
Re: Autoilu 2
Vahingonilo on aidointa iloa!Niba kirjoitti:Volvo toimii taas loistavasti!
-
- Kitisijä
- Viestit: 21514
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
75% tapauksissa uusi volvo siis esti onnettomuuden kuljettaen mokatessa. Ei tuo noin lausuttuna kuulosta huonolta. Kyllä meikäläiselle nuo prossat kelpaa, jos auto joskus lähtee lapasesta.McJanne kirjoitti:Wat? Kolme osumaa kahdestatoista ja olette vahingoniloisia?
Re: Autoilu 2
Mitään apuahan tuosta ei ole auton lapasestalähtemisen kanssa. Ainoastaan kuljettajan tarkkaavaisuuden herpaantumisen kanssa alle 30km/h nopeuksissa.sivustahuutaja kirjoitti:75% tapauksissa uusi volvo siis esti onnettomuuden kuljettaen mokatessa. Ei tuo noin lausuttuna kuulosta huonolta. Kyllä meikäläiselle nuo prossat kelpaa, jos auto joskus lähtee lapasesta.McJanne kirjoitti:Wat? Kolme osumaa kahdestatoista ja olette vahingoniloisia?
Re: Autoilu 2
Pakettiautojen ajoneuvovero päästöihin perustuvaksi 2011
Pakettiautojen osalta ajoneuvoveron perusveron määräämisessä siirrytään päästöihin tai auton kokonaismassaan perustuvaan verotukseen vuonna 2011.
Verotus muuttuu päästöihin perustuvaksi, mikäli pakettiauto on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.12008 tai sen jälkeen. Muissa tapauksissa vero määrätään ajoneuvon kokonaismassan perusteella saman verotaulukon mukaan kuin henkilöautoilla. Kokonaismassalla tarkoitetaan auton omaa massaa lisättynä kantavuudella.
Tarkoittaako tämä siis sitä, että ~70 euron kv-vero on taakse jäänyttä juhlaa ja pakun kv-vero huitelee samoissa sadoissa euroissa kuin henkilöautojenkin?
http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/autot/
Edit: Ei kv-vero, vaan ajoneuvovero
Ajoneuvovero muuttuu hiilidioksidipäästöihin perustuvaksi 2011
Henkilö-, paketti- ja matkailuautojen ajoneuvoveron perusvero muuttuu hiilidioksidipäästöihin (CO2) perustuvaksi vuonna 2011. Ajoneuvoveron käyttövoimavero (nk. dieselvero) ei muutu. Ensimmäiset osaksi CO2-perusteista ajoneuvoveroa sisältävät veroliput lähetetään maaliskuussa 2010 ja siirtymäaika kestää vuoden.
Vanhemmista autoista, joilta päästötieto puuttuu tai se on mitattu vanhoilla menetelmillä, veroa kannetaan auton kokonaismassan perusteella. Päästötiedon puuttuessa kokonaismassa kuvaa yleisellä tasolla hyvin ajoneuvon polttoaineenkulutusta ja massatieto on kaikista ajoneuvoista saatavissa verotuksen perusteeksi. Etenkin vanhemmille paketti- ja matkailuautoille, joilla vero määräytyy massan mukaan, se tarkoittaa verotason nousua.
CO2 –tietoa käytetään veron perusteena seuraavasti:
-Henkilöauto, jonka kokonaismassa on enintään 2 500 kg ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2001 tai myöhemmin, verotetaan CO2-perusteella. Henkilöauto, jonka kokonaismassa on yli 2 500 kg ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2002 tai myöhemmin, verotetaan CO2-perusteella.
· Kaksikäyttöauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2006 tai sen jälkeen, verotetaan CO2-perusteella.
· Pakettiauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1.1.2008 tai sen jälkeen, verotetaan CO2-perusteella.
· Kokonaismassan perusteella verotetaan näitä ajankohtia aikaisemmin käyttöönotetut henkilö- ja pakettiautot, erikoisautot sekä ne autot, joilta päästötieto puuttuu.
· Matkailuautoilla ei tavallisesti ole EY-tyyppihyväksynnän mukaista päästötietoa ajoneuvorekisterissä. Matkailuauto voi kuitenkin tulla verotetuksi CO2-päästön perusteella, jos sillä on valmistajan hankkima CO2-tiedon sisältävä tyyppihyväksyntä. Käytännössä matkailuautojen vero perustuu kokonaismassaan, koska vain pienellä osalla uusimpia matkailuautoja on tyyppihyväksynnässä mitattu CO2-päästö.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/te ... ja+verotus
Re: Autoilu 2
Nissan Leaf
Liian kallis vielä, mutta kehitys kehityy. Ehkä kymmenen vuoden päästä sähköauto on toimiva kakkosautoksi? Tai kyllähän tuo perheen kakkosautoksi kävisi jo nyt, jos hinnasta saisi vähintään 1/3:n vielä pois.
Liian kallis vielä, mutta kehitys kehityy. Ehkä kymmenen vuoden päästä sähköauto on toimiva kakkosautoksi? Tai kyllähän tuo perheen kakkosautoksi kävisi jo nyt, jos hinnasta saisi vähintään 1/3:n vielä pois.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18767
- Liittynyt: 15.08.2005 3:14
- Paikkakunta: Hell
-
- Kitisijä
- Viestit: 23554
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Tulevaisuus on ihanaa. Lisää tällaista ja kaikille kaksi lentävää autoa talliin, sekä oma avaruusraketti ja robottipalvelijoita.Bluntly kirjoitti:Taas uusi syy nostaa polttoaineen verotusta.
Re: Autoilu 2
Aprillipila osui puoli vuotta ohi?Bluntly kirjoitti:Taas uusi syy nostaa polttoaineen verotusta.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18767
- Liittynyt: 15.08.2005 3:14
- Paikkakunta: Hell
Re: Autoilu 2
"Testarossan huippunopeus on 275km/h ja se kiihtyy sataan alle kuudessa sekunnissa"Niba kirjoitti:Osta halpa superauto itsellesi??
Öööö ei kait tuo kiihtyvyys noin huono voi olla? Tuostahan kohta menee hiusmuotoilijatkin ohi.
Tietysti "alle" ei sano kuinka paljon alle.
Re: Autoilu 2
5,4s, 390hp.NuoriD kirjoitti: Öööö ei kait tuo kiihtyvyys noin huono voi olla? Tuostahan kohta menee hiusmuotoilijatkin ohi.
Veikkaisin, että tuo on hiusmuotoilumobiili.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21514
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
elco kirjoitti:Veikkaisin, että tuo on hiusmuotoilumobiili.
-
- Kitisijä
- Viestit: 18767
- Liittynyt: 15.08.2005 3:14
- Paikkakunta: Hell
Re: Autoilu 2
Jaaha pojilla alkaa maistua kuuma eteläinen hiki kikelissä!sivustahuutaja kirjoitti:elco kirjoitti:Veikkaisin, että tuo on hiusmuotoilumobiili.
Kohta päälle vaihtuu huonosti istuva ja ryppyyntyvä puku?
Toi on halb mut ei hea?
btw "Ferrarin omistaminen ei ole halpaa. Esimerkiksi Testarossan 50 000 km huolto maksaa noin 5 000 euroa ja moottori joudutaan irrottamaan joitakin huoltotoimenpiteitä varten. Kytkinremontti maksaa noin 2 000 euroa." (wikipedia)
elco kirjoitti:5,6(5,4s), 390hp.NuoriD kirjoitti: Öööö ei kait tuo kiihtyvyys noin huono voi olla? Tuostahan kohta menee hiusmuotoilijatkin ohi.
Veikkaisin, että tuo on hiusmuotoilumobiili.
Pyyhin Netikettiin..
-
- Kitisijä
- Viestit: 18767
- Liittynyt: 15.08.2005 3:14
- Paikkakunta: Hell
Re: Autoilu 2
Öhh... Olen lukenut näitä juttuja ilmeisen huolimattomasti. Mikä hitto on hiusmuotoilija-auto?exPertti kirjoitti:hiusmuotoilija-auto
Re: Autoilu 2
Entä miten elco ja hiusmuotoilija liittyvät toisiinsa?exPertti kirjoitti:Millä se elco ajoikaan? Caymanko se oli? Joku näitä uudempia porscheja...Gaia kirjoitti:Öhh... Olen lukenut näitä juttuja ilmeisen huolimattomasti. Mikä hitto on hiusmuotoilija-auto?exPertti kirjoitti:hiusmuotoilija-auto
Nyt En Vaan Tajua.
PS. Oma veikkaus hiusmuotoilija-autoksi olisi ollut Seat Leon
Re: Autoilu 2
Munaaja on yhdistävä nimittäjä: ajamani autot ovat hänestä liian hyvännäköisiä tehoihin ja varustelutasoon(!) nähden. Vakavastiotettava rattimies ajaa perusautolla, jossa on isohko moottori; tai sitten mustangilla tai jaguaarilla.Gaia kirjoitti: Entä miten elco ja hiusmuotoilija liittyvät toisiinsa?
Tämä konsepti on kieltämättä vähän hämärä minullekin. Lienee kuitenkin selvää, että autosta tulee hiusmuotoilumobiili silloin, kun minä ostan sen.
Re: Autoilu 2
http://www.urbandictionary.com/define.p ... sers%20carGaia kirjoitti:Öhh... Olen lukenut näitä juttuja ilmeisen huolimattomasti. Mikä hitto on hiusmuotoilija-auto?exPertti kirjoitti:hiusmuotoilija-auto
Jos ei olisi lapsia, niin varmaankin ajelisin hiusmuotoilija-autolla.
Re: Autoilu 2
Niinkuin urbandictionary kertoo, hiusmuotoilijan auto on Audi TT:n kaltainen mukaurheiluauto, joka on käytännössä tavallisen perheauton alusta ja tekniikka (golf) yhdistettynä menevännäköiseen koriin (TT). Muita hiusmuotoilijan autoja on esim. Prelude, Celica ja Calibra.Gaia kirjoitti:Öhh... Olen lukenut näitä juttuja ilmeisen huolimattomasti. Mikä hitto on hiusmuotoilija-auto?exPertti kirjoitti:hiusmuotoilija-auto
Porschestahan mä en puhunut hiusmuotoilijan autona vaan TT:stä, mutta kun elcoa nyt niin kovasti koskee, niin joutuu vähän paskanpuhumisen uhallakin hakea sympatiaa. Onkohan palstan uusi ninni syntynyt?
Re: Autoilu 2
Valikoiva muisti:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=515163#515163
Tässä munaajan mietteet TT:stä ennen kun minusta tuli TT:n omistaja:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=431358񩓾
http://kitina.net/viewtopic.php?p=515163#515163
Tässä munaajan mietteet TT:stä ennen kun minusta tuli TT:n omistaja:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=431358񩓾
Re: Autoilu 2
Ai hitto, kylläpäs mä olenkin osunut siellä naulan kantaan!elco kirjoitti:Valikoiva muisti:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=515163#515163
En ymmärrä mitä yrität sanoa. Se että toinen sukupolvi on joka tavalla parempi auto kuin ensimmäinen sukupolvi, ei vie sitä pois hiusmuotoilijasegmentistä.Tässä munaajan mietteet TT:stä ennen kun minusta tuli TT:n omistaja:
http://kitina.net/viewtopic.php?p=431358񩓾
Olenhan minäkin hiusmuotoilijan auton, eli preluden omistanut. Eromme on siinä, että minä en ottanut sitä niin verisesti ja vakavasti vaikka hiusmuotoilijatittelistä corvettella ajeleva kaveri jatkuvasti vittuilikin. Sen jälkeinen camarokin oli sitten kuulemma neekeriauto.
En tiedä pääsenkö koskaan yli. Oisko vinkkejä?
Re: Autoilu 2
"Hiusmuotoilijan auto." Rajua on nyt. Kendotermein voisin kuvailla tilannetta "myllytykseksi".
No niin. Alfa Romeo Mito. Reilu kuukausi kikkailtu, takana n. 1200 kilometriä ja varoitusvaloista tai -teksteistä ovat tulleet tutuiksi jo "start-stop unavailable" ja klassinen "EOBD/injection system failure". Muuten ihan jeppismeno. Vaimokin tykkää.
Seuraavaksi vuorossa matka Turun saaristoon ja sen jälkeen talvirenkaiden ja luultavasti myös toisten vanteiden etsintä.
No niin. Alfa Romeo Mito. Reilu kuukausi kikkailtu, takana n. 1200 kilometriä ja varoitusvaloista tai -teksteistä ovat tulleet tutuiksi jo "start-stop unavailable" ja klassinen "EOBD/injection system failure". Muuten ihan jeppismeno. Vaimokin tykkää.
Seuraavaksi vuorossa matka Turun saaristoon ja sen jälkeen talvirenkaiden ja luultavasti myös toisten vanteiden etsintä.