Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriD kirjoitti:No sehän on selvä, että todellisuudessa E10 maksaa enemmän kuin lantraamaton.
Ootko ihan varma!? Jos etanoli kerran on kalliimpaa kuin bensa, niin miksei bensan ja etanolin seos vois olla halvempaa kuin bensa?
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kuten olen n+1 kertaa sanonut, biopolttoainebuumi on kepulle taivaanlahja ja kätevä keino syytää miljardeja maaseudulle.
Hyvä, että kerrankin tästä ilmastotyperyydestä hyötyy edes joku suomalainen eikä aina vaan jonkun itä-eurooppalaisen hiilikombinaatin omistaja päästöoikeuksiaan kaupatessa.
Kun suomalaista verotetaan ja raha jaetaan suomalaiselle maanviljelijälle, niin voihan sen noinkin ajatella. :wink:
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sivustahuutaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:No sehän on selvä, että todellisuudessa E10 maksaa enemmän kuin lantraamaton.
Ootko ihan varma!? Jos etanoli kerran on kalliimpaa kuin bensa, niin miksei bensan ja etanolin seos vois olla halvempaa kuin bensa?
Tottakai voi! Politiikka on tahdon asia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

exPertti kirjoitti: Viisaat päättäjät tietävät, että ilmastonmuutosta vastaan on mukamas taisteltava
Pahimmalta tässä tuntuu se, että biopolttoaineet lisää päästöjä. Mutta ei se mitään. Tärkeintä on liike, että näyttää jotain tapahtuvan. Ei sillä suunnalla niin väliä, kunhan päästään jakamaan tukia äänestäjille :D

EDIT: Tässä jälleen esimerkki, että ympäristönsuojelu pitäisi jättää insinööreille :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Reilut 5 litraa satasella, 0-100km/h 7,3s, farmariperä ja automaatti hintaan rapiat 25 tonttua. Ei huono!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Saakutti kun on tuuliviiri autojen suhteen, nyt sitten kiinnostaa taas Rav4.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Saakutti kun on tuuliviiri autojen suhteen, nyt sitten kiinnostaa taas Rav4.
Puolet halvemmalla saat paljon enemmän rahoillesi vastinetta Tucsonista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

TÜV-KATSASTUSRAPORTTI 2010
2-3-vuotiaat autot

7. Toyota RAV4 2,9
75. Hyundai Tucson 5,5
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:TÜV-KATSASTUSRAPORTTI 2010
2-3-vuotiaat autot

7. Toyota RAV4 2,9
75. Hyundai Tucson 5,5
Silti. Itse ajoin about 80 000 km ilman suurempia ongelmia. Pienemmät ongelmat menivät kaikki takuun piiriin vielä päivää vaille viiden vuoden takuun umpoeutumista ja 200 000 km mittarissa.


1. halvempi
2. hiljaisempi
3. paremmin varusteltu
4. 5 vuoden takuu

Rav4 on käsittämättömän kallis ja yliarvostettu kottero.


Vrt

http://www.nettiauto.com/hyundai/tucson/3638815

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/3563760
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ 2WD katumaasturi? Kamoon.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:^ 2WD katumaasturi? Kamoon.
Otsikossa luki 2wd ja itse ilmoituksen specseissä 4wd. Tiäsitkumpioli, mutta nelkkua tarjosin.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:H7 paloi taas. Edellinen itsevaihtamani osram kesti kokolailla kalenterivuoden. Vaihdoin lauantaina uuden, kun huomasin olevan pimeä.

Eihän sen vaihto enää ensimmäisen opettelukokemuksen jälkeen kestänyt kuin viisi minuuttia kuskinpuolelle, mutta oudon huonosti kestäviä nuo polttimot silti ovat.
No daa, polttimossa on jotain vikaa jos se ei kestä kuin tunnin käyttöä. Vaadi tilalle uusi samaan rahaan.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei se ollu vitsi vaan väärinluku. Katsoin ensin että lauantaina vaihtamasi polttimo hajosi jo uudelleen.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Sain juur mailia:
Selvittelen omistamani auton ( Seat Altea) historiaa ja olet ollut käsittääkseni edellinen omistaja ennen Tuusulan Ykkösautoa ja minua.....

*riveitttäin ongelmia*

Voi flikkaparka mihin paskaan olet kätesi työntänytkään. Kumpa olisit soittanut minulle ENNEN auton ostoa.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Voi flikkaparka mihin paskaan olet kätesi työntänytkään. Kumpa olisit soittanut minulle ENNEN auton ostoa.
Äläpä muuta sano. Naiset ovat vähän pöljiä. Sääli. Kertooks se siinä mitä kaikkia ongelmia sillä on ollut ja missä ajassa? Koska se on sen ostanut, nimittäin kai se tietää myyjäliikkeen virhevastuusta mikä kattaa puoli vuotta auton ostosta, ettei vaan mene kaikki turhaan sen omaan piikkiin?
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

^ yv.

En kehtaa tänne laittaa.

Kai se auto on ollut sillä jo pidemmän aikaa..
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Paskan möivät. :(
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Seatin möivät. :(
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Vanhana siitäkin tulee Opel.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Paskan möivät. :(
Yep

http://kitina.net/viewtopic.php?p=36850 ... eat#368502
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mä justiin tuossa kuuntelin, että ihan kuin vauhtipyörä olis alkanut taas pitää samantapaista kilkatusta kuin mitä se piti paljon voimakkaammin ennenkuin se vaihdettiin. Noh, onhan se jo kuukauden vanha sentään.
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Mä justiin tuossa kuuntelin, että ihan kuin vauhtipyörä olis alkanut taas pitää samantapaista kilkatusta kuin mitä se piti paljon voimakkaammin ennenkuin se vaihdettiin. Noh, onhan se jo kuukauden vanha sentään.
Miten sulla noi autot ei kestä? Liian raskas kaasujalka?
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mä justiin tuossa kuuntelin, että ihan kuin vauhtipyörä olis alkanut taas pitää samantapaista kilkatusta kuin mitä se piti paljon voimakkaammin ennenkuin se vaihdettiin. Noh, onhan se jo kuukauden vanha sentään.
Miten sulla noi autot ei kestä? Liian raskas kaasujalka?
Mullahan autot nimenomaan ovat kestäneet. Fordissa ei ollut mitään vikaa 11 vuoden aikana vaikka ajoin sillä ihan kilpaakin, skodassa oli ainoastaan yksi anturivika 5 vuoden aikana joka oireili pikkasen välillä nollakeleissä, ja siinä se. 16 autovuotta ilman vikoja. Kunnes ostin Jaguarin. Ja sitten volkkarin.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Leevi »

masa kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Paskan möivät. :(
Yep

http://kitina.net/viewtopic.php?p=36850 ... eat#368502
Huh, ei oo kyl noin suuria ongelmia autossa ollut. Toivottavasti ei koskaan edes tule ...
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

^ Vaihdoin Seatin vasta seuraavan vuoden helmikuussa pois, joten ei tossa listassa edes ole kaikki ongelmat.