Luimistelet korviasi ja heilutat häntääsi? Siis meinaan miten toi onnistuu ihmiseltä?prosessi kirjoitti:Koirien elekielen sujuva "puhuminen" on hauskaa, harrastan sitä edelleenkin
Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Pään asento, katseen suuntaamiset, vartalon kallistaminen eri suuntiin, polvet, hartiat, jalkojen etäisyys toisistaan, käsien sijainti jne. Ei se heti suju täydellisesti, mutta kyllä minkä tahansa kielen oppii yli kymmenen vuoden treenillä.Duck kirjoitti:Luimistelet korviasi ja heilutat häntääsi? Siis meinaan miten toi onnistuu ihmiseltä?prosessi kirjoitti:Koirien elekielen sujuva "puhuminen" on hauskaa, harrastan sitä edelleenkin
Re: Autoilu 2
Hihii, nyt mul on oma ooppeli.
Ilman muuta farkku. Testailin jo et sinne mahtuu vaikka mitä kun poisti koiraverkon ja takatilan sen läppäsuojan. Mies on kade, sen autoon ei mahdu mitään. Se on vähän tyhmä. Yrittää brassailla panoramakatolla mut mä vaan nauran.
Miten oma auto voikin tehdä niin jotenkin onnelliseks? Iiiiih! Edellinen oma oli Nissan Cherry. Polkasin jalan pohjasta läpi, se on viimesin muistikuvani. Tälle ei voi käydä koskaan mitään.
Ilman muuta farkku. Testailin jo et sinne mahtuu vaikka mitä kun poisti koiraverkon ja takatilan sen läppäsuojan. Mies on kade, sen autoon ei mahdu mitään. Se on vähän tyhmä. Yrittää brassailla panoramakatolla mut mä vaan nauran.
Miten oma auto voikin tehdä niin jotenkin onnelliseks? Iiiiih! Edellinen oma oli Nissan Cherry. Polkasin jalan pohjasta läpi, se on viimesin muistikuvani. Tälle ei voi käydä koskaan mitään.
Re: Autoilu 2
Joo ei oo väliä. Oonkohan vähän turhamainen ku halusin diiselin sen nakutuksen takia? Mulla on joku sellanen kutina kropassa, että tartten sitä hörinää niin ku. Eilen istuin parkissa vartin ja fiilistelin sitä plus (HUONOJA) sterkkoja. Oijjoi, kolmea kymppiä lähestyvän uus iltahupi...exPertti kirjoitti:Varmaan ihan ok auto. Opelin nykylaadusta en oikein ole perillä, mutta luultavasti sinulle sillä ei ole väliä, kun et suunnittele laittavasi tuota museokilpiin.
Re: Autoilu 2
Olihan se viimeisessä laatuvertailussa noussut neljänneksi kauas Pertin omien museomerkkien edelle.exPertti kirjoitti:Varmaan ihan ok auto. Opelin nykylaadusta en oikein ole perillä, mutta luultavasti sinulle sillä ei ole väliä, kun et suunnittele laittavasi tuota museokilpiin.
No en turhamaisuudesta tiedä, mutta on toi kyllä aikamoisen vinoutunut perversio. Siis rivinelosdieselin käyntiäänestä pitäminen.Geetzu kirjoitti:Oonkohan vähän turhamainen ku halusin diiselin sen nakutuksen takia? Mulla on joku sellanen kutina kropassa, että tartten sitä hörinää niin ku. Eilen istuin parkissa vartin ja fiilistelin sitä plus (HUONOJA) sterkkoja. Oijjoi, kolmea kymppiä lähestyvän uus iltahupi...
Re: Autoilu 2
Katso sieltä neljännen sijan alapuolelta. Sieltä ne löytyy molemmat.exPertti kirjoitti:Mitkähän ne Pertin museomerkit ovat?Monsieur Manala kirjoitti:Pertin omien museomerkkien edelle.
Re: Autoilu 2
Joo. Ja sit mä rakastan sitä rumahkoa mankkaviritelmää ja niiden huonoa fonttia näytössä. Eikä ylimääränen spoilerikaan näytä rumalta ja kaikki on vaan ihkudaa! Tätä on olla rakastunut, olin jo unohtanut!Monsieur Manala kirjoitti:No en turhamaisuudesta tiedä, mutta on toi kyllä aikamoisen vinoutunut perversio. Siis rivinelosdieselin käyntiäänestä pitäminen.
(Ainoo mikä nyt just vituttaa on kitkat. Ei oo jotenkin pokkaa vaihtaa nastoihin ku noi ihan uudet, ei ennen ku oon ees kunnolla kokeillu. Mut ku jännittää... Mentävä Ikean parkkiin vähän treenailee ilman skidejä.)
Re: Autoilu 2
^Tällä märällä kelillä missä tahansa parkkiksella on ihan sama vaikka olisit liikenteessä kesärenkailla
Ei siel ainakaan lunta tai jäätä ole.
Ei siel ainakaan lunta tai jäätä ole.
Re: Autoilu 2
Nii mä kattelenkin kato tulevaisuuteen, ois niin ku mentävä mökillekin eikä viettää stadissa ihan koko talvea. Meil on kunnon taisto nyt et kumman autolla mennään...bliss kirjoitti:^Tällä märällä kelillä missä tahansa parkkiksella on ihan sama vaikka olisit liikenteessä kesärenkailla
Ei siel ainakaan lunta tai jäätä ole.
Eiköhän niihin kitkoihin totu. Pitää vaan sen verran testailla, että about tietää miten se lähtee kun lähtee. Kauniista hansikkaistani.
-
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Re: Autoilu 2
Eipäs xSpede taas vääristellä totuutta. AutoBildin testistä:exPertti kirjoitti:Kummasta listasta puhut? Autobildin fiilistelylistasta (kyselytutkimukseen pohjautuva) vai todellisiin lukuihin perustuvista (esim. ADAC ja GTÜ)?Monsieur Manala kirjoitti:Katso sieltä neljännen sijan alapuolelta. Sieltä ne löytyy molemmat.exPertti kirjoitti: Mitkähän ne Pertin museomerkit ovat?
Sen lisäksi GTÜ-katsastustilastosi jäljessä ollut, siihen liittyvä merkkikohtainen uutinen:HS kirjoitti:Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään tekijään, jotka selvittävät auton ja huollon laatua.
Ensiksi autonkäyttäjien kokemuksia kartoitettiin laajalla kyselyllä, johon saatiin 25 000 vastausta.
Toiseksi selvitettiin eri automallien takaisinkutsujen (korjauskehotusten) määrä, takaisinkutsuista tiedottamisen ja korjaamopalvelun laatutaso.
Kolmanneksi automallien luotettavuutta selvitettiin maineikkaan, saksalaisen TÜV- katsastusraportin tulosten perusteella. Erityistä huomiota kohdistettiin, jarrujen, ohjauksen ja pyöränripustuksen vikoihin, mitkä muodostavat merkittävän turvallisuusriskin.
Neljäntenä laatumittauksen perusteena ovat kokemukset automallien luotettavuudesta 100 000 kilometrin Auto Bild -kestotestissä.
Lukijapalaute on viides arvosteluperuste.
Auto Bild -korjaamotestien tulokset ovat kuudes ja takuuehdot seitsemäs laaturaportin arvosteluperuste. Raportti keskittyy 3–7 vuotta vanhoihin autoihin.
GTÜ-KATSASTUSRAPORTTI 2008: Toyotan laatu on säilynyt vahvana
Pitäydy vaan tästä lähin autojen perien muotojen subjektiivisessa arvioinnissa, ok?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
- Viestit: 9259
- Liittynyt: 04.11.2007 2:11
- Paikkakunta: Aergistal
Re: Autoilu 2
Koira-asiassa Peace and Love prosessille ja masalle.
Ketjun aiheeseen, että eikös DIESELIT ole sellaista homojen hommaa, kuten leivän päällä kevytlevikkeet?
Tai landepaukkujen hommaa?
Eikä sitäkään, enoni aina sanoi, että on työssään haistellut niin paljon traktorin naftaa, ettei enää autossaan halua.
Autoissa landella näkyy kyllä jyväjemmari-sukupolvien ero.
Vanhaisännät tykkää, että öky-isännällä pitää olla yhtä hieno auto kuin kaupunkilaisherroilla. Siis Mersu tai Bemari. Kyllä se maalaisenkin perseelle sopii, kun Helsingin Herrojenkin!
Nuoremmat isännät taas ovat nähneet amerikkalaisia elokuvia. Joissa ylpeät punaniskat ajavat maastureilla tai vielä mieluummin neliveto-pickupeilla. Ja Suomenkin nuoret isännät hyväksyvät sen imagon ylpeenä, vaikkeivat selllaista autoa tarviskaan.
Ketjun aiheeseen, että eikös DIESELIT ole sellaista homojen hommaa, kuten leivän päällä kevytlevikkeet?
Tai landepaukkujen hommaa?
Eikä sitäkään, enoni aina sanoi, että on työssään haistellut niin paljon traktorin naftaa, ettei enää autossaan halua.
Autoissa landella näkyy kyllä jyväjemmari-sukupolvien ero.
Vanhaisännät tykkää, että öky-isännällä pitää olla yhtä hieno auto kuin kaupunkilaisherroilla. Siis Mersu tai Bemari. Kyllä se maalaisenkin perseelle sopii, kun Helsingin Herrojenkin!
Nuoremmat isännät taas ovat nähneet amerikkalaisia elokuvia. Joissa ylpeät punaniskat ajavat maastureilla tai vielä mieluummin neliveto-pickupeilla. Ja Suomenkin nuoret isännät hyväksyvät sen imagon ylpeenä, vaikkeivat selllaista autoa tarviskaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Re: Autoilu 2
Joo voi olla. On jo pitkään ollu semmonen kutina et meidän taloudes asuu kaks niitä mainitsemias homoja. Ja sit siinä on tämmösellä kaupunkilaishomorouvalla (joka ennen on kuolannut sportimpia autoja) joku sellanen tuntuma et ois niin ku ekompi ja aikuisempi ku valitseekin dieselin, vaikka kilometrejä tulee vtun vähän vuodessa.Gat kirjoitti:Ketjun aiheeseen, että eikös DIESELIT ole sellaista homojen hommaa, kuten leivän päällä kevytlevikkeet?
Leivän päälle menee kyl 60 prossasta...
Re: Autoilu 2
Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa.
Re: Autoilu 2
Ku painelee oikeist nappuloist settingsejä ni se herjaa erroria ja melkein näyttää epähymiöö. Manuaalin heitin jo raivoissani pihalle ja tietysti valtavaan lammikkoon eli jospa nyt seuraavaks ajaisin liikkeeseen hakemaan uuden ja käskisin setien opettaa oikeet napit... Vituttaa!exPertti kirjoitti:Miten vaiva ilmenee?Geetzu kirjoitti:Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa.
Pakko antaa muksujen päikkäröidä ensin. Vituttaa! Autoista on vaan harmia!
Re: Autoilu 2
Vähän se muuten vituttaa. Miksei ne voi tehdä joka vidun mallille omaa kirjastaan tai selkeästi listata ne kyseisen auton toiminnot A4:lle... Mut kysyin kyl ostohetkel mitä kaikkea tuohon kuuluu ja täs taitaa olla kyseessä vaan oma osaamattomuus. Ja jos ei ole niin saavat laittaa ilmaseks kaiken tarvittavan. Taidan vinkuu sen sisäpistokkeenkin samalla, pitäis vaan jaksaa meikata ja kaikkee...exPertti kirjoitti:Ehkä tuossa mallissa ei ole vaan kaikkia tarjolla olevia (ohjekirjan exclusive super extra diplomat mallin) säätöjä. Näin kävi itselle aikoinaan.
Re: Autoilu 2
Ostajan markkinat! Ja on mulla vähän suhteitakin, eikä mersukauppiaat halua pitää ooppeleita tiloissaan...exPertti kirjoitti:Haluan kyllä kuulla raportin onnistuukohan tuo vinkuminen jälkikäteen. Ehkä sinulta...
Mut täytyy jättää huomiseen, ei pysty mitään tänään. Hitto ku tehtävä töitäkin. Palaan asiaan!
-
- Kitisijä
- Viestit: 9259
- Liittynyt: 04.11.2007 2:11
- Paikkakunta: Aergistal
Re: Autoilu 2
Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
Maasturikäyttöön myönnän parempi vääntö.
Mutta muuten heikkotehosempia, niin että turbon tarttevat.
Talvella kuulemma pitää pitkään hehkutella, että käyntiin lähtevät. Nakutusääni ennen, nykyään kai jo hiljasempia.
Ja nykyisellä dieselverolla kai tarttee ajaa aika vitusti, että hyödyn saa naftan bensaa alemmasta hinnasta. Ja nyttemmin bensan hintakin on taas laskenut.
Viherpiipertäjä-arvoista, että eiköhän just dieselöinti kumminkin ole vain poliittista korrektiutta muuten paljoo piiperöimättömiltä ihmisiltä. Ja nykyisillä lyijyttömillä bensoilla ja katalysaattoreilla liekö bensan ympäristövaikutukset niin kamalia sentään?
Maasturikäyttöön myönnän parempi vääntö.
Mutta muuten heikkotehosempia, niin että turbon tarttevat.
Talvella kuulemma pitää pitkään hehkutella, että käyntiin lähtevät. Nakutusääni ennen, nykyään kai jo hiljasempia.
Ja nykyisellä dieselverolla kai tarttee ajaa aika vitusti, että hyödyn saa naftan bensaa alemmasta hinnasta. Ja nyttemmin bensan hintakin on taas laskenut.
Viherpiipertäjä-arvoista, että eiköhän just dieselöinti kumminkin ole vain poliittista korrektiutta muuten paljoo piiperöimättömiltä ihmisiltä. Ja nykyisillä lyijyttömillä bensoilla ja katalysaattoreilla liekö bensan ympäristövaikutukset niin kamalia sentään?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Re: Autoilu 2
Homoa tai ei, mutta kun auto painaa noin 2000 kiloa ja ajoa kertyy vuodessa ¨40 000 km, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajaa bensalla. Puhumattakaan siitä, mitä tapahtuu kun lyödään auto täyteen tavaraa ja 700 kilon venetraileri perään. Kyl siinä on kivempi vaan tankkailla naftaa laariin..Gat kirjoitti:Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
-
- Kitisijä
- Viestit: 9259
- Liittynyt: 04.11.2007 2:11
- Paikkakunta: Aergistal
Re: Autoilu 2
No sitten kunnon heteromeininkiä.masa kirjoitti:Homoa tai ei, mutta kun auto painaa noin 2000 kiloa ja ajoa kertyy vuodessa ¨40 000 km, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajaa bensalla. Puhumattakaan siitä, mitä tapahtuu kun lyödään auto täyteen tavaraa ja 700 kilon venetraileri perään. Kyl siinä on kivempi vaan tankkailla naftaa laariin..Gat kirjoitti:Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
Itsellä nykyään tarttee ajaa aika vähän, pisimmät on siirtymät Varkaus-Orimattila, mutamöyrintää joskus ja sitten kauppareissut, mutta kun KarhuSiwat on kävelyetäisyydellä. Eikä ole vedettävää, paitsi käteen. Freelander ykkönen V6 onkin vetoautoksi huono lelu, tiesi Hollolan Landroverhuolto. Viskokytkimet poksahtelee.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Re: Autoilu 2
Mulle tääkin on vähän kiihoke. Must on jotenkin ihanan äijää sanoa, että ajan turbodieselillä 10 000km vuodessa.Gat kirjoitti:Mutta muuten heikkotehosempia, niin että turbon tarttevat.
Mies liimas kojelautaan lapun "ÄLÄ TANKKAA SITÄ YSIFEMMAA!!!" - katotaan totunko siihen lappuun ja meneekö se ihan ohi kun ekan kerran joskus viikon päästä tankkaamaan meen.
Ja poliittinen piiperöintihän on tosi jees.
Mulla ei oo muuten hajuakaan vetääkö meidän kummankaan autolla yhtäkään meidän veneistä ylös mut sehän on kevään ongelma sit, kerkeehän mies viel vaihtaa autoa siihen mennes pariin kertaan...
Re: Autoilu 2
^^ Mut pakko kyllä kompailla teikäläistä maasturihommissa niinku noin muuten. Vaikka omani onkin vaan maasturiksi lelu, niin on se vaan sattanan kiva peli olemassa.
Kiva oli käydä venesatamassakin lumisateen jälkeen kääntymässä, kun puolen metrin hangessa sai vetää sukkana vaan eteenpäin. Ei puhettakaan että olisi jäänyt kiinni, kuin taas paikalla olleet etuveto ja pakettivehkeet olivat tehneet. Kyllä neliveto ja korkea maavara vaan on kurko juttu!
Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.
Tulis vaan toi talvi takas nopsaan, et pääsis naatiskeleen sujuvasta etenemisestä.
Kiva oli käydä venesatamassakin lumisateen jälkeen kääntymässä, kun puolen metrin hangessa sai vetää sukkana vaan eteenpäin. Ei puhettakaan että olisi jäänyt kiinni, kuin taas paikalla olleet etuveto ja pakettivehkeet olivat tehneet. Kyllä neliveto ja korkea maavara vaan on kurko juttu!
Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.
Tulis vaan toi talvi takas nopsaan, et pääsis naatiskeleen sujuvasta etenemisestä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 21516
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Re: Autoilu 2
Tuo on psykologista. Maasturi pärjää kolarissa 'hyvin' vain törmätessään toiseen pienempään autoon. Maastureiden aktiivinen turvallisuus on kuitenkin maantiellä heikompi kuin henkilöautolla ja maasturilla kolaroidaan enemmän = Enemmän ulosajoja ja enemmän osumia ylipäätään. Kiinteään esteeseen törmättäessä maasturit ovat turvalliuudeltaan huonoja.masa kirjoitti:Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.
Tuulilasin juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/turvallisuus/?s ... cle=135161
-
- Kitisijä
- Viestit: 4952
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Autoilu 2
Oma turbodieselini tartti -25C lämpötilassa noin 3 sekunnin hehkutuksen, ilman lisälämmitintä käynnistäessä. Hyvin lähti heti käyntiin, ei savua ja kolina oli hyvinkin kohtuullista. Suurin osa kyydissäolijoista on luullut autoani suurella bensakoneella varustetuksi hiljaisuuden ja reippaan kyydin takia. On muuten hiljainen kuunneltaessa auton ulkopuolellakin. 1.6 litrasesta dieselistä saa saman väännön kun noin 2.5 litrasesta vapaasti hengittävästä bensamoottorista ja keskikulutuksessa on liki kolmen litran ero. En näe omilla kilometreilläni mitään syytä ajaa bensamoottorilla. Vielä kun nykyaikaisten dieseleiden käytettävyyskin (laajentunut vetoalue jne) on hyvä.Gat kirjoitti:Talvella kuulemma pitää pitkään hehkutella, että käyntiin lähtevät. Nakutusääni ennen, nykyään kai jo hiljasempia
Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Autoilu 2
Vai että Gat:n pitäs muuttua Kaverihan jäi seiskyt-luvulle.Pulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.