Sivu 98/240

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 9:21
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vagabondo kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Onkos noi vanteet noin halpoja? Pelkät kunnon talvirenkaat (Hakkapeliitta 8) maksaa kait jotain 500-600?
Riippuu ihan siitä paljonko haluaa maksaa. Mitä matalampaa profiilia lykkää auton alle sitä enemmän tulee hintaa, mutta tuleehan siinä epämukavampi kyyti kaupan päälle. Nopeesti vilkaistuna X1:n saa vanteita alkaen 100e/kpl. Saksasta tilaamalla vois saada vielä edullisemmin.

No hyvä, että tuli puheeksi. Olin jotenkin ollut käsityksessä, että noi aluvanteet on paljon kalliimpia.

Voisihan sitä Saksasta ostettua autoa pohtia ihan vakavissaankin. Olisihan se jännitystä elämään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 9:50
Kirjoittaja James Potkukelkka
Toi 30k on tämän artikkelin mukaan juuri se raja, jolloin Saksasta tuonti alkaa kannattamaan

http://www.hs.fi/autot/a1305875714883

Kun tutkin tarkemmin tuota Auto Saksasta -saitin palveluhintaa, niin se sisältää 12kk tai 20 000 km takuunkin.

Tämän hinnaksi tulisi täydellä palvelulla (sisältäen siis em. takuun) 30 773

http://www.auto-saksasta.fi/fi/details. ... 2&poscd=75

Ajettu vain 40 000

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 10:50
Kirjoittaja So Hard
Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 11:03
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Autokaupan tietoisesti myymä mittariruuvattu auto on rikos Saksassakin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 11:06
Kirjoittaja So Hard
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Autokaupan tietoisesti myymä mittariruuvattu auto on rikos Saksassakin.
Näytäppä tietoisuus toteen ja hoida asia Saksaan ilman merkittävää kustannusta ja vaivaa... not.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 11:17
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Autokaupan tietoisesti myymä mittariruuvattu auto on rikos Saksassakin.
Näytäppä tietoisuus toteen ja hoida asia Saksaan ilman merkittävää kustannusta ja vaivaa... not.
En tarkoittanut, että ryhtyisin itse käräjöimään, vaan että toiminee kuitenkin ennaltaehkäisevänä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 12:58
Kirjoittaja Vagabondo
So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Käsittääkseni ruuvaus ei ole niin yleistä uudehkoissa autoissa, joissa on vielä takuuhuollot, kun kilometrit ja päivämäärät näkyy huoltokirjasta. Vallankin jos auto ostetaan merkkiliikkeen kautta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 14.10.2014 13:02
Kirjoittaja So Hard
Vagabondo kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Paremmat varusteet ja vähemmän kilsoja ja ei suolan raiskaama vs. talvivarusteet valmiina ja mittari ei niin todennäköisesti ruuvattu. Suo siellä, vetelä täällä.
Käsittääkseni ruuvaus ei ole niin yleistä uudehkoissa autoissa, joissa on vielä takuuhuollot, kun kilometrit ja päivämäärät näkyy huoltokirjasta. Vallankin jos auto ostetaan merkkiliikkeen kautta.
Näin se varmaan on. Huoltokirjan väärennös on vaikeampaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.10.2014 20:58
Kirjoittaja James Potkukelkka
Kuva

Kuva

Kuvat saa isommiksi klikkaamalla.

Huomenna uusi perheenjäsen tulee kotiin.

Ensimmäisen V8:ni :dream:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 9:04
Kirjoittaja Vagabondo
Nyt lienee sopiva aika vastata tähän B:n kommenttiin :twisted:
Bluntly kirjoitti:Jos ostetaan tuollainen ökyilyauto (ja tuskin opetellaan ajamaan maastossa) niin eikös se ole tarkoitus pitää mahdollisimman kookkaita renkaita, mahdollisimman pienellä profiililla?
Toki, jos haluaa tuhlailevan lisäksi näyttää ymmärtämättömältä. Tyylillisesti maastoautossa pitää IMHO olla mahdollisimman paljon kumia. En kyllä tykkää ulkonäöllisesti matalaprofiilisista tavallisissakaan autoissa. Esim. oman autoni ulkonäköni mielestäni parani kun vaihdoin 17"/45 renkaat 16"/55 profiilin renkaisiin. Renkaat on mielestäni parhaan näköiset kun vannetta ja kumia on silleen tasapainoisessa suhteessa toisiinsa. Unohtamatta tietenkään sitä, että mitä matalampi profiili sitä huonommat renkaat arkikäytössä: kovat, uraherkät ja pitää varoa kuoppia sekä hidastetöyssyjä, ettei riko vanteita.

Renkaista huolimatta Jamekselle kuitenkin onnea yllättävästä perheenlisäyksestä :D
PS. Kun jossain vaiheessa joudut ostamaan uudet kumit, niin uudet vanteet+korkeampi profiiliset renkaat-vanhojen vanteiden myynti voi tulla halvemmaksi kuin uuden kumit noille vanteille :wink:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 9:12
Kirjoittaja James Potkukelkka
Koeajossa kyllä huomasi, että noi matalaprofiiliset olivat äänekkäämmät kuin Q7:n korkeampiprofiiliset gummit. Talvikiekot ovat tuossa korkeampiprofiiliset onneksi.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 9:20
Kirjoittaja Ylermi Ylihankala
Onnea! Alussa yöunet ovat vähissä, mutta ajan kanssa arki helpottuu.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 15:36
Kirjoittaja James Potkukelkka
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... k-ltm-auto

Oliskohan tämä käytännössä vaikeaa..

Postilaatikkofirman perustaminen Viroon onnistuu varmaan helposti. Uutisen ensimmäisen kommentoijan mukaan auton oleskelusta ulkomailla riittää todisteeksi laivaliput (eli vaatii kaksi reissua vuodessa, jotta saa meno- ja paluulipun).

Laitonta tietysti. Toisaalta onhan valtiokin huijannut autoilijoita, kun väliaikainen vuonna 1958 vuodeksi määrätty autovero jatkuu edelleen.

Paljon noita Viron rekkareissa olevia kyllä näkyy. Varmaankin suurin osa ihan rehellisesti virolaisten siirtotyöläisten autoja.

Edit:

http://www.talouselama.fi/uutiset/yha+u ... t/a2262147

Naapurithan tässä on suurin uhka.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 16:32
Kirjoittaja Dynamo
Vagabondo kirjoitti:mitä matalampi profiili sitä huonommat renkaat arkikäytössä: kovat, uraherkät ja pitää varoa kuoppia sekä hidastetöyssyjä, ettei riko vanteita.
Ja vanteet menevät herkemmin paskaksi elleivät ole ns orkkisvanteet. Tuommoinen havainto itseltäni muutamia tarvikealkkareita(!!11) soikeutettuani. Samoista routapateista ei ole orkkikset hajonneet, mutta ohjauskulmat menneet säätökuntoon ja vanteen kylkeen on tarttunut renkaan kumia - eli isku on ollut kova.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 16:46
Kirjoittaja James Potkukelkka
Olen ihmetellyt, miten nykyisen CO2 perusteisen autoveron mukaan peritään käytettynä maahan tuodusta autosta joissain tapauksissa korkeampaa autoveroa, kuin mitä vastaavasta autosta perittiin Suomessa silloin, kun ko. auto otettiin käyttöön.

Aiemminhan EU-oikeus linjasi, että Suomeen käytettyä autoa tuotaessa autosta ei saa periä enempää autoveroa, kuin mitä vastaavassa Suomalaisessa autossa on jäljellä.

Näköjään asiasta onkin käräjöity

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... litustulva

Edit:

http://auto-saksasta.fi/fi/blogi/itemli ... litus.html

Jos KHO asettuu valittajien kannalle, tuonti räjähtää taas ja nimenomaan suuripäästöisten.

En tietenkään ole autoveroasiantuntija, mutta mun on vaikea ymmärtää, miksi ei olisi syrjivää, jos henkilö A osti auton 2011 ja maksoi siitä esim. 30% veroa ja henkilö B tänään tuo täsmälleen samanlaisen, samana päivänä alkuperäisrekisteröidyn auton maahan ja tulli määrää siitä 40% autoveroa. Tämä syrjii tavaroiden vapaata liikkuvuutta, koska maassa olevaa autoa verotetaan vähemmän kuin maahan tuotavaa vastaavaa autoa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 16.10.2014 17:03
Kirjoittaja Vagabondo
Dynamo kirjoitti:Ja vanteet menevät herkemmin paskaksi elleivät ole ns orkkisvanteet. Tuommoinen havainto itseltäni muutamia tarvikealkkareita(!!11) soikeutettuani. Samoista routapateista ei ole orkkikset hajonneet, mutta ohjauskulmat menneet säätökuntoon ja vanteen kylkeen on tarttunut renkaan kumia - eli isku on ollut kova.
Suunnittelukuormista ja siten materiaalivahvuudesta varmaan pitkälti kiinni. Vanteen suunnittelu on nykyaikana sinänsä niin helppoa*, ammattataidosta tuskin jää kiinni. Orkkisvanteesta on luultavasti helpompi ottaa vähän enemmän hintaa kuin tarvikkevanteesta, eikä silloin tarvi optimoida kustannuksia, vaan voidaan antaa enemmän painoarvoa kestävyydelle/laadulle. Luulisin.

*Jos joku ei tiennyt, niin nykyään on laskentaohjelmia, jotka osaavat optimoidan esim. vanteen materiaalivahvuudet, kun suunnittelija vaan antaa päälinjat vanteen muodolle.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 18.10.2014 9:25
Kirjoittaja James Potkukelkka
Auto vastasi aivan sitä mitä sovittiin. Harmitti kuitenkin, kun sovitusti olivat laittaneet talvirenkaat alle, mutta olivat laittaneet kesärenkaat tavaratilaan ilman kunnon suojausta, alla vain muovi.

Auton tavaratilakin verhoiltu äärimmäisen epäkäytännöllisellä kermanvärisellä kankaalla ja siinä paljon tahroja. Noh, onneksi sain jynssättyä pois. Ei perkele vie laiteta kermanväriseen tavaratilaan renkaita ilman rengaspusseja!1

Täytyy ostaa joku suoja tonne tavaratilaan ja lattialle kumimatot myös.

Hauskasti korkeprofiilisemmat talvirenkaat nastoilla olivat hiljaisemmat kuin noi kuvan kesärenkaat.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 19.10.2014 23:36
Kirjoittaja Dynamo
James Potkukelkka kirjoitti:Auton tavaratilakin verhoiltu kermanvärisellä kankaalla
Perverssiä!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 8:30
Kirjoittaja James Potkukelkka
KOnsultoin vaimoa, väri on vaalea beige. Perverssiä silti!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 9:08
Kirjoittaja elco
^ Tossa on se plussa, että vaaleissa beigevaatteissasi muutut näkymättömäksi avatessasi takakopin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 9:15
Kirjoittaja James Potkukelkka
elco kirjoitti:^ Tossa on se plussa, että vaaleissa beigevaatteissasi muutut näkymättömäksi avatessasi takakopin.

:D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 10:34
Kirjoittaja Vesper
Olisin halunnut autooni vaalean nahkasisustuksen, mutta kaikki on just tota pappabeigeä. Siihen en taivu.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 13:55
Kirjoittaja Dynamo
^
Eikös vanhan kuolleen miehen harmaa olisi ollut hyvä vaihtoehto ?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 17:11
Kirjoittaja Vesper
Dynamo kirjoitti:^
Eikös vanhan kuolleen miehen harmaa olisi ollut hyvä vaihtoehto ?
Ei. Sekin oli ruma. Tyydyin mustaan, joka sekään ei ole riittävän musta. Saletisti jotain miesten suunnittelemia juttuja.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 20.10.2014 17:39
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ mikäs värin olisi pitänyt olla? Pinkki?

Kuva