Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joudut kohta mustalle listalle ja sulle ei myydä enää renkaita! :twisted:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

VW ja Suomen autoverotus

http://www.hs.fi/autot/a1446613000089
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^
Vanne piti vaihtaa koska oli vaurioitunut tehtaalla(?) renkaan asennuksen yhteydessä (kevytmetalliin ulottuva naarmu vanteen keskiosassa).
Talvirenkaat vain 205 leveät ja kesä 225, eli siinä Sun Neekerit :roll: :D

Rengaspaketti koottu väärin, eli talvirenkaat eivät olleet nousseet vanteelle, mutta mitäs liike kuluttajaa kuuntelisi. Ehkä siellä oli ns. POI työssä :D
Kesärengas ei taasen ole pyöreä, vaan siinä on halkaisijassa heittoa. Kyllä se tuppaa täristämään jokaista autoa - jopa kuorma-autoissa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tällä kertaa ei osunut oma kottero katsastustilaston voittajiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

http://www.jokamies.fi/teslaa-uhkaa-jou ... svoimissa/

Vänä samaan tapaan kuin VW, ilmoitettu vääriä lukuja -> kuluttajaa huijattu tarkoituksella.
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4304
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kyllä sähköauton omistajalle pitäisi riittää, että auto kiihtyy sataseen alle kahdessa minuutissa.
Val Kilmer is my favourite member of the Doors. -Homer Simpson
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eiköhän tesla tuosta suoriudu!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tämmöstä maailmalla,

Ford Motor Co. will have to face trial over claims that it exaggerated fuel-efficiency estimates for its Fusion and C-Max hybrids after a federal judge in New York on Nov. 12 denied the company’s request to throw the case out.

Ford buyers sued in 2013 questioning claims that the vehicles could get 47 miles per gallon.

“Ford implicitly recognized that its advertising campaign was misleading,” U.S. District Judge Kenneth M. Karas said in a ruling dismissing the carmaker’s request to toss the suit.

The car buyers’ fraud claims are sufficiently specific and they cite a reasonable motive -- that is, the automaker wanted to sell more vehicles, Karas wrote.

Ford “simply went too far” with their advertising
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Dynamo kirjoitti:http://www.jokamies.fi/teslaa-uhkaa-jou ... svoimissa/

Vänä samaan tapaan kuin VW, ilmoitettu vääriä lukuja -> kuluttajaa huijattu tarkoituksella.
Tästähän mä olen kirjoittanut jo pari-kolme kuukautta sitten tässä ketjussa. Mutta uutta kehitystä tosiaan on se, että Norjassa ja Tanskassa ovat vieneet asian kuluttajansuojalakien mukaan eteenpäin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Tästähän mä olen kirjoittanut jo pari-kolme kuukautta sitten tässä ketjussa. Mutta uutta kehitystä tosiaan on se, että Norjassa ja Tanskassa ovat vieneet asian kuluttajansuojalakien mukaan eteenpäin.
Todennäköisyys saada korvauksia on aika pieni. Yhdysvalloissa toinen juttu.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^vaikea sanoa Norjan ja Tanskan tilanteesta. Yhdysvalloissa (kumma kyllä) ei mun tietääkseni ole vielä joukkokannetta pystyssä. Seuraan tilannetta kyllä aktiivisesti.

Norjassa ja Tanskassa on kait sama lainsäädäntö kuin suomessakin, että kuluttajansuojaviranomaiset eivät voi antaa sitovia päätöksiä, ainoastaan suosituksia.

Tämähän koskee siis mallia P85D. Mulla 85D ja sen speksit ovat kyllä osoittautuneet paikkansa pitäviksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:^ Mitä se P siinä tarkoittaa, Pask..?
Performance.

P85D 0-100 km/h 3.5 sekuntia 85D 0-100 4.4 sekuntia.

Tosin tarkemmin sanoen P85D 0-100 arvossakin oli se epäselvyys, että Tesla ilmoittaa sen 3.3 sekuntia (tai 0-60 mph 3.1 sekuntia) "With one foot roll out", joka on ilmeisesti Yhdysvalloissa yleinen tapa. Mutta Tesla ei sanonut, että se on mitattu näin, ja kaikkien muiden mallien suoritusarvot on mitattu eurooppalaisittain, eli ilman one foot roll outia.

Eli 85D:n 0-100 4.4 sekuntia on todellinen 0-100, p85D:n Teslan ilmoittama 0-100 3.3 on one foot roll outin kanssa, todellinen 0-100 ilman roll outia on 3.5. Tesla on vasta hiljakkoin sanonut, että P85D on roll outin kanssa.

http://www.edmunds.com/car-reviews/feat ... rucks.html

"A Few Words About Rollout
The term "rollout" might not be familiar, but it comes from the drag strip. The arrangement of the timing beams for drag racing can be confusing, primarily because the 7-inch separation between the "pre-stage" and "stage" beams is not the source of rollout. The pre-stage beam, which has no effect on timing, is only there to help drivers creep up to the starting position. Rollout comes from the 1-foot separation (11.5 inches, actually) between the point where the leading edge of a front tire "rolls in" to the final staging beam — triggering the countdown to the green light that starts the race — and the point where the trailing edge of that tire "rolls out" of that same beam, the triggering event that starts the clock. A driver skilled at "shallow staging" can therefore get almost a free foot of untimed acceleration before the clock officially starts, effectively achieving a rolling-start velocity of 3-5 mph and shaving the 0.3 second it typically takes to cover that distance off his elapsed time (ET) in the process.

We believe the use of rollout for quarter-mile timed runs is appropriate, as this test is designed to represent an optimum drag strip run that a car owner can replicate at a drag strip. In the spirit of consistency, we also follow NHRA practice when calculating quarter-mile trap speed at the end of the run. So we publish the average speed over the final 66 feet of the quarter-mile run, even though our VBOX can tell us the instantaneous speed at the end of the 1,320-foot course, which is usually faster.

On the other hand, the use of rollout with 0-60 times is inappropriate in our view. For one, 0-60-mph acceleration is not a drag-racing convention. More important, it's called ZERO to 60 mph, not 3 or 4 mph to 60 mph, which is what you get when you apply rollout. While it is tempting to use rollout in order to make 0-60 acceleration look more impressive by 0.3 second, thereby hyping both the car's performance and the apparent skill of the test driver, we think it's cheating.

Nevertheless, some car magazines and some automobile manufacturers use rollout anyway — and fail to tell their customers. We've decided against this practice. We publish real 0-60 times instead. But in order to illuminate this issue and ensure we do justice to every car's real performance, we've begun publishing a clearly marked "with rollout" 0-60 time alongside the primary no-rollout 0-60 time so readers can see the effects of this bogus practice.
"
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.11.2015 14:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:oops:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti::oops:
Tätä se köyhyys on Suomessa. Inssitkin joutuvat luopumaan nahkaverhoiluista ja ostamaan puolinahat.
Olen jo menossa Maarit Tastulan haastateltavaksi!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

En ymmärrä tota tuhannen sanan selittelyä kiihtyvyyteen ja tehoihin liittyen. Kaksi lukua riittäisi.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:En ymmärrä tota tuhannen sanan selittelyä kiihtyvyyteen ja tehoihin liittyen. Kaksi lukua riittäisi.
Teslan ongelma oli se, että se yritti löytää 85D:n ja P85D:n välille enemmän eroa kuin niiden välillä on oikeuttaakseen 20k:n eron hinnassa.

Mitkä kaksi lukua muuten haluaisit? 0-100 km/h, 0-400m aika ja nopeus 0-400m:n lopussa kertovat kaikki eri asioista.

Kun olen tätä keskustelua seurannut netissä, niin mielipiteet eroavat. Ilmeisimmin parasta olisi saada teho ja vääntömomenttikäyrät eri kierroslukualueilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Tätä se köyhyys on Suomessa. Inssitkin joutuvat luopumaan nahkaverhoiluista ja ostamaan puolinahat.
Olen jo menossa Maarit Tastulan haastateltavaksi!1
Tuleeko sinne se nokian renkailta lomautettu pariskuntakin, jolla on ratsutila ja 70t euroa kulutusluottoa valittamaan, että yli suomalaisten keskipalkan menevä ansiosidonnaisemme tahtoo huonosti riittää matkusteluun?
Meillä on tukiryhmätapaaminen Kämpin kabinetissa ennen lähetyksen alkua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tesla hoiti turvavyö recallin hienosti. Pe tuli illalla meili, jossa linkki ajanvaraukseen. Siitä varasin maanantaille ajan.

Tesla tarkistaa kaikkien autojen etuturvavöiden kiinnityksen. Yhdessä autosta löytynyt virheellisesti tehty kiinnitys.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Uusi Laatokka on ihan ok näköinen. Onko Suomeen tulosta ollut puhetta?

http://www.hs.fi/autot/a1448422745073?r ... usimmat-#5

Jos hinta olisi lähempänä 10k:a kuin 15k:a niin menisi varmaan kaupaksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Jos tytär ei osaa käyttäytyä niin uhkaa, että saa Ladan täytettyään 18v.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti:^ Jos tytär ei osaa käyttäytyä niin uhkaa, että saa Ladan täytettyään 18v.
:)

Kyllähän se Ladan ostaminen kysyy kanttia. Joskus aikoinaan sitä saattoi perustella aatteen palolla.

Mutta jos nyt teoretisoidaan, että uusi Lada maksaisi 12k ja siinä olisi 4 vuoden takuu, niin saattaisi olla järkiostos.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Taas on salaliitto Pertin päänmenoksi: http://www.hs.fi/autot/a1448424083556
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Mä en tajua miksi noita ranskalaisia edes vaivaudutaan testaamaan kun on selvää, että ne kusettaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:http://uk.reuters.com/article/2015/11/2 ... M120151124

Eli siitä juuri on kyse, ensin koetettiin Opelilla ja kun ei onnistunut Rellulla. Ja edelleenkin standardit on täytetty ilman ylimääräistä huijaamista.

"Tuesday's DUH findings may shed light on the real-world impact of optimising engines to pass tests only when cold - which would be another tactic allowed by the current regime."
Asian pihvi kuitenkin lienee, että Rellu tupruttaa siinä missä volkkarikin, huijausmetodi on vain ranskalaisviranomaisten hyväksymä. Kahtotaan hyväksyykö Yhdysvallat ;)
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti:Mä en tajua miksi noita ranskalaisia edes vaivaudutaan testaamaan kun on selvää, että ne kusettaa.
Eikös volkkarin kusetus ollut melkoinen insinööritaidonnäyte?