Sivu 166/240

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.07.2019 11:44
Kirjoittaja nokkaelain
Stadinarska kirjoitti: 11.07.2019 21:08 Tottakai sinä olet nopeusvalvontaa vastaan! Ollaan yhdessä, hehheh. Minä en saa sakon sakkoa mutta inhoan nopeusrajoituksia.
Tämä vain heinäturskalle: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006173916.html

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.07.2019 11:51
Kirjoittaja nokkaelain
James Potkukelkka kirjoitti: 15.07.2019 9:47 Kyllähän aikoinaan hevosettomiin vaunuihinkin siirryttäessä niihin ensin siirrettiin hevosvaunuissa olleita tarpeettomia elementtejä, mutta aikojen saatossa ne ovat jääneet pois.
Mietin sitä että kun nyt vaaditaan lehtien mielipidepalstoilla kiellettäväksi "tappovehkeitä" (eli sähkökäyttöisiä lautoja), voisiko niillekin vaatia, että edessä kulkee jalankulkija (tai hevonen.)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 18.07.2019 11:18
Kirjoittaja James Potkukelkka
En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Suomessa voi ostaa uuden auton ilman autoveroa. Esim. Teslan Model 3 hinnat alkaen sisältää nyt autoveroa 1264€, mutta siihen saa 2000 € hankintatuen. Tilapäinen autovero oli tosiaan tilapäinen. 60 vuotta se kesti.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 21.07.2019 20:15
Kirjoittaja Stadinarska
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2019 11:18 En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Suomessa voi ostaa uuden auton ilman autoveroa. Esim. Teslan Model 3 hinnat alkaen sisältää nyt autoveroa 1264€, mutta siihen saa 2000 € hankintatuen. Tilapäinen autovero oli tosiaan tilapäinen. 60 vuotta se kesti.
Siis tarkoitatko oikeasti, ettei Teslassa ole käytännössä autoveroa? Eikö muka sähköautoja veroteta? Onko Tesla siis niin kallis ikäänkuin "oikeasti"???
Olikos tää nyt joku Bitcoin-tyyppinen jutsku vai onko Heinäarska taas ohittanut jotain tärkeätä?

HEINÄARSKA

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 22.07.2019 8:31
Kirjoittaja James Potkukelkka
Stadinarska kirjoitti: 21.07.2019 20:15
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2019 11:18 En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Suomessa voi ostaa uuden auton ilman autoveroa. Esim. Teslan Model 3 hinnat alkaen sisältää nyt autoveroa 1264€, mutta siihen saa 2000 € hankintatuen. Tilapäinen autovero oli tosiaan tilapäinen. 60 vuotta se kesti.
Siis tarkoitatko oikeasti, ettei Teslassa ole käytännössä autoveroa? Eikö muka sähköautoja veroteta? Onko Tesla siis niin kallis ikäänkuin "oikeasti"???
Olikos tää nyt joku Bitcoin-tyyppinen jutsku vai onko Heinäarska taas ohittanut jotain tärkeätä?

HEINÄARSKA
Sähköautojen autovero on 2,7% ja alle 50t sähköautoon saa 2t hankintatukea, jolloin hankintatuki on autoveroa isompi. Yli 50t maksavaan ei hankintukea saa, jolloin maksettava nettoautovero on se 2,7%.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 22.07.2019 23:19
Kirjoittaja Stadinarska
James Potkukelkka kirjoitti: 22.07.2019 8:31
Stadinarska kirjoitti: 21.07.2019 20:15
James Potkukelkka kirjoitti: 18.07.2019 11:18 En olisi uskonut tätä päivää näkeväni. Suomessa voi ostaa uuden auton ilman autoveroa. Esim. Teslan Model 3 hinnat alkaen sisältää nyt autoveroa 1264€, mutta siihen saa 2000 € hankintatuen. Tilapäinen autovero oli tosiaan tilapäinen. 60 vuotta se kesti.
Siis tarkoitatko oikeasti, ettei Teslassa ole käytännössä autoveroa? Eikö muka sähköautoja veroteta? Onko Tesla siis niin kallis ikäänkuin "oikeasti"???
Olikos tää nyt joku Bitcoin-tyyppinen jutsku vai onko Heinäarska taas ohittanut jotain tärkeätä?

HEINÄARSKA
Sähköautojen autovero on 2,7% ja alle 50t sähköautoon saa 2t hankintatukea, jolloin hankintatuki on autoveroa isompi. Yli 50t maksavaan ei hankintukea saa, jolloin maksettava nettoautovero on se 2,7%.
Kiitos vastauksesta. Yllättävän pieni autovero. Mimä olisin arvellut ilman muuta
kahden numeron autoveron.
Kerro mikä Teslassa on sellaista että siitä kannattaa maksaa niin paljon!?
En epäile sitä vaan kysyn?

Heinäarska

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 23.07.2019 8:24
Kirjoittaja James Potkukelkka
Stadinarska kirjoitti: 22.07.2019 23:19
Kerro mikä Teslassa on sellaista että siitä kannattaa maksaa niin paljon!?
En epäile sitä vaan kysyn?
Tuo vastaus on eri ihmisten kohdalla eri. Joidenkin mielestä kannattaa, joidenkin mielestä ei kannata. Auton ostoahan hyvin harvoin voi perustella pelkästään järkisyillä.

Itse aikoinaan ostin, koska reilu neljä vuotta sitten Tesla edusti täysin uutta huipputekniikkaa ja olen aina ollut kiinnostunut siitä. Jos ei ole kiinnostunut, ei kannata ostaa. Jos olisin halunnut ostaa vain välineen, jolla pääsee paikasta A paikkaan B ja takaisin, en olisi ostanut. Mutta Tesla edusti sekä autotekniikkana (pitkän matkan iso sähköauto) että autonomisena autona (ensimmäinen kaltaisensa autopilotti) uusinta uutta ja ne kiinnostivat ja kiinnostavat edelleen.

Ostin aikoinaan myös esim. Vic-20:n ensimmäisten joukossa. Se kannatti mulle, koska se toi mulle iloa. Jos ko. asia ei kiinnostanut, ostossa ei olisi ollut mitään järkeä. Samaten kun digi-tv tai satelliittilautaset tulivat, olin ensimmäisten joukossa ostamassa.

Jos haluaa vain auton, jolla pääsee turvallisesti paikasta A paikkaan B ja takaisin, ei kannata ostaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 30.07.2019 22:23
Kirjoittaja Stadinarska
James Potkukelkka kirjoitti: 23.07.2019 8:24
Stadinarska kirjoitti: 22.07.2019 23:19
Kerro mikä Teslassa on sellaista että siitä kannattaa maksaa niin paljon!?
En epäile sitä vaan kysyn?
Tuo vastaus on eri ihmisten kohdalla eri. Joidenkin mielestä kannattaa, joidenkin mielestä ei kannata. Auton ostoahan hyvin harvoin voi perustella pelkästään järkisyillä.

Itse aikoinaan ostin, koska reilu neljä vuotta sitten Tesla edusti täysin uutta huipputekniikkaa ja olen aina ollut kiinnostunut siitä. Jos ei ole kiinnostunut, ei kannata ostaa. Jos olisin halunnut ostaa vain välineen, jolla pääsee paikasta A paikkaan B ja takaisin, en olisi ostanut. Mutta Tesla edusti sekä autotekniikkana (pitkän matkan iso sähköauto) että autonomisena autona (ensimmäinen kaltaisensa autopilotti) uusinta uutta ja ne kiinnostivat ja kiinnostavat edelleen.

Ostin aikoinaan myös esim. Vic-20:n ensimmäisten joukossa. Se kannatti mulle, koska se toi mulle iloa. Jos ko. asia ei kiinnostanut, ostossa ei olisi ollut mitään järkeä. Samaten kun digi-tv tai satelliittilautaset tulivat, olin ensimmäisten joukossa ostamassa.

Jos haluaa vain auton, jolla pääsee turvallisesti paikasta A paikkaan B ja takaisin, ei kannata ostaa.
Minä luin tämän vastauksen heti kun se tuli. Nyt kommentoin, että oli erinomaisen tyhjentävä vastaus ja viisas.
Heinäarskallakaan ei riitä mielikuvitus kysymään jatkoa. Heinä tyytyväinen.

HEINÄARSKIS

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 12:17
Kirjoittaja James Potkukelkka
Epävirallisista kanavista on kuulunut, että tänään tähän keisiin pitäisi tulla jotain merkittävää kehitystä

https://www.thedrive.com/tech/29257/fin ... spec-paint

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 12:59
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Olisi kiva ymmärtää ongelman juurisyyt. Jokin ei nyt Teslan touhuissa skaalaudu. Model S oli kuitenkin ihan hieno auto uuden firman toiseksi malliksi. Model 3 on jo neljäs auto ja oppivuosia on takana rutkasti. Model S:n lanseeraamisesta on n. 7 vuotta. Porsche omaksui japanilaisten laatuopit neljässä vuodessa 90-luvun alussa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 13:05
Kirjoittaja Bluntly
sivustahuutaja kirjoitti: 05.08.2019 12:59Porsche omaksui japanilaisten laatuopit neljässä vuodessa 90-luvun alussa.
Toivottavasti Porsche ei ole omaksunut Teslan oppeja nyt tulevassa sähkövispilässään. Paitsi tietenkin oppinut virheistä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 13:15
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Ei japanilaisten tuotanto-oppien käyttäminen riipu tuotettavasta kamasta. Suomessa tehdään noilla opeilla hammaslääkärivehkeitä ja kaikenlaista muuta.

Sitä tässä hämmästelen, että Tesla ei uutena firmana ilmeisesti ole kuitenkaan hyödyntänyt parhaita moderneja käytäntöjä, joita monet perinteiset valmistajat vielä opettelevat. Luulin että konseptit, akkuteknologia, desing ja markkinointi olisivat olleet Teslan omia juttuja ja kasausopit olisi kiltisti haettu muualta. Mutta ei vissiin nöyryys tai osaaminen riittänyt.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 13:17
Kirjoittaja James Potkukelkka
Uskoakseni juurisyy on, että Musk on start up -mies. Hän ei sovi tässä vaiheessa olevan firman johtoon.

Tai tietysti hän on edelleen ehkä paras, mutta hänen pitäisi osata delegoida ja antaa muiden C-miesten tehdä tehtävänsä ja myös palkata heitä. Monissa asioissa Musk edelleen hoitaa tehtävät, jotka kuuluisivat muille C-miehille.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 13:17
Kirjoittaja Bluntly
Lyhyellä aikajanalla laatu maksaa enemmän vaikka pitkällä säästää.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.08.2019 13:30
Kirjoittaja sivustahuutaja
Bluntly kirjoitti: 05.08.2019 13:17 Lyhyellä aikajanalla laatu maksaa enemmän vaikka pitkällä säästää.
Nope. Laatu maksaa vähemmän ihan alusta asti.

(ei ruveta saivartelemaan päivätason jutuilla, joilla ei firmoissa muutenkaan ole väliä)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 09.08.2019 12:38
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 09.08.2019 12:46
Kirjoittaja James Potkukelkka
^juu. Onneksi joukkokanne on vetämässä. Ilmeisesti koskee aika pientä osaa autoista. Mun autoni kuuluu ikäluokkaan, jossa tuota esiintyy, mutta ei onneksi ole mustapekka iskenyt.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 09.08.2019 14:32
Kirjoittaja Bhven
Tulevaisuuden karavaanarit vetävät perässään asuntovaunun sijaan akkukärryä, jotta pääsevät ilman välitankkauksia Ivaloon.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 10:53
Kirjoittaja James Potkukelkka
Paljon mielenkiintoisia sähköautoja tulossa

https://www.hs.fi/autot/art-2000006204215.html

Aikoinaan elco sanoi, että hänestä sähköauto on voittanut vasta kun sähköauto voittaa Le Mansin 24h ajot, mutta on sekin eräänlainen virstanpylväs, että Porschen Taycan myy enemmän kuin 911.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 12:47
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Taycanissa kiinnostaa eniten suorituskyvyn ero esim model s:ään verrattuna. Tarjoaako Taycan jotain lisää normiliikenteeseen? Jos ei, niin urheilullisten autojen aika saattaa päättyä. Eli päädytään singulariteettiin, jossa perus-ev tarjoaa kaiken normikuluttajalle.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 12:49
Kirjoittaja Bluntly
sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2019 12:47Tarjoaako Taycan jotain lisää normiliikenteeseen?
Puskuri pysyy kiinni autossa sateella, maalit ei hilseile ja sadevedet ei valu takakonttiin?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 12:58
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ epäoleellista. Kaikilta valmistajilta on tulossa söhköjä, kyllä niistä monet osaa kasata autoja. Taycan demoaa nimenomaan suorituskykyä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 13:04
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti: 15.08.2019 12:47 ^ Taycanissa kiinnostaa eniten suorituskyvyn ero esim model s:ään verrattuna. Tarjoaako Taycan jotain lisää normiliikenteeseen? Jos ei, niin urheilullisten autojen aika saattaa päättyä. Eli päädytään singulariteettiin, jossa perus-ev tarjoaa kaiken normikuluttajalle.
Ei Taycan varmasti S:ään nähden normiliikenteessä lisäetua tuo, mutta ainahan auto on mahdollista suunnitella ei-normiliikenteeseen ja aina osa ihmisistä haluaa siitä maksaa. Jos ajattelee esim. jotain G-Mersua, eihän siinä ole normiliikenteessä mitään järkeä ja kuitenkaan 99% G-Mersuista ei varmasti mene mökkitietä kauemmas metsään. Suurin osa G-Mersuista ei varmasti koskaan poistu asfaltilta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 16:08
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ uumoilen, että sähköt voisivat muuttaa nykyisen järjettömyyden.

Bling bling luuritkin hävisivät ja rikkaatkin käyttävät kiltisti iphonea.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 15.08.2019 21:43
Kirjoittaja sivustahuutaja
Herranen aika miten ruma Taycanista tuli? Jonkinlainen 966:sen ja vanhan Panameran sekasikiö. Laittoivat 2 ruminta Porschea blenderiin ja lähtivät kaljalle. 918 ja uusi Panamera olisivat tarjonneet parempia linjoja.