Sivu 185/239

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2020 10:51
Kirjoittaja Stadinarska
Inhottaako teitä kukaan se, että autoilija on nykyisin ahdettu täysin hylkiön asemaan ja saa väistää joka puolelta jotain ja kamalia työmaita ja kuoppia jätetään paljon enemmän kuin aikaisin, ja töyssyjä lisätään ja somessa haukutaan autoilijaa.

Ärsyttääkö se, että tieliiikennesäännöt on tehty pyöräilyn osalta niin vaikeiksi, ettei niitä kukaan osaa yhtäkkiä tilanteessa muistaa ja se johtaa siihen, että autoilijat väistää kaikkea ja ihan turhaan usein ja vaikka autoilijat ovat kamalan kohteliaita, he saavat aina haukkua.
Ärsyttääkö teistä ketään ne kävelijät ja jopa pyöräilijät , jotka kuulokkeet päässänsä kulkee kuin euroopan valtiaat näkemättä muuta liikennettä suojatiellä. ja tietävät että autoilijat on kilttejä. Mutta haukkuvat autoilijat ihan pystyyn jos on vaikka lähellä ja huomaavat sen jonkun muun kohdalla?

ELOAUTOILIJA ja myös kaikkia muita liikennevälineitä käyttävä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 04.09.2020 11:36
Kirjoittaja Bluntly
Rumat vanteet, ei kykene.

Superauto sai vetymoottorin

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 08.09.2020 16:19
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 08.09.2020 16:56
Kirjoittaja Bhven
^

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 11.09.2020 10:35
Kirjoittaja James Potkukelkka
Sähköauton työsuhdeauton verotusarvo alenee (ainakin tilapäisesti).
https://yle.fi/uutiset/3-11531447

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 11.09.2020 13:02
Kirjoittaja James Potkukelkka
^Jotkut kiinnittivät huomiota, että tuo saattaa paradoksaalisesti lisätä työnantajan kustannuksia.

Jos työntekijän palkaksi on sovittu X euroa sisältäen autoedun verotusarvon ja sähköauton verotusarvo alenee, niin työntekijän laskennallinen kokonaispalkka alenee. JOs työntekijä osoittaa sopparia ja sanoo, että palkka on X euroa, työnantajan pitää maksaa lisää rahapalkkaa? Työnantajan autosta maksama leasing-maksuhan ei alene, vaikka työntekijän maksama verotusarvo aleneekin. Eli lopputuloksena työnantaja ilmeisesti joutuu maksamaan aiempaa enemmän?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.09.2020 10:09
Kirjoittaja James Potkukelkka
^^^

https://hindenburgresearch.com/nikola/

Jos juttu on puoliksikaan totta, Trevor Milton saanee ei-sokerileipurin leipomaa.

Jos tämä raportti pitää paikkansa, niin nostan näille shorttaajille hattua. Noin shorttaus pitää tehdä. Eli tehdään oma selvitys asiasta, otetaan shorttipositio ja sitten julkaistaan vahingoittava raportti.

Tietysti, jos em. raportin väitteet eivät pidä paikkaansa, ko. shorttaajat päätynevät ei-sokerileipurin leipoman ääreen.

Raportti sisältää niin kovia väitteitä, että joko Tevor Milton tai Hindenburg reseachin porukka saa lopulta penalttia.

FT:n juttu aiheesta

https://www.ft.com/content/8a8a2396-6e9 ... aaa2de304f

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 11:01
Kirjoittaja James Potkukelkka
https://electrek.co/2020/09/24/tesla-mo ... -p1-video/

Vuoden päästä kaupassa.

Eihän tuollaisessa järkeä ole, mutta tuo hyvää halo-efektiä.

Quickest 0-60 mph and quarter-mile acceleration of any production car ever
Acceleration from 0-60 mph: <2.0 s
Quarter mile: <9.0 s
Tri-Motor All-Wheel Drive

The Tesla Model S Plaid starts at $139,990, and deliveries are going to start in 2021

Halpaa kuin saippua

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 11:15
Kirjoittaja James Potkukelkka
James Potkukelkka kirjoitti: 12.09.2020 10:09 ^^^

https://hindenburgresearch.com/nikola/

Jos juttu on puoliksikaan totta, Trevor Milton saanee ei-sokerileipurin leipomaa.

Jos tämä raportti pitää paikkansa, niin nostan näille shorttaajille hattua. Noin shorttaus pitää tehdä. Eli tehdään oma selvitys asiasta, otetaan shorttipositio ja sitten julkaistaan vahingoittava raportti.

Tietysti, jos em. raportin väitteet eivät pidä paikkaansa, ko. shorttaajat päätynevät ei-sokerileipurin leipoman ääreen.

Raportti sisältää niin kovia väitteitä, että joko Tevor Milton tai Hindenburg reseachin porukka saa lopulta penalttia.

FT:n juttu aiheesta

https://www.ft.com/content/8a8a2396-6e9 ... aaa2de304f
Trevor Milton otti rahat ja lähti juoksemaan

https://www.forbes.com/sites/alanohnsma ... 9400ef18e0

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 12:28
Kirjoittaja James Potkukelkka

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 13:25
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2020 11:01 https://electrek.co/2020/09/24/tesla-mo ... -p1-video/

Vuoden päästä kaupassa.

Eihän tuollaisessa järkeä ole, mutta tuo hyvää halo-efektiä.

Quickest 0-60 mph and quarter-mile acceleration of any production car ever
Acceleration from 0-60 mph: <2.0 s
Quarter mile: <9.0 s
Tri-Motor All-Wheel Drive

The Tesla Model S Plaid starts at $139,990, and deliveries are going to start in 2021

Halpaa kuin saippua
Miksi tuossa ei olisi järkeä? Tuohan tulee myymään ihan pirusti. Ja siihen sitten julkisuutta päälle ihan loputtomiin.

P100D teki tehokkaista saksalaisista sedaneista monien silmissä vanhanaikaisia. Plaidilla niistetään sitten hyperautotkin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 13:29
Kirjoittaja James Potkukelkka
^Juu. Kirjoitin huonosti. Yritin sanoa, että tuolle ei ole mitään järkevää käyttöä radan ulkopuolella.

Mutta totta kai kaupallisesti järkevä juuri mainitsemistasi syistä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 13:30
Kirjoittaja James Potkukelkka
Taas yksi osoitus Teslan tavasta tehdä autobisnestä uudella tavalla

https://electrek.co/2020/09/25/tesla-la ... e-model-y/

Appsista voi ostaa 0.5 sekuntia pois 0-100 2 tonnilla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 13:45
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2020 13:29 ^Juu. Kirjoitin huonosti. Yritin sanoa, että tuolle ei ole mitään järkevää käyttöä radan ulkopuolella.
Liikennevalot ovat ihan relevantti käyttöalue. Model S:n tehokkaampien mallien ostajakunta on samaa jengiä, joka ajaa tehokkailla saksalaisilla. Hammaslääkäri käyttää M5 bemarin tehoja ainoastaan niissä työmatkan valoissa. Tuohon viereen on kiva mennä halvemmalla Model S:llä kiusaamaan.

Toki P100D on ihan ylivoimainen jo ennestään valoista, mutta onhan murskavoitto parempi kuin pelkkä voitto. Lisäksi saa vähän marginaalia reaktionopeuteen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 14:57
Kirjoittaja So Hard
Kikkelinmittausautoksi siinä on ongelma. Se on liian halpa. Ferrari Spyderillä ei pysy perässä, mutta moottorin murina ja hintalappu signaloi Totetuttajaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 21:38
Kirjoittaja nokkaelain
James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2020 12:28 250 kW latausteho.
Ex-Cityläinen (en muista ainakaan olleen Kitinässä) kommentoi juuri, että yritti pari vuotta sähköautoilua. Hänen tarpeisiinsa latausmahdollisuudet ovat aivan liian rajoitetut. Normaalin latauksenkin teoreettinen latausteho putoaa muutamaan kW:iin, jos latauspiste käyttää vain yhtä vaihetta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.09.2020 22:01
Kirjoittaja So Hard
nokkaelain kirjoitti: 25.09.2020 21:38
James Potkukelkka kirjoitti: 25.09.2020 12:28 250 kW latausteho.
Ex-Cityläinen (en muista ainakaan olleen Kitinässä) kommentoi juuri, että yritti pari vuotta sähköautoilua. Hänen tarpeisiinsa latausmahdollisuudet ovat aivan liian rajoitetut. Normaalin latauksenkin teoreettinen latausteho putoaa muutamaan kW:iin, jos latauspiste käyttää vain yhtä vaihetta.
Ajaakse joka päivä rovaniemelle ja takas?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 10:40
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ ei sitä tarvita kuin kadunvarsiparkki, niin sähköstä tulee liian hankalaa

Omassa pihassa sähkö on jo kannattava kalliissa kakkosautossa. Ykkösautonakin menisi jo monelle.

Matkakäytössä kun päästään 200km / 30 min lataustahtiin, niin sähkö kelpaa myös normiperheen matkoihin. Tuohon kylkeen selkeä tapa hankkia latausmahdollisuus taloyhtiöissä, niin sähköt raketoi. Oletuksena hiilipohjainen verotus.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 12:53
Kirjoittaja Bhven
sivustahuutaja kirjoitti: 26.09.2020 10:40 ^ ei sitä tarvita kuin kadunvarsiparkki, niin sähköstä tulee liian hankalaa
Induktiosilmukkaa vaan asfalttiin ja autoihin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 12:56
Kirjoittaja Bluntly
Bhven kirjoitti: 26.09.2020 12:53Induktiosilmukkaa vaan asfalttiin ja autoihin.
Tai kaulaan. Paljon helpompi pistää vetyä tankkiin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 13:25
Kirjoittaja Bhven
Bluntly kirjoitti: 26.09.2020 12:56 Paljon helpompi pistää vetyä tankkiin.
No eihän ole. Sähköinfra on jo olemassa. Vetyä ei ole missään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 15:13
Kirjoittaja nokkaelain
So Hard kirjoitti: 25.09.2020 22:01 Ajaakse joka päivä rovaniemelle ja takas?
Voin varmaan laittaa kysymäni vastauksen suoraan:
Stimppa kirjoitti: Kamelin selkä niinsanotusti katkesi siinä vaiheessa kun olin ajamassa työkeikkaa Pietarsaareen. Olin varannut reissuun todella reilusti aikaa ja silti myöhästyin tunnin verran. Ensimmäiselle laturille puoli neljän aikaan yöllä pysähdyttyäni en saanut latausta käyntiin eikä saanut tekninen tukikaan, joten kitkuttelin säästeliäästi seuraavalle 30 km päähän. Lataus kesti yli tunnin, koska tiesin tarvitsevani kaiken kapasiteetin päästäkseni seuraavalle laturille. Lataus onnistui. Seuraavakin lataus onnistui, mutta alkupään sähläyksen takia menetin aikaa liikaa. Kapasiteetti alkoi kuitenkin olla tiukilla viimeisellä osuudella, joten joudun jälleen hidastelemaan. Myöhästyin koulutuksen pidosta. Takaisintulomatkalla sama ruljanssi, mutta Pietarsaaressa sain latauksen tehtyä. Olin siinä vaiheessa valvonut 24 tuntia, kun pääsin lopulta himaan.
Stimppa kirjoitti: Reissu olisi ollut hiukan eri tehdä Teslalla, jossa on isoimmillaan 100kWh akku. Nyt käytettävissä oli 40kWh ja oli talvi.
Stimppa kirjoitti: Nyt en ostaisi sähköautoa mistään hinnasta, koska edelleen julkiset latauspisteet ovat epäluotettavia ja niitä alkaa kohta olla sähköautojen lisääntyessä aivan liian vähän ja liian harvassa. Auton tärkein ominaisuus on luotettavasti viedä perille olosuhteista riippumatta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 15:59
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ tyhmä mies. Ei sähköä kannata vielä ostaa matka-ajoon. 90% autoilijoista ei aja matkaa edes kuukausittain.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 16:13
Kirjoittaja nokkaelain
sivustahuutaja kirjoitti: 26.09.2020 15:59 ^ tyhmä mies. Ei sähköä kannata vielä ostaa matka-ajoon. 90% autoilijoista ei aja matkaa edes kuukausittain.
Oli leasing-auto. Pääsi eroon, kun ei sopinutkaan uuteen tilanteeseen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.09.2020 17:18
Kirjoittaja So Hard
sivustahuutaja kirjoitti: 26.09.2020 15:59 ^ tyhmä mies. Ei sähköä kannata vielä ostaa matka-ajoon. 90% autoilijoista ei aja matkaa edes kuukausittain.
En ymmärrä kuka ostaa reissutyöhön 40 KWH auton. Sama kuin ostaisi 10 litran tankilla varustetun polttomoottoriauton.