Re: Autoilu 2
Lähetetty: 29.08.2021 15:16
^ DSG antaa mahdollisuden vaihtaa itse. Kokeilin tyyliin kerran ja gotesin itse sotkemisen ihan turhaksi.
Ainoa käyttö on tietyt liikkellelähdöt talvella tai asuntovaunun kanssa tms. Normiajossa vain aiheuttaa haittaa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑29.08.2021 15:16 ^ DSG antaa mahdollisuden vaihtaa itse. Kokeilin tyyliin kerran ja gotesin itse sotkemisen ihan turhaksi.
Kun sain kortin, meillä oli laivan kokoinen jenkki.James Potkukelkka kirjoitti: ↑29.08.2021 14:56 https://www.hs.fi/talous/art-2000008226026.html
Lapsuudessani ja nuoruudessani automaattivaihteistot olivat harvinaisuuksia, joita ei persejönsterissä ollut kuin niillä harvoilla, jotka ajoivat jenkkiautoilla.
Ratin läppävaihteet on ihan kätevät moottorijarrutustilanteissa. (Autoni ei ole niin hieno, että osaisi itse jarruttaa vakkari päällä.)So Hard kirjoitti: ↑29.08.2021 17:53Ainoa käyttö on tietyt liikkellelähdöt talvella tai asuntovaunun kanssa tms. Normiajossa vain aiheuttaa haittaa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑29.08.2021 15:16 ^ DSG antaa mahdollisuden vaihtaa itse. Kokeilin tyyliin kerran ja gotesin itse sotkemisen ihan turhaksi.
Eilisen budjettihiiren jälkeen ei jatku sähköautoilta!James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.10.2014 15:36 väliaikainen vuonna 1958 vuodeksi määrätty autovero jatkuu edelleen.
Mihinkään ei voi luottaaurpiainen kirjoitti: ↑10.09.2021 8:34Eilisen budjettihiiren jälkeen ei jatku sähköautoilta!James Potkukelkka kirjoitti: ↑16.10.2014 15:36 väliaikainen vuonna 1958 vuodeksi määrätty autovero jatkuu edelleen.
Isoimmillaan yli 2t alennus. Nyt sähkisten veroprosentti on 2,7. Yli 50t sähkiksen ostoon ei saa hankintatukea, mutta tämä vaikuttaa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑10.09.2021 9:57 ^ vaikka caikutus on vaan reilu tonni, niin inhan se kova, että demarit ja kepu laskivat hyvätuloisten kaupunkilaisten autoveroa. Vihreillekin hitusen hassu veto, koska luultavasti uusia sähköjä ostavat valkoiset heterohkot sekasyöjät.
Ehkä tässä hiilipäästöjen vähentäminen voitti luokkataistelun.
Hyvätuloisten esikaupunkilaisten. Edelleen vähän ihmettelen sitä monesti toistettua ajatusta, että sähköauto ei soveltuisi pitkien matkojen maaseudulle, mutta hyvin kaupunkiin. Tuskin moni maajussi ajaa säännöllisesti yli nykyaikaisen sähköauton toimintamatkan päivässä, ja yöllähän akun saa täyteen kotipihassa. Kantakaupungissa, jossa autot ovat yöt kadunvarsiparkissa, sähköauto taas on oikeasti aika hankala.
Joo. Kantakaupunki on kaikista hankalin sähköautolle. Tosin aika hyvin löytyy vuokrapaikkoja parkkiluolista ja niissä latausmahdollisuus, mutta kun Krunikkaa mietittiin niin siinä olisi ollut hankala, koska aivan lähellä ei parkkiluolia (Kluuvi kait olisi ollut lähin). Jos haluaa kadunvarressa pysäköidä, on hankalahkoa.
Kainussa myytiin uusia autoja 9 per 1000 asukasta, uudellamaalla 26. Tuohon kun lisää, ehkä perusteettoman, pelon rangesta, niin ei niitä sähköjä tulla kainuussa lähivuosina myymään kuin muruset uuteen maahan nähden. Tuosta syysta sanoin, että sähköjen myyhnti tulee keskittymään hyvätuloisiin kaupunkilaisiin. Range Rover soveltuu myös erinomaisesti maajussille kainuussa, mutta ei niitäkään siellä myydä.
Asukaspysäköinnistä pitäisi tehdä markkinahintaista, niin päästäisiin eroon kantakaupunkilaisten autoista.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2021 10:18Joo. Kantakaupunki on kaikista hankalin sähköautolle.
Ongelmana on kuitenkin se, että siellä kadunvarsilla ei ole latauspaikkoja.sivustahuutaja kirjoitti: ↑10.09.2021 10:46Asukaspysäköinnistä pitäisi tehdä markkinahintaista, niin päästäisiin eroon kantakaupunkilaisten autoista.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2021 10:18Joo. Kantakaupunki on kaikista hankalin sähköautolle.
Mutta ongelman suuruuteen vaikuttaa se, kuinka moni ytimen asukkaista säilyttää autonsa kun asukaspysäköinti alkaa maksaa jotain. Minä väitän, että reippaasti yli puolet autoista katoaa. Loput voivat sitten käyttää vaikkapa kadunvarsien maksullisia latausasemia, joita taatusti tulee. En näe mitään merkittävää ongelmaa keskustan autoissa.James Potkukelkka kirjoitti: ↑10.09.2021 10:58 Ongelmana on kuitenkin se, että siellä kadunvarsilla ei ole latauspaikkoja.
Eiks mielikuva ole pikemminkin se, että mitä suurempi kaupunki, karkeasti ottaen sen vähemmän autoja suhteessa väkilukuun - jolloin Espoossa toki on mielikuvissa vähemmän autoja asukaslukuun verrattuna kuin jönsesterissä. Toki mielikuva varmaan vaihtelee kaupunginosittain, vaikka termi huonosti Espooseen sopiikaan.sivustahuutaja kirjoitti: ↑10.09.2021 14:11 Mielikuvissa espoolaisella perheellä on huimasti autoja, mutta todellisuudessa keskustan sinkuilla on autoja aika paljon seksikkäistä ratikoista huolimatta.
Keskustassa autoja on 200-300 per 1000 asukasta. Espoon autoilevat alueet ovat siellä 450-550 haarukassa tyypillisesti. Minusta nuo luvut tarkoittavat, että keskustassa on autoja ihan sikana kun ne ihanat kiskotkin on siinä vieressä. Toki ne keskustan autot ovat monet ironisia festariautoja, joille ie kilsoja kerry
No näinhän Henry Ford asian visioikin. Miksi vihaat Henry Fordia? Autolla lähdetään viikonloppuisin hupiajelulle vaikka mökkikuntaan, mutta arkipäivisin auto seisoo parkissa odottamassa viikonloppua. Jotkut köyhät joutuvat kylläkin käyttämään autoaan myös työmatkoihin ja lasten harrastuskuljetuksiin viikollakin.sivustahuutaja kirjoitti: ↑10.09.2021 14:29 Toki ne keskustan autot ovat monet ironisia festariautoja, joille ie kilsoja kerry
Etelä-Korealaista. LG valmistanut akut.Bluntly kirjoitti: ↑16.09.2021 17:49 Normi jenkkilaatua:
Autonvalmistaja ohjeistaa palovaarallisten sähköautojensa pysäköinnistä: ”Vähintään 15 metrin päähän muista autoista”